Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: hamulce, przewody hamulcowe, sciaganie

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
19 Kwi 2009, 17:22
Układ kierowniczy : ściąga
Autor Wiadomość
nocai 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 20 Gru 2005, 14:27   Układ kierowniczy : ściąga

Witajcie,
mam taki problem przy predkosci powyzej 50 km/h i nacisnieciu hamulca samochód robi mala kiwke w prawo i zazcyna zjezdzac w te strone. Ponizej i na w miare suchej drodze, przy puszczonej kierownicy, hamowanie na maxa, robi kiwke ale ani troche nie zmienia toru jazdy i kiera jest nieruchoma. Podejrzewalem, ze lewy hamulec lapie za pózno, rozebralem ustrojstwo, tarcze, klocki,gumki idealne, przesmarowalem tloczek. Dalej to samo. Do diagnosty, na kompie niewielka odchylka na korzysc prawej strony, ale w normie. Zreszta w listopadzie bylem na przegladzie i wszystko, lacznie z amorkami bylo OK. I teraz uwaga - problem wystepowal zima ubieglego roku, po nadejsciu wiosny minal. W zeszlym roku zima malo jezdzilem i zapomnialem o tym. W tym roku po pierwszych przymrozkach zaczal znowu sciagac. Jezdze duzo poza miastem i teraz na oblodzonej drodze efekt sciagania jest juz dosyc widzoczny. Przy predkosciach do 40 km/h wszystko jest OK.
Prosze o jakies sugestie za co sie zabrac ????

pozdr..
nocai
Ostatnio zmieniony przez bidżej 27 Lut 2012, 12:37, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 20 Gru 2005, 14:49   

a może by tak płyn hamulcowy wymienić
_________________
 
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2005, 16:05   

a oponki w jakim stanie, felgi, ciśnienie?
 
 
nocai 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 20 Gru 2005, 16:20   

Suplement : płyn hamulcowy wymieniony na jesieni, felgi OK, opony - aktualnie nówki zimówki - ciśnienie OK, wcześniej letnie - efekt taki sam (jeżdziłem do pierwszych śniegów).
Przy hamowaniu występuje jakby ugięcie w prawo, choć amorki są w porządku.
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Gru 2005, 17:21   

ja bym sprawdzil czy elastyczny przewod hamulcowy do przedniego lewego kola jest drozny, u brata bylo podobnie tylko objawy byly znacznie mocniejsze bo odczuwalne nie tylko na sliskiej nawierzchni - powod: rozwarstwiony przewod elastyczny w srodku,
Dziwne jest tylko w Twoim przypadku ustepowanie przypadlosci jak jest cieplo, chyba ze ona nie ustepuje bo na przyczepnej nawierzchni nie czujesz tego
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 20 Gru 2005, 17:21   

Sprawdź kąty wyprzedzenia zwrotnic razem z geometrią zawieszenia oraz czy nie są wybite silentbloki na drążkach lub wahaczach. Amortyzatory do ściągania nic nie mają chyba, że łożysko lub guma na górze jest wybita to wtedy się zmienia geometria i ściąga.
 
 
Paweł F 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 47
Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 71
Skąd: Międzychód
Wysłany: 20 Gru 2005, 19:03   

też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie
kół na samochodzie.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2005, 19:45   Re: Sciąga w prawo ( ale tylko zimą !!!)

nocai napisał/a:
Podejrzewalem, ze lewy hamulec lapie za pózno

A może byś pojechał do dobrej stacji diagnostycznej sprawdzić hamulce i amorki, i bedzie wiadomo...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 20 Gru 2005, 20:30   

JoeMix - amortyzatory to co napisałem wcześniej do ściągania nic nie mają. Opony można sprawdzić zamieniając miejscami a jeżeli kierunkowe to osiami i wszystko wiadomo.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2005, 21:57   

Aż się zdziwisz jak amortyzatory mają do ściądania, wystarczy ze jeden bedzie gorszy i to koło bedzie bardziej skakłao na drodze przy hamowaniu, a co za tym idzie to koło bedzie miało gorsza siłe hamowania nie to po 2-giej stronie - i zjazd gotowy...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 21 Gru 2005, 08:49   

Aż się zdziwisz jak amortyzatory mają do ściądania, wystarczy ze jeden bedzie gorszy i to koło bedzie bardziej skakłao na drodze przy hamowaniu, a co za tym idzie to koło bedzie miało gorsza siłe hamowania nie to po 2-giej stronie - i zjazd gotowy... - Joe tak ale przy ABS. Miałem uszkodzony amartyzator w dwóch autach i z hamowaniem było wszystko OK.
Jestem ciekaw finału - co było uszkodzone.[/quote]
 
 
stacho35 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 70
Skąd: Osiek
Wysłany: 21 Gru 2005, 09:09   

Paweł F napisał/a:
też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie
kół na samochodzie.


