Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Czyżby sterownik silniczka krokowego ?
Autor Wiadomość
spiotrek
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2006, 00:53   Czyżby sterownik silniczka krokowego ?

Po resecie komputerka stopniowo spadają mi obroty na biegu jałowym. Po całym dniu jazdy samochód zaczyna się dusić i w końcu obroty są tak niskie, że gaśnie np. na skrzyżowaniu. wymieniłem silniczek krokowy, przewody od czujnika i silniczka i dalej to samo. Teraz mój mechanik (szfagier) proponuje wymianę sterownika silniczka krokowgo. Sam już nie wiem. Może ktoś coś ...
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 19 Sty 2006, 02:02   Re: Czyżby sterownik silniczka krokowego ?

spiotrek napisał/a:
Teraz mój mechanik (szfagier) proponuje wymianę sterownika silniczka krokowgo. ...

czyli czujnika kontroli położenia przepustnicy ;) to może być to - najpierw sprawdz czy jakaś izolacja się tam nie "zgubiła" :fox:
_________________
 
 
 
spiotrek
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2006, 08:19   

No właśnie, nie wiem czy tylko w tym modelu, ale silniczek krokowy jest zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy i to właśnie wymieniliśmy i nadal takie same zachowanie. Ma dobre (1,2) obroty tylko przez jakiś czas po resecie, a później spadają i działają z opóźnieniem. Najgorzej jest przy odpalaniu. Nie dostaje dawki rozruchowej i muszę regulować gazem. A jeśli chodzi o sterownik, to idzie mi o końcówkę mocy z komputerka. Podobno to osobny modół.
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 19 Sty 2006, 08:48   

w starej poczciwej mk3 czujnik położenie przepustnicy to może jest zintegrowany, ale z linka gazu, nie? (kurcze zaczynam byc zły, ze nie mam jakiejś 1.1i, bo tak to gadam przez pryzmat instrukcji)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
spiotrek
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2006, 14:06   

qrde, a gdzie proste usterki, jak złe paliwo, słaby akumulator itp. Wszystko sprawdzone, a obroty i tak coraz słabiej. Wcześniej miałem proplemy z pompką paliwa, nie ruszała się z miejsca na mrozie, a silnik kręcił. Wymieniłem pompkę ale było to samo. Pomogła zmiana akumulatora. Od tego czasu żyleta, aż do nowej wesołej usterki.
 
 
maerik 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Wiek: 40
Dołączył: 14 Kwi 2005
Posty: 722
Skąd: Kraków
Wysłany: 19 Sty 2006, 14:08   

Nie wiem dokladnie ale powinno byc tak samo jak w 1.1i - odlacz TPS (czy tam CPP) i sprawdz czy auto zachowuje sie tak samo - jesli tak to juz wiesz co musisz kupic (proponuje nowy czujnik).
To ze ladnie zaizolowales kable, a nawet je wymieniles nie znaczy ze wszystko z czujnikiem jest ok. Ja dosc dlugo walczylem z podobnymi problemami.
Powodzenia!
 
 
 
Pablo 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 133
Skąd: Brzoza
Wysłany: 19 Sty 2006, 16:18   

szynszyl napisał/a:
w starej poczciwej mk3 czujnik położenie przepustnicy to może jest zintegrowany, ale z linka gazu, nie? (kurcze zaczynam byc zły, ze nie mam jakiejś 1.1i, bo tak to gadam przez pryzmat instrukcji)


No raczej nie z linką gazu!!! Tam gdzie jest ten czerwony X to znajduje sie CPP więc razem z Silniczkiem Krokowym

Pozdro
_________________

 
 
 
spiotrek
[Usunięty]

Wysłany: 19 Sty 2006, 17:28   

Ej, chyba coś porąbałem. Nie wymieniałem wcale czujnika położenia przepustnicy tylko, silniczek krokowy, w którym jest czujnik skrajnego położenia przputnicy :sad: . Rozłącza się on, gdy na tłoczek siłownika naprze przepustnica, czyli gdy puszczony jest pedał gazu. A samego CPP (TPS) nie ruszałem. Hmm, może należałoby spróbować :-/ . Dzięki. Pogadam ze szfagrem.

