Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś
1 Lis 2008, 18:50
Temp. oleju vs płyta pod silnik
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sie 2004, 20:54   Temp. oleju vs płyta pod silnik

w jakim stopniu temperatura oleju w fiestach zależy od przewietrzania michy olejowej ?
Niedługo będe zmuszony założyć płytę pod silnik i zastanawiam się jak wpłynie to na temp oleju ( narazie góra 95 stopni ) - czy myśleć o dodatkowym nawiewie ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2004, 21:19   

W dużym stopniu... napradę w sporym... założysz płyte pod silnik bez układu schłądzania oleju - się wszys6tko zagotuje gdyż chłodzenie oleju na filtrze jest symboliczne... tylko micha olejowa...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sie 2004, 21:36   

no właśnie . Mam plany techniczne nawiewu na filtr oraz podstawki pod niego - adaptera do chłodnicy oleju zastanawiam się czy stosować obydwa rozwiązania ( nawiewem zimą bym mógł dogżewać olej )
Ale może ktoś to już przerabiał dlatego pytam .

Joe dzisiaj było gorąco pod maską . Ale już zaradzone . :wink:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:16   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
nawiewem zimą bym mógł dogżewać olej

To jest tak jakbyś jadać pod górkę wysiadal z auta i je popychał co by silnik miał lżej... nawey zimą olej w pracującym silniku wymaga tylko chłodzenia? Wiem, wiem... co powiesz... ale do momentu zanim się olej rozgrzeje tak? I skdą weśmiesz ciepłe powietrze w tym czasie?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:19   

Znad kolektora wydechowego przez tą skurwiałą brzęczącą blache z otworem na ciepłe powietrze do kolektora ssącego ;) - co ty na to ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Sie 2004, 22:26   

Hehehe, No tak... zanim sie rozgrzeje kolektor, zanim ciepłe powietrze ogrzeje tę rurę... to w moęcie kiedy na filtr zacznie dmuchać ciepłe powietrze, stawiamże ten już będzie ciepły... cieplejszy od ciepłego powietrza które miało by go niby ogrzewać...

PS Indormuje iż idę spać...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 26 Sie 2004, 22:11   

Tak ? to po co tamtędy jest puszczane ciepłe powietrze do dolotu skoro " i tak się porędzej silnik nagżeje " ??
Joe dotknij kiedyś kolektora wydechowego po minucie pracy silnika :wink:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 27 Sie 2004, 09:33   

Wracajac do sedna tematu to plyta nie powinna az tak drastycznie wplywac na temp oleju. Ja mam plyte i wszystkie rajdowki tez i to taka pancerna i duza. I malo kto doklada chlodnice oleju a wszystkie autka daja rade. Najwyzej jesli bedziesz grzal tak serio ostro po drogach i ten olej ci bedzie podskakiwal chocby nawet do 130C to go po prostu ciut czesciej wymien i luzik. Podczas jazdy w granicach rozsadku nie powinno byc najmniejszych problemow.
Pozdrawiam
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2004, 06:16   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Tak ? to po co tamtędy jest puszczane ciepłe powietrze do dolotu skoro " i tak się porędzej silnik nagżeje " ??
Joe dotknij kiedyś kolektora wydechowego po minucie pracy silnika :wink:

Spko spoko... Ciepłe powietrze do dolotu swoja drogą a ciepły nawiew rzeby ogrzewać olej to zupełnie inna bajka... zresztą ciepłe powietrze leci tylko na wolnych obrotach...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2004, 08:29   

Czarny,troche za bardzo kombinujesz,prościej zrobić nawiew nad płyte,czyli przednie mocowanie opuść tak,żeby była tak 2-3cm poniżej przedniego pasu albo tak jak na rysunku

nie kombinuj z żadnymi nawiewami.jeżeli chcesz dać chłodnice oleju do auta używanego na codzień i cały rok,to musisz zrobić taki układ jak układ chłodzenia,2 obiegowy z termostatem mały obieg bez chłodzenia i duży obieg z chłodzeniem,bo inaczej nie da rady
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Sie 2004, 09:07   

Qzyn napisał/a:
. Podczas jazdy w granicach rozsadku


z tym mam motyla noga problem :(

matu chyba masz rację . taki kształt płyty będzie optymalny i nie trzeba będzie więcej przeróbek wprowadzać . ( co do chłodnicy to myślałem o Kicie z termostatem w adapterze ale masz racje to za dużo kombinacji )

Joe - zagiąłeś mnie :? :wink: fakt ciepłe powietrze leci tylko na postoju .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2004, 09:21   

Własnie Mat... poruszyłeś ważną sprawe... czy:
Chcemy przesłonić silnik: aby nie dostał kamienie czy czymś - zachowując wloty i wyloty powetrza tak aby miał 'naturalną' wentylacje czy:
Chcemy zasłonić od spodu silnik całkowicie, tworząc w komorzes ilnika coś jakby podłogę, chroniąca przed wszystkim, głownie wodą...