Kolega pisze,że przy hamowaniu.Wydaje mi się,że problem będzie właśnie w elementach zawieszenia.Możesz mieć którąś stronę lekko wyklepaną(w granicach błędu) i przy dobrej przyczepności ściągania nie będzie.
To wcale nie znaczy,ze wymiana płynu w układzie zaszkodzi :lol:
Piszesz,że u diagnosty niewielka odchyłka na korzyść prawej strony. No to sam sobie odpowiedziałeś :D .
Co to znaczy,że robi małą kiwkę?No to chyba gdzieś jednak jest luz :i: :)
_________________
-------------------------
R 45 1,4 16V
 
 
 
nocai 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 21 Gru 2005, 11:02   

stacho35 napisał/a:
Paweł F napisał/a:
też tak miałem kiedyś niby na letnich wszystko ok a po założeniu zimówek ściągała Fiestka w lewo, opony nówki a pomogła tylko wymiana jednej sztuki bo miała feler po jekj wymianie wszystko znowu wróciło do normy, czasami na takie problemy pomaga wyważanie
kół na samochodzie.


Kolega pisze,że przy hamowaniu.Wydaje mi się,że problem będzie właśnie w elementach zawieszenia.Możesz mieć którąś stronę lekko wyklepaną(w granicach błędu) i przy dobrej przyczepności ściągania nie będzie.
To wcale nie znaczy,ze wymiana płynu w układzie zaszkodzi :lol:
Piszesz,że u diagnosty niewielka odchyłka na korzyść prawej strony. No to sam sobie odpowiedziałeś :D .
Co to znaczy,że robi małą kiwkę?No to chyba gdzieś jednak jest luz :i: :)


Jak pisałem wcześniej problem był i na letnich i na zimowych. Też się zastanawiałem, że może nawierzchnia bardziej śliska i efekt bardziej widoczny, ale przecież na wiosnę i na jesieni i na deszczu też jest ślisko, a problem ustąpił z pierwszym wiosennym słońcem.
W każdym razie na razie wymienię płyn i prześwietlę przewody.
No chiba, że jeszcze jakoweś sugestie??
 
 
Siemanh
[Usunięty]

Wysłany: 4 Sty 2006, 18:27   

mam dokladnie ten sam problem z moja fiesta co Ty!!!! tez mnie sciaga w lewo a kiwka jest w prawo na poczatku i tez powyzej 50km/h jutro jade do mechanika i zobaczymy co to za shit...;d;d;d
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 4 Sty 2006, 18:36   

u mnie też jest podobnie, tzn w prawo ciągnie

auto było na diagnostyce i różnica w sile hamowania wyszła chyba z 5% na przedniej osi i 3% na tylnej, więc to nie jest przyczyna, zawieszenie przód też było sprawdzane, zaciski przednie także i wszystko ok, ciśnienie w oponach poprawne, więc może należy przyczyny szukać z tyłu auta i ja ostatnio zauważyłem, że chyba tylny hamulec w prawym kole bardzo szybko blokuje, musze więc tam spojrzeć i poszukać przyczyny
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
nocai 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 5 Sty 2006, 16:02   

Siemanh napisał/a:
mam dokladnie ten sam problem z moja fiesta co Ty!!!! tez mnie sciaga w lewo a kiwka jest w prawo na poczatku i tez powyzej 50km/h jutro jade do mechanika i zobaczymy co to za shit...;d;d;d


I co wyszło ?? Ja narazie jeżdżę służbowym, ale w sobotę chcę coś zadziałać z fieściną . :i:
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sty 2006, 23:48   

