Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
R(Si)1800 Darasa
Autor Wiadomość
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Lis 2005, 22:55   R(Si)1800 Darasa

witam....

od jutra zaczynam prace przy silniczku.... jako ze posiadam 1.8 16V fabrycznie osłabiony do 105 koni i zaczeło brakowac mocy.... zdecydowałem sie odzyskac brakujace 25 koni zabrane przez fabryke.... :twisted:

jako iz ciezko jest dostac potrzebne zamienniki< wałki, komp, przepustnica> po dlugich poszukiwaniach zdecydowałem zakupic cały silnik, zastanawiałem sie na przezuceniam calego silnika ale nie wiem w jakim jest stanie a na slowo sprzedacy tez nie bede liczył. dlatego padlo na przeszczep w/w czesci... poniewaz moj silnik jest w dobrej kondycji i wiem co mam :devil:

postaram sie tu wrzucic opisy i zdjecia dokonanych prac ktore co poniektorym moze pomoga w przyszlosci

pozdrawiam
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
Ostatnio zmieniony przez Daras84 1 Maj 2007, 23:57, w całości zmieniany 14 razy  
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Lis 2005, 12:23   

z racji tego ze mam bardzo mało czasu ktory moge poswiecic Fiescie <praca, dziewczyna wiadomo o co chodzi> dzisiaj udało mi sie tylko przezucic przepustnice .... roznica w wymiarach jest znaczna niemierzyłem dokładnie ale w 105 koni jest ok 40mm. a w 130, 50mm, roznice widac gołym okiem :) po prawej przepustnica z 130....



prepustnica z 105

i z 130

nie robiłem zadnj jazdy porownawczj bo nie ma sensu .... jedna roznica ktora zauwazyłem to silnik <na postoju> tak jakby szybciej wkrecał sie na obroty.
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Cioska
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 18:11   

Życzę powodzenia w pracach nad silnikiem :yes:
Powiedz tylko jedno, czy obie przepustnice mają taki sam obwód odubowy, czy ta z wersji 105 konnej jest już mniejsza? Czy też dopiero w środku się średnica zmienjsza? Mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi :he:
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:11   

Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore :D
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty :D :D

Pozdrawiam i życze miłej pracy :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Dynamike
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 18:19   

PUMA napisał/a:
Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore :D
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty :D :D

Pozdrawiam i życze miłej pracy :D

Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem. :P
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 18:24   

Dynamike napisał/a:
PUMA napisał/a:
Witam, i sie ciesze ze zaczynasz przerabiac motore :D
co do różnic w silniku to słyszałem jeszcze o tym ze tłoki są chłodzone olejem w RS1800, takie polewanie pod ciśnieniem tłoka, ale nie jestem pewien czy to jest na prawde.
Tak czy inaczej czekam na efekty :D :D

Pozdrawiam i życze miłej pracy :D

Tak, zgadza się, tłoki w 130 konnej wersji są chłodzone olejem. :P


W takim razie Daras84 proponuje zrobic ten szybki SWAP, a potem rozebrac i przejżeć silnik RS1800 a następnie wsadzic go. Taka mała sugestia odemnie.

Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 20:06   

witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)...

a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:)
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:22   

SteiN napisał/a:
witam kolege... ja bym raczje zrobil przeszczep calego cilnika:)...

a tak na marginesie jak bys chcial jeszcze zyskac parenascie kucy to polecam odchudzenie walkow, najszybciej i najlepszy sposob na przyrost mocy:)

pierwsze słysze - zazwyczaj planuje sie i odchudza koła zamachowe
_________________
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 20:31   

owszem mialem na mysli walki rorzadu :) .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni :) ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo)
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:33   

prwdo podobnie chodziło koledze o zmniejszenie bezwładnosci w głowicy (układ rozrządu) ale tak tylko mozna poopsuc sobie silnik,
a co do koła zamachwego to fajt odchudza sie koło zamachowe ale w tedy traci sie moment obrotowy (zmniejsz sie bezwładnosc wału korbowego) a n a seryjnym silniku wzasadzie sie tracji!! jest to fajna rzecz ale przy kompletnie stuningowanym silniku (wałki głowica program itd) do tego trzeba dynamicznie wyważyc cały wał korboy. W seryjnym silniku bezsensu!! (moim zdaniem - oparte na doświadczenu)
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 7 Lis 2005, 20:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:33   

ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum
_________________
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:41   

SteiN napisał/a:
owszem mialem na mysli walki rorzadu :) .. a glowica to przyokazji .. zawsze z silnika 1,8 16 V mozna wyciagnac jakies 155 koni :) ja wlasnie mam taki plan zrobic do wiosny ale jeszcze ciut wiecej wycisnac (bez turbo)


nie wiem czym sie zajmujesz jaką masz wiedze na temat sił działajacych w silniku ale troche nie masz pojecia o czym mówisz!!
Jedyny sposób odchódzenia wałków to założenie lżejszych kół rozrządu.

