Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
6 Maj 2006, 16:02
Silnik : diesel dymi na czarno
Autor Wiadomość
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Wrz 2005, 12:09   Silnik : diesel dymi na czarno

Już poruszałem ten temat chyba 2 razy, ale teraz juz mam konkretniejsze informacje!
Dla przypomnienia, po odpaleniu autka i osiagnieciu niskich obrotów wcisne gaz do dechy to dymi mi jak cholera albo na czarno albo na niebiesko (sam już nie wiem) no i pluje czarnym świnstwem z rury wydechowej (MECHANIK POWIEDZIAŁ ZE TO TYLKO SADZA) do tego wszystkiego pali mi olej jak smok!!
Zajechałem wreszcie do mechanika pierwsze co to zmierzył mi ciśnienie spreżenia które wynosi kolejno 12- 11- 13,5- 12 (MECHANIK MÓWI ZE JESZCZE JEST OK) no i stwierdził ze zabierzemy sie najpierw za wymiane uszczelniaczy zaworowych no i tak zrobiliśmy, (USZCZELNIACZE BYŁY FAKTYCZNIE JUŻ KIEPSKIE) po odebraniu samochodu sprawdziłem czy mi dymi na czarno i pluje z wydechu, no i sytuacja sie powturzyła!!!
Już nie wiem co mam robić cały czas jestem przekonany ze to pierscienie, ale jakie jest wasz zdanie na ten temat? Jeżeli też mechanik mówi ze to jest osad to może katalizator jest wypalony? Ale gdzie by uciekało tyle oleju? Pod samochodem nie mam żadnych plam oleju po silniku nigdzie też nie leci!!
Dane znamionowe mojego auta to: silnik 1,1 z jednopunktowym wtryskiem, 8 zaworów, rocznik 1995, zalany olejem CASTROL GTX MAGNATEC 10\40 (półsyntetyk)
Prosze tylko o poważne odpowiedzi a nie GŁUPIE ŻARTY I DOCINKI!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 4 Kwi 2009, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2005, 12:27   

A ile kilometrowe przejechales po wyminie uszczelniaczy... :?: bo od reki do ci tak nie zniknie... a po drugie czy przypadkiem nie palujesz auta na zimnym silniku... :?: jesli tak to powiem tylko tyle NIE ROB TEGO :!: :!: :!: Co do kompresji to ni ewiem ile ma Fiesta 1.1 w ksiazce... ale wg. mnie kompreche masz ok... do tego ja bym zmienil olej na mineralny... :)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Wrz 2005, 12:51   

Od wymiany uszczelniaczy przejechałem 1100km, jeżeli chodzi o katowanie auta na zimnym silniku to raczej nie ja, JA TEGO WOGÓLE NIE ROBIE JEŻDZE "DELIKATNIE", czy wymiana na mineralny coś da?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2005, 12:59   

Jak wiadomo oleje mineralne maja wlasciwosci uszczelniajace... w przeciwnosci do syntetykow czy pol syntetykow ktore to maja wlasnosci pluczace (wymywajace)... czy pomoze :he: wg. mnie tak... bo wnioskuje ze masz juz nie maly przebieg w swojej fiescie... albo zanim przejdziesz na mineralny sprawdz ile oleju pali ci na 1000km jesli bedzie to wartosc 100ml to nie masz sie czego przejmowac... a silniki 1.1 slyna z apetytu na olej... ;)

Pozdrawiam
_________________

 
 
 
TREK
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2005, 17:59   

a może uszczelka pod głowicą?? Nie jestem oczywiście znawcą tematu, tylko podpowiadam.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Wrz 2005, 19:32   

TREK napisał/a:
a może uszczelka pod głowicą?? Nie jestem oczywiście znawcą tematu, tylko podpowiadam.

Jesli by uszczelka pod glowica padla to nie mial by tak wysokiej kompresji... :)
_________________

 
 
 
TREK
[Usunięty]

Wysłany: 21 Wrz 2005, 19:52   

no fakt nie pomyślałem o tym. U mnie kompresja była na poziomie 9 do 10 i konieczny był remont.
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 21 Wrz 2005, 21:09   

ok, jak dymi na czarno to znaczy sie ze dymi sadzą - jak dymi sadzą to wniosek taki ze ma niewłaściwe spalanie mieszanki albo jest czukiereczek "beznyzna" z rozpuszalnikami lub lakierami zamiast oktanami (zakładając ze filtr pwietrza jest świeży)...
_________________
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Wrz 2005, 21:20   

ale ile to jest " dużo " oleju spalanego na 1000 km ? bo o tym nie piszesz ( chyba że mi cuś umkło )

jeżeli spalanie które masz w podpisie jest aktualne to raczej nie jest zbyt bogata mieszanka
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Wrz 2005, 07:19   

