Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2006, 11:40
Silnik : jaki olej
Autor Wiadomość
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 10:29   Silnik : jaki olej

Miesiąc temu kupiłem :D Fieste mk3 95 r. 1.3, jestem drugim właścicielem, pierwszym był niemiec po 50tce i autko podobno było drugim samochodem w rodzinie, przebieg ma 75 tyś. km, ale niewiem sam czy moge temu wskaźnikowi ufać.
Moje autko podobno nazywa się Fiesta Costa del Sol, bo ma klime, ale kupiłem ją po upałach i nie zdąrzyłem się nacieszyć jazdą z klimą. Ale to nie ważne.
Jężdże dość ostrożnie samochodem i niesądze żebym zareżnął silnik czy coś.
Jest modelem przejściowym ma nie które części z mk3 i mk4- wymieniałem uszczelkę pok. zaworem bo leciał olej i nie pasowała z mk3 tylko mk4.

Ostatnio spotkałem znajomego i zmartwił mnie :-( twierdzą że zna sposób jak SPRAWDZIĆ SILNIK (NA PATENCIE dodam) ŻEBY DOWIEDZIEĆ SIĘ CZY NIE JEST ZARŻNIĘTY.
Mam pytanie:

1. Czy prawdą jest że jak zapalimy silnik i chwile nim pogrzejemy a potem wyłączymy i szybko przekręcimy kluczyki w stacyjce tak żeby pojawiły sie tylko kontrolki, i ZAPALI SIĘ OD RAZU (nie po 4-5 sek.) CZUJNIK OLEJU i zgaśnie to mam zarżniety silnik i długo na nim nie pojężdze? :cry:


2. Kupując fiestkę wymienili mi wszystkie płyny na nowe i teraz jeżdzę na oleju MOBIL1 5W50 syntetyk, czy ten olej nie jest za nowoczesny do mojej "costy", czy może powinienem używać innego oleju? Co doradzacie?
Czy moge dolewać inny olej syntetyczny (mam min. na bagnecie) czy juz musze zawsze dolewac MOBIL1 5W50 aż do wymiany oleju? jeśli nie musze, to jaki polecacie, jakiej firmy jakie parametry?

przyznam się że troche dużo schodzi mi oleju a ten jest bardzo drogi i zastanawiam sie czy w przyszłości nie przejść na inny. Czytałem że bez problemu moge zmienić na półsyntetyczny doradzacie go do mojej fiestki? A jaki?

Dziekuje za wszytkie posty, na razie jestem troche zielony jeśli idzie o samochody- to moje pierwsze autko- ale chłone wiedze i chce więcej wiedzieć by lepiej dbać o fieste.
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 5 Kwi 2009, 15:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 12 Paź 2005, 10:50   

Może ja odpowiem na pierwsze pytanie.

Nie. to nie prawda że masz zarznięty silnik.
_________________
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 12 Paź 2005, 11:10   Re: Czy to prawda? ZARŻNIĘTY SILNIK i jak z tym olejem?

Ad 1 nie prawda
Ad2 jak schodzi ci dużo to przejdź na gęsciejszy olej - najlepiej odrazu na mnieralny albo dolewaj syntetyk tej smae j klasy (5W50) ale innej tańszej firmy
_________________
 
 
 
easy
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 11:11   

ja odpowiem na pytanie z olejem, masz moim zdaniam bardzo zły olej , jest zarzadki i pewno ci wypłukał silnik dla tego tera będzie go schodzić dużo. Ja bym Go zalał mineralnym
 
 
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 11:29   

to znaczy mam kupic mineralny i zalać tak poprostu z butelki, bez spuszczania mobil1?
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 12 Paź 2005, 12:11   

Nie. Masz spuścić syntetyk i zalać mineralnym. Jak chcesz eksperymentować to możesz jeszcze po drodze spróbować półsyntetyk. Jak dużo Ci tego oleju teraz bierze, ile przejechałeś od zmiany oleju, lub ostatniej dolewki.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 13:01   

zmieniałem na nowy olej przy kupnie i leciał mi troche olej przy uszczelce pokrywy zaworów wymienili mi uszczelke (po jakis 2 tyg. od wymiany oleju, gdzie indziej) i pojeżdziłem jeszcze ze 4 dni. przejechałem z 900-1000km i zaczoł mi migać czujnik okazało sie ze nie mam praktycznie oleju. Czy to możliwe ze az tak dużo go wyleciało?
dolałem i przejechałem ze 400km i juz jest o 1/4 mniej?

