Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

swap silnika.
Autor Wiadomość
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lis 2005, 14:48   swap silnika.

mam fieste xr2i.
myślałem o zmianie silnika na silnik z escorta rs2000

chce ten co napedzany byl na przednia oś 150 konny.
czy wejdzie do seryjnej xrki czy trzeba bedzie zwiekszać komore silnika ??
no i czy trzeba bedzie wymieniać caly naped czy tylko silnik + skrzynie ??

no i gdzie mozna dostać taki silnik, bo wiem ze ciezko taki dostać :)

pozdro.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lis 2005, 14:57   

co trzeba zrobic to tego najstarsi gorale nie wiedza!!! a jak chcesz taki silnik to ci moge dac namiar na firme ktora sprzedaje silniki skrzynie itp.... z tym ze cena za sam silnik zaczyna sie od 2000zł a gdzie reszta?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lis 2005, 15:41   

no i wez jeszcze pod uwage koszta oleju paska rozrzadu filtra oleju swiec itp dupereli gdyz sa podstawa przy swapie
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Lis 2005, 19:33   

ja swapa u siebie będę robić na kolejną zimę i też się zastanawiam nad: 2.0 od esiego rs2000, lecz też się wacham nad TDDI z focusa lub TD z escorta
 
 
 
bonio
[Usunięty]

Wysłany: 16 Lis 2005, 20:07   

Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów.
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Lis 2005, 22:35   

bonio napisał/a:
Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów.
:brawo:
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 17 Lis 2005, 00:26   

bonio napisał/a:
Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów.


ale ile frajdy :) póki młody niech sie bawi później bedzie jeździł serią i znajomi na imprezach będą wspominać co to sie w młodości wyprawiało...i będą mówić...teraz już nie ma takich aut ;/
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 17 Lis 2005, 14:29   

:D heh
no narazie robie co moge zeby auto bylo mocniejsze (z umiarem) ale seryjne 105 (w zasadzie to 90) mi nie wystarcza.
Myślałem zamknąć się w 2000,- po sprzedaniu wlasnego silnika.
bo wiadomo ze trzeba zmienić amorki, hamuklce i takie tam :]
Ostatnio zmieniony przez doogi 17 Lis 2005, 15:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Lis 2005, 14:43   

hehe w 2 tysiącach zapomnij... 2 tysiące to owszem ale na hamulce i zawias potrzebny do takiego silniczka.
Za swój silnik ze skrzynią i osprzętem dostaniesz coś kolo 1 tysiące. Za silnik od escorta rs2000, skrzynie i okablowanie trzeba zapłacić koło 2tyś. Wymiana wszelkich uszczelek, zalania nowych płynów, wymiana rozrządu, filtrów itp to kolejny 1tyś.... Jeszcze będziesz potrzebować kogoś kto Ci go wsadzi... bo zapewne będą inne mocowania, więc ktoś będzie musiał Ci dorobić mocowania. I jeszcze jest jeden problem trzeba znależć kogoś kto zajmie się podłonczeniem kompa i całej elektroniki. Za samą robocizne trzeba liczyć koło 2 tyś bo jest tu naprawde sporo i lubię chleb ze smalcem.
Więc na koniec podliczmy:
2tysiące zawieszenie z hamulcami
2tysiące silniczek
1tysiące wymiana wszelkich pierdół w nim
2tysiące robocizna
Więc wyliczając wychodzi sumka 7tysięcy złotych

Jeśli się myle to Puma i Gienek poprawcie mnie!
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Lis 2005, 19:24   

Ja dodam od siebie ze silnik z escorta RS2000 pasuje do skrzyni ktora masz teraz, a ladowanie do fiesty skrzyni MTX75 pochlonie znacznie wiecej pracy, wiec jesli zostawisz skrzynie w spokoju to pozostaje Ci dorobic mocowanie silnika do prawej podluznicy. Oczywiscie pod warunkiem ze silnik sie tam zmiesci. W escortach '80-'90 sie miesci, a w fiescie nie wiem.
Nie nalezy zapomniec rowniez o dodaniu ciezarkow po stronie skrzyni biegow(w RS2k sa takie seryjnie) bo ten silnik jest troche ciezszy. Aha dodatkowo jest troche wyzszy i gosc ktory go montowal w escorcie musial dospawac sobie garba na masce ;)
Ale podobno jest na to sposob dorabiajac oprocz mocowania do prawej podluznicy takze inne poduszki pod skrzynie tak aby calosc lezala nizej.

jak poszukasz pod tym adresem to powinienes znalezc watek o montazu tego silnika do escorta mk4
FEFK
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Lis 2005, 21:13   

Wiec i ja sie wypowiem,

co do skrzyni to kolega "squadak" ma racje możesz zostawić tą co masz. Co prawda ja bym szukał od RST lub od ERST zewzgledu na dłuższy dyferencjał.

Co do zawieszenia i hamulców, to nie do końca sie zgodze z "Pieskiem" osobiście uważam że dobre seryjne zawieszenie wystarczy zresztą tak jak i hamulce. jesli chodzi ci o sam przeszczep silnika i auto ma być do jazdy codziennej lub nocnych wyscigów to bedzie ok.
Może jedynie bym szukał tylnich spreżyn od xr2i 16v/RS1800 bo sa seryjnie krótsze. Lub rozwiązał problem montarzem zestawu -35mm.

wiec jesli masz umiejetności i miejsce żeby zrobic to zamemu to trzmam kciuki!!

