Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
jaki akumulator?
Autor Wiadomość
tosterzz
[Usunięty]

Wysłany: 10 Gru 2005, 13:47   jaki akumulator?

Uzylem opcji szukaj ale nic nie znalazlem.

Pytanie mam jaki akumulator macie w swoich fiestach, ja mam 44 Ah i albo on jest stary, albo to za mala pojemnosc bo tak raz na miesiac (zima, bo latem nie trzeba) musze ladowac swoj akumulator.

Moze trzeba kupoic wiekszy akumulator np.: 50 Ah albo cos. Alterantor dziala dobrze, bo przy odpalonym silniku mam na akumulatorze 14,5 V, wiec dobre jest ladowanie.

Dzieki za odpowiedzi
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Gru 2005, 13:56   

ja mam 72Ah :) no ale to zupełnie inny motor... napisz ile lat masz juz akumulator.. bo ja co około 3 lata zmieniam i róznica jest zauważalna

spadek wydajności wraz ze spadkiem temp jest normalny :) ale jak akus jest w dobrym stanie to nie powinno być problemów.. jeździsz na krótkich odcinkach może i alternator nie daje rady podładować akusa? zimą większy jest pobór prądu z instalacji.. (włączone światła, co chwila wycieraczki, światło przeciwmgielne czasami, ogrzewanie tylnej szyby, nadmuch)
_________________
 
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 10 Gru 2005, 14:41   

proponuje pomierzyć akumulatorek areometrem i zobaczyć jak wyglada po nałoadowaniu ale jeżeli faktycznie ma 3 latka to juz powoli zacznij myslec o nowym ;-(
 
 
 
bolek
[Usunięty]

Wysłany: 10 Gru 2005, 15:00   

W książce jest mowa o akumulatorze 36 Ah, taki też zalecał mi elektryk w warsztacie.
Może alternator nie daje rady ładować nieco większego akumulatora?
Sam mam 44 Ah i taki sam silnik, a kłopotów żadnych. A to już drugi akus z tą pojemnością.
Może faktycznie czas podziękować Twojemu akumulatorowi? :yes:
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Gru 2005, 15:15   

prąd ładowania powinien wynosić około 0,1 pojemności akusa :!:
jeśli aku 44Ah to I=4,4A
72Ah to I=7,2A

to śą wartości prądu ładowania... ale jeszcze inne urządzenia pobierają prąd z instalacji....

prąd jaki jest wstanie oddać alternator to około 50A przy około 14V =~700W


jeśli masza jakieś car audio to policz jaką moć pobiera, może juz braknie na ładowanie :)
_________________
 
 
 
tosterzz
[Usunięty]

Wysłany: 10 Gru 2005, 15:31   

moze faktycznie to wina tego ze jest stary, aczkolwiek samochod kupowalem roche ponad rok temu i mowili ze akumulator jest nowo wlozony nowka, co prawda im jakos nie wierzylem, ale coz posanowilem jezdzic. Widac nowy to on nie byl i rownie dobrze moze mec 3 jak i 5 lat, wiec pewnie elektrolit juz do dupy jest.

a jakie jest napiecie ladowania ? no bo skoro prad ma byc 10% znamionowego pradu, to napiecie powinno byc U = I*R, tylko jaki opor przyjac. Czy lepiej zsumowac pobor mocy na przyklad przy wlaczonych swiatlac, radiu i nadmuchu na przyklad na 1, zmierzyc wtedy napiecie na akumulatorze i policzyc z tego prad czy sie zgadza ??
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 10 Gru 2005, 15:56   

MoKrY dobrze pisze :-) y
prąd ładowania powinien wynosić około 0,1 pojemności akusa
jeśli aku 44Ah to I=4,4A
72Ah to I=7,2A

to śą wartości prądu ładowania... ale jeszcze inne urządzenia pobierają prąd z instalacji....

prąd jaki jest wstanie oddać alternator to około 50A przy około 14V =~700W


jeśli masza jakieś car audio to policz jaką moć pobiera, może juz braknie na ładowanie

a data produkci powinna być na akumulatorku

Dla uzupełnienia dodam że dobrze byłoby zrobić dwa pomiary napięć ładowania - jedno przy wyłączonych wszystkich odbiornikach i zmierzyć napięcie powinno być około 14,2 do 14,4V max, a następnie włączyć co się da czyli światła ogrzewanie tylniej szyby światła stop wycieraczki i ponownie zmierzyć napięcie powinno wynosić około 13,5V jeżeli jest niższe lub dużo niższe to wskazywałoby na alternator lub obwód ładowania

Sluchaj, napewniejsza i najlatwiejsza sprawa do oceny stany akumulatora jest jednak aerometr. Masz najszyby obraz o stanie swojego akumulatora. Czy akumulator laduje sie az do zielonego? Jesli nie, to masz zly akumulator i koniec, kropka.

