Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
31 Sty 2009, 19:12
Dozowanie LPG
Autor Wiadomość
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Sty 2006, 11:35   Dozowanie LPG

Chcial bym sie dowiedziec, jesli ktos sie orjetuje. Co w instalacji LPG odpowiada za dozowanie gazy dostarczanego do kolektora dolotowego (dokladnie chodzi mi o uklad wykonawczy, a nie sterownik)???
Instalacja 2 generacji do silnika z wielopunktem
 
 
orelek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 27 Wrz 2004
Posty: 29
Skąd: Pajęczno
Wysłany: 27 Sty 2006, 14:14   

no chyba silniczek krokowy zamontowany na przewodzie podającym gaz do kolektora, przynajmniej u brata w golfie na wielopunktowym wtrysku tak jest.
pozdrawiam
_________________
www.cb-radio.pl
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 31 Sty 2006, 21:20   

i register ręczny czyli
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2006, 23:51   

za dozowanie odpowiada membrana w parowniku która jest tak skonstułowana ze w momencie włączenia gazu przepustnica sie napręża i zamyka dźwignie podawania gazu . Na parowniku jest wkręt który przez sprężyne ugnia lekko zaworek i podaje tzw dawke biegu jałowego . W momencie kiedy w kolektorze tworzy sie podciśnienie membrana zostaje zassana i daje większa dawke gazu . Max otwarcie dawki gazu jest ograniczone przez śrube oddzielna albo przez ta samą co steruje dawką jałowa . HM maxymalny przepływ gazu jest sterowany w starszych instalacjach przez register (zwężka sterowana śruba najczęściej na wężu ) albo przez silniczek krokowy który zastęuje register i jest sterowany komputerem gazowym na podstawie sygnału z czujnika położenia przepustnicy i sondy lambda . CPP jest obcjonalny nie musi być podłączony ale silnik ma wtedy większa bezwładność i wolniej osiąga właściwa mieszanke głównie na podstawie domyślnej dawki liczonej na podstawie obrotów silnika . Gaz dalej sobie wędruje do miksera (który jest zainstalowany w dolocie) i miesza gaz z powietrzem . Zawsze mikser jest mniejszej średnicy niż dolot alby uzyskać różnice ciśnień podczas przeływu i wywołać różnice ciśnień a w efekcie kompensacje po przez gaz . Srednica miksera zazwyczaj jest 10 % weższa niż dolot choć czasami stosuje sie większe zwężenia nawet do 30% . Jeszcze jakieś wątpliwości ??
 
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lut 2006, 19:17   

DIODALODZ ja mam mała wątpliwość opisałeś to wszystko prawie że pierwsza klasa ale to "W momencie kiedy w kolektorze tworzy sie podciśnienie membrana zostaje zassana i daje większa dawke gazu" dotyczy tylko gażnikowców bo tylko tam stosuje sie podciśnienie które idzie oddzielnym wężykiem z kol.ssącego do reduktora typu pneumatic
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Lut 2006, 21:05   

U mnie nie ma takego wezyka od podciśnienie- więc jak to się robi u mnie?!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Lut 2006, 21:31   

JoeMix napisał/a:
U mnie nie ma takego wezyka od podciśnienie- więc jak to się robi u mnie?!


tak samo z tym że z drugiej strony mebrany zamiast podciśnienia masz ciśnienie atmosferyczne ( także niższe niżciśnienie w parowniku )

Domin1 - do 99% parowników można doprowadzić podciśnienie z kolektora ale częściej jest to stosowane właśnie w autach z wtryskiem ( łatwiej wtedy ustawićauto tak aby nie gasło po zdjęciu nogi z gazugdy silnik krokowy od gazu zamknie przepływ )

Sprawęmixera o której pisze Dioda da sie ( w autach gaznikowych ) ominac ( aby nie byo w dolocie zwezki ) poprzez zastosowanie wkretek ale wtedy trzeba zalozyc kompensacje ( ten przewod podcisnieniowy do parownika ) . Zreszta - opis i fotki wkrodce na forym mk1/2 :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2006, 21:37   

diodalodz napisał/a:
przez silniczek krokowy który zastęuje register i jest sterowany komputerem gazowym na podstawie sygnału z czujnika położenia przepustnicy i sondy lambda. Jeszcze jakieś wątpliwości ??


