Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
19 Kwi 2009, 17:22
Silnik : stopień sprężania
Autor Wiadomość
michals7
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2006, 17:06   Silnik : stopień sprężania

jaki jest ksiażkowy stopień sprężania w silniku 1.25 zetec-s??
dzieki z góry
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 19 Kwi 2009, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamur1,25
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2006, 22:24   

A wiec stopień sprężania w tym silniku to 10,3 natomiast ciśnienie sprężania wynosi 1,2 do 1,4 MPa
Tak z ciekawości to po co Ci t wiedzieć ?
 
 
michals7
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2006, 22:31   

pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??
prosze o wyrozumialosc jestem laikiem w tej dziedzinie
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:37   

Stopień sprężania jest to wartość liczbowa równa stosunkowi całkowitej objętości cylindra do tej objętości pomniejszonej o pojemność skokową.

Pojemność skokowa to różnica pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra. Dla wielocylindrowych silników spalinowych podaje się łączną pojemność wszystkich cylindrów, w których następuje spalanie. Jej wartość podawana jest w centymetrach sześciennych, czasem oznaczanych skrótem ccm.

Do obliczeń: jest to objętość utworzona w cylindrze (cylindrach) pomiędzy zewnętrznym (górnym) skrajnym położeniem i wewnętrznym (dolnym) skrajnym położeniem tłoka (tłoków):

V = \frac{\pi}{4} \cdot {d^2} \cdot s \cdot n

Gdzie:

* d: średnica cylindra
* s: skok tłoka
* n: ilość cylindrów

Uwaga: dla silników gwiazdowych i niektórych widlastych skok tłoka jest różny dla poszczególnych cylindrów i wzór ten jest przybliżony.

W silniku wankla pojemność skokowa cylindra jest równa podwojonej zmianie pojemności komory spalania

Ciśnienie sprężania to logiczne - ciśnienie jaki panuje w komorze spalania
_________________
 
 
 
adamur1,25
[Usunięty]

Wysłany: 12 Sty 2006, 22:47   

michals7 napisał/a:
pytam bo ostatnio mierzyl mi mechanik ale nie mialem porownac z czym.
moj wynik to 12,5 na kazdym garnku
a moze ktos mnie uswiadomi czym sie rozni cisnienie od stopnia sprezania??
prosze o wyrozumialosc jestem laikiem w tej dziedzinie

Dobrze że wyszło na wszystkich cylindrach takie samo… a co do pomiaru to orientujesz się jak Ci to mierzył… nie chodzi mi o zastosowany miernik tylko o metodykę pomiaru.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2006, 22:57   

Mając dane silnnika co podał Łokmen i stosując jego wzór mozemy jednak ostrzymac inny wynik niż wynosi stopień spręzania naszego silnika, gdyż Ford lubował się strasznie - zwłąszcza w Mk1/2 - w silnikach takich samych konstrukcyjnie, i silnik te pomomo identycznych danych technicznych miały jednak inne stopnie sprążania, i ten z niższym był oznaczany jako LC (nieskej kompresji) a ten z wyższym HC,,, i docelowo z silnika HC (wysokiej kompresji) został wykombinowany silnik HCS montowany w Mk3 1,1 i 1,1i ...nawaiasem silniki LC pomimo mniejszej kompresji i przez co idze ciut niższej mocy (między LC a HC było jakes 5KM) - były bardziej długowieczne i bardziej niezniszczalne...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
michals7
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2006, 09:54   

dzieki koledzy za wywody wrecz ksiazkowe
metodyka badania cisnienia byla nastepujaca(w odpowiedzi na pytanie):
odlaczenie pompy paliwa , odlaczenie cewki zaplonowej
wyjecie swiec , przylozenie do otworu po swiecy koncówki przyrzadu pisaowego i krecenie rozrusznikem przez jakies kilka sekund. powtorka na kolejnych celindrach. wynik
mechanior nie mial odpowiedniej koncowki wiec tylko przykladal przyrzad nie wkrecal go w glowice.
czy myslicie ze przez to wynik 12,5 moze byc troche zawalszowany w strone zanizenia??
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 13 Sty 2006, 10:09   

michals7 napisał/a:
dzieki koledzy za wywody wrecz ksiazkowe
metodyka badania cisnienia byla nastepujaca(w odpowiedzi na pytanie):
odlaczenie pompy paliwa , odlaczenie cewki zaplonowej
wyjecie swiec , przylozenie do otworu po swiecy koncówki przyrzadu pisaowego i krecenie rozrusznikem przez jakies kilka sekund. powtorka na kolejnych celindrach. wynik
mechanior nie mial odpowiedniej koncowki wiec tylko przykladal przyrzad nie wkrecal go w glowice.
czy myslicie ze przez to wynik 12,5 moze byc troche zawalszowany w strone zanizenia??


To znaczy są manometry których się nie wkręca. mają tylko gumowy stozek który dociska się do otworu świecy
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów tester sprężania
Gość Mechanika 4 28 Sty 2010, 19:45
scorpion69
Brak nowych postów Nie działa pierwszy stopień dmuchawy.
Freeman Elektryka ogólna 0 17 Lip 2015, 21:58
Freeman
Brak nowych postów [MK3] Ciśnienie sprężania
LukaszM803 Mechanika 7 13 Cze 2010, 15:29
LukaszM803
Brak nowych postów [MK4] Nawiew, nadmuch 1-2 stopień ok 3,4 śmierdzi spalenizną
Gość Elektryka 3 26 Sty 2010, 13:39
Amiz74


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.