Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
6 Maj 2006, 16:02
Silnik : diesel dymi na czarno
Autor Wiadomość
TREK
[Usunięty]

Wysłany: 23 Wrz 2005, 09:28   

Tak w sumie to chyba remontu silnika to rzeczywiście nie ma co robić. Tak sobie teraz przekalkulowałem że za to co wrzuciłem w mój remont miałbym inny silniczek i to w dodatku mocniejszy. Taki remont to nie małe pieniądze. Pierścienie, wszystkie uszczelki, olej, filtry, no i oczywiście robocizna. Całe szczęście że robiłem to ze znajomym bo bym zapłacił furę pieniędzy za to. To był oczywiście tylko taki mały lifting a poszło ok 600zł.
Jakbym chciał to zrobić porządnie to dochodzi jeszcze planowanie głowicy, gniazda zaworów i wiele innych rzeczy o których nawet nie mam pojęcia.

Wkurzam się teraz strasznie :twisted:

A mogłem mieć inny silniczek, tylko pytanie czy i on nie okazał by się zajechany. ;-|
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 23 Wrz 2005, 09:46   

Moja poprzednia Fiesta 1,1i też paliła olej w podobnych ilościach, ale na biegu jałowym nie było widać, że dymi. Podczas normalnej jazdy też. Tylko przy mocniejszej przygazówie, albo na wysokich obrotach. Więc moim zdaniem nie to jest przyczyną. Jeszcze raz powtarzam.... ja bym zbadał skład mieszanki. Może za mało powietrza jest.

Co do picia oleju to w silniczku 1,1 i 1,3 zależy to MOCNO od konkretnego producenta... i tak:
- Orlenu Lubro 20W50 paliła mi 1,5l/1000km
- Orlenu 15W40 około 1l/1000km
- Mobilu 15W40 około 0,7l/1000km
- Castrola GTX około 0,5-0,6l/1000km
Widać, że różnice spore. Te silniki nie lubią gęstych olejków! Ja bym spróbował na Twoim miejscu zalać ją Castrolem GTX HighMilleage 15W40. Super olej. Wlałem go do mojej nowej Fiestki i po 3000km nie widzę ubytków na bagnecie!
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Wrz 2005, 10:06   

- "mdcs" no i chyba tak zrobie, jade po nowy filtr w sobote i po olej i wymieniam!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 23 Wrz 2005, 18:03   

OK, przyczyni się to do spadku apetytu na olej... ale przecież pozostaje problem dymienia na czarno :he:
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Wrz 2005, 23:07   

jeżeli problem dymienia zostanie to zajmiemy sie nim w 2 kolejnosci! zobaczymy co da wpierw wymiana oleju na mineralny! bo jak mam co ok 1000km kupowac tego castrola 10/40 za ok 50zł (1l) to ja chyba zbańcze na samym oleju!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 24 Wrz 2005, 04:12   

Castrol GTX kosztuje 84zl za 4l (Auchan). Sądzę, że zmiana oleju nie rozwiąże problemu, bo nawet po zalaniu Selectolem nie powinno autko kopcic na czrno..... ale niewatpliwie apetyt na olej się zmniejszy!
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
catan
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2005, 14:08   

- Problem dymienia na czarno stoi po stronie mieszanki paliwa poprostu idzie za duzo paliwa na spalanie.
- Problem dymienia na siwy oznacza spalanie oleju .
Co do spalania oleju radze przeprowadzic probe olejową czyli zmierzyc cisnienie w cylindrach na sucho, a nastepnie zalac cylindry olejem i ponownie sprawdzic jesli pomiary sie nie roznia zbytnio jest ok jezeli na odwrot to cylindry do szlifu lub na tulejowanie lub tez wymiana pierscieni jezeli gladz jest nienaruszona.

W przypadku czarnego dymu radze wyregulowac doplyw paliwa i sprawdzic sonde lambda oraz czujnik temperatury powietrza (przy wtryskach)
pozdro
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 25 Wrz 2005, 15:01   

Czy ja po raz 3-ci mam pisać, że należy zacząć od zbadania składu miesznaki? ;-)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Eskimos
[Usunięty]

Wysłany: 25 Wrz 2005, 17:00   

Hmm... moj pierwszy post i od razu z grubej rury ;)

Na poczatek powiem ładnie dzien dobry :) Jestem z Poznania, Fiesta 1.1i '92, najprawdopodobniej cos kolo 180kkm, ale glowy nie dam.. Zawodowo naprawiam motocykle, temat oleju przerabialem wielokrotnie, wiec nie moglem sie oprzec, zeby nie wtracic swoich 3 groszy w tym temacie.

