Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
24 Cze 2006, 21:29
Turbo , Uturbienie 1.6 CVH
Autor Wiadomość
mucha 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 69
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Gru 2005, 13:06   Turbo , Uturbienie 1.6 CVH

Tak sie zastanawiam nad zdobyciem okolo 20 kucy, i jak wygladalaby sprawa wlozenia turbo do zwyklej 1.6 xrki? czy cisnienie na turbinie mozna by zmiejszyc by narazie nie bawic sie w wymiane walka czy innych powaznych modyfikacji... ?
_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i sprzedana :(
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 24 Cze 2006, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Gru 2005, 14:02   

ze tak spytam wiesz ile to kosztuje ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 4 Gru 2005, 17:32   

ja już sie orientowałem i taniej wychodzi włożenie silnika od escorta RS, ale jesli chcesz sie bawić w turbo to mozesz jechać do firmy tunigowej i za 12.000 zrobią ci 100 koni na kazdy litr autka, lub kupić turbo (osobiscie widziałęm najtańszy zestaw za 1100,- ) i zamontować je za drugie tyle u mechanika.

tyle z opcji turbo ;]
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 4 Gru 2005, 18:24   

Założenie turbo do normalnego silnika bez wymiany tłoków - czyli odprężenia silnika będzie powodowało spalanie stukowe i prędzej czy później awarię. Jak chcesz podnieść moc o ok. 20%, kup wałek sportowy, wymień kolektor wydechowy na rurowy rozważ wymianę wtrysku na gaźniki poziome webera, dellorto lub solexa ( wymagają wymiany kolektora ssącego i inne filtry ). Jak dobrze poszukasz to taka operacja nie będzie więcej kosztowała niż 2500zł. Będziesz miał większy moment obrotowy
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Gru 2005, 19:55   

Witam
pytanie proste a odpowieź skomplikowane,

Zależy co chcesz osiągnąć?? jesli tylko te 20KM więcej to nie warto pchać kasy w turbo, ale jesli myslisz o wiekszej mocy to tak!!

Co do turbo potrzebujesz:
- kolektor i turbine os fiesty RST (mam :D ),
- chłodnice wentylator i IC, (Gienek Wichura ma ale bez wentylatora ale to nie problem bo dopasujesz),
- elektronika, i tu 2 wyjscia:
1) orginalna od RS Turbo = wzasadzie nie osiągalna,
2) strojenie Smt 6 lub jakiś inny boź sterujący być może z fragmentami elektroniki RST.

Wiec sprawa wygląda tak i musisz dać komuś żeby to złożył w całość!!
Albo tak jak ktoś pisął możesz pojechać i zostawiać 10000-12000 tyś na uturbienie w jakimś tam warsztacie tuningowym.

jesli chodzi o Turbo to możesz je wystroić na 0,3-0,4 bara bez zmiany tłoków czy wykozystywania podkładki pod głowice!!

Ale jesli chodzi ci o o 20-30KM to lepiej i pewnie taniej:
- wałek rozrządu;
- zrobiona głowica,
- kolektor wydechowy;
- program!!

Czyli jest to tak zwana modyfikacja typu GT.


A teraz krypto teklama: jak byś chciał zakładać turbo to moge ci pomuc załatwić cześć i poskładać to za dużo mniejszą kase niz firmy tuningowe (bez strojenia), jak również moge ci zrobić głowice (kanały planowanie przeróbke prowadnic i takie tam inne).

Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 4 Gru 2005, 20:49   

Jak będzie niskie ciśnienie to tak jakby nic nie było oprócz kosztów. Ja podałem najprostszą metodę zmiany na gaźnik i w tym momencie komputer można pominąć. Chyba, że chronimi środowisko to jak najbardziej.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Gru 2005, 20:58   

xr2fun napisał/a:
Jak będzie niskie ciśnienie to tak jakby nic nie było oprócz kosztów. Ja podałem najprostszą metodę zmiany na gaźnik i w tym momencie komputer można pominąć. Chyba, że chronimi środowisko to jak najbardziej.


Tak tylko te gaźniki kosztują od 1000zł i trzeba dorabiać kolektor.
A co do ciśnienia:

Seryjny focus 2,0 16v
założone kkk 03 Ic i Smt6 237KM przy o 0,5 bara bez odpreżania!!!! jeżdzi od 1,5 roku bez problemów

Honda crx vtec
seria 160KM
znowu turbo, IC program 2,03KM przy doładowaniu 0,3 bara!!
bez odpreżania!!

