Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Homologacja a przygotowanie rajdówki
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Gru 2005, 23:19   

Qzyn napisał/a:

Puma mam nadzieje ze rozmowa przebiegla pozytiwnie i chlopakow tez tak odebrales...
Pochwal sie no :P


Wstepnie pogadaliśmy :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 7 Gru 2005, 22:31   

NO dobra, a jak sobie cenią tą usługe obspawania? Tak od, do. Bo wątpie, że ktos kto najpierw nawącha się tego smrodu, a pużniej pobawi sie z tym pare dni, weżmia "mało". Pewny jestem ze weżmie "dużo".
No i co z tymi chlapaczani. Trzeba je mieć?
A tak wogule to wpadajcie na tor słomczyn 17 grudnia. Wczoraj byłem w rzemieślniku i zapewniali mnie że jeśli nie odbędzie sie ten kjs, to będzie chociaż pojeżdzawka. Bo szlifowanie auta to jedno, a umiejętności drugie.. ;-)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 8 Gru 2005, 16:03   

Ja jechalem Cieszynke bez chlapaczy - tyle na ten temat wiem... Obspawanie - kurcze nie mam pojecia - sam sobie zdzieralem wygluszenie i a z kolega obspawywalismy. Wiec przykro mi
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Gru 2005, 16:53   

Gebal napisał/a:
Z tego co wiem to chip do rs turbo duzo kosztuje i mało daje.


No nie do końca.
w anglii sa 3 stopnie chipa do RST:
1) do 155-165KM
2) 185-195KM
3) 200-> bez limitu wzależnosci od specyfikacji mechanicznej.

A powiedzmy sobie szczerze że fiesta o mocy 155-165KM ma ponad 200Nm i jest już bardzo szybkim autem, schodzącym poniżej 7s 0-100KM/H, jak dlamnie to już byłoby spoko, a i mówie o aucie kompletnym na feldze 15" lub 16" nie rozebranym do granic mozliwości.

Generalnie ja uważam że leprze bedzie zastosowanie nowego kompa lub Boxa wzależnosci od kosztów.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2005, 16:05   

Właśnie napaliłem sie strasznie na obspawanie nadwozia, tyle że zrobie to z pomocom znajomych(koszty). Zeby nie zpaprac powieccie jakie elementy trzeba obspawać, konkretniej wytłumaczcie mi to jak dziecku. Przy okazji będe kombinował z płytą pod silnik. Wiem z jakiego aluminium ją ugnieść, i to tyle na ten temat. Nigdy nie przyglądałem sie płytom w rajdówkach. NIe wiem , od kąd, do kąd i co osłaniaja, poza miską. Może ktoś przybloży mi ten temat, może ktoś ma zdjęcia? Za wszystko był bym wdzięczny.
Oprucz tych żeczy trapi mniej jeszcze jedno. Gdzie można zestoić sobie komputer? Takie coś jak unichip czy jakoś tak jest pewnie koszmarnie drogie, chodzi mi o zwykłe zestrojenie kompa, na chamowni. Gdzie sie udać i ile może to wynieść?
Uf, to tyle
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 11 Gru 2005, 17:06   

obspawać musisz wszystkie miejsca które w aucie mogą uleć peknięciu lub urwaniu.
wszystkie łączenia słupków, łączenia amorkow i pare rzeczy :) (przynajmniej tak mi sie wydaje)
płyty pod silnik to widziałem tylko w maluchu i tam cała wystaje zpoza autka tyłem i obejmuje cały silnik. I tak jest w większości aut. Nie mozesz tylko miski olejowej obspawać plytą bo ci sie inne rzeczy moga pojsc.
U mnie we fieście poprzedni właściciel zrobił coś podobnego do plyty po obniżeniu autka, i powiem ze jak w coś walne to wole zobaczyć czy coś nie poszło takie to jest dobre :)

a co do ustawien komputera to mozesz zaplacic w firmie tuningowej zajmujacej sie chiptunningiem. Oni ustawią ci najlepsze ustawinie kompa (mozesz ustawic wiecej koni bez nadmiernego spalania lub z duzym nadmiernym spalaniem, zalezy od chęci) od oszczędnego po wyczynowe. potem sprawdzają to na hamowni.
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 34
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 12 Gru 2005, 11:08   

Qzyn napisał/a:
Wiesz seryjne kompy nie sa programowalne. Mi chlopaki wkladali i podlaczali calkiem inna jednostke sterujaca. Programowanie seryjnych samochodow zmienia sie albo wlasnie wymieniajac kompa albo sam chip.
Co do cen to musisz sam popytac - 604 966 792 - to numer do Tomka Cecota. Przedstaw sie grecznie :D :D:D i powiedz ze numer masz ode mnie. To fajne chlopaki, spokojnie mozesz atakowac na "ty"

hej a chłopcy z pawłaowic maja jaks strone internetową? jak tak to podaj jak mozesz
pozdro
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 12 Gru 2005, 12:38   

Oj nie wiem- odsyłam do Tomka Cecota :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Gru 2005, 21:31   

Mniej więcej tyle to ja wiem, ale dzięki. Chodzi mi o szczeguły, szczegułowate. Qzyn powiedz jak to robiłeś, czy wyjmowałeś silnik? A co do chip-a, warto sie w to bawić? Xr-ka jest na niego podatna?
Tak wogule, to raczej budóje n grupe, więc czy moge nie mieć tej całej zbednej tapicerki?
Qzyn, gdzieś wcześniej napisałeś że masz homologacje fia fiesty do n grupy także jaśli nie jest Ci potrzebna to mógł bym ją odkupić... :lol:

to tyle

Pozdr.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 13 Gru 2005, 23:24   

Mam homologacje i chyba ja zeskanuje i wrzuce na neta a zalacznik J sobie sami sciagnijcie i poczytajcie troche :P -> www.pzm.pl
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2006, 00:23   

