Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Homologacja a przygotowanie rajdówki
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 28 Lis 2005, 22:28   Homologacja a przygotowanie rajdówki

Dobra to odpowiadam na pierwsżą partie pytan i otwieram nowy temat :)
Wydech - nawet jesli by mozna bylo to nie polecam calkiem pustego. Wiekszosc aut mimo ze slicznie ryczy traci przez to na mocy. Uklad wydechowy musi utrzymywac pewne cisnienie. Co do homologacji, to nie zezwala ona na wymontowanie katalizatora. Co do fiesty to niestety nie zezwala nawet na zamontowanie rurowego kolektora wydechowego, a zalacznik J dodaje ze do wylotu katalizatora uklad wydechowy musi miec seryjna srednice. Dalej uklad wydechowy jest w grupie A dowolny. Nie wiem jak w ence. W kazdym razie nie moze przekraczac chyba 98 dB przy 3500 obr/min.
Co do samej ksiazki homologacyjnej to musisz ja miec na kazdym badaniu kontrolnym. Kiedys spokojnie wystarczala kopia. Teraz sie czasami rzucaja ze ma byc oryginal ale niekoniecznie. Dobrej jakosci ksero powinno przejsc.
No to chyba wszystko ;)
Pozdro
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Mar 2011, 21:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 28 Lis 2005, 23:31   

Czyli za katem moge umieścić zamiast dwóch ostatnich tłumików rure, dobrze myśle?
A co do przełożenia 4.29 realne jest dostanie go za jakieś "normalne pieniądze"?

[ Dodano: Pon Lis 28, 2005 23:09 ]
A tak wogule to mam taki fajny programik do analizy wszystkich(no prawie) dynamicznych parametrów samochodu. W nim świetnie widać, ile nam da, jakaś zmiana, w skrzyni, silniku, czy nawet w postaci założenia więkrzych kół, czy szerszego bieżnika, podpowiada z jakich obrotów najkorzystniej jest ruszać, ile wyciska nasza habecina na kazdym z biegów... Jest tam wiele, kilkaset modeli aut z lat 90' ale głuwnie z rynku amerykańskiego, chyba. Fiesty nie ma, ale to nie problem gdyz da się swobodnie edytowac parametry istniejących juz w bazie danych samochodów jak i wprowadzać całkowicie nowe pojazdy. Ja osobiście przestrajałem Swifta GTi na XR2I, jakoś tak z sentymentu do swifta... NIe pamiętam z kąd go wytrzasnołem, więc chętnym moge przesłac na meila. Myśle że może on pomóc, jeśli ktoś chce coś zmienić w samochodzie, przygotować go do sportu...
POzdrawiam
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1722
Skąd: ___
Wysłany: 29 Lis 2005, 07:11   

mowisz o programie Car Test - sadze ze większość ludzi go ma...
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3156
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 29 Lis 2005, 10:29   

Łokmen napisał/a:
mowisz o programie Car Test - sadze ze większość ludzi go ma...


Ja nie mam ale chcetnie bym sie nim pobawiał :D prosze na e-mail: marcin-naumiuk@wp.pl
jesli moge prosić
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 40
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Lis 2005, 10:54   

Jak można to też poproszę :) nowitek@interia.pl
_________________
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Lis 2005, 11:31   

Co do przelozenia 4,29 to wiem ze takie przelozenie glowne miala fiesta chyba mk I jakis model okolo litra pojemnosci, ale jej skrzynia byla 4 biegowa :/ wiec raczej nie da sie tego przelozyc. No chyba ze sie myle ale to juz pytanie dla specjalistow od skrzyn. Mozna zaryzykowac z przeloeniem 4,27 - moze by sie nikt nie zorientowal przy tak malej roznicy. Takie przelozenie mialy skrzynie jakiegos escorta RS z pierwszej serii. Wtedy wychodzily skrzynie z lekka szpera i bez. Wlasnie ta zeszperowana ma 4,27.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 29 Lis 2005, 11:32   

Ja też poprosiłbym o ten program na jareczekfkp@tlen.pl
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 29 Lis 2005, 11:34   

Co do wydechu to za katem moesz miec cokolwiek byle sie miescilo w normach halasu :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Gru 2005, 12:27   

A jak masz u siebie? Coś czuje że to optymalne rozwiązanie.

