Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
5 Maj 2006, 19:32
Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
Autor Wiadomość
lukop2 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2004
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Wrz 2004, 14:20   Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy

Witam kolegow...wiem ze ten temat poruszany byl juz wielkorotnie ale nie chcialem dopisywac mojegop pytania do innego postu gdyz moglo by byc niezauwazone.
Mam Fiestke '91 1.1 silnik i chcial bym aby ladni mruczala:)..wiem ze na pewno bede niebawem usuwal katalizator ktory zreszta juz nie spelnia swojej funkcji. Wyczytalem w pewnym poscie ze mozna zamiast koncowego tlumika wstawic tlumik przelotowy od Poloneza - to prawda ??Od jakiego poldka , nowego czy starego....Chce poprostu aby bylo mnie slychac (chociaz nie za mozno)
Dzieki za rady i nie wsciekajcie sie ze poruszam ten temat poraz n-ty L:)
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 13 Cze 2006, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ehaer
[Usunięty]

Wysłany: 7 Wrz 2004, 15:16   

hmmm ja mam koncowy tlumik WM sport polecam bo fajnie sobie buczy(nie jest to wyjec ale zostawia fajne brum za samochodem) i ladnie wyglada 8)
 
 
2pet
[Usunięty]

Wysłany: 7 Wrz 2004, 15:22   

od polonka mozesz dopasowac WuPexa jak nie bedziesz miał kat. to bedzie ciekawy efekt
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 7 Wrz 2004, 19:58   

eee,zwykły ze starego polda,tylko nie wiem jak w mk3 jest,możliwe,że bedziesz musiał chwile pokombinować,jak wywalisz kata i zamiast ostatniego dasz poldolotowego to bedzie fajnie :D
tłumik do starego polda kosztuje 30,- i jest to zwykła przelotówka bez udziwnień,np.KM to przelotówka z takim buczy gównem w środku,więc poldolot jest lepszy,bo mniejszy opór stawia :D .
moje zdanie odnośnie Twojego wydechu,to pier wywal kata potem zobacz jak chodzi,bo może bez kata brzęczeć troche to jest normalne,jeżeli chcesz bas,to potrzebujesz sprawny mały tłumik przelotowy zamiast katalizatora i ostatni tłumik bardzo luźny :D bo[upraszczając]pierwszy tłumik[katalizator to swego rodzaju tłumik]tłumi dzwięki wysokiej częstotliwości a tylni niskiej,to duże uproszczenie,ale sprawdza sie jeżeli nie wiemy z której strony zabrać sie za wydech :D .
osobiście wsadziłbym wolny wydech z tłumikiem z polda :D teraz mam tylko ostatni tłumik z mk2 i jest bardzo cicho :)
 
 
lukop2 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 07 Wrz 2004
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Wrz 2004, 09:32   

Oki...wiec bede powoli kombinowal ...moze cos z tego wyjdzie , napewno podziele sie uwagami....fajnie by bylo gdyby tanim kosztem mozna uzyskac ladny dzwiek :)
Pozdrawiam
 
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2004, 13:24   

tłumik z polda,wymiary:
średnica puszki : 120mm
długość puszki : 400mm
średnica rury : 40mm
te wszystkie wymiary są niezbyt dokładne,zwłaszcza średnica rury wchodzącej do tłumika,z tego co wiem powinno być 42mm :D
oprócz puszki jest jeszcze kawałek rurki,ale to można obciąć więc nie pisałem :D
 
 
Wodz


Dołączył: 17 Cze 2004
Posty: 40
Skąd: Okolice Rzeszowa
Wysłany: 8 Wrz 2004, 13:36   

Ja jestem zadowolony z ultera.Jak dla mnie bardzo przyjemny pomruk basu szczególnie w granicy 2000obr.
_________________
Ford Fiesta Xr2(mk1)
Fiesta stara ale jara!!!
 
 
 
Jareczek
[Usunięty]

Wysłany: 8 Wrz 2004, 15:16   

A ja już mam naraszcie KM i bardzo mi siępodoba w okolicach 3500 obr/min :D
 
 
RKRman 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50
Dołączył: 06 Cze 2004
Posty: 454
Skąd: z podkarpacia
Wysłany: 8 Wrz 2004, 22:13   wydeszek..

cze !

zamontowałem do MK-3 1100 cm pojedynczego Ulterka fi 80
za dwórurką mam strumienia łuskowego a z serodkowego tłumika została tylko obudowa
jazda bardzo przyjemna niemęcząca ( wypaliłem dopiero jakieś 3000 km. )- na pewno już słychać różnice po założeniu.
strumień robi ładny , metaliczny przedzwięk po 3500 tyś .