Jeśli to ma być tylko płyta przymocowana pod autem, to wystarczy zrobić to tak aby jak mówisz był nad nią przelot powietrza i będzie git... jeśli natomiast ma być szxczelnie no to robi się problema...


PS poza ztematem, Matu twój wywód na temat silników jest ponownie dostępny w sieci :-)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 28 Sie 2004, 10:08   

Moim zdaniem montaż płyty nie wpłynie istotnie na temperaturę silnika . Pewnie bedzie miał trochę wyższą temperaturę ale nie natyle żeby montować jakieś nawiewy. Przeciesz nie zamykasz silnika w jakąś chermetyczną zabudowę!! jest wiele innych miejsc przez które komora silnika jest wentylowana.
_________________
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Sie 2004, 14:46   

Masz racje ale olej silnikowy chłodzony jest jedynie w misce olejowej i w sposób symboliczny przy pomocy filtra oleju... jak dasz płyte pod miską olejowa a nie bedzie tam przepływu powietrza to olej szlag trafi (zagotuje się)...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 28 Sie 2004, 16:47   

płyta ma być pancerna . autko posiada narazie tylko ramę jednak nie wyłapuje ona wszystkich kożeni i kamieni ( micha już raz dostała naszczęście niegroźnie )

Sprawę mam uproszczona gdyż płyta będzie mocowana do ramy ( po bokach ) do sanek ( na środku ) , do wzmocnienia belki przedniej ( z przodu ) i do rozpórki między mocowaniami wahaczy ( z tyłu ) więc powinna wytrzymać spore siły .
Będzie wyglądała z grubsza tak jak rysunek Mata tzn wloty z przodu i wyloty z tyłu .
Zastanawiam się jeszcze nad nieco mniej pancerną osłoną zbiornika paliwa i tłumika .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2004, 19:08   

Cytat:
Moim zdaniem montaż płyty nie wpłynie istotnie na temperaturę silnika . Pewnie bedzie miał trochę wyższą temperaturę ale nie natyle żeby montować jakieś nawiewy. Przeciesz nie zamykasz silnika w jakąś chermetyczną zabudowę jest wiele innych miejsc przez które komora silnika jest wentylowana.


no tak,ale pod silnikiem masz wydech,który chłodzony jest opływającym powietrzem,jak od dołu zamkniesz silnik płytą to wydech solidnie bedzie miske grzał,miska olej,olej silnik :D płyta ok,ale trzeba pomyśleć tak,żeby powietrze nad nią mogło w miare możliwości śmigać swobodnie :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 28 Sie 2004, 22:49   

Mat ciezko mi tutaj dywagowac jak to sie dzieje i ktoredy ale przy zalozeniu plyty i tak pozotaje dostatecznie duzo otworow aby te rzeczy chlodzic. Wiem to jedna tylko z doswiadczenia mojego i kolegow. Tak wiec moge powiedziec ze plyte mozesz spokojnie montowac ale nmie wiem czemu sie nie przgrzewa np olej ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
woytekmk3
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2004, 01:32   

Zółwik po co Ci ta płyta ? :) , przygotowujesz auto do rajdu, czu co
 
 
NOWITEK 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46
Dołączył: 21 Cze 2004
Posty: 188
Skąd: Małopolska
Wysłany: 29 Sie 2004, 21:45   

JoeMix napisał/a:
Masz racje ale olej silnikowy chłodzony jest jedynie w misce olejowej i w sposób symboliczny przy pomocy filtra oleju... jak dasz płyte pod miską olejowa a nie bedzie tam przepływu powietrza to olej szlag trafi (zagotuje się)...

A według mnie olej jest chłodzony w całym silniku przez to że silnik jest chłodzony cieczą która w normalnych warunkach powinna mieć okolo 90 stopni i jest chłodniejsza od oleju który często przekracza 100 stopni. A tak poza tym to mam doczynienia z róznymi samochodami z płytą i nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika
_________________
 
 
.mat.
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2004, 22:12   

Cytat:
nie słyszałem żeby był to miało jakiś istotny wpływ na temperaturę silnika

mój kumpel zapakował do bety 3ki płyte i gotowała sie non stop :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Płyta pod silnik , Nitro
Gość Tuning mechaniczny 13 14 Lip 2010, 09:32
Qzyn
Brak nowych postów [MK2] Płyta aluminiowa pod silnik
Pyros Mechanika ogólna 10 24 Mar 2011, 21:01
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów [MK3] czujniki temp. silnika, temp. oleju, ciśnienia oleju
Ktoś ma, wie jak założyć, jak podłączyć ?
konxx91 Tuning mechaniczny 5 4 Sie 2011, 22:41
Fordon
Brak nowych postów [MK3] Jaką rolę pełni płyta pod wałem korbowym
zetec
luk-90 Mechanika ogólna 3 11 Sie 2013, 13:06
Bongo


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.