  
                  
                   | 
                            
          
         		       
      
 
 
    
     
	
		Przesunięty przez: Żółwik Tuptuś 1 Maj 2006,  21:27		 | 
	
			Turbo , Uturbienie benzyny , CVH | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 szyna [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Wrz 2005,  16:27   Turbo , Uturbienie benzyny , CVH
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zastanawiam sie czy do silnika 1,6 EFI mozna dolzyc turbine i jesli tak to gdzie mozna ja nabyc no i oczywiscie w jakich granicach cenowy to wszystko by wygladalo?? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez Żółwik Tuptuś 23 Cze 2006,  18:38, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 5 Wrz 2005,  11:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Junior napisał/a: | 	 		  | MELLOW   ma racje po hu... przerabiac kupic albo silnik 2 albo cała fieche a nie robić wiejski tuning a puzniej same posty mnieć swoje na dziale MECHANIKA  bo wiecznie bedzie się cuś muliło | 	  
 
 
Po co, po to zeby była zabawa w czasie robienia auta    
 
 
A teraz na temat bo mysle ze cos mam do powiedzenia:
 
1) po pierwsze jaka to wersia tego 1,6 EFI, 103 czy 110KM??
 
2) faktycznie potrzeba Ci kolektora wydechowego, turbiny chłodnicy i IC. (Chłodnice i IC ma Gienek na sprzedaż a ja mam kolektor pod T2 orginał z fiesty).
 
3) potrzebujesz jeszcze mapsensor i czujnik jeden do kolektora ssącego.
 
Generalnie da sie to zrobic, i ja uważam że bez odpreżania ten silnik wytrzyma 0,5 bara moze 0,6 bez żadnych problemów i bez szkody na żywotnosc.
 
Wiesz ale żeby uturbiac silnik najpierw musisz miec go w idealnym stanie technicznym a potem Turbo.
 
Wszelakie informacje udziele jesli bedzie potrzeba na PW.
 
Pozdro | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Wrz 2005,  09:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kolego Szyna to co napisałes jest kolejnym aspektem zabawy przy autach ale zapamietaj jedna rzecz:
 
 
"Jesli nawet uturbisz, zrobisz kosmiczną moc jak na xr2i to i tak znajdzie sie ktos bardziej szalony, szybszy i odjedzie ciebie ze świateł czy też na torze, Pamietaj Trzeba byc Pokornym!!"
 
 
A życze powodzenia w planach i jak cos to pytaj chcetnie pomogę. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Wrz 2005,  08:54   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Paszczak napisał/a: | 	 		   	  | Gebal napisał/a: | 	 		  ile koni wyjdzie w 104 konnej xr2i po uturbieniu m/w ??
 
bo tez coś o tym myślałem     | 	  
 
W przypadku samochodów turbo ciężko wskazać granicę "ile wyjdzie" Dawniej gdy 
 
formuła 1 była napędzana silnikami 1,5 Turbo na kwalifikację wyciągano nawet 1000KM!!!(na chwilę)
 
 
Można wskazać bezpieczną dla silnika granice (do normalnego użytkowania) w przypadku twojej xr2-ki myślę ze jest to 140-150KM | 	  
 
 
Ja mysle ze bez odpreżania, po zmapowaniu bedzie napewno jakies 140KM i ponad 200Nm. 
 
wiec sie zgodze z przedmówcą. 
 
Może byc wiecej (ale lepiej założyc mniej i byc zaskoczonym 8) ), przykład:
 
Mam kumpla który pracował w firmie Forti w wawie i mieli tam swego czasu Forda Fokusa 1,8 16V 115Km (chyba seria), dali mu Turbo odpowiednik T02 plus IC i zmapowali, doładowanie było 0,5 Bara ponieważ silnik był nie odpreżony (9,6:1 -  czy jakos tak, wkażdym razie podobnie do xr2i), po shamowaniu wyszło, i tu uwaga, 237,5KM. Wiec te 140 KM jest możliwe bez wiekszych przeszkód. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
 
       
   
 
 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.         
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.  
   
    |    | 
 
 
 |