Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
światła
Autor Wiadomość
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2005, 08:55   światła

witam mam problem jak zdejme noge z gazu to swiatła zaczynaja mi przygasac (robia sie ciemniejsze) jaka moze byc tego przyczyna?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Paź 2005, 09:57   

jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min .
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 14 Paź 2005, 12:51   

masz pewnie padniety akumulator albo obroty za niskie mozliwe ze ci sie slizga pasek od alternatora sprawdz go :)
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 14 Paź 2005, 13:24   

diodalodz napisał/a:
jest to generalnie stan normalny w miare . Pod warunkiem ze świeca pełna moca przy 800-1000 obrotów na min .

obroty mam ustawione tak na 1000-1100 i wlasnie na takich obrotach tak sie dzieje a do kolegi nizej pasek musze sprawdzic a akumulator z rana kreci wiec chyba nie jest zle
 
 
edit
[Usunięty]

Wysłany: 15 Paź 2005, 18:30   

Po mojemu jesli swiatla reaguja na obroty, to masz jak nic trzasniety regulator napiecia przy alternatorze. Mialem cos takiego kiedys w Omedze. Cholernie irytujaca sprawa. No a na dodatek mozna niezle rozwalic akumulator.

edit
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Paź 2005, 00:11   

jak padaja szczotki to zazwyczaj jest efekt ze światła zaczynaja migać .tzn na wolnych obrotach jest ciemniej jaśniej ciemniej jaśniej . Hm ale co ci szkodzi wydłubać regulator to tylko 2 śrubki . HM co do paska to dobry trop i tu bravo dla przedmówcy .
 
 
 
edit
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2005, 02:23   

z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia!
Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej :) )
Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien

:)

edit
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2005, 09:14   

A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2005, 13:24   

edit napisał/a:
z uporem maniaka stawiam na regulator napiecia!
Gdyby byl to pasek, to bylyby i inne objawy np. swist lub gwizd, klopoty z chlodzeniem silnika itp (chyba nie ma wiecej :) )
Sprawdz regulator - sporadycznie upieram sie z takim maniactwem, ale jestem tego pewien

:)

edit

a powiedz mi gdzie mozna znalezc regulator napiecia? i jak go mozna sprawdzic
 
 
counterpart
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2005, 13:43   

Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały. Stawiam na regulator napięcia

Pozdrawiam
 
 
edit
[Usunięty]

Wysłany: 16 Paź 2005, 14:13   

gdzie jest regulator, to juz troche gorzej ... Fieste mam od 3 dni ... ale przewaznie montowany jest on bezposrednio na alternatorze ... sprawdze pozniej i pstrykne zdjecie
Jak sprawdzic? najprosciej sprawdzic miernikiem na akumulatorze napiecie - oczywiscie dodajac i ujmujac gazu - jesli trzyma ok 14 V, to jest ok, jesli plywa to padl regulator
zdjecie regulatora pozniej :)

edit

[ Dodano: Nie Paź 16, 2005 13:17 ]
Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem (straty i takie tam elektryczne sprawy)
Takze mysle, ze miernik pokazuje ok 14, ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika

a to jest zdjecie - kable dochodza pod obudowe (czerwony prostokat) - mysle, ze wlasnie tam przykrecony jest regulator napiecia - wystarczy odkrecic

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Paź 2005, 20:07   

Zostaw w spokoju ten regulator boi tak go nie sprawdzisz... hehehe, podaj te 3 napięcia o których pisałem i bedzie wiadomo...

Cytat:
Ja bym raczej nie stawiał na akumulator. Właśnie wczoraj przez swoją głupotę kompletnie go rozładowałem (a akumulator mam już do bani) i byłem zmuszony odpalać samochód na pych, lecz nawet na całkowicie wyładowanym akusiu moje światełka w ogóle nie przygasały.