POZDRAWIAM :)
_________________
fajnie było ją mieć
 
 
 
Findziu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:24   

Miałem podobny problem: Fajny dźwięk + moc. W sklepie polecili Mi wstawić cały nowy wydech, ale od modelu z większą pojemnością. DO tego strumienica imitująca katalizator żeby się na kontroli nie przyszepili, ładna końcówka i ponoć da się pobrykać z ładnym bassem. Wyliczyli Mi taką zmianę na 320zł z robocizną... Jak zarejestruje, uzbieam i pozmieniam to opiszę efekt :lol:
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:27   

to tanio jak cholera
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:44   

co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1??
 
 
Findziu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:46   

DŻEJKU napisał/a:
co za idiota z tego sklepu polecił ci wydech z większej pojemności i strumienice zamiast kata? chcesz się pozbyć resztek wigoru ze swojego 1,1??


Nazwiska nie znam, ale kolo był strasznie ubogi z ryja!

Czyli mówisz że takie zmiany zjebią Mi autko?!
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 22:48   

pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema
 
 
Findziu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:08   

DŻEJKU napisał/a:
pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema


Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...

W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink:
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:23   

nie jestem specem w tym temacie ale producent obliczył w jakiś sposób układ wydechowy i jak go zabardzo odetkasz to pogorszysz osiągi. le wciąż nie wiem czy masz na myśli tylko tłumik końcowy czy cały układ.
powiekszanie średnicy układu ma sens w silnikach turbo a w wolnossących moim zdaniem nie wolno przesadzić.
ja ucze się na swoim aucie i cały czas staram się dojść do złotego środka :D próbuj i ty-może sprzedawca wiedział co mówi- dla mnie to bzdura
 
 
Findziu
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:27   

Koleś mówił o całym wydechu. Twoja logika jest jednak także poprawna - nie można przesadzać! Jednak wybebeszenie katalizatora i doodanie strumienicy to będzie chyba podstawa! Do tego końcówki, albo sportowy końcowy wydech i jestem w niebie 8) Dzięx za radę. Będę informował o postępach!
 
 
DŻEJKU
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2004, 23:36   

tylko nie dawaj strumienicy zamiast kata ale w miejsce środkowego tłumika. na koniec załóż przelotowy tłumik i będzie cacy. ale wszystko trzeba z umiarem bo jak zabardzo odprężysz układ to będzie kicha.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Wrz 2004, 09:30   

Findziu napisał/a:
DŻEJKU napisał/a:
pomyśl nad wydechem jak najbardziej odpowiadającym twojej pojemności, strumienice mógłbyś sobie podarować (no chyba że kaski ci zostanie) a kata jak chcesz wywalać to wypatrosz go i wstaw w niego prostą rurę dzięki czemu nie będzie metalicznego dźwięku a z zewnątrz nikt nie zczai ze go niema


Tak teraz zacząłem się głębiej zastanawiać...

W tym sklepie mówili Mi całkiem logicznie: Większa rura od wydechu = większe przepustowość spalin. Do tego dołączenie strumienicy daje jescze szybsze opróżnianie komór ze spalin => więcej mocy
Brzmi całkiem logicznie.
Koleś nie mówił Mi o przeciwwskazaniach. Możesz Mi przybliżyć temat? Widzę że siedzisz w tym, to Cię trochę "wykorzystam"! :wink:

Jesli przesadzisz z większym przekrojem rury - to efekt odetkania bedzie taki ze cześć mieszanki będzie poprostu wyssysana zanim zdąży sie spalić - a nawet może dojść do tego ze nnie bedzie chciał jeździć samochód bo nie bedzie paliwa w cylindrach....
_________________
 
 
 
KacpeRS
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrz 2004, 09:54   

jak to przecież podczas spalania zawory są zamknięte!! to jak może wyssać mieszankę
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
Gość Tuning mechaniczny 2 14 Kwi 2005, 08:35
szynszyl
Brak nowych postów Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
SzeryfPawel Tuning mechaniczny 24 4 Wrz 2005, 08:41
Gość
Brak nowych postów Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
Kowal Tuning mechaniczny 0 27 Gru 2004, 21:19
Gość
Brak nowych postów Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy
Gość Tuning mechaniczny 2 27 Lut 2005, 15:53
Lokmen
Brak nowych postów Wydech , Układ wydechowy , Tłumik Przelotowy , Atest
Yoshimitsu Tuning mechaniczny 15 29 Mar 2005, 10:16
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.