Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana silnika
Autor Wiadomość
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 28 Kwi 2011, 20:44   

szuwar napisał/a:
ile Ci to czasu zajęło? obylo sie bez komplikacji?

dwa dni, komplikacji nie było, czasami jest problem z dopasowaniem skrzyni biegow z silnikiem bo ten walek od sprzęgła nie chce sie dopasować, ale naszczescie w tym silniku jest on wjatkowo krótki i problemu nie ma.
1dzien rozkręcałem i wyjąłem silnik, drugi dzień wsadziłem i wszystko skręciłem.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:17   

Stunt_Man napisał/a:
1.1 -> 1.1 z żurawiem 1,5 godziny na luziku

do tego kanał, we 2-óch nie spiesząc się 2,5 h , mi zeszło :)
_________________
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 28 Kwi 2011, 21:29   

Nam bez kanału, przekładka z 1.3 na 1.1 zajęła niecałe 2h z małą przerwą :)
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:22   

O kutwa, a ja się męczę już trzy tygodnie :9: Po 4 godziny dziennie :9:
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:39   

To co Ty tyle robisz? :P
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Kwi 2011, 22:56   

Nie mam pojęcia ... często mam tak, że wychodząc z garażu podsumowuję co zrobiłem i ... się okazuje że nic :rotfl: jakaś pierdoła i kilka śrubek :rotfl: I prawie zawsze jak coś skręcę to muszę to rozkręcać bo o czymś zapomniałem albo kolejna rzecz nie wchodzi :rotfl:
 
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:26   

pocieszyliscie mnie, wezme jakiegos rozgarietego kumpla i moze w kilka dni to zrobimy. w warsztacie policzyli mi 300zł za przekladke....
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 28 Kwi 2011, 23:35   

Jeśli się uprzesz to w jedno popołudnie i zrobione, odpiąć kable, których przy hcsach jest mało, odkręcić od skrzyni, podwiesić, odkręcić poduszkę, zjazd z skrzyni i won. Reszta odwrotnie
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 29 Kwi 2011, 07:36   

no mówie ze ja bez, zapieprzania na spokojnie przy piwku, odkręcilem w jeden dzień wwszystko co było, potem przy pomocy kolegi wyszarpaliśmy silnik, na drugi dzien wsadziliśmy i juz sobie powoli wszystko skręcalem.
Przydaje się mała grzechotka - wtedy jest dużo szybciej, bo jest pełno małych śrubek do skręcania.

Juz pamietam jaki problem miałem :)

-Zmieniałem kolektor wylotowy i jak odkręciłem (te rurki od dodotleniania spalin) to cholernie trudno było mi je spowrotem podlączyć, dlatego jeśli musisz je odkręcić(choć nie trzeba) bo można odkręcić rure wydechową od kolektora. To uważaj aby tych rurek za mocno nie powyginać.
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 30 Kwi 2011, 14:00   

rozumiem ze wszystko z 1.1 mi podejdzie do 1.3? czyli ze odlaczam wszystko co mam, łącznie z instalacja LPG, podpinam "goły" słupek 1.3 i powinno w teorii hulać?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 52
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Kwi 2011, 14:30   

szuwar napisał/a:
podpinam "goły" słupek 1.3 i powinno w teorii hulać?
A nawet w praktyce powinno hulać... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:53   

a wiec dzisiaj zaczalem operacje i mam pare pytan. nie smiejcie sie bo jestem zupelnym laikiem i wymiana tego silnika to partyzantka w kazdej minucie :)

1) wolalaem nie ruszac przewodow od paliwa i gazu i zostawilem cala ta maszynke na swoim miejscu. tj. kolektor ssacy?, wtrysk itd. ogolnie wszystko to co jest pod filtrem powietrza. też tak robiliscie, czy musze to zdemontowac? bo cholernie przeszkadza mi to w dostepie do dwoch ostatnich srub laczacych silnik ze skrzynia. raz ze sa zapieczone a dwa ze nie ma dojscia. i w sumie chyba tylko one mi zostały do odkrecenia zeby wyjac silnik...

