Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
Brak ładowania aku pod obciążeniem
Autor Wiadomość
boa
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2005, 19:07   Brak ładowania aku pod obciążeniem

Witam wszystkich,

W okresie zimowym mam (podobnie jak wielu na tym forum) problem z aku. Co 10-14 dni muszę go na noc zabierać do domu, bo nie chce rano kręcić. Aku ma 4 lata, więc nie powinien jeszcze być do wymiany.

Dziś porobiłem pomiary napięcia i prądu, oto wyniki:

NAPIĘCIA
Silnik wyłączony: 12,9V,
Silnik załączony bez załączonych odbiorników: 14.0V,
Silnik załączony, odbiorniki załączone (dmuchawa 3+ światła mijania, czyli standard przy jeździe do pracy w zimie): 13.0V.

PRĄD ŁADOWANIA:
Silnik wyłączony: 0A (teoretycznie, bo zegarek w kabinie działa ;-) ).
Silnik załączony bez załączonych odbiorników: 1,8A, czyli w miarę OK.
Silnik załączony z załączonymi odbiornikami (j.w.): -0,7A (!), czyli aku jest rozładowywany.

Pomiary robione na wolnych obrotach i na ok. 2000, wartości mniej więcej były podobne, tzn. nie zmieniały się znacząco.

Pytanie do Was: w czym problem?

Moje przypuszczenia:
(a) aku ma za "miękką" charakterystykę, czyli nie wydala przy dużym poborze prądu, mimo że napięcie na nim pod obciążeniem jest OK,
(b) alternator nie wydala pod obciążeniem, do wymiany szczotki lub uzwojenia do przewinięcia.

Sprawdzenie gęstości elektrolitu nie wchodzi w grę, aku to BOSCH Silver 36Ah bezobsługowy, wolałbym go nie rozpruwać.

Czekam na Wasze propozycje :-) ).

Pozdrr.,
Boa.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Gru 2005, 19:14   

hm jak dlak mydajność nie to nie masz ładowania . . alternator ma 50 amper wiec przy obciaciążeniu nie powinien brać z akkusa .
 
 
 
boa
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2005, 19:18   

Dodam, że regulator wymieniany ok. pół roku temu (zamiennik).
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2005, 19:54   

i naprawdę jestes przekony że zamiennik reg. nepięcia nie może się rozsypać w 1/2 roku/? Bo skoro włączając odbiorniki prądu regulator nie reaguje wyrównaniem napięcia do około 14,4 to cos jest z nim nie tak... albo z alternatorem 9szczorki, wirnik, komulator, mostek prostowniczy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
boa
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2005, 20:12   

Nie, nie uważam, że się nie może rozsypać :-) Ale w pół roku? Cholera, kto wie ;-)

Co do napięć, to wydawało mi się, że jeśli jest przy obciążeniu te 13V, to jest OK...
No ale nic, spróbuję chyba zrobić gruntowny przegląd alternatora, stawiam, że ma już dosyć (w końcu 13 lat służy ;-) ).

Boa.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Gru 2005, 21:34   

boa napisał/a:
Co do napięć, to wydawało mi się, że jeśli jest przy obciążeniu te 13V, to jest OK...

boa napisał/a:
Silnik wyłączony: 12,9V,

Jak sam widzisz i napisałeś - nie jest OK, tylko 0,1V róznicy - na wzrastające pobory mocy w instalacji regulator powinien reagowac, w końcu ma w nazwie regulator napięcia i ma zadaną wartość, np. 14,4 - i niech sie wali i pali ma take napięcie trzymać (no chyba że pobór mocy przekracza wydajnośc altera)... - Jeśli masz alternator Bosha, i kupiłes polski regulator napięcia w palstikowej obudowie (np. od poloneza) to nie rób tego więcej, ja wiem ze jest tani, ale za kilka złotych wiecej mozńa mieć regulator Helli 14V2 - to tez podróbka, ale markowa i przynajmniej w metalowej obudowie :) bo te polskie padają jak muchy... a najlepciejszy to oryginał.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
boa
[Usunięty]

Wysłany: 28 Gru 2005, 23:15   

Jak to jednak jest - ważne jest napięcie czy prąd? Ładowanie aku odbywa się za pomocą prądu ;-), więc skoro jest 13V, to alternator niezależnie od napięcia (13 czy 14V) i tak powininien dostarczyć odpowiedni prąd, aby zaspokoić wymagania odbiorników. Czyż nie?