Silnik forda można doładować tak do 0,4 bara!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 4 Gru 2005, 21:41   

Napisałem, że można kupić tanio tylko trzeba szukać - ja kupiłem gaźniki SOLEXA ( MIKUNI z Toyoty ) za 250zł + kolektor Dbilas 220zł + obudowa filtra Dbilas za 280zł + wałek KENT 22 za 320 zł co daje sumę 1070 plus linki do gaźników i inne drobne rzeczy ok 300zł. W 1500zł zamykam sprawę. Jak to pojedzie zobaczymy na wiosnę, silnik i auto robię spokojnie bo do starej XRki trzeba mieć serce!
 
 
mucha 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 69
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Gru 2005, 22:13   ...

no a jesli mam do zdobycia z fiesty 1.6 turbo (turbine,intercooler,weze,kolektor itd itp) za dosc niska kase (uzywane.. ale w dobrym stanie, mysle ze regeneracja turbiny-jezeli bylaby do regeneracji to chyba nie taki ogromny koszt..) niska kase czyli w granicach 700zl...dobra cena ?
A jak to wyglada z montazem? jezeli bym nic oprocz tego nie grzebal w aucie (ze wzgledu na pieniadze) no moze jeszcze bym zrobil glowice, i dmuchnolbym mu np. 0.2 bara to zaszkodzi normalnemu silnikowi ?
_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i sprzedana :(
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Gru 2005, 22:32   

xr2fun napisał/a:
Założenie turbo do normalnego silnika bez wymiany tłoków - czyli odprężenia silnika
Z tego co wiem, z powodzeniem można zastosowac specjalną (grubszą) uszczlkę pdg głowicę... a co do gaźnika, to do Turbo musi być specjalny gaźnik a nie pierwszy leprzy z innego auta (chyba ze też miało turbo)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Intruder
[Usunięty]

Wysłany: 4 Gru 2005, 23:01   Re: ...

mucha napisał/a:
A jak to wyglada z montazem? jezeli bym nic oprocz tego nie grzebal w aucie (ze wzgledu na pieniadze) no moze jeszcze bym zrobil glowice, i dmuchnolbym mu np. 0.2 bara to zaszkodzi normalnemu silnikowi ?


0,2 Bar mu nie zaszkodzi... natomiast jesli rozerwie cie ambicja i dmuchniesz mu powyzej 0,4 Bar to moze Ci sie pokrzywić wał korbowy ( w najlepszym przypadku )
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Gru 2005, 02:19   Re: ...

mucha napisał/a:
no a jesli mam do zdobycia z fiesty 1.6 turbo (turbine,intercooler,weze,kolektor itd itp) za dosc niska kase (uzywane.. ale w dobrym stanie, mysle ze regeneracja turbiny-jezeli bylaby do regeneracji to chyba nie taki ogromny koszt..) niska kase czyli w granicach 700zl...dobra cena ?
A jak to wyglada z montazem? jezeli bym nic oprocz tego nie grzebal w aucie (ze wzgledu na pieniadze) no moze jeszcze bym zrobil glowice, i dmuchnolbym mu np. 0.2 bara to zaszkodzi normalnemu silnikowi ?


Jak to kupisz i założysz to nie doładujesz nic!! na seryjnej elektronice od xr2i 1,6 104KM.

Przy 3000obr zacznie ci dławić silnik. Nic nie bedzie z tego jesli masz silnik z sondą lambda. Musisz mapowac.

co wiecj nie ma sensu kupowac seryjnej elektroniki od FRST!! Bo ma inne okablowanie!!

wedug mnie musisz to mapowa!![/code]
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
rex
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2005, 19:36   

ale po co kombinowac jak mozna miec gotowe turbo i to we wlasnej stajni. Kupisz silnik od frst albo erst i go wyremontujesz nawet to sie zamkniesz w duuuuuuzo mniejszej kwocie a i pewnosc nbedzie wieksza. Oczywiscie nie mowie o silnikach co nic w srodku nie ma ale o takich co niby maja byc w zajebistym stanie ale okaza sie deko zuzyte. Wiem gdzie jest silnik do erst na pomorzu kompletny a przynajmniej byl. DO ogarniecia za jakies 1.5 tys z turbina. Wlasciciel twierdzil ze luks stan z niemiec ale ja wolalem sam pojechac...
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2005, 21:33   

rex napisał/a:
ale po co kombinowac jak mozna miec gotowe turbo i to we wlasnej stajni. Kupisz silnik od frst albo erst i go wyremontujesz nawet to sie zamkniesz w duuuuuuzo mniejszej kwocie a i pewnosc nbedzie wieksza. Oczywiscie nie mowie o silnikach co nic w srodku nie ma ale o takich co niby maja byc w zajebistym stanie ale okaza sie deko zuzyte. Wiem gdzie jest silnik do erst na pomorzu kompletny a przynajmniej byl. DO ogarniecia za jakies 1.5 tys z turbina. Wlasciciel twierdzil ze luks stan z niemiec ale ja wolalem sam pojechac...


