Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
intruder's RS Turbo
Autor Wiadomość
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 8 Gru 2005, 23:32   intruder's RS Turbo

Hejka

Dla zainteresowanych postanowiłem utworzyć temat o zmianach i wymianach od strony technicznej w moim autku :) Może to niektórych zanudzi bo będę pisał o wszytskim i dopisze też później to co było zrobione wcześniej.

Ale najpierw chciałbym się pochwalić moim NEW pięknym storzkiem w obudowie a'la Carbon który zdobyłem od naszego nadwornego MODA i sprzedawcy który ma "prawie" wszystko ;-) PUMY :-D

Oto fotki założonego filterka i odmy z którą miałem duuuży problem ponieważ ułamała mi się rurka do mocowania odmy przy zbiorniczku odpowietrzającym ;-|
no ale jakoś se poradziłem... wyciąłem więkaszą dziurę w odudowie zbiorniczka i wsadzilem odme bezpośrednio :-P efekt jest chyba nawet lepszy jak przy założonej rurce pośredniej ;)

Oto fotki


[ Dodano: Pią Gru 09, 2005 21:39 ]
OK mam chwile więc dodam opis na temat zmian już dokonanych.
od samego początku było trudno więc sporo kasy i pracy kosztowało mnie doprowadzenie auta do stanu aktualnego więc poprostu wypisze po kolei co zostało zrobione :)
* Nowa tarcza sprzęgłowa
* Zmieniony wał korbowy
* Wymienione wszystkie panewki
* Zregenerowany jeden z korbowodów
* Nowe pierścienie
* Nowe uszczelki ( miski, głowicy ), nowe uszczelniacze
* Nowy pasek rozrządu
* Nowy filtr paliwa

Dzięki temu remontowi przeszedłem na półsyntetyczny olej Ford Formula 10W40 XR+
Dodatkowo poprawiłem odpływ oleju z turbiny który powodował gigantyczny wyciek oleju :zly: przez 1000km auto zgubiło 2,5l oleju :-/ ale juz mam nadzieje nie będzie ciekło :)

Kolejne zmiany w drodze odroczone głównie z powodów finansowych ;-|

Wymyśliłem dość skuteczny sposób na schłodzenie powietrza w dolocie ale to się okaże czy wypali. Niestety szczegułów jeszcze nie mogę zdradzić ;)

[ Dodano: Sro Gru 14, 2005 23:23 ]
Powstała nowa koncepcja w mojej głowie :D - odpalanie silnika z przycisku ale... nie cisniecie guzika dopuki auto nie odpali tylko system samokontroli zapłonu.
Ma to polegać na tym, że niezależnie od tego jak długo wciskałem przycisk ( czy trwa to 1 sek, czy 30 min ) to system sam kontroluje rozruch i sam odlacza rozrusznik po zapłonie :ok:
Schemat ideowy juz zrobiony. Czekam jeszcze tylko na pieniążki a koszt wg moich obliczeń będzie niższy niż założenie otwierania bagażnika na przycisk :D i jak tylko beda części zobacze co z tego wyszlo :D no i oczywiście podziele się tym ze społecznością FKP
Ostatnio zmieniony przez Intruder 21 Cze 2006, 17:03, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 15 Gru 2005, 09:42   

Jak bedziesz mial wykonany ten patent z odpalaniem to zapodaj fotki jakies co i jak... bo ja tez tak chce zrobic... ale w dieslu ... :P

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 15 Gru 2005, 10:18   filterek

CZE :P


całkiem sympatyczny ten filtrerek na odmie.........napisz coś więcej o filtrze powietrza - na dolocie .-firma -..może fotki golaska :lol: ...cena...efekt po zmianie..

POZDRAWIAM
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 15 Gru 2005, 14:28   

Fordon napisał/a:
Jak bedziesz mial wykonany ten patent z odpalaniem to zapodaj fotki jakies co i jak... bo ja tez tak chce zrobic... ale w dieslu ... :P
Pozdrawiam


przy tym systemi nie bedzie gralo roli czy to diesel czy benzyna ani pojemnosc nie bedzie miala wplywu. Ale chyba z przyczyn technicznych projekt stanie do nowego roku :/ Brak czasu i oszczedności na sylwestra ;-|

Co do filtra to jest to zwykły filterek bawełniany :hihihi: z tego co wiem jest to filter BOBI BO-502 na allegro znany jako MAX POWER. Za filterek razem z filtrem na odme zapłaciłem 80,00 zł

Zauważone różnice to odrobine głośniejszy silnik. Mooocno słyszalne zasysanie powietrza przez filter ( wręcz syczenie ) oraz fajny dźwięk po zamknięciu przepustnicy ( robi "sasasasasasa" ) hehehe fajnie brzmi ale niestety efekt przez który to się wytważa jest niezbyt kożystny dla turbiny i dlatego szykuje się do założenia zaworu upustowego.
Co do osiągów to silnik zauważalnie zmienił charakterystyke wchodzenia na obroty, jest bardziej rzwawy i szybciej ogólnie się wkręca.