A co do 155KM w silniku RS1800 to wszystko sie da a taka moc to sie robi innym wydechem i dolotem oraz programem!! To nie jest zadne osiągniecie!! (moc silnika - nie na kołach)


Zapamietaj jedną sprawe: silnik w RS1800 to fabrycznie stuningowany silnik 1,8 105KM, i anglicy wyciągają z niego około 160KM (przy założeniu że silnik nie ma byc do remontu co 1000KM).
A jeszcze jedno niby to jest tylko 160KM (ty mówisz o 150 lub wiecej) tylko oni mówią o takiej mocy na kołach nie silnika!!!!! A to zasadnicza różnica.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 20:42   

Łokmen napisał/a:
ok to splanuj i odchudź wszystko co sie da i pojedź na hamownie a wykres z hamowi pokaż nam na forum


nierozumiem takiego oburzenia, kolego od 4 lat siedze w klubie tuningowym i znam sporo ludzi co w tym siedza juz od ohoho... ale tu nie o to chodzi kazdy sposob modernizacji silnika ma swoje zalety i wady.. tak samo jak ktos mi mowi ze filtr storzkowy w silniku 1,2 albo 1,4 mu cos daje a myla sie, tak samo niby wyciecie katalizatora tez to jest nieprawda..

Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:45   

Spokojnie Stein ja sie nie oburzam - jestem tylko ciekawy czy faktycznie tyle wyciągniesz.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70828437 - :)
_________________
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 20:53   

ja sie nie denerwuje :) ...

owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie :)

Pozdrawiam!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 20:57   

SteiN napisał/a:
ja sie nie denerwuje :) ...

owszem powinno sie dac. Napewno jak juz zaczne dzialac to bede o wszystkim informowal na bierzaca ale to nienastapi wczesniej niz po zimie :)

Pozdrawiam!


Zanim zaczniesz to polecam lektóre http://www.fiestaturbo.com/ tak żeby nikt cię nie zrobił w konia!! Nie wiem czy czytałes moje posty, bo sie przewinęły pomiedzy twoją rozmowe z łokmenen ale mysle ze powinienes :D
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 21:05   

owszem czytalem :brawo:

co do zrobienia w konia to tym raczej sie nie martiwe bo mam zaufanie do znajomych a dwa osoby ktore beda siedziec nad moim silnikiem to jedna ma najszybszego Leona w Polsce a 2 przygotowuje autka do rajdow :)

ale i tak dziekuje za uwagi, poniewaz napewno bede je bral pod uwage tymbardziej ze forda mam pierwszy raz zawsze jezdzilem autami wloskimi i wiem ze macie wieksze pojecie o tej marce autka niz ja.

:yes: :yes:
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:38   

A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam:
" jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
Pozdrawiam
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
SteiN
[Usunięty]

Wysłany: 7 Lis 2005, 21:42   

PUMA napisał/a:
A teraz poraz kolejny powiem tą fraze którą co jakiś czas powtarzam:
" jak ci bedzie za mało koni w RS 1800, to wyjmij ten silnik sprzedaj - napewno ktos go kupi - i wsadź 2,0 16v z Mondeo lub Focusa (jest leprzy bo nie ma hydraulicznych popychaczy przezco ma mniejszą bezwładnosc), jest to najtańszy sposób uzyskania wiekszej mocz - wzasadzie Nm - przy zachowaniu seryjnej żywotności auta".
Dodam od siebie że 2,0 16v (130-136KM 186Nm) można rozkręcic do jakiś 145-150KM i 190-200Nm (czego nie uzyskasz z 1800) za nie duże pieniądze.
Pozdrawiam


tez racja, i tez myslalem nad zmiana silnika.. ale stwierdzilem ze bede krecic ten.. a jak ten padnie to bede szukac czekgos na turbinie :) .. albo od vectry 2,5 v6 tylko niemam pojecia czy wejdzie :)
Ostatnio zmieniony przez SteiN 7 Lis 2005, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 7 Lis 2005, 21:43   

z mniejsca mówie ze nie wejdzie
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Ford Fiesta RS Darasa
od RS Turbo przez mk3 RS2000 do ....
Daras84 Archiwum 592 29 Paź 2008, 09:47
Tommur
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Sprzezyny z rs 1800
mechcom Tuning mechaniczny 1 7 Lis 2008, 19:49
PumaRST
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi MK3 RS 1800
modell1 Archiwum 20 13 Sty 2013, 16:55
modell1
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi (R)S 1800 Second Life
dawidek Archiwum 37 7 Sty 2011, 21:28
PumaRST
Brak nowych postów RS 1800 94 rok by IRU
iru Tuning stylistyczny 28 1 Lis 2007, 20:36
Darekmk3


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.