Przesunięty przez: Parzych 18 Wrz 2014, 00:52 |
[Ogólny] Dobór akumulatora |
Autor |
Wiadomość |
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2010, 20:09
|
|
|
Dziś po 2 dniowym postoju przy minus 14 stopni musiałem jechać. Odpalił w miarę szybko, ale słychać było, że akumulator dętka. Dodatkowo nastąpił reset kompa (wskazówki przekręciły się, a elektroniczny licznik kilometrów dziennych wyzerował się).
Czy to znak, że trzeba szukać funduszy na akumulator? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2010, 21:03
|
|
|
Nie, w pracy po weekendzie (2 dni postoju) siadają akumulatory w nowych (niecały rok) mercedesach,,, postaw akumulator na prostownik na noc, sprawdź napięcia w aucie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
pietrucha24
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 80 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Gru 2010, 21:14
|
|
|
Jutro sprawdzę to napięcie na zimnym silniku. Napięcie na nie odpalonym aucie oczywiście? Wcześniej w te mrozy w grudniu jak codziennie odpalał akumulator nie robił łaski. A tutaj dwa dni postoju. dzięki Joe, troszkę pocieszyłeś człowieka. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2010, 21:18
|
|
|
Poczytaj na forum pod hasłami akumulator i alternator, było nie raz jak dobrze zmierzyć napięcia ładowania,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
RafaU
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 25 Gru 2010 Posty: 56 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 28 Gru 2010, 23:08
|
|
|
Mi 3 dni temu padł akumulator po mroźnej nocy (około -20 stopni) jest to 6-cio letni Bosch, po całonocnym ładowaniu znów śmiga ale powoli zaczyna mieć problemy ale poczekam jeszcze z zakupem nowego. |
|
|
|
|
Luk2
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 01 Maj 2010 Posty: 12 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 16 Sty 2011, 02:41
|
|
|
RafaU napisał/a: | Mi 3 dni temu padł akumulator po mroźnej nocy (około -20 stopni) jest to 6-cio letni Bosch, po całonocnym ładowaniu znów śmiga ale powoli zaczyna mieć problemy ale poczekam jeszcze z zakupem nowego. |
Ja już w grudniu wybrałem akumulator i jest oki. Wziąłem jakąś Centre z hali realowskiej za 130zł i nie narzekam. Najgorszy wkurw był przed zakupem, gdy człowiek gdzieś się spieszy a tu...rozczarowanie.
a wogole siema Rafał. Life tastes great. pamietaj! |
_________________
|
|
|
|
|
Moch
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2009 Posty: 5 Skąd: lublin
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 18:46
|
|
|
Witam!
Mam pytanie dotyczące doboru akumulatora, chodzi mi tutaj o ilość Ah, do tej pory w swoim aucie miałem aku 50 Ah, ale to za dużo bo ciągle się rozładowuje, przy ostatnim (4 już) ładowaniu aku się zagotował, alternator działa sprawdzałem poziom ładowania 14,1 V, jaka ilość Ah będzie odpowiednia, wyposazenie ubogie radio, dmuchawa airbag kierowcy.