sam juz niewiem na jaki olej wymienić, na półsyntetyk czy mineralny? wszyscy mówią różne rzeczy? żedby zostawić, żeby wymienic?
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Paź 2005, 13:35   

wez lepiej auto na podnosnik i zobacz czy nie leci Ci gdzies po silniku przez jakies uszczelniacze na wale korbowym, spod uszczelki miski, itp, bo jesli Ci ubywa tak jak mowisz to strasznie duzo
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
hans666
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 13:51   

zyrafa napisał/a:
zmieniałem na nowy olej przy kupnie i leciał mi troche olej przy uszczelce pokrywy zaworów wymienili mi uszczelke (po jakis 2 tyg. od wymiany oleju, gdzie indziej) i pojeżdziłem jeszcze ze 4 dni. przejechałem z 900-1000km i zaczoł mi migać czujnik okazało sie ze nie mam praktycznie oleju. Czy to możliwe ze az tak dużo go wyleciało?
dolałem i przejechałem ze 400km i juz jest o 1/4 mniej?

sam juz niewiem na jaki olej wymienić, na półsyntetyk czy mineralny? wszyscy mówią różne rzeczy? żedby zostawić, żeby wymienic?


zostaw ten syntetyk, nie musisz dolewac akutat tego mobila..skoro taki drogi..dolewaj inny SYNTETYK ..tylko pilnuj poziomu (faktycznie sporo ci tego schodzi..ja od kupna w kwietniu zrobilem 12 tys po wcześniejszej wymianie na syntetyk-olej pozostaje na tym samym poziomie) ..nie sluchaj bredni o "rozszczelnianiu silnika" , "wyplukiwaniu" i o tym ze syntetyk jest rzadki, qrwa ..od uszczelniania sa uszczelki a nie olej..
Ostatnio zmieniony przez hans666 12 Paź 2005, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piterosik
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 14:23   

Podepne się po temat. Jeżdze na lotosie półsyntetyk (1.1i mk3 95r. 93tys przebiegu). Zużywa mi ok 2l oleju na 10tys km. Czy to dużo czy tym się nie przejmować?
Wiem że wielu z Was nie pochwala tego oleju, ale czy jest sens do silnika 1.1 lać droższy, np. Castrol?
 
 
FG
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 14:56   

A jaki jest najgęstszy z olejów mineralnych ?
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 15:02   

FG napisał/a:
A jaki jest najgęstszy z olejów mineralnych ?


dziwne pytanie, ale klasy lepkosciowe odpowiadającej dużej gęstości ma castrol hig mileage 15w40 oraz mobil s 15w40 jezdze na mobilu i jest wszystko ok, bierze mi olej(0,3 na 1000 km) ale nie narzekam nie są to jakies wielkie ilości, bierze bo pierścienie chuba sie koncza powoli i uszczelniacze zaworowe choc mój mechanik twierdzoi ze w 13 lewtnim aucie take zuzycie jesty w zasadzie dopuszczalne.
polecam mobila i sorki za troszke OT
 
 
Rycho 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: S
Silnik: 1.8i16V/105KM
Wiek: 49
Dołączył: 26 Maj 2004
Posty: 203
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 12 Paź 2005, 15:22   

Na razie możesz dolewać oleju o podobnych właściwościach czyli podobnej klasie.
Może i olej nie jest uszczelniaczem ale faktem jest , że oleje syntetyczne czyszczą silnik z pewnej ilości nagarów i innych osadów olejowych. Faktem jest także że z czasem takie osady wypełniają miejsca drobnych ubytków w uszczelce i zaczynają defacto wspomagać jej działanie. Po zalaniu olejem syntetycznym, który potrafi ze względu na pewną zawartość detergentu wypłukać stare osady silnik po prostu zaczyna cieknąć i tyle.
To czy kolega może zalać syntetykiem należy dojść w drodze pewnych ustaleń. Już wiemy, że najprawdopodobniej ma spore ubytki oleju z powodu wycieków. Jak kolega upora się z wyciekami to będziemy dumać dalej. Dlatego proponuję się wstrzymać z opiniami typu wal to, albo wal tamto i lej to czy owo. Czasem w jednym silniku sprawdzi się półsyntetyk w drugim syntetyk.