Podsumowując : nie spodziewałem się aż tylu zmian :hihihi: POLECAM zakładanie stożków nawet tych za 50 zł z allegro :ok:
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Gru 2005, 15:11   

jesli szukasz zaworu to zapraszam, CENA KONKURENCYJNA :hahaha: :hahaha:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 18 Gru 2005, 00:32   

no i wkoncu prace nad starterem sie rozpoczna :hihihi: zakupilem juz wszystkie podzespoly i niedlugo rozpoczne pierwsze testy :D
 
 
MATEUSZ 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: mateusz
Wiek: 42
Dołączył: 14 Sty 2005
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Gru 2005, 08:49   

a według mnie to bedzie rużnica w (starcie) miedzy samochodami np
jeśli jeden diesel bedzie bardziej dobity to niestety potrzeba mu troszke więcej obrotów sinika
no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał
patęt fajny i podziwiam ludzi którzy bawią sie elektryką bo ja jestem z elektryki tępy jak niewiem co ale to niezda egzaminu przy zimnych dieslach i w dodatku w zimie
chyba że bedzie możliwość regulacji czasu od 5 sek dla bęzymnki do 30min dla nierktórych diesli :D
_________________
Fiesta rok 1990 1.8 D sprzedany
VW T4 rok 1991 2.4 D
Seat Toledo 1994 1.8 B+LPG
 
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Gru 2005, 13:41   

MATEUSZ napisał/a:
a według mnie to bedzie rużnica w (starcie) miedzy samochodami np
jeśli jeden diesel bedzie bardziej dobity to niestety potrzeba mu troszke więcej obrotów sinika
no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał
patęt fajny i podziwiam ludzi którzy bawią sie elektryką bo ja jestem z elektryki tępy jak niewiem co ale to niezda egzaminu przy zimnych dieslach i w dodatku w zimie
chyba że bedzie możliwość regulacji czasu od 5 sek dla bęzymnki do 30min dla nierktórych diesli :D


Widzę, że nie chwyciłeś, o co chodzi:)
Układ na pewno nie będzie czasowy (mam nadzieje, bo inaczej to bez sensu), trzeba będzie znaleźć gdzieś sygnał, który się pojawia tylko po zapłonie silnika i użyć go do zakończenia rozruchu, ewentualnie z opóźnieniem 0,50s
_________________
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 19 Gru 2005, 14:54   

MATEUSZ napisał/a:

no i jest tak kręcisz kręcisz i już diasel prubuje zapalić już prawie chodzi bo go przytrzymasz na kluczyku a twój przycisk go akurat w momencie jak chciał zapalić go rozłączył bo taki ma czas i gówno go interesuje że twój diesel akurat chwytał


Mokry ma racje to nie jest oparte na układzie czasowym tylko na czujniku stanów kontrolek. Dokładniej to wyjasnie jeśli wszystko wypali bo może się jeszcze coś zmienić.

PS. widze Mokry że doskonale rozumiesz moje rozumowanie :ok:

[ Dodano: Pon Gru 19, 2005 23:42 ]
NO i stało sie PANOWIE :D :D:D:D

STARTER działa :jupi: projekt wypalił :ok: to narazie tylko relacja z testów laboratoryjnych ale raczej jest to juz ostateczna wersja :D :D:D

teraz juz tylko czekam do nowego roku bo wczesniej nie dam rady i zaloze go i bedziem sprawdzac w realu :jupi:
 
 
mikul
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2005, 06:52   

Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)
 
 
Yoshimitsu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2005, 11:11   

A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??

interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek


pozdro



EDIT:

a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Gru 2005, 12:28   

nalężą ci sie gratulacje za pomysł :)
osobiście nie przepadam za "gadżetami" i nie mam zamiaru tego instalować, zresztą dla diesla należało by go troche przekonfigurować, bo dochodzi nam jeszcze grzanie świec żarowcyh, no i raczej niespokoje zachowanie silnika przy odpalaniu go przy ujemnych temp :)

ale chętnie zobaczę schemat ideowy, pochwal sie i wrzuć tu w postaci posta albo na maila