Ford Fiesta MK III 1.3 CAT 1994 rok
Dziękuję za pomoc. |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 19:16
|
|
|
Moch: Aku Ci się zagotował ze starości; kup sobie 42Ah. |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Lip 2011, 22:38
|
|
|
Moch napisał/a: | do tej pory w swoim aucie miałem aku 50 Ah, ale to za dużo bo ciągle się rozładowuje, | Kup mniejszy będzie się szybciej rozładowywał, lub napraw instalacje elektryczna w aucie,,, Moch napisał/a: | przy ostatnim (4 już) ładowaniu aku się zagotował, | Co to znaczy,,, jak leciały bąbelki z cel (prawie jak w czajniku, tylko może nie tak intensywnie) to znaczy nie mniej nie więcej tylko tyle że akumulatora naładowany na full i należy wyłączyć prostownik (normalne to jest!) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mateo_c1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 16:37
|
|
|
Witam! Ja mam aktualnie akumulator 45Ah, i pada mi jedna cela (mierzone aerometrem). Po naładowaniu akumulatora, samochód pali, jednak po przerwie jednodniowej już nie. Przymierzam się do kupna nowego akumulatora i teraz pytanie, ile Ah polecacie, jeżeli zamierzam w niedalekiej przyszłości zamontować jakieś car audio? Pozdrawiam! |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 16:43
|
|
|
Żadna pojemność akumulatora Ci nie pomoże jak bilans energetyczny Ci wyjdzie ujemny,,, im wsadzisz więcej Ah tym dłużej pogra na postoju, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mateo_c1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 32 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 6 Lip 2011, 20:38
|
|
|
Ale jaki proponujecie / jaki można największy, aby alternator sobie bez problemu poradził z doładowywaniem? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 11 Lip 2011, 22:26
|
|
|
Zmien regulator napiecia wraz z szczotkami jak az tak bardzo zalezy ci na ladowaniu i trzymaniu wiekszego Ah akumulatora... Regulator jest 90A....
Ja bym sprawdzij u elektryka pobor energii na wylaczonych wszystkich sprzetach, a jesli masz radio Alpine to wiedz ze one lubia wpierdzielac prad i to nie malo w stanie spoczynku. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 07:29
|
|
|
Fordon napisał/a: | Regulator jest 90A | I co z tego, możesz wsadzić i 120A tylko co to da skoro Alternator ma wydajność 50A na najwyższych obrotach. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 11:15
|
|
|
A to dziwne bo skoro jak mialem pierwsza mk3 uwalil mi sie altek to wsadzilem z 1.1 i przekladal mi elektryk regulator z mojego starego dieslowskiego i nie bylo problemu ze cos nie doladowuje... |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 11:22
|
|
|
Fordon, no i co w tym dziwnego? (teoretycznie pobór prądu w 1,8D jest mniejszy niż w każdym innym benzyniaku bo ten silnik nie ma np. układu zapłonowego czy komputera który ciągnie prądu) - jedynie na start świece żarowe ciągną - dletego Diezelki zazwyczaj mają pojemniejszy akumulator. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 12:19
|
|
|
Diesel potrzebuje duzego pradu na start i praktycznie tyle... w sumie tez racja |
_________________
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 19:53
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Fordon, no i co w tym dziwnego? (teoretycznie pobór prądu w 1,8D jest mniejszy niż w każdym innym benzyniaku bo ten silnik nie ma np. układu zapłonowego czy komputera który ciągnie prądu) - jedynie na start świece żarowe ciągną - dletego Diezelki zazwyczaj mają pojemniejszy akumulator. |
racja z przecietym paskiem klinowym przejechalem scenic'iem II 15km i wjechalem jeszcze do garazu, fieściem nie koniecznie bym dojechal z akumulatorow odradzam centre standard (te najtansze straszna kupa nie kupujcie) pol roczny wyrzucilem na smietnik i jezdze na 2letnim od renault od twingo rs, zapomnialem ze mam akumulator |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 25 Lip 2011, 19:58
|
|
|
Cytat: | Ja bym sprawdzij u elektryka pobor energii na wylaczonych wszystkich sprzetach, a jesli masz radio Alpine to wiedz ze one lubia wpierdzielac prad i to nie malo w stanie spoczynku. | bzdura, chyba ze zle podlaczone, nie wpierdziela mi w stanie spoczynku nawet 20mA, jak zle podlaczysz to wpierdziela, tzn na stale zasilanie ale to wybitne jednostki potrafia, przy zasilaniu tylko pamieci radia nic nie pobiera... jak zle podlaczysz to jakies niecale 0,2A. co regulatorow napiecia dobre i tanie sa niemieckie firmy topran, pakuje je wszedzie do wszystkiego co ma alternator, jeszcze mnie nie zawiodly. jakby ktos potrzebowal wymienic regulator ze szczotkami, to polecam. mozna do mnie skrobnac na pw i moge podeslac odpowiedni model w ramach kolezenskiej pomocy na forum |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 26 Lip 2011, 00:18
|
|
|
|
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|