PS. W zasadzie licze na to ze w końcu ktoś sie podejmie takiego swapa.

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 17 Lis 2005, 22:54   



a to przypadkiem nie fiesta ?

_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 17 Lis 2005, 23:32   

Laskosz napisał/a:
Obrazek

a to przypadkiem nie fiesta ?

Obrazek

pierwsze zdjecie to stary ecort a drugie to juz nie wiem
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 17 Lis 2005, 23:59   

to drugie to też escort tylko MK4.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Radziu 

Model: Inne auto
Wersja: Trend
Silnik: Inny
Imię: Radek
Wiek: 37
Dołączył: 19 Wrz 2005
Posty: 105
Skąd: Nakło n/ Not.
Wysłany: 18 Lis 2005, 12:07   

Ja chce zrobic swapa w przyszlym roku z 1.1 na 1.6 i do tego mam pytanie co bym musial po kolei zmienic i czy bedzie pasowal na te same mocowania co 1.1?
_________________
Była Fiesta MK3 89r. czerwona 1.1 LPG full wypas;)

Jest Focus 00r. kombi 1.8 TDDI

I Kaczka 99' 1.3
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lis 2005, 14:08   

jezeli chodzi o sprezyny to chyba moga zostać, bo kupilem utwardzane do mojej fiesty i dodatkowo obnizajace -25mm.
Hamulce myśle ze beda dobre takie jak sa (przynajmniej narazie) a skrzynia (skoro ta pasuje) to chyba ozstanie ta co jest (przynajmniej narazie po raz drugi :) )

no i trzeba by bylo zmieniać tez elektronike i wogule wszystko oprucz tych rzeczy wiec pomyśle jeszce nad tym zanim sie za to wezme ;]

musze gdzieś dorwać takiego, zobaczyć pod maske, zmierzyć i wtedy myśleć o poszerzaniu komory silnika ;]
 
 
Kurtus
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lis 2005, 14:53   

Danio napisał/a:
bonio napisał/a:
Dużo kasy, dużo roboty, dużo problemów.


ale ile frajdy :) póki młody niech sie bawi później bedzie jeździł serią i znajomi na imprezach będą wspominać co to sie w młodości wyprawiało...i będą mówić...teraz już nie ma takich aut ;/


brzmi znajomo ;D

[ Dodano: Pią Lis 18, 2005 2:56 pm ]
Gebal napisał/a:
jezeli chodzi o sprezyny to chyba moga zostać, bo kupilem utwardzane do mojej fiesty i dodatkowo obnizajace -25mm.
Hamulce myśle ze beda dobre takie jak sa (przynajmniej narazie) a skrzynia (skoro ta pasuje) to chyba ozstanie ta co jest (przynajmniej narazie po raz drugi :) )

no i trzeba by bylo zmieniać tez elektronike i wogule wszystko oprucz tych rzeczy wiec pomyśle jeszce nad tym zanim sie za to wezme ;]

musze gdzieś dorwać takiego, zobaczyć pod maske, zmierzyć i wtedy myśleć o poszerzaniu komory silnika ;]


bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 18 Lis 2005, 17:13   

Kurtus napisał/a:
bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku

Zdziwiłbyś sie jakie XRka ma zarąbiste hamulce - u mnie w 150 konnej astrze hamulce sa porażką rzekłbym ze XRka 104 konna lepiej hamuje...
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Lis 2005, 20:07   

Łokmen napisał/a:
Kurtus napisał/a:
bałbym sie ukladu hamulcowego od 104 konnej xrki przy 150 konnym potworku

Zdziwiłbyś sie jakie XRka ma zarąbiste hamulce - u mnie w 150 konnej astrze hamulce sa porażką rzekłbym ze XRka 104 konna lepiej hamuje...


:brawo: :brawo: , te same hamulce sa w RS Turbo/RS1800. Ja napisałem że jesli do jazdy na codzień nie jakiegoś extremum to w zupełności wystarczą.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 18 Lis 2005, 22:45   

Swap na RS2000


byłem dzisiaj u znajomego mechaniora ktory lubuje sie tylko w fordach... no i gadałem z nim na temat zwiekszenia mocy w fiescie.... wspomniał cos o kompie z rs2000 ze polepsza sie osiagi.... ale za chwile dodał ze jak chce to zostawiam mu 3tys. zł i wstawi mi silni kz rs2000 <koszt przekładki + silnik z osprzetem...> wspomniał ze ogladał taka fieste u znajomego w niemczech <min. sprowadza z tamtad czesci itp.> i ze nie ma zadnego wiekszego problemu zeby to wykonac...
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Swap silnika z 1.3 na 1.6??
Gość Tuning mechaniczny 16 16 Paź 2008, 21:19
Laskosz
Brak nowych postów Swap silnika z immobiliserem
Abart91 Elektryka silnika 20 24 Kwi 2014, 00:05
vegetagt
Brak nowych postów Swap wymiana silnika
bulkowsky Mechanika silnika 3 8 Lip 2014, 12:09
Igraszki
Brak nowych postów Swap silnika z Fusiona
Kompatybilność silnika z Forda Fusiona 1.4 (2008)
SylciaX Mechanika silnika 4 19 Maj 2023, 23:20
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.