[ Dodano: Czw Sty 19, 2006 16:44 ]
maerik napisał/a:
odlacz TPS (czy tam CPP) i sprawdz czy auto zachowuje sie tak samo - jesli tak to juz wiesz co musisz kupic (proponuje nowy czujnik).
Powodzenia!


Sorki, że namieszałem, ale od niedawna mam fiestę. Dzięki za poradę. Zobaczę i dam znać.
 
 
Pablo 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 22 Lut 2005
Posty: 133
Skąd: Brzoza
Wysłany: 19 Sty 2006, 21:10   

ja juz nie mam pojecia co ty wymieniałes jezeli to czerwone badziewie to czujnik położenia przepustnicy
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sty 2006, 07:41   

spiotrek napisał/a:
Ej, chyba coś porąbałem. (...) Rozłącza się on, gdy na tłoczek siłownika naprze przepustnica, czyli gdy puszczony jest pedał gazu.

No chyba raczej tak... bo jak puszczas pedal gazu, to kontrole nad nim przejmuje własnie elektronika i za pomoca silniczka ustawia sobie bieg jałowy, więc raczej on się wtedy nie rozłacza...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Sty 2006, 07:50   

A tak wogole to o jaki sterownik chodzi? Bo teraz już nic nierozumiem. Silnik krokowy jest bezpośrednio podłączony do kompa, tak samo CPP. Pisząc sterownik silnika krokowego co masz na myśli? Chyba nie kompa?! Na podstawie CPP i krańcówki w silniczku krokowym komp wie czy został zwolniony pedał gazu czy nie i wtedy daje impuls do silnika krokowego. W uproszczeniu można powiedzieć, że krokowiec działa podobnie jak siłownik typu MASTER w centralnym zamku, z tym że w jedną stronę. Te dwie rzeczy nie są ze sobą zintegrowane (przynajmniej mechanicznie) - chyba że masz na myśli tą blachę do której są przykręcone! Ale tak rozumować niemożna, bo przecież "zintegrowany" oznacza jędną obudowę i niemożność odłączenia jednogo od drugiego!, a przecież każdą z tych części sprzedają oddzielnie!
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
spiotrek
[Usunięty]

Wysłany: 20 Sty 2006, 17:37   

cyt. "ja juz nie mam pojecia co ty wymieniałes jezeli to czerwone badziewie to czujnik położenia przepustnicy"

cyt. "Pisząc sterownik silnika krokowego co masz na myśli? Chyba nie kompa?!"

cyt. "Te dwie rzeczy nie są ze sobą zintegrowane (przynajmniej mechanicznie) - chyba że masz na myśli tą blachę do której są przykręcone!"

Prostuję: w obudowie silniczka krokowego jest czujnik stykowy, który informuje komputer o puszczeniu pedału gazu. Silniczek ma na wyjściu cztery piny. Dwa (2 i 4) od zasilania i kolejne dwa (1 i 3) od czujnika. To na tym czujniczku się skupiłem i to on jest zintegrowany z silniczkiem, a zupełnie nie sprawdziłem czujnika położenia perzepustnicy, który jest tylko przykręcony do wspólnego wspornika i w żaden sposób nie jest z nim zintegrowany. ufff. A o sterownik tylko pytałem, bo myślałem, że to osobny modół, ale ze schematu wynika, że to bezpośrednio idzie do komputerka. Dzięki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów umiejscowienie silniczka krokowego
Filiph Mechanika silnika 5 22 Sie 2014, 18:39
Filiph
Brak nowych postów [MK3] REGULACJA SILNICZKA KROKOWEGO
santana Mechanika 8 5 Paź 2010, 08:45
deku
Brak nowych postów Wiązka elektryczna wtryskiwaczy i silniczka krokowego 1,8 16
deejay Elektryka silnika 1 5 Lip 2016, 00:07
DanielŻ
Brak nowych postów [MK3] Pozycja silniczka krokowego przy uruchamianiu...
przemek_bundy Mechanika 23 23 Kwi 2010, 18:11
przemek_bundy
Brak nowych postów [MK3] Dziwne zachowanie po odlaczeniu silniczka krokowego
Badi Elektryka silnika 1 9 Paź 2014, 20:28
brewa7


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.