Brawo, wiesz na jakiej zasadzie działą regulator napięcia i ukłąd ładowania akumulatora? Jeśli miałeś padnięty akumulator to normalne że światała nie przygasały bo regulator dawał fil mocy z alternatora i trzy,mał napięcie - problem pojawia się jak akumulator jest uszkopdzony a nie rozładowany - wtedy regulator wariuje gdyż np. akumulator daje proprawne napiecie ale nie przyjmuje prądu łądowania... np. w wyniku zwarcia w celi czy czegos innego... a nie zwykłego rozładowania...
Cytat:
Teraz zwiatpilem co do napiecia jakie powinien wskazywac miernik - w posicie wyzej pojawilo sie 12 V - Z tego co pamietam, to gdy mialem ten problem i mechanik sprawdzal napiecie, to mialem ok 14 V - i to by mi na logige podchodzilo - zeby doladowac dobrze baterie, trzeba ja potraktowac delikatnie wyzszym napieciem

To prxzeczytaj to raz jeszcze to może twoje zwątpienie się rozwieje...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tomeka 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 48
Wysłany: 16 Paź 2005, 21:25   

Cytat:
ale nie mam jak sprawdzic, bo nie mam miernika


tani miernik cyfrowy mozna kupic za 15 zl i napiecie bedzie mierzyl proponuje kupic kiedys sie jeszcze na pewno przyda (np omomierz do przedzwonienia kabli itp.)
a poza tym przy wielu przypadkach zaczyna sie mierzyc od napiecia na akumulatorze

pozdrawiam
Tomek
 
 
 
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 17 Paź 2005, 09:51   

jeszcze dzis postaram sie sprawdzic te trzy napiecia i wam podac

[ Dodano: Pon Paź 17, 2005 13:33 ]
JoeMix napisał/a:
A ja stawiam żebyś wzioł miernik napięcia i zmierzył napięcie na akumulatorze jak silnik stoi i jak pracuje na wolnych i na podwyższonych, bo się może okazać że jak stoi bedzie 12V, na wolnych bedzie 13V a na podwyższonych 14,4V... i wtedy bedzie padniety / rozładowany akumulator... sprawdz te 3 napięcia bedziemy gadać dalej...

sprawdzilem napiecia a wie to bedzie tak
na wył silniku 11,9v
na wolnych obr13,5v
na wyzszych 2000-2500 13,5v
\i co to moze byc?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Paź 2005, 16:57   

Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
tomeka 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 48
Wysłany: 17 Paź 2005, 17:36   

no to na prostownik z nim ... ale jest mala szansa ze pada akus.
 
 
 
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 17 Paź 2005, 18:30   

JoeMix napisał/a:
Naładuj akumulator tak żeby na wyłączonym silniku było ponad 12,5 V bo 11,9 to trochę mało... i pomierz jeszcze raz,,, narazie wiamy ze akumulator nie jest naładowany jak trzeba i że regulator trzyma stałe napięcie (jest co prawda trochę niskie ale moze być to wina akusa, albo np. szczotek)

\czyli dobrze by bylo takze wymienic szczotki na alternatorze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Paź 2005, 20:00   

Szczotki na alternatorze = regulator napięcia bo to jeden i ten sam element i zazywczaj szczotek w regulatorze nie da sie wymienić... kończące się szczotki zazwyczaj owocują pulsowaniem napięcia tak jak pisał dioda, ale moze być np. że komutator na alternatorze sie starł, i np. szczotki nia pracują całą powieszchnią a jedynie wąskim paskiem... jak chcesz to mozesz wyjąc regulator i zobaczyć - trzeba wejśc pod auto, jest przykręcony na 2 śruby (w przypadku Bosha) z poku alternatorsa (z tej drugirej strony jak jest smigło) i cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku....
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
spider009
[Usunięty]

Wysłany: 18 Paź 2005, 06:25   

.......cobzczyć jak sie wytarły i ile wysjają i jak pracują - warto też sprawdzis stan przewodó i wtyczki na alternatorze i rozruszniku....[/quote]
z rozrusznikiempowinno byc wszystko oki bo okolo dwa tygodnie temu wymienialem sobie szczotkotrzymacz (53zł) i wtedy izolowalem wszystkie przewody na rozruszniku
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2005, 06:39   

To dobrze wspomniałem o rozruszniku bo w nowszych fiestach przewody z alternatora na akumulator idą właśnie przez rozrusznik...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Światła przeciwmgielne z przodu a światła mijania
langolier Hyde-Park 25 23 Gru 2014, 14:49
drjanusz
Brak nowych postów [MK6] Czujnik światła - automatyczne światła
Opóźnienie czujnika
Rogal Elektryka 4 23 Paź 2012, 08:06
JoeMix
Brak nowych postów Światła
Gość Elektryka 11 23 Mar 2005, 18:49
diodalodz
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi światła
XXXDZIKIXXX Elektryka 3 30 Wrz 2007, 17:26
szynszyl
Brak nowych postów Światła
Thomas252 Elektryka 5 22 Sie 2005, 14:55
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.