Ostatnio Fiesta wypluła wszystko co sterczało za ŚRODKOWYM tłumikiem... Najdziwniejsze jest to że najbardziej chałasuje nie przy 6000obr\min, ale przy ok. 2000. Czy sądzisz że montaż jak najbardziej prostej rury, za srodkowym, nie zaszkodzi, a może pomóc?

I drugie pytanie. Ile ona może ważyć, w klasie n2 i a6 (jeszcze sie nie zdecydowałem)?
Wiem że Mucha swojego peugeota 106 maxi musiał dociążyc do 1000kg, bo podobno tyle musi ważyć w klasie a6. Czy to prawda??? Jeśli tak to niedobrze... Z Fiesty wyrzuciłem juz prawie 40kg :-P Ale było roboty...
POzdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Debek 6 Gru 2005, 12:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 4 Gru 2005, 16:53   

Ja wyrzucam wszytsko co mam za katem i bede potem stroil silnik :D Pug Muchy to Kit Car - nie pamietam jakie oni maja przepisy. Minimalna w A6 to 920kg bez zalogi i jej wyposazenia. W N2 chyba cos kolo 830kg. Brzmi smiesznie ale zawsze neki maja nizsza dopuszczalna mase. 1000kg to minimalna w A7. Minimalne wagi w grupie A sa takie same dla kazdego auta danej klasy, natomiast w ence sa szczegolowo wymieniane w homologacji kazdego samochodu.
A tak swoja droga to ja mam katalizator i przeltowy srodkowy tlumik i auto jak na A-grupe jest beszczelnie ciche :D :D:D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3156
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Gru 2005, 19:36   

czym i kto ci bedzie stroił elektronike??
i jeszcze jedno pytanie: czy bawiłeś sie rególatorem ciśnienia paliwa??

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 4 Gru 2005, 22:36   

Stroic bedziemy najprawdopodobniej na hamowni w Pawłowicach w firmie ECO CAR. Stroic beda koledzy: Tomek Cecot i Leszek Fucik. Czym? Swoim laptopem. Oni mi poskladali programowalny komputer i maja program do strojenia wszystkich parametrow.
A co ostatniego pytania to nie nie bawilismy sie bo nie bylo na razie takiej potrzeby. Na razie bawimy sie czasem otwarcia wtryskiwaczy i to spokojnie wystarcza. Docelowo jednak chcemy zalozyc wtryskiwacze a Audi S4 w celu lepszego rozproszenia paliwa - one maja po 4 dysze na wtryskiwacz :D
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3156
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Gru 2005, 00:47   

a zapytaj sie czy podjeli by sie programowania mojego kompa w rs turbo :D
i ile by to kosztowało??

Dzieki i pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 5 Gru 2005, 12:55   

Wiesz seryjne kompy nie sa programowalne. Mi chlopaki wkladali i podlaczali calkiem inna jednostke sterujaca. Programowanie seryjnych samochodow zmienia sie albo wlasnie wymieniajac kompa albo sam chip.
Co do cen to musisz sam popytac - 604 966 792 - to numer do Tomka Cecota. Przedstaw sie grecznie :D :D:D i powiedz ze numer masz ode mnie. To fajne chlopaki, spokojnie mozesz atakowac na "ty"
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2005, 22:41   

Z tego co wiem to chip do rs turbo duzo kosztuje i mało daje.
jak ktoś ma seryjnie 2" to taki moze miec przelot ??
no i czy kata mozna nie miec a jezeli trzeba miec to czy sportowy moze być ??
i czy jeden przelotowy tlumik i kat wystarcza czy trzeba walnać 2 tlumiki ?? (srodkowy i koncowy)

btw. ja seryjnie chyba nie mam 98dB przy 3/5 obr :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 5 Gru 2005, 23:00   