Rycho
_________________
JetCar XR2

I,i,i ja mówię ci, że ci, co władzę mają
Robią syf i w tym syfie się tarzają
I mówię ci, że ten, kto ma władzę
Niech zawsze, zawsze budzi w tobie odrazę
 
 
 
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 15:55   

kiedy wyjeżdżam nie ma oleju na parkingu, ale dzisiaj podłoże karton pod silnik, dla pewności.
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 16:01   

a jaki kolor ma rura wydechowa?
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Paź 2005, 16:02   

zyrafa napisał/a:
kiedy wyjeżdżam nie ma oleju na parkingu, ale dzisiaj podłoże karton pod silnik, dla pewności.

ale jak stoisz na parkingu to silnik sie nie kreci... pozatym nie napisales tez czy kopci i jak bardzo
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 16:37   

no rura jest czarna, a taka nie była. musiała sie nie dawno zrobic

[ Dodano: Sro Paź 12, 2005 15:40 ]
co do kopcenia to nie wiem, ja nic nie zauważyłem, ale postawie moja żonke za samochodem i niech popatrzy
 
 
A.O
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 18:08   

Witam
Cytat:
kiedy wyjeżdżam nie ma oleju na parkingu, ale dzisiaj podłoże karton pod silnik, dla pewności


U mnie też nie było widać plam oleju na parkingu a podczas pracy silnika, przy wyższych obrotach wyciskało go przez uszczelniacz wału. To raczej pod samochód byś musiał zajrzeć żeby stwierdzić czy gdzieś ci nie cieknie
 
 
cinot
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 18:36   

zyrafa napisał/a:
no rura jest czarna, a taka nie była. musiała sie nie dawno zrobic

[ Dodano: Sro Paź 12, 2005 15:40 ]
co do kopcenia to nie wiem, ja nic nie zauważyłem, ale postawie moja żonke za samochodem i niech popatrzy



skoro tak to najprawdopodobniej olej ucieka przez rurę wydechową, czy to czarne na rurze ma kon systencję jak sadza/? takie troszkę tłuste i miejscami sypkie?/
zrób test- postaw przy rurze żone z biala kartka a4 niech podstawi ją pod rure i wlacz auto i przegazuj pare razy do dechy- kartka pewnie zmienie kolor na czarny a wiec silnik chce wymiany pierścienie ,uszczelniaczy zaworowych( tak mi sie wydaje to typowe objawy)

a jak wyjmiesz bagnrt od sprawdzania oleju to kopci sięstamtąd?? jak tak to pierścienie



ps.zrob test z kartką, na wysokich obrotach bedzie wywalac olej
 
 
zyrafa
[Usunięty]

Wysłany: 12 Paź 2005, 21:05   

Test zrobiony, kartka jest leciutko zanieczyszczona jest kilka małych plamek, które przed wyschnieciem świeciły się jak olej. Jest ich dosłownie kilka i są maleńkie (milimetrowe).

Jeśli idzie o rure to jest czarna ale od sadzy i nie jest tłustawa, żaden dym sie z niej nie wydobywa. Tak samo z bagnetu, żadnego dymu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Silnik : jaki olej
Gość Mechanika 23 29 Paź 2005, 20:04
SILO
Brak nowych postów Silnik : jaki olej
Gość Mechanika 18 23 Sie 2005, 07:30
SILO
Brak nowych postów Silnik : jaki olej castrol
Gość Mechanika 7 5 Lis 2005, 21:46
JoeMix
Brak nowych postów Jaki czynnik, jaki olej w klimie?
Huk Mechanika ogólna 11 14 Lip 2016, 10:01
tomek_zgr


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.