Po namyśle, stwierdzam "wole a-grupe". Chociaż wyjdzie pewnie na to, że to będzie a grupa ze stożkiem i dystansami.
I tu pytanie. Czy zakładając stożka, moge zastąpić rure, doprowadzającą powietrze do kolektora, czy ona MUSI zostać? Chodzi mi o inne umiejscowaienie stożka, w stosunku do tego, gdzie teraz mam puszke.
Pozdr.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 13 Sty 2006, 10:52   

Chyba mozna poprowadzic stozek w dowolne miejsce. W ence jest oraniczenie ze obudowa filtra musi zostac seryjna.

Filtr powietrza wraz z jego obudową może być usunięty, przeniesiony w inne miejsce w komorze silnika lub zamieniony na inny (patrz rysunek 255-1).
Tylko w rajdach dozwolone jest wycięcie części przegród w komorze silnikowej w celu zamonto-wania jednego lub więcej filtrów powietrza lub wlotu powietrza; wycięcia te muszą być ściśle ogra-niczone do miejsc niezbędnych (patrz rysunek 255-6).

To jest wycinek przepisow szczegolowych grupy A zalacznika J. To powinno ci wszystko wyjasnic. Wogole proponuje ci lekture tego zalacznika. Znajdziesz go na stronie www.pzm.pl w dzile sporty samochodowe/rajdy i potem w prawej strony znajdziesz rubryke regulaminy ;)
Milego czytania i pozdrawiam
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2006, 11:44   

fajna lektura, dzięki.
Tak to czytam, czytam... czy homologacja fiesty muwi coś o wspomaganiu? Nie chodzi mi o to, żeby kółko sie lżej kręciło(choć tez by się przydało). Chciłał bym mianowicie, mieć miejsze przełożenie układu kierowniczego, bo trzeba przyznać, że jest on niesamowicie "długi"
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 13 Sty 2006, 20:16   

Ja osobiscie jezdze na seryjnym przelozeniu i bez wspomagania. Nigdy sie kwetia krotszego rpzelozenia nie interesowalem gdyz brak finansow na to nei pozwalal. Kurcze nie wiem tak szczerze mowiac co o tym mowi homologacja - musze sprawdzic a juz na pewno musze sie zmusic i w koncu wrzucic ta homologacje do kompa i na forum. Wydaje mi sie jednak ze wspomaganie nie jest zadnym problemem gdyz niektore mk III mialy je chyba w wyposazeniu. A krotszy skret to juz na seiro nie wiem - jak gdzies cos o tym znajde to dam ci znac.
Pozdro
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Sty 2006, 22:24   

fiesta RS turbo miała seryinie magiel o krótszym skoku. ale coś za coś jest strasznie cieżka w manewrach i tepa!! ale od jednego końca do drugiego jest chyba 2,6 obroty fgdzie w xr2i jest ponad 3.

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 13 Sty 2006, 23:23   

Tez w to nie inwestuje. Po prostu, pożycze od kolegi :D
niektórzy(jak ja)to mają fart...
Nie chce wspomagania, zrobie krzyżak i nie powinno być żle, zależy mi tylko na tym maglu.
Może wiecie, czy od eskorta xr3i pasuje on do Fiestki?
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3147
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Sty 2006, 01:28   

ja mówiłem o maglownicy z RST a nie od xr2i, tak dopisze żeby było jasne ;)

a od escorta raczej nie pasuje
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 11 Mar 2006, 22:24   

kolego Debek... sprawe sposobu przymocowania chlapaczy niech rozwiąże Twoja inwencja twórcza... np: mierzysz, wiercisz, nitujesz i sprawa zakończona :) pozdro
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 12 Mar 2006, 16:48   

Debek - to jest post o przygotowywaniu autka wg homologacji - na chalapacze najlepiej zaloz nowy temat...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 15 Sty 2008, 19:58   

Witam wszystkich
Jestem właścicielem ikserki i jak łatwo zauważyc jestem nowy na forum :)
Może odgrzeję troche kotleta, ale mam pytanie dotyczące przygotowania tego autka do KJS, SuperOes itp.
Ma jakies wady?, czułe punkty na które trzeba zwrócić uwagę zanim sie wstawi kubły i zacznie jezdzić?.
Wiadomo, że jest tego sporo, ale mi chodzi o takie niezbędnę, czukiereczekto autko.
np wstawić poliuretany bo sie posypią wahacze, obspawać środkowe słupki itp?

Z góry dzięki
Pozdro
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przygotowanie do rajdów , Homologacja
Qzyn Tuning mechaniczny 1 19 Wrz 2004, 21:35
Qzyn
Brak nowych postów Potrzebna homologacja A/N do fiesty mk II !!!
Qzyn Sport w FKP 7 25 Cze 2007, 11:41
Qzyn
Brak nowych postów Potrzebna homologacja RS 1800 do sportu
bendix Sport w FKP 5 26 Paź 2007, 10:14
squadak
Brak nowych postów [MK3] RS1800 budowa rajdówki
Markz Nasze auta 67 4 Paź 2017, 20:06
Markz
Brak nowych postów [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
Rady, sugestie
baikerboys Nasze auta 75 12 Maj 2013, 23:22
baikerboys


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.