2) Gdzie jest we fiescie rozrusznik :) z przodu mniej wiecej na laczeniu silnika ze skrzynia? on jest przymocowany do skrzyni tylko? jesli to nie rozrusznik to co to jest :)

pozdro
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 8 Maj 2011, 18:58   

odkręc kolektor od głowicy niec się nie stanie jesli masz przepustnicę od 1.3 to przełoz przepustnicę od 1.3 rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 8 Maj 2011, 19:09   

kuba87 napisał/a:
rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni
Bardziej precyzyjnie, to poniżej ŚRODKA skrzyni, bo poniżej już nic nie ma...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 8 Maj 2011, 23:05   

kuba87 napisał/a:
odkręc kolektor od głowicy niec się nie stanie jesli masz przepustnicę od 1.3 to przełoz przepustnicę od 1.3 rozrusznik jest z przodu nieco ponizej skrzyni


od głowicy odkrecilem. chodzilo mi bardziej o to ze nie ruszalem wszystkich przewodów/wezy ktore dochodza do kolektora/wtrysku/przepustnicy.... nie wiem jak to wytłumaczyc :)
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 9 Maj 2011, 00:10   

szuwar napisał/a:
nie ruszalem wszystkich przewodów/wezy ktore dochodza do kolektora/wtrysku/przepustnicy.... nie wiem jak to wytłumaczyc :)


Masz dwa paliwowe - dopływ i odpływ, możesz odkręcić ale wyleje się trochę benzyny. Gaz masz chyba 2gen, nie wiem jak to działa ale też można to wykręcić. Reszta to węże od powietrza i wody.

szuwar napisał/a:
z przodu mniej wiecej na laczeniu silnika ze skrzynia? on jest przymocowany do skrzyni tylko? jesli to nie rozrusznik to co to jest


Tak, to rozrusznik, walcowaty, średnica koło 7cm, przymocowany na 3 ruby. Po lewej masz alternator, też okrągły tylko średnica ze 14cm i napędzany paskiem.
 
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 9 Maj 2011, 10:03   

najbardziej sie boje ten gaz ruszac. zeby mnie nic nie poparzylo czy szlag wie co...
_________________
Wypożycz Go!
Jeżeli szukasz solidnych części do Twojego zawieszenia do polecam sprężyny Eibach. Porządne i tanie!
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 9 Maj 2011, 11:18   

Gaz Cię nie powinien poparzyć.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
szuwar 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Lip 2009
Posty: 94
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 9 Maj 2011, 14:16   

ok, zatem zaraz ide pozbyc sie kolektora a potem zamrozic i odkrecic dwie ostatnie sruby trzymajace silnik przy skrzyni.

do czego przczepiony jest rozrusznik?

[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 17:46 ]
ok, kolektor prawie odczepiony. nie moge sobie poradzic tylko z linka od gazu i takim czarnym sztywnym przewodem ktory idzie od okraglej czarnej puszki pod zbiornikiem na plyn hamulcowy. nie mam pojecia co to jest. jak ten przewod odczepic?

EDIT:
kolektor i caly ten "badziew" przy nim zdemontowany :) zostały mi dwie sruby laczace silnik ze skrzynia i silnik won :)
sruby nie sa za bardzo do ruszenia. co proponujecie? zamrozic je czy przypalic??
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Maj 2011, 16:35   

szuwar napisał/a:
takim czarnym sztywnym przewodem ktory idzie od okraglej czarnej puszki pod zbiornikiem na plyn hamulcowy. nie mam pojecia co to jest. jak ten przewod odczepic?
Podciśnienie do wspomagania hamulca (servo) jak przy kolektorze nie chce zejść to podgrzej go i na ciepło spróbuj,,, (dla wygody możesz z serva odczepić, wciskany jest w taką gumową uszczelkę i po podważeniu powinien dać się wyjąc)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.