POZDRO

:brawo:
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Gru 2005, 14:03   

Yoshimitsu napisał/a:
A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??

interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek


pozdro



EDIT:

a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905


Niektóre filtry są filtrami suchymi a inne wymagają nasączenia. Tą informację powinien dać producent na opakowaniu. Bardziej renomowane firmy dają wraz z filtrem środek do nosączania - JR, KN, PiperCross itp. ale cena produktów tych firm jest zupełnie inna niż tych tanich co możemy kupić na allegro.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2005, 18:22   

mikul napisał/a:
Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)


wlasnie jest problem z tym sygnalem ale juz prawie rozwiazalem ten problem

Yoshimitsu napisał/a:
A jak kupiles nowy Storzek to nalozyles na niego Olejek przed pierwszy zalozeniem czy prosto z pudelka zapodales ?? bo czytalem gdzies ze niektore storzki trzeba najpierw nasmarowac tymi olejkami do Storzkow ?????? ??
interesuje mie to bo chce tez sobie kupic stozek
pozdro
EDIT:
a tu jest wlasnie tak napisane http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=78261905


profilaktycznie go nasaczylem olejkiem

_-MoKrY-_ napisał/a:
nalężą ci sie gratulacje za pomysł
osobiście nie przepadam za "gadżetami" i nie mam zamiaru tego instalować, zresztą dla diesla należało by go troche przekonfigurować, bo dochodzi nam jeszcze grzanie świec żarowcyh, no i raczej niespokoje zachowanie silnika przy odpalaniu go przy ujemnych temp
ale chętnie zobaczę schemat ideowy, pochwal sie i wrzuć tu w postaci posta albo na maila
POZDRO


Mokry to nie problem zeby dolozyc do tego ukladu grzanie swiec :D wiec nie ma problemu a co do odpalania diesel-i to uklad tez je obsluzy nalezycie.

Jak tylko bedzie czas na przerysowanie wrzuce na forum schemat.
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2005, 19:18   

mikul napisał/a:
Ja bym wziął sygnał z kontrolki ładowania- pewnie i Ty tak zrobisz robisz ;)


A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze :)
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Gru 2005, 15:46   

Cytat:
A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze


U mnie kontrolka ładowania świeci się dopóki nie zrobię przegazówy. Więc taki pomyślunek z braniem stamtąd sygnału dla diesla nie zabardzo wchodzi w grę. No chyba że u mnie coś nie tak jest. Chociaż aku ładuje się jak należy i żadnych problemów z tym nie ma.
 
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Gru 2005, 20:38   

mechano napisał/a:
Cytat:
A jak będzie łsaby akus, to kontrolka będzie jeszcze chwilę święciła i wtedy rozrusznik będzie dalej kręcił i po akumulatorze


U mnie kontrolka ładowania świeci się dopóki nie zrobię przegazówy. Więc taki pomyślunek z braniem stamtąd sygnału dla diesla nie zabardzo wchodzi w grę. No chyba że u mnie coś nie tak jest. Chociaż aku ładuje się jak należy i żadnych problemów z tym nie ma.


MASZ COŚ NIE TAK :!: :)

sprawdź naciąg paska od alternatora, piszczy ci? przy rozruchu?
_________________
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Gru 2005, 18:46   

Czekam na schemat bo Fiesta jest juz w domu... i prace ruszaja juz 2 stycznia :D

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
mechano 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 45
Dołączył: 07 Lip 2005
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30 Gru 2005, 13:03   

    MASZ COŚ NIE TAK

    sprawdź naciąg paska od alternatora, piszczy ci? przy rozruchu?


wszystko jest ok. Wymieniłem pasek, sprawdzam naciąg co jakiś czas, napięcie ładowania jest w normie.
Swoją drogą, to nie tylko u mnie tak jest.
W Mercedesie 310D (bus) też tak było, i w T2 bodajże tak samo.

Oblukam jeszcze sprawę
 
 
 
Yoshimitsu
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sty 2006, 00:55   

Z ta lampka ladowania tez tak mam na zimnym silniku ze niezgasnie dopuki nie dam troche wiecej gazu.Na cieplym raczej to juz nie wystepuje,a alternator jest poremoncie wlasnie i pasek tez jest nowy.



CO z tym zapalaniem na PRZYCISK ?????? ??????? co i jak trzeba zrobic ?? :) bo tez tak musze miec :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów silnik turbo bez turbo czyli courier z blokiem td
KamilCourier Silniki diesla 4 23 Kwi 2010, 22:05
Fordon


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.