Akumulator już nie jest nowy. Dolewałeś wody destylowanej jak należy (ok.15mm nad powierzchnię płyt)?? Zależy też na jakich trasach jeździsz i jak często odpalasz auto. Szacuje się, że po jednym odpaleniu akumulator powinien ładować się ok 15-20min, aby odzyskać energię. Akumulator ładuje się tylko na wyższych obrotach silnika. Sprawdź też napięcie w instalacji auta gdy silnik pracuje (powinno być w przedziale ok. 13,5 - 14,4)
Poziom naładowania akumulatora:
100% - 1,28g/cm3
75% - 1,24g/cm3
50% - 1,19g/cm3
25% - 1,14g/cm3
0% - 1,10g/cm3
Rozładowanie 50% i mniej grozi zasiarczeniem i trza doładować akumulator prostownikiem.
A napięcie na akumulatorze się mierzy pod obciążeniem i nie powinno być mniejsze niż 10,5V, gdyż również grozi to zasiarczeniem akumulatora.
 
 
 
tosterzz
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2005, 00:36   

dzieki wszystkim za odpowiedz..
wody nie odlewalem bo nie ma jak elektrod nie mozna odkrecic obejrzalem cal akumulator i nie ma jak dolac wody destylowanej a chcialem bo slyszalem ze tak sie powinno.

przy wylaczonych odbiornikach jest 14.4 V wiec jest git. (chociaz to jest dobre :) )

i jeszcze jedno co to jest AEROMETR i czy taki pomiar jest drogi (bo rozumiem ze elektryk bedzie go mial).
 
 
jaco11 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jacek
Wiek: 49
Dołączył: 07 Wrz 2005
Posty: 1256
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 11 Gru 2005, 07:09   

areometr słuzy do pomiaru gęstosci elektrolitu w akumulatorze mozesz go kupic w prawie kazdym sklepie motoryzacyjnym koszt to około 7 - 15 zł. pozdrowionka
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Gru 2005, 10:26   

jaco11 napisał/a:
... Akumulator ładuje się tylko na wyższych obrotach silnika...


To prawda, ale nie do końca! Akumulator jest ładowany od momentu gdy zgaśnie kontrolka ładowania, bo to oznacza,że prąd ładowania przewyższa prąd z aku. Oczywiście na wolnych obrotach jest to znikome ładowanie, a jeśli działa dużo urządzen, to już wogole cieniutko, ale podczas normalnej jazdy, i przy"standardowych" odbiornikach prądu, aku powinien być bez problemu ładowany. Wg mnie, to pada akuś i tyle! chociaż czas ma niewiele wspólnego z wytrzymałością akusia, bo nowego można załatwić w pół roku, a np ja w swojej feli mam oryginalny motorkraft, który był w tym samochodzie podczas kupna w salonie (wiem, bo mam na to papiery) i ma w tej chwili już 10 lat i działa niegorzej niż wiele nowych, a niekiedy to nawet pewnie lepiej!
Profil Facebook
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Gru 2005, 16:16   

zabujcze dla bateri jest exploatacja w niskich temp oraz czeste zmiany z dodatniej na ujemna temperaturę
_________________
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Gru 2005, 19:47   

jackrzec napisał/a:
To prawda, ale nie do końca! Akumulator jest ładowany od momentu gdy zgaśnie kontrolka ładowania, bo to oznacza,że prąd ładowania przewyższa prąd z aku.

Nieprawda, zgaśnięcie kontrolki oznacza tylko i wyłącznie to iż napięcie wytwarzane przez alternator jest wyższe niż napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 12 Gru 2005, 07:39   

JoeMix napisał/a:
Nieprawda, zgaśnięcie kontrolki oznacza tylko i wyłącznie to iż napięcie wytwarzane przez alternator jest wyższe niż napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku.