KUI3A napisał/a:
u mnie też jest podobnie, tzn w prawo ciągnie

auto było na diagnostyce i różnica w sile hamowania wyszła chyba z 5% na przedniej osi i 3% na tylnej, więc to nie jest przyczyna, zawieszenie przód też było sprawdzane, zaciski przednie także i wszystko ok, ciśnienie w oponach poprawne, więc może należy przyczyny szukać z tyłu auta i ja ostatnio zauważyłem, że chyba tylny hamulec w prawym kole bardzo szybko blokuje, musze więc tam spojrzeć i poszukać przyczyny


ale na rolkach gosc cisnie hamulec do dechy i liczy sie maksymalna sila jaka uzyska, co nie znaczy ze jak zaczynasz naciskac to nie lapie najpierw tylko jedna strona,
osobiscie tyl raczej bym wykluczyl bo hamuje on tak slabo w porownaniu do przodu ze nie poczulbys zadnego sciagania, a jakby ktorys tyl sie blokowal to mialbys raczej efekt latajacego tylka na mniej przyczepnej nawierzchni
i mimo wszystko polecam sprawdzic z przodu gumowe przewody hamulcowe czy plyn moze swobodnie przeplywac w nich w obie strony
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 7 Sty 2006, 00:40   

Diagnosta nic nie wykaże. Siłą jak siła, zawsze może być ok. Tu chodzi albo o szybkość łapania zacisków albo o geometrię zawiechy.
Mam u siebie to samo, tylko że u mnie ściąga w lewo, wprost na samochody jadące z przeciwka :/ Pewnego dnia w końcu przy hamowaniu na mokrej 2pasmówce w moment mnie obróciło o 180 i w takim ustawieniu znalzłem się na pasie zieleni. Trochę poprawiło się po zajrzeniu w hamulce, z przewodu idącego do zacisku zsunęła się ta gumka usztywniająca, któa powinna być na początku przewodu. Zacisk szybciej reagował, więc troche sie polepszyło ale jednak jeszcze ściąga, w połączeniu z luzami na maglu to już wogóle szkoła życia.
Co jak co, wydaje mi się że to wina geometrii, trzeba to sprawdzić a jeśli będzie prosta to już sam nei wiem...
Jak wymyślisz co to, koniecznie napisz;)
Pozdro
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 7 Sty 2006, 08:16   

po przeczyszczeniu zacisków i odpowietrezeniu przodu styuacja się poprawiła, tłoczki chodziły ok, przyczyną było to, że jeden zacisk ciężej się przesuwał od drugiego i dlatego poźniej łapał ale...

dalej mam sytuację kiedy po naciśnięciu hamulca i puszczeniu jego auto dalej hamuje,

po drugie tył łapie szybciej niż przód i są tego dwa objawy:

1. po wciśnięciu pedału auto zaczyna hamować ale bardzo słabo (łapie tył) i dopiero po jakimś czasie zaczyna hamować normalnie (łapie przód)
2. na śliskiej nawierzchni wyraźnie czuć jak na początku łapie tył, bo po prostu blkuje koła

czy macie pomysł co z tym fantem uczynić?? czy to kwestia zje... przednich przewodów??
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
nocai 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 50
Dołączył: 20 Gru 2005
Posty: 17
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 11 Sty 2006, 08:45   

Ciąg dalszy. Mechanik stwierdził , że.... Jak wspomniałem wcześniej, amorki, płyn i w ogóle OK. Przewód elastyczny do lewego hamulca do wymiany. Dziś podjadę i ma mi wymienić to dam znać czy pomogło.

[ Dodano: Czw Sty 12, 2006 07:24 ]
Pomogła wymiana przewodu eleastycznego do hamulca. Był trochę przypchany i nie pomogło nawet przedmuchanie sprężonym powietrzem. Przewód wymieniony, płyn hamulcowy uzupełniony i hamulce działają jak żyletka. !!
Dzięki za pomoc. :-)

pozdrawiam
nocai

[ Dodano: Czw Sty 12, 2006 09:30 ]
Wiadomość z ostaniej chwili : teraz trochę przechyla się w lewą stronę :-) trzeba będzie i tu przewód wymienić ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ kierowniczy
hugo1111 Mechanika ogólna 19 1 Kwi 2017, 20:55
Glamdot
Brak nowych postów Uszkodzony układ kierowniczy
Fordzik88 Mechanika ogólna 12 5 Cze 2014, 21:24
brewa7
Brak nowych postów Układ kierowniczy : wspomaganie
Gość Mechanika 14 24 Wrz 2005, 15:13
Lokmen
Brak nowych postów Układ kierowniczy : zbierzność
doprowadza mnie to do rozpaczy
bartboro Mechanika 19 12 Wrz 2005, 21:05
Gość
Brak nowych postów [MK3] Układ Kierowniczy
dircerro Mechanika ogólna 2 12 Cze 2010, 11:36
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.