Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:18 |
Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ... |
Autor |
Wiadomość |
Nwd
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 38 Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 19 Skąd: B-stok
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 13:12 Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...
|
|
|
Mam kilka pytań.
1. Wskazówka od paliwa pokazuje mi połowe baku gdy zatankuje np. 6 l. Rezerwy wcale niema (wskazówka skacze od czerwonego do 1/4 baka, a gdy bena się skończy to pokazuje między 1/4 a 1/2). Co zrobić?
2. Nie mam fabrycznie zapalniczki w aucie. Jak mam podpiąć gniazdo (do których kabelków).
3. Znalazłem coś takiego: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=64832795 . Jak mam to podpiąć żeby mrygało po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyków?
Z góry dzięki, bo w tych sprawach jestem cienki |
_________________ _o0O"Fuck The System"O0o_
Była fiesta 1,1i jest Tempra 1,6 |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 17:28
|
|
|
hm to o czym piszesz o wariowaniu wskaźnika paliwa to możliwosci sa 4 . Albo przetarł sie przewód . Albo licznik traci gdzieś mase , albo padł stablilizator napięcia albo padł potencjometr pływaka . Z czego ja przychylam sie raczej do wersji ostatniej ze to pływak . |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 19:38 Re: Wskaźnik paliwa, zapalniczka i ...
|
|
|
4,99 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 20:41
|
|
|
hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra . A jak podłączyć prosto plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 21:12
|
|
|
heh akurat ja to dzisiaj zakładalem ...
dioda to koszt 2.50 w elektronicznym....
a podłaczylem to do stacyjki odkrecasz ta obudowe i do tego gdzie wchodzi kluczyk tylko ze z drugiej strony ida 4 kable w tym dwa grubsze czerwony i czarny <wiadomo + i - > i do tego podłaczasz ... chodzi jak mazenie wrazie pytanm wal na priw jak co to ci podesle fote do czego... |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Wrz 2005, 22:49
|
|
|
diodalodz napisał/a: | hm joe nie śmiej sie jak złodziej ma mozg kaczki a część taki ma bo np nie zauważyli ze mam w aucie alarm choć bije od niego elektronika i stertami przewodów z pod deski rozdzielczej to moze to tez łykną . Ale troche cena jest dobra . A jak podłączyć prosto plus pod bezpiecznik na którym jest na stałe 12v a minus diody pod bezpiecznik na którym pojawia sie prąd po przekręceniu kluczyków . Sposób mało ambitny ale działać bedzie |
twój sposób by nie zadzialał - to ma mrugac w tedy kiedy kluczyka nie ma, a przestawac mrugac kiedy kluczyk jest :-D |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 00:17
|
|
|
Dioden nie nabijam się z patentu tylko z ceny 4,99 za diode z kawałkiem przewodu plus wysyłak plus koszty przeklewu tip, w sklepeie mozna mrygadełko kupic z 2-3 złote... patent na podłaczenie jest dobry... można też zmostkować na kontrolce alternatora - będzie mrugać jak silnik bedzie zatrzymany... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 01:21
|
|
|
Kacper jesteś elektronikiem ?? hm bo coś mi sie zdje ze nie za bardzo . Wiesz co to jest różnica potencjałów ?? A wiec wyobraź sobie ze moj patent działa bo jeśli by nie działał to polowa bzyczków od swiateł by nie działała . Jeśli masz włączony zapłon to na jednym bezpiecziku masz +12 V i na drugim bezpieczniku masz +12 V . Tak czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? Oczywiście zero a wiec dioda nie świeci . W momencie kiedy wyłączysz stacyjka na jednym bezpieczniku masz +12V a na drugi ?? 0V czyli różnica potencjałów wynosi ile ?? 12 V . A dlaczego bo prąd popłynie przez wszystkie odbiorniki czyli przez komputer kontrolki na liczniku i wszystko co jest zawsze włączone po przekręceniu kluczyka . Zaraz powstanie pytanie "kurde a komputer nie zwariuje bo przeciez bedzie przez niego płynać prąd" odpowiedz brzmi NIE hm a dlaczego bo prad płynacy przez diode bedzie równy ok 20 mA w impulsach w dodatku czyli z powodzeniem można przyjać ze zostanie praktycznie w całości zmasowany przez zaróweczke od kontrolki oleju a potencjał na kompie bedzie poniżej 1V co nie robi mu żadnej różnicy . Czy teraz jest wszystko jasne ?? Jak bardzo chcecie to moge jeszcze schemat zamieścić . pamiętajcie ze ważna jest polaryzacja diody bo tylko kiedy "plus" diody bedzie włączony pod bezpiecznik z permanentnym zasilaniem (stałym) a "minus bedzie podpięty pod bezpiecznik na którym pojawia sie napiecie po przekręceniu stacyjki dioda bedzie świecić .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 07:06
|
|
|
Diodalodz ma racje! Tak samo jest w przypadku kontrolki ładowania. Tzn zasada jest ta sama - różnica potencjałów. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Wrz 2005, 22:05
|
|
|
Diodalodz ma zawsze racje chyba ze sie pomyli a tak na serio to wam powiem ze nie pisze o patentach których sam nie sprawdzałem . Tak juz mam ze dopuki nie zobacze to nie uwierze |
|
|
|
|
catan [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2005, 14:31
|
|
|
Odnosnie zapalniczki nie ma wogle problemu poniewaz w standardzie jest przewod do zapalniczki choc zapalniczki nie ma poszukaj go w wiazce pod panelem (tam gdzie radio wchodzi) łatwo go rozpoznasz poniewaz sa to dwa przewody zakonczone wtyczka z dwoma koncowkami zenskimi ktore sa w zgledem siebie pod katem prostym tak jak literka T wystarczy go podlaczyc do zapalniczki i problem z glowy
PS "-" jest to daszek literk T , a "+" to nozka literki .
pozdro |
|
|
|
|
|