Krew mnie zalewa jak slysze te wszystkie urban legends o wlasciwosciach uszczelniajacych minerala, albo nagaru. W silniku, w zadnym miejscu, nagar nie jest pozadany! Swoja Fieste, poprzedniego Kadetta i 2 motocykle wyleczylem z brania oleju _syntetykiem_ poprzez wyplukanie wszystkich mozliwych osadow i nagarow z silnika. W skrocie - brak nagaru w rowkach pierscieni -> zapieczone pierscienie sie odblokowuja i lepiej uszczelniaja. Brak nagaru na trzonkach zaworow i na uszczelniaczach -> lepsze przyleganie wargi uszczelniacza -> wieksza szczelnosc.

Od uszczelniania silnika sa uszczelki!

Syntetyk nadaje sie do kazdego silnika, bez wzgledu na jego przebieg (no, chyba, ze silnik juz naprawde umiera ;) . Niczego nie uszkadza, a co najwyzej bezlitośnie obnaża konieczność jego remontu. Olej syntetyczny _zawsze_ bedzie lepszym olejem od mineralnego, czy to sie komus podoba, czy nie. Owszem, moga zdarzyc sie pocenie silnika, nawet wycieki, ale to znaczy, ze uszczelka jest do dupy, a nie, ze olej cokolwiek zepsuł.

Oczywiscie, takie "leczenie" syntetykiem jest mozliwe tylko wtedy, jesli silnik jest jeszcze cos wart, ma sensowna kompresje i nie jest skrajnie zuzyty. Warto pomierzyc sprezanie na sucho, na mokro, zmienic uszczelniacze zaworowe, wyczyscic kape zaworowa, jak komus sie chce, to wyczyscic ze szlamu miske olejowa i do dzieła:

Kuracje syntetyczna proponuje podzielic na 3 etapy: 1. zalac syntetykiem na 1000km i zlac.
2. zalac swiezym na 2-3 tys km i zlac. 3. zalac swieżym i tym razem jakies 5 tys km do kolejnej zmiany. Oczywiscie, za kazdym razem nowy filtr.

Taka trzykrotna zmiana ma na celu porzadne wyplukanie wszelkich osadow, a poza tym, minimalizuje ryzyko zatkania kanalow olejowych przez zbyt zanieczyszczony rozpuszczonym nagarem olej. Ponadto, swiezy syntetyk lepiej plucze i jesli silnik cale swoje zycie jezdzil na mineralu i jest zakitowany osadami z kazdej strony, to po pierwszym tysiacu km na syntetyku, olej bedzie mial kolor i konsystencje smoły ;)

Minusem takiej "kuracji" jest niemaly koszt, choc do plukania mozna uzywac najtanszego syntetyka (np. Norauto, z beczki - zmiana ok. 70zł plus dycha za filtr), a dopiero pozniej, kiedy mamy juz czysto, zalac czyms lepszym. Nadal jest to mniej niz wymiana pierscieni, a czysty w srodku silnik bedzie nam wdzieczny ;)

W pierwszym momencie po przejsciu na syntetyk, zuzycie oleju moze wzrosnac - caly bajer jednak w tym, zeby wytrzymac psychicznie ;P i twardo pociagnac terapie do konca.

Uff... rozpisalem sie.

PS

A dymienie na czarno to IMO problem paliwowy. Za bogato.

Pozdrawiam
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 25 Wrz 2005, 17:36   

ktos gdzies po drodze pisal ze na orlenie tankuje... maja h*jowe paliwo na maxa....
skode octavie 1.6i staruszka zatankowala na Shellu - bez problemu; na Orlenie.... slabnie jej auto, czasami sie przykrztusi i swieci sie kontrolka od smarowania silnika (po shellu tego nie ma).
staruszek podobnie tankowal ON na Orlenie to zima mial problemy z jazda autem, problem z odpaleniem i wogole... jezdzil Fordem Transit 2.5D.
orlen to szjas... a ceny to z kosmosu maja :D
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Wrz 2005, 17:39   

hej dobra Eskimos masz i moze racje z tym syntetykiem ale jedna rzecz mowisz ze to taniej wyjdzie niz zmiana pierscieni no niewiem bo 3x70zl jak mowisz to jest 210zl za same oleje daremnej jakosci ponoc pierscionki jak to koledzy mowili ze 200zl kosztuja wiec niewiem co jest tansze wybor nalezy do was hehe
 