Ale piszesz też że pali Ci dużo oleju. Gdyby nie taka wysoka kompresja, to postawił bym na pierścienie, albo jest tak jak pisze Łokmen. Myśle, myśle i nic innego mi nieprzychodzi do głowy.
Profil Facebook
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrz 2005, 10:42   

Jeżeli chodzi o filtry to wszystkie były wymienione na nowe: oleju (przy wymianie oleju) powietrza, paliwa! Jeżeli chodzi o tankowane paliwo to leje zawsze na ORLENIE PB95!
A co wyślicie o tej kompresji, jak to wygląda w tych silnikach czy wartosci które podałem są OK czy nie?
Pierwszym krokiem jaki chyba zrobie bedzie faktycznie wymiana oleju na mineralny! Z jednej strony mi troche szkoda bo wg. licznika mam przejechane ok 86tyś. (no chyba ze jest 186 lub 286 :P ) ale raczej obstawiam z 86 ponieważ auto przyjechało z "dojczów" tam jeździła nic od nowości jedna i ta sama baba!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Wrz 2005, 10:44   

jeśli dymi na czarno to kompresja nic nie ma tu do rzeczy....
_________________
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrz 2005, 10:47   

W opisie mam spalanie paliwa 6,5-7l/100!! A oleju juz wole nie sprawdzac ale z moich obliczeń wychodzi tak po wymianie uszczelniaczy nalałem olej i miałem prawie na max na bagnecie przejechałem już 1100km w miedzyczasie potrochu dolewałem 1l oleju no i wczoraj dolałem reszte (z tej litrowej buteleczki) no i nawet nie mam na bagnecie min!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TO SKANDAL!!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 22 Wrz 2005, 10:49   

jeśli jesteś pewny ze na 100% masz wymienione uszczelniacze na zaworach to pokuś sie wymiane pierścieni na cylindrach....
_________________
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 22 Wrz 2005, 12:00   

Ja bym zaczął od zbadania składu mieszanki. Podepnij się multimetrem pod sondę lambda i sprawdź współczynnik stechiometryczny. Potem sprawdziłbym MAPsensor (100Hz na biegu jałowym, wzrasta do 180-190Hz przy maksymalnym obciążeniu, np. gwałtownym dodaniu gazu). Odłączenie go powoduje identyczne objawy jak u Ciebie. Autko kopci na ciemnoszaro jak stary diesel. Tylko, że MAPa bez oscyloskopu nie sprawdzisz. Spr. też może błędy w kompie i ich historię.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
TREK
[Usunięty]

Wysłany: 22 Wrz 2005, 12:03   

mi się wydaje, że to pierścienie, kompresja w sumie jest całkiem ok, ale może winę mają pierścienie olejowe.
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrz 2005, 12:20   

- "mdcs" wszystko ok ale skąd ja wezme taki sprzet zeby to sprawdzic! Chyba ze do jakiegos specjalisty z tym pojade!! A jak sprawdzic błedy kompa? Jak sie do niego podłaczyc?
- "łokmen" własnie cały czas myśle o wymianie pierscienia ale jak to zrobie i dalej bedzie to samo to chyba sie potne bo z tego co mi powiedział mechanik to ok 200zł chce za sama robocizne (nie wliczam w to wszystkich czesci tj. uszczelki pierscienie itd) a przy okazji zaraz można wymienic rozrząd wiec kolejne sianko!!

W nastepnym tygodniu wymienie olej na mineralny i sprawdzimy co i jak chyba ze odradzacie?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 22 Wrz 2005, 13:02   

Błędy z kompa sprawdzisz bardzo prostym urządzonkiem zbudowanym z LED i rezystora. Zliczając błyski diody odczytasz w specjalnej tabeli wszystkie błędy. Poszukaj na Forum, było już opisywane. Jeśli masz walnięty MAP to też powinno wyjść.
Jak dużo Ci tego oleju pali? Ile na 1000km?
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Wrz 2005, 22:57   

ponad litr nad 1000km tak jak pisałem wczesniej! bedze musiał tego poszukac na forum ale to nie dzis bo już ide spać, może jutro :)
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
Danio 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 39
Dołączył: 16 Gru 2004
Posty: 391
Skąd: Tychy
Wysłany: 22 Wrz 2005, 23:55   

no to pali CI tyle co mi...jak sie w zimie przygazuje to normalnie jak z komina za autem :P ...no i teraz co drugie tankowanie to jest jeszcze zawsze dolanie literka oleju do silnika...moi kumple mają ubaw zawsze :P bo zatankuje a później maska do góry i znowu tankuję :P ...ale póki co olej mam tani i jak sie tu dowiedziałem do dupy :P zobaczymy po jakichś zabiegach...a jak nie to sie zajeździ silnik...następny za pare setek już można dostać...albo jakby już jakoś szło to jakaś "MISTERNA ROBOTA" się nawinie...uważnie obserwuję ten temat i uczę sie na przyszłość :)
_________________
Dobra Fiesta nie jest zła ;)

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.