... i nadal mamy nie rozwiązany problem z elektroniką bez której mocy nie przybędzie...
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Gru 2005, 23:10   

pablonas napisał/a:


... i nadal mamy nie rozwiązany problem z elektroniką bez której mocy nie przybędzie...


A ja bym nawet powiedział że bardzo duży problem,
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
rex
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2005, 23:26   

ale ja mowilem o kompletnym silniku panowie....zmieniasz wiazke i juz a w przypadku erst trza polaczyc wiazke silnika z wiazka fiesty co nie jest trudne. Silnik od frst kompletny jak pisalem gdzies w innym toipicu mieli za 2400 zl z gwarancja.
 
 
mucha 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 11 Paź 2004
Posty: 69
Skąd: Poznań
Wysłany: 9 Gru 2005, 17:17   a sportowy walek skad ?

To odpuszcze sobie turbo, za to na wiosne zrobie glowice,pare srutututu i wymienilbym swoj walek na jakis sportowy, zeby chociaz wpadlo te 15 kucy..
Gdzie moge kupic jakis taki porzadny sportowy waleczek ? jakies namiary ? / ceny ? Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta 1.6 XR2i sprzedana :(
 
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 9 Gru 2005, 20:41   Re: a sportowy walek skad ?

mucha napisał/a:
zeby chociaz wpadlo te 15 kucy..


15 KM w przypadku Fiesty to wcale nie tak malo.. przy tej wadze napewno odczujesz roznice.. ze 105 'nagle' masz 120 KM.. biorac pod uwage ,ze silnik nie jest nowy i pewnie ma okolo 90 KM robisz z niego 'fabryczne' 105 KM.. Gdybym byl na Twoim miejscu raczej zainwestowal bym w kapitalny remont silnika.. droga zabawa ale mozesz to podpiac pod kategorie dodawania mocy swojemu autku wtedy bedziesz mial motywacje..

Pozdrawiam i zycze wytrwalosci..

West
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 9 Gru 2005, 20:53   

pozatym do sportowych wałeczków i innych dupereli pasuje miec silnik fabrycznie w dobrym stanie (czytaj: seryjnie mocny).
czyli i tak i tak by przydało sie zrobić remont ;]
albo przejedz sie na hamownie i sprawdz co zostało z twoich 105 seryjnych :)

ja na gazie mam 92,6 koni (sprawdzone n hamowni) i niewiem jak bez bo nie odpinałem i niewiem czy zostało seryjne 105, ale mozliwe bo strata na gazie to m/w 10 koni przy 1.6 a 15 przy 2.0 (na tej samej instalce gazowej) pozdro.
 
 
west 


Model: Ford Fiesta Mk8`19
Wersja: ST-Line
Silnik: 1.0EcoBoost/140KM
Wiek: 38
Dołączył: 06 Gru 2004
Posty: 96
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 9 Gru 2005, 22:04   

No to powiem Tobie szczerze ,ze jestem pod duzym wrazeniem.. Masz super utrzymany samochodzik.. Lokmen tez byl na hamowni swoja Fiestka.. nie musze chyba dodawac ,ze Fiesty tak zadbanej jak jego to dawno nie widzialem (czyt. dopieszczonej) i ona miala 90KM na benzynie.. 95KM ze stozkiem :)

Jesli to prawda co mowisz.. to.. CHCE TEZ TAKA FIESTE :ok: :yes:

Pozdrawiam
_________________
Mk3, `91 - 1,1 8V
Mk3, `95 - 1,1 8V
Mk4, Flair `97 - 1,3 Endura - E
Mk4, GT `99 - 1,4 16V Zetec-S
Mk6, Trend `03 - 1,25 16V Duratec
Mk7, Ghia `08 - 1,25 16V Duratec
Mk7, ST-Line '17 - 1.0 Ecoboost
Mk8, ST-Line '19 - 1.0 Ecoboost
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Brak nowych postów Turbo , Uturbienie benzyny , CVH
Gość Tuning mechaniczny 3 13 Wrz 2005, 09:54
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.