Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:18
Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...
Autor Wiadomość
Nwd 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 19
Skąd: B-stok
Wysłany: 21 Wrz 2005, 13:12   Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...

Mam kilka pytań.
1. Wskazówka od paliwa pokazuje mi połowe baku gdy zatankuje np. 6 l. Rezerwy wcale niema (wskazówka skacze od czerwonego do 1/4 baka, a gdy bena się skończy to pokazuje między 1/4 a 1/2). Co zrobić?
2. Nie mam fabrycznie zapalniczki w aucie. Jak mam podpiąć gniazdo (do których kabelków).
3. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64832795 . Jak mam to podpiąć żeby mrygało po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków?
Z góry dzięki, bo w tych sprawach jestem cienki :D
_________________
_o0O"Fuck The System"O0o_
Była fiesta 1,1i jest Tempra 1,6
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Wrz 2005, 17:28   

hm to o czym piszesz o wariowaniu wskaźnika paliwa to możliwosci sa 4 . Albo przetarł sie przewód . Albo licznik traci gdzieś mase , albo padł stablilizator napięcia albo padł potencjometr pływaka . Z czego ja przychylam sie raczej do wersji ostatniej ze to pływak .
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Wrz 2005, 19:38   Re: Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...

Nwd napisał/a:
3. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64832795 . Jak mam to podpiąć żeby mrygało po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków?

4,99 :hahaha:
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Wrz 2005, 20:41   

hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra :) . A jak podłączyć prosto :) plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie :)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Wrz 2005, 21:12   

heh akurat ja to dzisiaj zakładalem ...
dioda to koszt 2.50 w elektronicznym....
a podłaczylem to do stacyjki odkrecasz ta obudowe i do tego gdzie wchodzi kluczyk tylko ze z drugiej strony ida 4 kable w tym dwa grubsze czerwony i czarny <wiadomo + i - > i do tego podłaczasz ... chodzi jak mazenie :) wrazie pytanm wal na priw jak co to ci podesle fote do czego...
 
 
 
Kacper
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2005, 22:49   

diodalodz napisał/a:
hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra :) . A jak podłączyć prosto :) plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie :)


twój sposób by nie zadzialał - to ma mrugac w tedy kiedy kluczyka nie ma, a przestawac mrugac kiedy kluczyk jest :-D
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Wrz 2005, 00:17   

Dioden nie nabijam się z patentu tylko z ceny 4,99 za diode z kawałkiem przewodu plus wysyłak plus koszty przeklewu tip, w sklepeie mozna mrygadełko kupic z 2-3 złote... patent na podłaczenie jest dobry... można też zmostkować na kontrolce alternatora - będzie mrugać jak silnik bedzie zatrzymany...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrz 2005, 01:21   

Kacper jesteś elektronikiem ?? hm bo coś mi sie zdje ze nie za bardzo . Wiesz co to jest różnica potencjałów ?? A wiec wyobraź sobie ze moj patent działa bo jeśli by nie działał to polowa bzyczków od swiateł by nie działała . Jeśli masz włączony zapłon to na jednym bezpiecziku masz +12 V i na drugim bezpieczniku masz +12 V . Tak czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? Oczywiście zero a wiec dioda nie świeci . W momencie kiedy wyłączysz stacyjka na jednym bezpieczniku masz +12V a na drugi ?? 0V czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? 12 V . A dlaczego bo prąd popłynie przez wszystkie odbiorniki czyli przez komputer kontrolki na liczniku i wszystko co jest zawsze włączone po przekręceniu kluczyka . Zaraz powstanie pytanie "kurde a komputer nie zwariuje bo przeciez bedzie przez niego płynać prąd" odpowiedz brzmi NIE hm a dlaczego bo prad płynacy przez diode bedzie równy ok 20 mA w impulsach w dodatku czyli z powodzeniem można przyjać ze zostanie praktycznie w całości zmasowany przez zaróweczke od kontrolki oleju a potencjał na kompie bedzie poniżej 1V co nie robi mu żadnej różnicy . Czy teraz jest wszystko jasne ?? Jak bardzo chcecie to moge jeszcze schemat zamieścić . pamiętajcie ze ważna jest polaryzacja diody bo tylko kiedy "plus" diody bedzie włączony pod bezpiecznik z permanentnym zasilaniem (stałym) a "minus bedzie podpięty pod bezpiecznik na którym pojawia sie napiecie po przekręceniu stacyjki dioda bedzie świecić .
Pozdrawiam
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Wrz 2005, 07:06   

Diodalodz ma racje! Tak samo jest w przypadku kontrolki ładowania. Tzn zasada jest ta sama - różnica potencjałów.
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Wrz 2005, 22:05   

Diodalodz ma zawsze racje chyba ze sie pomyli :) a tak na serio to wam powiem ze nie pisze o patentach których sam nie sprawdzałem . Tak juz mam ze dopuki nie zobacze to nie uwierze :)
 
 
 
catan
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2005, 14:31   

Odnosnie zapalniczki nie ma wogle problemu poniewaz w standardzie jest przewod do zapalniczki choc zapalniczki nie ma :) poszukaj go w wiazce pod panelem (tam gdzie radio wchodzi) łatwo go rozpoznasz poniewaz sa to dwa przewody zakonczone wtyczka z dwoma koncowkami zenskimi ktore sa w zgledem siebie pod katem prostym tak jak literka T wystarczy go podlaczyc do zapalniczki i problem z glowy
PS "-" jest to daszek literk T , a "+" to nozka literki .
pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 14:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Wskaźnik paliwa...
Gość Elektryka 5 23 Lip 2007, 21:54
stiflerdan
Brak nowych postów wskaźnik paliwa
pvzon Elektryka 10 8 Wrz 2007, 02:55
diodalodz
Brak nowych postów Obrotomierz i wskaźnik paliwa
Kolocz09 Elektryka ogólna 2 9 Wrz 2019, 10:25
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.