Toteż dlatego ta nadwyżka jest "pchana" w akumulator
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Gru 2005, 15:17   

jackrzec napisał/a:
JoeMix napisał/a:
Nieprawda, zgaśnięcie kontrolki oznacza tylko i wyłącznie to iż napięcie wytwarzane przez alternator jest wyższe niż napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku.

Toteż dlatego ta nadwyżka jest "pchana" w akumulator

Pod warunkiem że jakakolwiek jest...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Gru 2005, 02:35   

kontrolka nie jest wyznacznikiem ładowania . Ładowanie sprawdza sie amperomierzem a nie kontrolka . A to ze gaśnie kontrolka to efekt tego ze na diodach wzbudzenia pojawia sie napięcie i ginie zerowy potencjał . Mozna posiłkować sie voltomierzem ale on i tak prawdy zawsze nie powie . Hm jeśli masz LPG wsadz sobie ok 50 Ah jeśli to zwykły benzyniak wsadz sobie 40 . A jeśłi musisz doładowywać akumulator to znaczy ze albo jakiś odbiornik ci go zjada w nocy albo jest palinowaty . Hm co to za akumulator ze nie mozna dobrać sie do cel . Bo teraz znowu wraca moda na rozbieralne . Wiekszość vart , centry , exide itp sa rozbieralne tylko czasami trzeba pogłówkować . Za taki stan moze odpowiadać niski poziom elektrolitu . Sprawdz amperomierzem jaki pobór prądu jest na postoju na zgaszonych wszyskich odbiornikach i silniku . Co do pradu ładowania to niestety alternator go nie dozuje i jeśli akumulatr jest dobrze rozładowany to czsami nawet 20-30 amper moze na niego iść i to jest własnie zabujcze . Wasze obliczenia mozna stosować tylko do prostowników . Hm pozatym jest to maxymalny prad zalecany a im mniejszym prądem ładujesz tym można uzyskać lepsza pojemnośc i stopień naładowania ale niestety wydłuża sie znaczeni czas ładowania .
 
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Gru 2005, 21:19   

http://www.bannerbatterie.../bb34/index.asp

http://www.bannerbatterie...ndex.asp?step=1

polecam aku tej firmy...sam posiadam taki pod maską i sprawujde sie wyśmienicie

firma ta jest dystrybutorem akumulatorów z USA, jednych z najlepszych :)

http://www.trojanbattery.com/index.aspx
_________________
 
 
 
tosterzz
[Usunięty]

Wysłany: 15 Gru 2005, 21:47   

mam akumulator varty i tez mi sie dziwne wydaalo ze sie nie mozna do niego dobrac,no ale coz, chyba ze jest jakas sztuczka ktora trzeba zastosowac zeby moc dolac elektrolitu. no ale nic wstawie sobie nowy akumulator i wtedy powiem czy problem zniknal, jezeli nie to wezme i sprawdze czy cos mi nie zre pradu za mocno (btw co moze zrec, alarm, diody od alarmu, podtrzymanie pamieci radia czy moze jest cos jescze innego)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Gru 2005, 03:13   

lampka w bagażniku jest zmora elektryków . Radio tak alarm tak dioda symulacyjna nie .
 
 
 
maciuk
[Usunięty]

Wysłany: 17 Gru 2005, 03:00   

Ja mam akumulator Bosh Silver 74Ah
Te akumulatory Boscha sa naprawde rewelacyjne. Mam go ponad 3 lata i caly czas sprawuje sie idealnie.

Pisal ktos ze nie moze dolac elektrolitu, moze masz akumulator bezobslugowy? Do takich nie wolno dolewac, moze przez chwile bedzie dobrze ale po krotkim czasie padnie taki akumulator.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Gru 2005, 09:38   

To jest prawda . ale nie chodzi o dolanie elektrolitu a wody dystylowanej o ile nie jest za późno
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.3 jaki akumulator
fiesta200 Elektryka ogólna 8 5 Mar 2015, 01:31
brewa7
Brak nowych postów jaki akumulator do mk2 1.6D
Presto Elektryka 14 9 Lis 2005, 00:40
Presto
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Jaki akumulator do 1.1
szczepan751 Elektryka 4 13 Paź 2009, 13:55
Maki
Brak nowych postów Jaki akumulator wybrać
barecki Elektryka ogólna 13 8 Gru 2023, 14:38
fnowak
Brak nowych postów [MK3] Akumulator (jaki?)
jaki akumulator do fiesty XR2i
Gość Elektryka 8 21 Gru 2009, 13:41
Blackknight88


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.