Przesunięty przez: szynszyl 31 Maj 2011, 14:10 |
[MK3] Wymiana świec i przewodów WN w Fieście 1,1i |
Autor |
Wiadomość |
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 25 Wrz 2010, 15:59
|
|
|
jakubsa skoro silnik pracuje prawidłowo to znaczy, że (raczej) nic nie jest pomieszane. Na pierwszy cylinder (od lewej) kabel najkrótszy, na ostatni najdłuższy i nie jest to wymóg techniczny tylko raczej podejście zdroworozsądkowe. |
|
|
|
|
brewa7
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35 Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 465 Skąd: ŁDZ
|
Wysłany: 22 Maj 2011, 19:27
|
|
|
Nie no chłopaki w Tym też można pomieszać choć nie szczególnie, bo jak zamienimy wtyczki na kopółce cewki na cylindrach 1 z 4 i 2 z 3 to się nic nie stanie, bo tu świeca daje 2 iskry z czego jedna jest wykorzystywana na zapłon, a druga jest poprostu tracona przy wydechu.No i licho bedzie jak zamienisz 1 z 2 itd., bo autko nie zapali. Gorzejby było gdyby tobyły silniki z palcem rozdzielacza zapłonu tu już każda zamiana owocuje tym, że będziemy mieli zapłony nie w tych fazach co potrza, a tym samym można zapsuć silnik.No może nie dokońca zepsuć, ale co się narobisz to Twoje, bo przy zamienieniu wtyczek świec na kopułce w silniku z palcem mamy potem 24 kombinacje ustwienia tych wtyczek. Przy silniku z cewką tylko 6 kombinacji szyfru.
No dobra trochę się filozoficznie rozpisałem. Sposób jest jeden patrzcie jak są założone przewody i wymieniajcie je zdejmując stary i w to miejsce instalując nowy.
Wtedy nic Ci się nie popitoli. Jeżeli samochód odpala, a uważasz że coś jest odwrotnie założone, to albo poprostu Ty coś cudujesz, albo ta zamiana jest zrobinona w sesie cylindrów 1 z 4 i 2 z 3, ale to dla silnika obojętne, bo i tak daje 2 iskry w czasie cyklu. |
_________________ Była: MK3
Jest: P206
|
|
|
|
|
nazjanz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: Grodzisk
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 11:49
|
|
|
witam, mam pewien problem z moją fiestą otóż gaśnie mi na wolnych obrotach (od czasu do czasu w mieście), natomiast odpala bardzo dobrze, pomyślałem, że przyczyna mogą być świece nie wymieniałem ich wcale, a samochod mam 5 lat przez pierwsze 3 lata przejechałem po 6000 km ostatnie 2 po 12000 km, łącznie 42000 km. Czy ktoś miał podobny problem i wymiana świec może być rozwiązaniem. W każdym bądź razie i tak chce wymienić świece i tu pytanie czy wystarczy, że wymienie tylko swiece czy przewody równiez obowiązkowo wymienić. I jakie świece i przewody najlepiej kupić, moja fiesta 1.3 benzyna Mk4. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 12:04
|
|
|
nie wiadomo, czy to jedyna przyczyna gaśnięcia, ale na pewno nie zaszkodzi to silnikowi. kable wypadałoby wymienić razem ze świecami, bo pewnie pamiętają dużo lepsze czasy. świeczki takie same jak do HCSa, ja sugeruję motorcrafty AGFS 22 CM1. Kable tak samo motorcraft. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
nazjanz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 07 Lis 2011 Posty: 2 Skąd: Grodzisk
|
Wysłany: 7 Lis 2011, 12:10
|
|
|
dzięki za info gdyby to jednak nie pomogło w czym upatrywałbyś przyczynę gaśnięcia? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
kochas66
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 22 Wrz 2011 Posty: 46 Skąd: barlinek
|
Wysłany: 13 Gru 2011, 21:42
|
|
|
mi ostatnio szarpal zaraz po odpaleniu na swiecach NGK , zmienilem na brisk i jak reka odjal;) |
|
|
|
|
KrzYchuu
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 22:27
|
|
|
Jakie kupić kable do mk3 1.1 bo nie mogę znaleźć tych z opisu w rozsądnej cenie max do 100zł. Może coś z allegro tylko co konkretnie jakie kable? I jakie świece ? |
_________________ Czasem trzeba zabrać się za remonty mieszkań Warszawa |
|
|
|
|
Mariox003
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29 Dołączył: 16 Gru 2011 Posty: 471 Skąd: Pisarzowice
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 22:36
|
|
|
jak koleżance kupowałem kable do fiesty 1.1 to w sklepie to mówili, że zależy od rozrusznika, tam chyba było, że do rozrusznika bosha według katalogu to FS-10(chyba te ze sprężynką), jak świece, to najlepiej wykręć i zobacz. koleżanke te kable(lepszej jakości) wyniosły w sklepie 65zł więc tragedii niema |
_________________ Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka
Czarna
|
|
|
|
|
KrzYchuu
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:09
|
|
|
A to nie wiem muszę sprawdzić jaki mam rozrusznik, ale czy na pewno od rozrusznika to zależy? Bo chce kupić kable, ale sam nie wiem jaki model konkretnie.
Świece stare to mam teraz NGK |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 23:26
|
|
|
Zależy od zapinek na cewce,,, zobacz co masz, na świece może być na zatrzask lub na drucik, jak będziesz wymieniał przewody to i świece też a świece są sprzedawane z nakrętką na zatrzask, jak masz na drucik (nie wiem jak naprawdę fachowo się te zapięcia nazywają) to odkręcasz to z czubka świecy i pasuje - wiec to nie problem, najważniejsze żeby na cewkę weszły,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
KrzYchuu
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2012 Posty: 23 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Wrz 2012, 11:43
|
|
|
Mam coś takiego
Obecnie mam kable Bosch Silver, a świece NGK
Więc co powinienem kupić. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2012, 12:16
|
|
|
Jak pisałem nie znam fachowego nazewnictwa, to co teraz masz to jest ze tak powiem na ten zatrzask, a jak weźmiesz i kombinerkami odkręcisz tę srebrną beczułkę z końca świecy to będzie śrubka i wtedy koniec przewodu mysi być jak ja to mówię na drucik, który wchodzi między gwint tej "śrubki" co wystaje ze świecy. Co do drugiej strony, to na zdjęciu widać że przewody posiadają zatrzaski którymi zapinasz je na cewkę.
Najlepiej pod sklepem odpiąć JEDEN przewód i z nim wejść do środka i kupić takie z identycznymi końcówkami, jak dostaniesz już nowe do ręki, to zakładasz nowy, potem znowu zdejmujesz jeden stary i zakładasz taki sam nowy (na długość) i tak jeszcze 2 razy |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Wrz 2012, 17:29
|
|
|
Marcinowaty, no to były 2 rodzaje czy nie, bo ja znam tylko te co na te beczułki pasują i takie co trzeba ją odkręcić,,, w starszych fiestkach gdzie jest większa swoboda wyboru przewodów można kupić takie co trzeba to odkręcić, bo w mk3 wymieniałem przewody puki co raz i zapytane mnie tylko o rok i silnik,,, nikt nie wypytywał o rozrusznik. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Lut 2013, 22:05
|
|
|
Witam, pomieszały mi się przewody na 2 i 3 cylindrze. nie pamietam juz kóry był na której świecy. czy to ma znaczenie? bo jakbym nie zapiął tak wydaje mi się, że chodzi podobnie... |
|
|
|
|
|