Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Remont silnika 1,3
Autor Wiadomość
berni
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sty 2006, 19:26   [MK3] Remont silnika 1,3

Jak w temacie ma ktoś z was, bo jutro rozbieram silnik i mogło by sie przydać. A może wie ktoś co się mi tak tłucze pod maską, nie sa to zawory bo dziś je sprawdzałem, hałas pojawił się podczas krecenia się na parkingu, silnik pracował na bardzo wysokich obrotach no i coś nie wytrzymało ale co?? :-( :-( :-(
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 11 Lut 2009, 19:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 9 Sty 2006, 22:38   

może panewka a może pierścionek pękł a jakie ciśnienie w cylindrach jest? może to byc łańcuszek rozrządu zależy z której strony silnika słyszysz najmocniej ten odgłos
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Sty 2006, 07:59   Re: Schemat silnika 1,3

berni napisał/a:
Jak w temacie ma ktoś z was, bo jutro rozbieram silnik i mogło by sie przydać. A może wie ktoś co się mi tak tłucze pod maską, nie sa to zawory bo dziś je sprawdzałem, hałas pojawił się podczas krecenia się na parkingu, silnik pracował na bardzo wysokich obrotach no i coś nie wytrzymało ale co?? :-( :-( :-(


Regulamin
Profil Facebook
 
 
berni
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sty 2006, 20:44   

Z braku czasu rozebraliśmy tylko część silnika i na razie wygląda to tak: głowica może byś "szczelona" trzeba ją zawieś do sprawdzenia szczelności pod ciśnieniem, zamki panewek na pierwszym korbowodzie ścięte co spowodowało, że panewki się okręcały i obecnie mają grubość żyletki, (najprawdopodobniej luz między korbowodem a wałem spowodowany znacznym zmniejszeniem grubości panewki powodował hałas) wał do regeneracji, korbowód na pierwszym tłoku przypomina banana przez co pierwszy tłok był ok. 3mm niżej niż czwarty więc do wymiany. Reszty tłoków nie zdążyliśmy wyciągnąć, więc nie wiemy jak wyglądają pozostałe korbowody i panewki. Jutro wyciągamy pozostałe tłoki z korbowodami oraz cały kadłub żeby wyciągnąć wał. Mam tylko nadzieje, że do tego wszystkiego nie dojdzie jeszcze nieszczelność głowicy. :-(
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Sty 2006, 23:23   

Człowieku! Za naprawę zabulisz tyle co za sprawny silnik! Kup lepiej jakiś 1,4 i daj sobie spokój z tym 1,3!
Profil Facebook
 
 
berni
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sty 2006, 19:29   

Remont zakończony oto podsumowanie:

Dla jasności dodam, że naprawy dokonaliśmy w trzech ja z dwoma kumplami, ojciec jednego z nich jest mechanikiem i ma swój warsztat ( ale nie zajmuje się osobówkami tylko raczej ciężkim sprzętem) którego użyczył mi na czas naprawy, dodatkowo ma wiele zaprzyjaźnionych warsztatów i dlatego dostałem duże upusty na niezbędne naprawy, z kolei w sklepie z częściami pracuje moja sąsiadka i załatwiła mi rabat na części, które u nich brałem prze co koszt się jeszcze bardziej obniżył.

Usterki jakie znaleźliśmy to:
- krzywy korbowód na pierwszym tłoku
- ścięte zamki panewek na pierwszym korbowodzie w efekcie obracały się one i porysowały gładź na pierwszym wykorbieniu wału
- łańcuch rozrządu mocno zużyty
- nie zbyt szczelne zawory i gniazda zaworowe
- podejrzewaliśmy, że głowica też nie jest szczelna

Koszt naprawy:
(ceny w nawiasach to takie jakie bym zapłacił gdybym nie dostał zniżki)
- próba szczelności głowicy – 65zł ( za tę usługę nie dostałem zniżki bo robiłem ją w specjalistycznym warsztacie gdzie moi znajomi niestety nie mają zniżek)
- szlifowanie wykorbień wału na trzeci wymiar naprawczy a głównych tylko polerownie bez zmiany wymiaru – 50 zł (70zł)
- planowanie głowicy 25zł (60zł)
- frezowanie gniazd zaworowych, szlifowanie zaworów oraz docieranie do gniazd - 30 zł (tę usługę zrobił facet, który wypożyczył mi warsztat nie wiem ile on bierze normalnie za taki zabieg)
- korbowód ze szrotu i w dodatku z tłokiem i pierścieniami -150zł (sam nowy korbowód w sklepie 275 zł)
- panewki oporowe lub jak ktoś woli półpierścienie – 14,40zł (16zł)
- panewki główne – 81zł (90zł)
- panewki korb. - 67,50 zł (75zł)
- kompletny zestaw uszczelek do silnika - 144zł (160zł)
- rozrząd - 72zł (80zł)
- ślizg łańcucha rozrządu – 30,60zł (34zł)
- olej – 66,60 zł (74zł)
- filtr oleju – 12,60zł (14zł)
- płyn chłodniczy – 23,40 (26zł)
Razem: 832,10zł
Do tego jeszcze: 1L + 2 x 0,7L = 94 zł
Więc remont mnie wykosztował: 926,10 zł

jackrzec napisał/a:
Człowieku! Za naprawę zabulisz tyle co za sprawny silnik! Kup lepiej jakiś 1,4 i daj sobie spokój z tym 1,3!

Na tak ale szukałem innego silnika i 1,3 to koszt około 800 zł ale juz na oko widać, że ten silnik długo nie pociągnie, taki w miarę wyglądający to koszt min. 900zł a 1,4 są o około 100zł droższe. I tak naprawdę nigdy nie wiesz co kupujesz a ja po tym remoncie wiem co mam, wszystko co było potrzeba zostało wymienione bądź naprawione a pozostałe części było dość długo oglądane i weryfikowane przez mechanika u którego tą naprawę robiłem i stwierdził że na tym jeszcze długo będę jeździć

Fotki z naprawy:
demontaż





oględziny usterek






nowe części





serce już naprawione wraca na miejsce
(ten zna zdjęciu to jeden z kumpli, którzy ożywili się moją Fieste)

 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 22 Sty 2006, 21:41   

ile zapłaciłeś za napinacz(ślizg) łańcuszka rozrządu?ja dałem 20zł po znajomości w serwisie FORDa w olsztynie
 
 
berni
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sty 2006, 11:29   

domin1 napisał/a:
ile zapłaciłeś za napinacz(ślizg) łańcuszka rozrządu?ja dałem 20zł po znajomości w serwisie FORDa w olsztynie

tak jak napisałem ślizg łańcucha rozrządu – 30,60zł (34zł bym dał bez rabatu nie wiem czemu tak drogo a jeszcze mi chcieli wcisnąć taki za 95zł !!!)
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 23 Sty 2006, 19:45   

berni napisał/a:
domin1 napisał/a:
ile zapłaciłeś za napinacz(ślizg) łańcuszka rozrządu?ja dałem 20zł po znajomości w serwisie FORDa w olsztynie

tak jak napisałem ślizg łańcucha rozrządu – 30,60zł (34zł bym dał bez rabatu nie wiem czemu tak drogo a jeszcze mi chcieli wcisnąć taki za 95zł !!!)


z tym za 95 to chyba ocipieli przeciez takei cuda w oryginale tylko można kupić żadnego podruba nie ma z tego co ja wiem.chyba że ten droższy to był cały zespół czyli sprężynka o blokada tego napinacza jeszcze
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.