Czy ten silniczek jest umieszczony na przewodzie pomiedzy reduktorem, a dolotem :?:
Jesli nie to co toza element :!: :?: :!:
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Lut 2006, 21:39   

ElGrey napisał/a:
diodalodz napisał/a:
przez silniczek krokowy który zastęuje register i jest sterowany komputerem gazowym na podstawie sygnału z czujnika położenia przepustnicy i sondy lambda. Jeszcze jakieś wątpliwości ??


Czy ten silniczek jest umieszczony na przewodzie pomiedzy reduktorem, a dolotem :?:
Jesli nie to co toza element :!: :?: :!:


tak to ten
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 1 Lut 2006, 21:56   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
JoeMix napisał/a:
U mnie nie ma takego wezyka od podciśnienie- więc jak to się robi u mnie?!


1 tak samo z tym że z drugiej strony mebrany zamiast podciśnienia masz ciśnienie atmosferyczne ( także niższe niżciśnienie w parowniku )

2 Domin1 - do 99% parowników można doprowadzić podciśnienie z kolektora ale częściej jest to stosowane właśnie w autach z wtryskiem ( łatwiej wtedy ustawićauto tak aby nie gasło po zdjęciu nogi z gazugdy silnik krokowy od gazu zamknie przepływ )

3 Sprawęmixera o której pisze Dioda da sie ( w autach gaznikowych ) ominac ( aby nie byo w dolocie zwezki ) poprzez zastosowanie wkretek ale wtedy trzeba zalozyc kompensacje ( ten przewod podcisnieniowy do parownika ) . Zreszta - opis i fotki wkrodce na forym mk1/2 :)



a co do silnika krokowego nie zamknie on przepływu pod warunkiem że jest on podparty.firmy produkujace podpieraja silniki krokowe aby LRCHO tego nie robi



AD2. takie podciśnienie masz doprowadzone go gaznikowców chociaż był też i taki okres około 2 lat temu że nie mozna było zakładać ręcznego ssania gazu czyli reduktora na podciśnienie i zakładało sie wtedy elektroniki GR centralki.
a do aut wtryskowych zakładasz takie podciśnienie do reduktora elektonika w autach z wieksza pojemnościa które tego wymagaja ale nie zawsze bo duzo zalezy od redukto i od firmy np.BRC produkuje takie reduktory że nawet do audi o poj.2.3l na mechanicznym wtrysku nie zakłada się podciśnienia a lovato znów wymaga takie podciśnienie
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lut 2006, 22:12   

HM Podciśnienie do gaźnikowca . Ziomki chyba stare filmy oglądacie . W momencie kiedy były sterowniki
lpg bez dozownika dawki startowej , wczesne BRC i lovato pneumatic . W momencie kiedy pojawia sie podciśnienie to zostaje odblokowana membrana i leci dopiero gaz . potem powstały wersje elektronik z czasówka . Np LPG Emmegaz elpigaz lovato elektronik nowsze BRC .
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 1 Lut 2006, 22:17   

1) Joe ma instalacje bez silnika krokowego .

2) Zależnie od firmy kompensacja jest potrzebna lub nie, ale ja w BRC takową założę (mam zamiar otrzymać wyższą elastyczność i więcej mocy w wysokich obrotach ) no i oczywiście brak dławiena na benie.
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 2 Lut 2006, 07:11   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
1) Joe ma instalacje bez silnika krokowego .

2) Zależnie od firmy kompensacja jest potrzebna lub nie, ale ja w BRC takową założę (mam zamiar otrzymać wyższą elastyczność i więcej mocy w wysokich obrotach ) no i oczywiście brak dławiena na benie.



zrób jak mówisz i opowiedz nam potem o efektach jakie beda i o spalaniu jak będzie ci autko chodziło tak jak mówisz to może tez tak zrobię
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów MK2 1.0 i LPG - jakies klopoty? Zamieniam 1.6D na LPG...
Toro Mechanika silnika 3 30 Gru 2008, 02:22
Toro
Brak nowych postów Instalacja LPG: Problem z instalacją LPG
Jusand LPG 16 26 Lis 2004, 08:04
Gość
Brak nowych postów Montaż LPG: LPG czy benzyna ?
muzz LPG 35 16 Gru 2004, 22:48
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.