[MK3] Wymiana silnika |
Autor |
Wiadomość |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 20:44
|
|
|
szuwar napisał/a: | ile Ci to czasu zajęło? obylo sie bez komplikacji? |
dwa dni, komplikacji nie było, czasami jest problem z dopasowaniem skrzyni biegow z silnikiem bo ten walek od sprzęgła nie chce sie dopasować, ale naszczescie w tym silniku jest on wjatkowo krótki i problemu nie ma.
1dzien rozkręcałem i wyjąłem silnik, drugi dzień wsadziłem i wszystko skręciłem. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:17
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | 1.1 -> 1.1 z żurawiem 1,5 godziny na luziku |
do tego kanał, we 2-óch nie spiesząc się 2,5 h , mi zeszło |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:29
|
|
|
Nam bez kanału, przekładka z 1.3 na 1.1 zajęła niecałe 2h z małą przerwą |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:22
|
|
|
O kutwa, a ja się męczę już trzy tygodnie Po 4 godziny dziennie |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:39
|
|
|
To co Ty tyle robisz? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:56
|
|
|
Nie mam pojęcia ... często mam tak, że wychodząc z garażu podsumowuję co zrobiłem i ... się okazuje że nic jakaś pierdoła i kilka śrubek I prawie zawsze jak coś skręcę to muszę to rozkręcać bo o czymś zapomniałem albo kolejna rzecz nie wchodzi |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:26
|
|
|
pocieszyliscie mnie, wezme jakiegos rozgarietego kumpla i moze w kilka dni to zrobimy. w warsztacie policzyli mi 300zł za przekladke.... |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:35
|
|
|
Jeśli się uprzesz to w jedno popołudnie i zrobione, odpiąć kable, których przy hcsach jest mało, odkręcić od skrzyni, podwiesić, odkręcić poduszkę, zjazd z skrzyni i won. Reszta odwrotnie |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 29 Kwi 2011, 07:36
|
|
|
no mówie ze ja bez, zapieprzania na spokojnie przy piwku, odkręcilem w jeden dzień wwszystko co było, potem przy pomocy kolegi wyszarpaliśmy silnik, na drugi dzien wsadziliśmy i juz sobie powoli wszystko skręcalem.
Przydaje się mała grzechotka - wtedy jest dużo szybciej, bo jest pełno małych śrubek do skręcania.
Juz pamietam jaki problem miałem
-Zmieniałem kolektor wylotowy i jak odkręciłem (te rurki od dodotleniania spalin) to cholernie trudno było mi je spowrotem podlączyć, dlatego jeśli musisz je odkręcić(choć nie trzeba) bo można odkręcić rure wydechową od kolektora. To uważaj aby tych rurek za mocno nie powyginać. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 14:00
|
|
|
rozumiem ze wszystko z 1.1 mi podejdzie do 1.3? czyli ze odlaczam wszystko co mam, łącznie z instalacja LPG, podpinam "goły" słupek 1.3 i powinno w teorii hulać? |
|
|
|
 |
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 30 Kwi 2011, 14:30
|
|
|
szuwar napisał/a: | podpinam "goły" słupek 1.3 i powinno w teorii hulać? | A nawet w praktyce powinno hulać... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:53
|
|
|
a wiec dzisiaj zaczalem operacje i mam pare pytan. nie smiejcie sie bo jestem zupelnym laikiem i wymiana tego silnika to partyzantka w kazdej minucie
1) wolalaem nie ruszac przewodow od paliwa i gazu i zostawilem cala ta maszynke na swoim miejscu. tj. kolektor ssacy?, wtrysk itd. ogolnie wszystko to co jest pod filtrem powietrza. też tak robiliscie, czy musze to zdemontowac? bo cholernie przeszkadza mi to w dostepie do dwoch ostatnich srub laczacych silnik ze skrzynia. raz ze sa zapieczone a dwa ze nie ma dojscia. i w sumie chyba tylko one mi zostały do odkrecenia zeby wyjac silnik...
2) Gdzie jest we fiescie rozrusznik z przodu mniej wiecej na laczeniu silnika ze skrzynia? on jest przymocowany do skrzyni tylko? jesli to nie rozrusznik to co to jest
pozdro |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:58
|
|
|
odkręc kolektor od głowicy niec się nie stanie jesli masz przepustnicę od 1.3 to przełoz przepustnicę od 1.3 rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 19:09
|
|
|
kuba87 napisał/a: | rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni | Bardziej precyzyjnie, to poniżej ŚRODKA skrzyni, bo poniżej już nic nie ma... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 8 Maj 2011, 23:05
|
|
|
kuba87 napisał/a: | odkręc kolektor od głowicy niec się nie stanie jesli masz przepustnicę od 1.3 to przełoz przepustnicę od 1.3 rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni |
od głowicy odkrecilem. chodzilo mi bardziej o to ze nie ruszalem wszystkich przewodów/wezy ktore dochodza do kolektora/wtrysku/przepustnicy.... nie wiem jak to wytłumaczyc |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 00:10
|
|
|
szuwar napisał/a: | nie ruszalem wszystkich przewodów/wezy ktore dochodza do kolektora/wtrysku/przepustnicy.... nie wiem jak to wytłumaczyc |
Masz dwa paliwowe - dopływ i odpływ, możesz odkręcić ale wyleje się trochę benzyny. Gaz masz chyba 2gen, nie wiem jak to działa ale też można to wykręcić. Reszta to węże od powietrza i wody.
szuwar napisał/a: | z przodu mniej wiecej na laczeniu silnika ze skrzynia? on jest przymocowany do skrzyni tylko? jesli to nie rozrusznik to co to jest |
Tak, to rozrusznik, walcowaty, średnica koło 7cm, przymocowany na 3 ruby. Po lewej masz alternator, też okrągły tylko średnica ze 14cm i napędzany paskiem. |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 10:03
|
|
|
najbardziej sie boje ten gaz ruszac. zeby mnie nic nie poparzylo czy szlag wie co... |
_________________ Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie! |
|
|
|
 |
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 11:18
|
|
|
Gaz Cię nie powinien poparzyć. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
 |
szuwar

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009 Posty: 94 Skąd: Brzeg Dolny
|
Wysłany: 9 Maj 2011, 14:16
|
|
|
ok, zatem zaraz ide pozbyc sie kolektora a potem zamrozic i odkrecic dwie ostatnie sruby trzymajace silnik przy skrzyni.
do czego przczepiony jest rozrusznik?
[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 17:46 ]
ok, kolektor prawie odczepiony. nie moge sobie poradzic tylko z linka od gazu i takim czarnym sztywnym przewodem ktory idzie od okraglej czarnej puszki pod zbiornikiem na plyn hamulcowy. nie mam pojecia co to jest. jak ten przewod odczepic?
EDIT:
kolektor i caly ten "badziew" przy nim zdemontowany zostały mi dwie sruby laczace silnik ze skrzynia i silnik won
sruby nie sa za bardzo do ruszenia. co proponujecie? zamrozic je czy przypalic?? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2011, 16:35
|
|
|
szuwar napisał/a: | takim czarnym sztywnym przewodem ktory idzie od okraglej czarnej puszki pod zbiornikiem na plyn hamulcowy. nie mam pojecia co to jest. jak ten przewod odczepic? | Podciśnienie do wspomagania hamulca (servo) jak przy kolektorze nie chce zejść to podgrzej go i na ciepło spróbuj,,, (dla wygody możesz z serva odczepić, wciskany jest w taką gumową uszczelkę i po podważeniu powinien dać się wyjąc) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|