Boa.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2005, 07:49   

No tak, prąd to ilośc płynącej wody, a napięciej to jej poziom, jak masz zbiornik-akumulator 12,9 cm wody i zbiornik-alternator 13,0 cm wody i połączysz to rurą to do to zabardzo nie bedzie płynąc do akumulatora bo poziom wody jest mniejwiecej taki sam... aby napiełnić zbiornik z woda muszisz w drubim mieć wiecej niż w tamtym, wtedy coś dolejsze, skoto akumulator na niobciązonym samochodzie ma 12,9V (znaczy ze jest naładowany) - ok, skoro włączasz silnik i się robi 14,0V - znaczy OK, alternator ładuje bo 14V jest 1ięcej jak 12,9 i nadwyżka jest wciskana w akusa, ale jak coś właczysz to napięcie spoada do 13,0V - czyli nie ma tej nadwyżki którą jest łądowany akumulator - i teraz trzeba sprawdzić dlaczego jej nie ma...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2005, 19:13   

Napięcie jeszcze o niczym nie świadczy bo np. miałem przypadek akumulator miał napięcie ok 12V a nie potrafił nawet przekęcić silnika, najważniejsza jest wydajność prądowa akumulatora (jego pojemność) która z wiekiem się zmniejsza i jest duże prawdopodobieństwo żę po tylu latach nadaje się do wymiany. Każdy akumulator ma określoną liczbę rozruchów w swoim życiu zdarza się że nie które egzemplaże wytrzymują dłużej a inne nie.
Możesz sprawdzić wydajnoiść prądową i wtedy będziesz pewny czy akumulator nadaje się czy należy go wymienić tak na sucho to można tylko gdybać a potem okaże się że wyrzuciłeś całkiem dobry akumulator.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2005, 20:00   

Masz racje, ale my tutaj mówimy o kłopotach z brakiem łądowania akumulatora nie nie o problemach z rozruchem spowodowanych utrata pojemności / pradu startowego akusa... Chociaż sam pomysł by sprawdzić akumulator jest trafny, bo uszkodzona bateria też nie bedzie chciała się lądować...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
boa
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2005, 22:33   

Jak zatem sprawdzić wydajność prądową akumulatora?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Gru 2005, 06:43   

boa napisał/a:
Jak zatem sprawdzić wydajność prądową akumulatora?

Jedź do elektryka, a on za 10zł podłączy do akusia przyżąd i Ci sprawdzi! Czasami może nawet kasy niechcieć, ale na dobry browar to trzeba dać. Przynajmniej tak jest u mnie :P
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Gru 2005, 07:39   

Albo do dobrego sklepu motoryzacyjnego - nieraz mają testery,,, tylko wtedy trzeba mieć zaufanie do sklepu - bo im raczel lezy abyś kupił akumulator...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów [MK3] Cyfrowy wskażnik ładowania aku
kenczorf Elektryka 23 15 Wrz 2010, 23:03
kenczorf
Brak nowych postów Gaśnięcie silnika pod obciążeniem
ariachi Mechanika silnika 7 29 Lis 2015, 22:33
DemptD
Brak nowych postów [MK3] Samochód się trzęsie pod obciążeniem.
Maki Mechanika 12 17 Sty 2010, 23:45
Gość
Brak nowych postów [MK3] pod obciążeniem kieruje się inaczej
bidżej Mechanika 3 15 Cze 2009, 19:34
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.