Powtarzam: kat MUSI zostac, mozna zalozyc jego sportowy zamiennik. W grupie A wydech za katalizatorem jest DOWOLNY byle nie przekraczaj glosnosci. Wiec mozesz miec rure, jeden albo i piec tlumikow. W grupie N wydech musi byc zgosnyc hyba z szkicem w homologacji ale nie jestem pewien.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Debek
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2005, 12:12   

A jak jest z chlapaczami? Muszą być z sprzodu, i z tyłu, czy tylko z przodu?
Czy może wogule ich nie musi być?
A tak wogule to wpadłem na pomysła :twisted: ...
Aby zaoszczędzić na spawaniu nadwozia, kupie klatke taką bardziej rozbudowaną, na kielichy z przodu i z tyłu. Wyjdzie taniej...
Ale czy to dobry pomysł?
 
 
pablonas
[Usunięty]

Wysłany: 6 Gru 2005, 12:24   

Debek napisał/a:
A jak jest z chlapaczami? Muszą być z sprzodu, i z tyłu, czy tylko z przodu?
Czy może wogule ich nie musi być?
A tak wogule to wpadłem na pomysła :twisted: ...
Aby zaoszczędzić na spawaniu nadwozia, kupie klatke taką bardziej rozbudowaną, na kielichy z przodu i z tyłu. Wyjdzie taniej...
Ale czy to dobry pomysł?


mówisz o dwóch różnych rzeczach. rozbudowana klatka jest ok bo wzmacnia budę na skręcanie - staje się sztywniejsza... natomiast obspawanie nadwozia (czyli wzmacnianie fabrycznych spawów) ma na celu zapobiegnięcie "rozłażeniu" się budy "w szwach". rozciągnięta na kielichy klatka takiemu "rozłażeniu" nie zapobiega - a na pewno nie w takim stopniu jak wzmocnienie fabrycznych spawów. żeby było idealnie powinieneś mieć zarówno rozbudowaną klatkę i obspawane nadwozie. ;) a swoją drogą im bardziej rozbudowana klatka tym bezpieczniej - to chyba priorytet :)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3156
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Gru 2005, 13:07   

Qzyn napisał/a:
Wiesz seryjne kompy nie sa programowalne. Mi chlopaki wkladali i podlaczali calkiem inna jednostke sterujaca. Programowanie seryjnych samochodow zmienia sie albo wlasnie wymieniajac kompa albo sam chip.
Co do cen to musisz sam popytac - 604 966 792 - to numer do Tomka Cecota. Przedstaw sie grecznie :D :D:D i powiedz ze numer masz ode mnie. To fajne chlopaki, spokojnie mozesz atakowac na "ty"



Dzieki :D Już porozmawiałem sobie :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP

Nissan Almera GTi 172KM 215Nm SOLD
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 6 Gru 2005, 16:34   

Pablonas ma racje - obspawanie to podstawa. A co do rozbubdowania klatki to hmmm przynajmniej by musiala byc solidna bo z drugiej strony kazdy metr rury to kilogramy. Trzeba znalezc zloty dla siebie samego srodek.

Puma mam nadzieje ze rozmowa przebiegla pozytiwnie i chlopakow tez tak odebrales...
Pochwal sie no :P
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przygotowanie do rajdów , Homologacja
Qzyn Tuning mechaniczny 1 19 Wrz 2004, 21:35
Qzyn
Brak nowych postów Potrzebna homologacja A/N do fiesty mk II !!!
Qzyn Sport w FKP 7 25 Cze 2007, 11:41
Qzyn
Brak nowych postów Potrzebna homologacja RS 1800 do sportu
bendix Sport w FKP 5 26 Paź 2007, 10:14
squadak
Brak nowych postów [MK3] RS1800 budowa rajdówki
Markz Nasze auta 67 4 Paź 2017, 20:06
Markz
Brak nowych postów [MK3] Fiesta 1.3 - budowa rajdówki
Rady, sugestie
baikerboys Nasze auta 75 12 Maj 2013, 23:22
baikerboys


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.