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Wrz 2005, 15:47   

Dobra jestem po wymianie oleju na Castrolem GTX HighMilleage 15W40 (+filtr) przejade teraz troche i zobacze co z tego bedzie czy dalej bierze czy nie! Jak narazie zrobiłem mały tescik! Zalałem olejem i zostawiłem silnik zeby sobie popracował, kiedy już sie rozgrzał depłem mu pare razy no i musze powiedziec ze już nie leci z wydechu to czarne świństwo tak jak poprzednio teraz wyleciało troche wody no i sadzy (albo oleju) trudno powiedziec co to jest coś czarnego ale najważniejsze że nie w takich ilościach jak poprzednio!!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 26 Wrz 2005, 15:55   

Jeśli będzie Ci żarł ten olej nadal w ilości 1l/1000km to radzę rozglądać się za nowym silniczkiem (oczywiście jeśli to nie wycieki i uszczelniacze zaworowe były wymieniane). Ja miałem w swojej starej 1,1 (ten sam silnik) już padającą jednostkę napędową i brała 0,5-0,6 litra tego oleju. Sadza moim zdaniem bierze się ze zbyt małej ilości powietrza w mieszance, albo zbyt dużej ilości paliwa. Może masz przytkany czymś dolot.... a może wydech.... hmmm.... trzeba posprawdzać.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Wrz 2005, 17:10   

Wydech to raczej nie! Dlaczego by miała wtedy kopcic?! Muliła by się strasznie, ale by nie kopciła! Skład mieszanki raczej, skoro twierdzi że reszta ok. Moze coś z wtryskiwaczem jest nie tak?
Profil Facebook
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 27 Wrz 2005, 10:18   

Może wtryskiwacz jest do dupy i strasznie leje. A może regulator ciśnienia albo pompa paliwa i ciśnienie jest za niskie i zamiast rozpylać leje. Komp wtedy wydłuża czas wtrysku, żeby podać odpowiednią dawkę paliwa i auto jedzie, ale nie jak należy. Zdejmij filtr powietrza razem z obudową i odpal autko. Zobacz w gardzieli wtryskiwacza jak przebiega injekcja.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Wrz 2005, 14:21   

A jak powinna przebiegać?
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 27 Wrz 2005, 14:45   

Wtryskiwacz powinien wyraźnie rozpylać paliwo w gardzieli. Jeśli będzie lał na przepustnicę strumieniem to nie jest za dobrze....
Nie rozumiem czemu tak boisz się zbadać skład mieszanki. To by sporo powiedziało :)
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
picio_18 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Wiek: 40
Dołączył: 28 Sie 2004
Posty: 172
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Wrz 2005, 14:20   

Dobra to teraz mi daj instrukcje jak zbadac skład mieszanki, jechac do diagnostyki czy sposobem domowym? Ile taka przyjemność może kosztować? Daj znać!
_________________
MONDEO 2.0 TDCI 115KM GHIA CZARNY

MOJE HOBBY
 
 
 
reaven
[Usunięty]

Wysłany: 28 Wrz 2005, 15:48   

co prawda na fiestach zbyt się nieznam ale motoryzacji liznąłem nieco na innych autkach.. jak dla mnie to masz zużyte pierścienie. Pomiar ciśnienia na cylindrach sprawdza stan pierścieni uszczelniających ale nic nie powie nt pierścieni zagarniających /olejowych/ jeśli one są zużyte to auto bedzie brało olej i będzie kopciło przy przegazówkach.

kolejna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to również pierścienie, a raczej kanały w których pierścienie są osadzone, jeśli są mocno wybite to pieścienie będą "pompować" olej do komory spalania.

w obu przypadkach kończy się wymianą pierścieni a w drugim odatkowo przetoczeniem rowków.
 
 
mdcs 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004
Posty: 161
Skąd: Płock
Wysłany: 28 Wrz 2005, 21:52   

Jak auto bierze olej to kopci na sino biało a nie na czarno. Tutaj problem jest w czym innym.
Domowym sposobem może spr. skład mieszanki mierząc napięcie na sondzie lambda. Są 4 przewody. Dwa białe to podgrzewanie sondy. Czarny i szary lub brązowy to masa i sygnał lambdy. Powinien oscylować od około 0,2 do 0,8V.... przy czym prawidłowy skład mieszanki odpowida 0,5V (wsp. stech. 0,5). Zwracam uwagę, że pomiar sondy przez kompa nie odbywa się w sposób ciągły tylko co kilka sekund, więc miernik raz wskazuje 0, a raz napięcie odp. współczynnikowi stechiometrycznemu.
_________________
było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.

jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Diesel - przydatne informacje i zasady użytkowania.
ramses123 Silniki diesla 15 4 Mar 2010, 19:58
Fordon
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.