| Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2006,  10:04
 | Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | FG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2005,  23:55   Przeniesienie napędu : ślizganie sprzęgła | 
 |  
               | 
 |  
               | Szukalem na Forum i nieznalazlem podobnego problemu do mojego, a jesli taki post juz jest wybaczcie   
 Od pewnego czasu zauwazylem ze jak wcisne gaz zeby przyspieszyc, obroty wchodza mi na wyzsze i to slychac po pracy silnika, jako ze niemam obrotomierza w liczniku, natomiast po paru sekundach spadaja do pierwotnego stanu dalej wkrecajac silnik juz normalnie lub czasem zostaja i musze spuscic noge z gazu, o tyle jest to niebezpieczne ze podczas wyprzedzania juz nieraz musialem uciekac przed rozpedzonymi autami z naprzeciwka.
 
 To strasznie irytujace falowanie obrotow bo czasem oprocz tego ze wyskoczy na wyzsze obroty to pracuja nierownomiernie po tym jak spadną
 
 Moze ktos z was ma jakies pomysly w czym szukac mam przyczyny, dodam ze silnik jest na Gaźniku
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 11 Kwi 2009,  16:02, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Jaroslaw82 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  06:48 | 
 |  
               | 
 |  
               | szczerze mowiac to troche dziwne.... wskazuje na problemy z przepustnica. Najpierw sprawdzilbym linke od gazu (nie do konca wiem jak to jest rozwiazane w MK3) czy o cos nie chaczy. A jaka benzyne lejesz? Na dobrej stacji czy "taniej"? Moze w gazniku sa jakies swinstwa? Chc wtedy objawy bylyby inne.
 Moze sonda lambda? (jesli ja masz- bo szczerze mowiac nie wiem) Jesli masz to jej uszkodzenie jest bardzo prawdopodobne- falujace obroty i podwyzszone spalanie, takie sa tego objawy, czyli calkiem podobne do twoich.
 Poza tym to nie mam wiecej pomyslow, ale spytam sie kumpla ktory jest mechanikiem- i dam Ci znac.
 Pozdro
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | MARIUSZ.B   
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6i16V/100KM
 Wiek: 46
 Dołączył: 02 Lut 2005
 Posty: 1961
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  08:40 | 
 |  
               | 
 |  
               | Rozumiem, że obroty wzrastają podczas jazdy kiedy przyśpieszasz (dodajesz gazu) a auto nie rozpędza sie proporcjonalnie do obrotów. Jeśli tak to masz problem ze sprzęgłem, ślizga się. |  
				| _________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  09:34 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak, obroty wzrastaja tylko kiedy przyspieszam, najpierw autko rozpedza, potem wchodzi na wysokie obroty, chwilke faluja, auto wtedy nieidzie proporcjonalnie z obrotami bo jak skoczy na wysokie niema mocy, potem spada do odpowiednich i auto znowu dostaje moc. 
 Leje na Orlenie i w sumie nigdy niemialem problemu z ich benzyna, wymienialem ostatnio swiece, olej wraz z filtrem i akumulator, a jeszcze wczesniej filtr powietrza,
 
 Najgorsze jest to ze czasem dzieje sie to na kazdym biegu od 2go wzwyż a czasem objade sporo kilometrow zanim obroty wzrosną przy przyspieszaniu, nastepnie faluja i normują się, naprawde opadaja mi rece bo bylem juz o 2 mechanikow i kazdy rozklada rece, mowiac zebym wymienil mase czesci, tylko po co jak prawdopodobnie jedna z nich odpowiada za usterke
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  09:58 | 
 |  
               | 
 |  
               | Sprzęgło na bank do wymiany - zrób sobie taki test jak masz porządny ręczny to go zaciągnij wrzuć 1 bieg i na ręcznym spróbuj ruszyć. Jam masz słąbawe sprzęgło to bedzie widać ze na początku bedzie sie slizgać a pod koniec wysprzęglania samochód może bedzie próbował jechać. |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazi   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Xr2i
 Silnik: Inny
 Imię: Rafał
 Wiek: 41
 Dołączył: 13 Lip 2005
 Posty: 474
 Skąd: Łódź/GW
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  12:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | Na bank sprzeglo tez tak mialem po wymianie gut powiem lepiej niz gut   |  
				| _________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
 New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  13:19 | 
 |  
               | 
 |  
               | Łokmen dzieki! Sprawdzilem, faktycznie objawy sprzegla, przy okazji znalazlem usterke kolektora ssacego ktory lapal mi lewe powietrze. 
 Zmienilem linke gazu przy okazji i auto niedopoznania, juz niemusze cisnac do dechy zeby cos z niego wydusic :-/
 
 Zrobilem ten test jak pisał Łokmen, faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu
 
 Dziekuje wszystkim za pomoc
 
 [ Dodano: Wto Lis 08, 2005 14:35 ]
 Kurcze pol auta musze rozebrac zeby wymienic tarcze sprzegla Eszz.... wrrrr
 
 Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  18:06 | 
 |  
               | 
 |  
               |  	  | FG napisał/a: |  	  | ..... faktycznie ślizga sie jak cholera, dojezdze go do konca, a pod koniec miesiaca kupie nowa tarcze, bo nadkladac niema sensu .............
 ....Panowie wystarczy wymiana samej tarczy czy cale sprzeglo musze zmieniac :( ?
 | 
 Ja bym odrazu wymieniał a nie dojeżdzał do końca bo tak zaraz załatwi sie docisk oraz koło zamachowe...
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | FG [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  20:56 | 
 |  
               | 
 |  
               | Ekhm sorrki ze tak natretnie, ale wlasnie jechalem na niedalekim dystansie i od samego poczatku eskapady do powrotu w chwili obecnej kazde mocniejsze przycisniecie gazu skutkowalo wejsciem na wysokie obroty, natomiast delikatnie rozpedzajac i wciskajac gaz powoli sie rozpedza 
 Nadal Twierdzicie po tych objawach ze to sprzeglo na 100% ?
 Chce miec poprostu pewnosc zanim skrzynie sciagne zeby dobrac sie do wymiany na nowe lub nadlozenia na tarcze nowych okladzin :(
 
 Dodam ze dzieje sie to tylko i wylacznie podczas jazdy na jakims biegu, bo na luzie jak cisne gaz to pieknie wchodzi i spada z obrotow
 
 Co do wymiany Łokmen, odstawilem dzisiaj juz fieste i musze przesiasc sie do mazdy, wiec spokojnie docisku nierozwale (o ile juz moze byc niesprawne
  ) |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Lokmen   Zeus
 
 
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Dołączyła: 23 Maj 2004
 Posty: 1723
 Skąd: ___
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2005,  22:06 | 
 |  
               | 
 |  
               | Tak to na 100% tarcza sprzęgła |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | odyniec   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Ghia
 Silnik: Inny
 Imię: B.
 Wiek: 39
 Dołączył: 07 Sie 2005
 Posty: 1610
 Skąd: Merzdorf
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Lis 2005,  01:32 | 
 |  
               | 
 |  
               | sprzeglo bo kiedys jak jechalem mondeo to podobnie bylo. obroty wysokie a jakos mocy malo przy 1.6 16V :S |  
				| _________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
 Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawlooo [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 10 Lis 2005,  17:22 | 
 |  
               | 
 |  
               | mam takie pytanie...czy mozna kupic przewody te ktore ida od silnika krokowego, nie mam wogole na nich izolacji...??[/quote] |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |