Przesunięty przez: trzeci 25 Gru 2011, 12:27 |
[MK3] Brak hamulca nożnego, lekki pedał, zwarcie w instalacj |
Autor |
Wiadomość |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:16
|
|
|
z tego co wiem (i co patrzę po necie), w układach z hamulcami po przekątnej tłoczki są połączone trzpieniem, więc działają razem.
w malaczu na przykład (gdzie sekcje były przód/tył) tłoczki były połączone sprężyną i wtedy najpierw hamowała przednia, a później tylna oś.
ale głowy nie dam |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:42
|
|
|
bidżej napisał/a: | w malaczu na przykład (gdzie sekcje były przód/tył) tłoczki były połączone sprężyną i wtedy najpierw hamowała przednia, a później tylna oś. | One nie są połączone sprężyna ta sprężyna cofa tłoczki w miejsce spoczynku jak zdejmiesz nogę z hamulca, pierwszy tłoczek który nic nie pcha też ją ma,,, (chyba)
Edit: Mam dobry rysunek
Wydaje mi się że ciśnienie między tłoczkami popycha w prawo ten z prawej strony, bo jakby był popychany przez sprężynę lub nie daj ten różowy kołek to dociśnięcie pedału nie zwiększyło by ciśnienia w tej sekcji między tłoczkami, bo jej objętość by była stała (ustalona kołkiem), dopiero niesprawność tej środkowej sekcji (wyciek czy coś) powoduje że ciśnienie tam się wytworzyć nie może i wtedy siła jest awaryjne tym kołkiem przekazywana,,, (i znowu chyba - bo tam mi się myśli tylko) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 18 Sty 2012, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:54
|
|
|
to jest pompa od starej skody, ale może i masz rację.
tak dla ścisłości, kierunek wymuszenia na tym rysunku jest z lewej w prawo. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 13:56
|
|
|
No są tam dwa tłoczki prawie niemal że identyczny jak to rozebrałem i na każdym są po 2 gumki - gumki jak wspomniałem są ok. i wszystko poskładałem dobrze i tej samej kolejności.
Zastanawia mnie fakt że to powinien być problem z tylnymi a raczej z jednym bo mi aż przewód zahartowało - widać inny na nim kolor - nie dziwie się bo się zrobił czerwony.
Ktoś powiedział mi że to reduktory siły hamowania na tył - ale skoro był problem z przepchaniem płynu na tył i z przedmuchaniem go "ustami" to widocznie jest dobry i jednakowo są takie same - bo zmieniałem je miejscami, jak strzeliłby to chyba tylko jeden bo tamta "gruszka" jest trochę niżej i zacisk "+" tam nie dotkną i czerwone też nie doszło. Więc po takim zabiegu z akumulatorem co się stało tyle problemów - ehhh.
Mam brak pomysłów na to... facet an diagnostyce powiedział jest OK ale jak mu zahamowałem patrzył - no rzeczywiście... A wydruk jest na zdjęciu. |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 14:53
|
|
|
Cytat: | Ktoś powiedział mi że to reduktory siły hamowania na tył - ale skoro był problem z przepchaniem płynu na tył i z przedmuchaniem go "ustami" to widocznie jest dobry i jednakowo są takie same - bo zmieniałem je miejscami, |
Nie jestem pewny, czy to dobry test. Tam działają duże siły. Jeżeli reduktor przykładowo osłabia o 30% siłe hamowania, a po uszkodzeniu będzie osłabiał o 15%, to tył i tak będzie blokowało ( szczególnie na śliskim ) a ręcznie płynu nie przepchasz.
Jak miałem w łoplu zalepione reduktory czymś glutowatym, to pierwsze kilka/naście hamowań w zakrętach bądź na śliskim to był lot bokiem. Pomogło ich wyczyszczenie. |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18 Sty 2012, 18:07
|
|
|
No to jak się mógł uszkodzić jeden i drugi ? jak ten leżał niżej - i jak tak na chłopski rozum to powinien się tak uszkodzić,że w ogóle nie powinien hamować co ? Chyba że tak się właśnie uszkadzają że wali hamulcem na MAX ? ALe dlaczego akurat 2 ? zrozumiałbym to jakbym stracił hamulec jeden po przekątnej to tak, bo ciepło się dostało do przedniego i tylnego.
Powiadasz odkręcić te "gruszki" ograniczniki i je -> odkręcić do środka ?
Ale dlaczego dwa tak samo się zachowują skoro tylko akum. dotknął to do jednego ogranicznika.
a tam jak się przyjrzałem temu to widziałem taką dysze plastikową - te gruszki się pewnie też odkręca - co ? Bo nie chcę spieprzyć.
Dobra teraz pytanie z inne beczki (jak już je odkręcę )
Bo wejdzie powietrze w te metalowe rurki czyli się zapowietrzy to czy jak już powkręcam z powrotem te ograniczniki to czy deptając - naciskając, pompując pedałem ham. czy te powietrze przez ten płyn przejdzie na koniec do odpowietrzników ? Czy muszę zlewać ten cały płyn i wylewać i pompując pedałem, aż wyjdzie mi ta część zapowietrzona (oczywiście dolewać będę do zbiorniczka) czy wystarczy podeptać trochę i to se tam poleci do odpowietrzników z pod ciśnienia pompowania- i z 2 razy odkręcę - odpowietrzę.
a czy myślicie czy to może być pompa ? ten tłoczek gdzieś mieć ryskę - ale to by pedał schodził przecież jak uszczelka przepuści rowek - bo to mi inny mechanik powiedział.
Odpiszcie mi na te 4 pytania PROSZĘ |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Sty 2012, 12:33
|
|
|
Damianrtv napisał/a: | hamulcem na MAX ? ALe dlaczego akurat 2 ? zrozumiałbym to jakbym stracił hamulec jeden po przekątnej to tak, bo ciepło się dostało do przedniego i tylnego. |
ale pisałeś, że spuszczając płyn okazał się mazisty, czyli pewnie był taki w całym układzie.
Damianrtv napisał/a: | Powiadasz odkręcić te "gruszki" ograniczniki i je -> odkręcić do środka ? |
nie mam pojęcia czy w fieście mk3 reduktor hamowania jest rozbieralny. Ktoś inny musiałby się wypowiedzieć.
Damianrtv napisał/a: | Bo wejdzie powietrze w te metalowe rurki czyli się zapowietrzy to czy jak już powkręcam z powrotem te ograniczniki to czy deptając - naciskając, pompując pedałem ham. czy te powietrze przez ten płyn przejdzie na koniec do odpowietrzników ? Czy muszę zlewać ten cały płyn i wylewać i pompując pedałem, aż wyjdzie mi ta część zapowietrzona (oczywiście dolewać będę do zbiorniczka) czy wystarczy podeptać trochę i to se tam poleci do odpowietrzników z pod ciśnienia pompowania- i z 2 razy odkręcę - odpowietrzę. |
depniesz kilka razy i przejdzie na koniec
PS. Popatrz na to z innej strony - jak tył ci tak ładnie hamuje, to możesz latać bokiem z użyciem lewej stopy |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Sty 2012, 23:54
|
|
|
No i w wekend znów się zabrałem za o - Tak są te reduktory rozkręcalne - otworzyłem i popatrzyłem tłoczek i sprężynka i parę gumowych uszczelek - przetarłem to szmatką i skręciłem.
Po założeniu reduktorów i odpowietrzeniu - sprawdzam - pedał twardszy na wyłączony silniku 3 razy depłem i już nie idzie. jak zahamowałem to miałem wrażenie że dobrze hamuje już - lecz na wyłączonym silniku ponaciskałem trochę tak mocniej i nagle coś mi wskoczyło sobie tak jakby coś przepuściło raz i drugi tak samo - czy czasem w reduktorze coś się nie napełniło bardziej ? przelało się na sprężynkę bo tak to diagnozowałem to wydaje mi się że przez gumkę na górę od tłoczka nie wchodzi płyn ale mogę się mylić przecież. No i znów mi hamuje jak hamował - że przód ledwo się ugina a dupa dociska pierwsza - co wymienić pompę - 2 mechaników mi mówi że to pompa - coś mi się wierzyć nie chce no ale jakaś przyczyna musi być skoro tak się zachowuje. |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2012, 09:04
|
|
|
Jak raz na 1000 razy pedał wpada w podłogę bez hamowania to pewnie pompa, problem w tym ze nie sprawdzisz tego bo jak będziesz sprawdzał to będzie to te 999 razy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 09:47
|
|
|
Czy nie założenie tego bolca co by tłoczek nie wypadł ma coś wspólnego ? dziś go założę i się dowiemy :( zaś to przepompowywanie płynu by odpowietrzyć dokładnie i by nie leciał z powietrzem już - pompuję pedałem na odkręconym tym zaworku przy kole aż nie poleci bez bąbelków no i co chwilę dolewam by nie zabrało powietrza. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 09:55
|
|
|
odpowietrzasz sam? tzn pompujesz, wychodzisz z auta, odkręcasz odpowietrznik, zakręcasz i wracasz pompować? to chyba nie zadziała? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 10:04
|
|
|
Nie no oczywiście że w 2 wie osoby - tylko pompuję tak długo aż wyleci powietrze - aż przeciśnie to od pompy i jak już przeciśnie to wtedy zakręcam podpompuje mi 2 osoba przytrzyma a ja cyk trochę odkręcam i zakręcam podpompuje 2,3 razy a ja cyk odkręcam. tak robię. |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 10:07
|
|
|
no ok. w sumie to skończyły mi się pomysły, ale kiedy zmieniałeś przewody elastyczne? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Sty 2012, 10:12
|
|
|
Przed wyjazdem do Ustki - czyli kaś koło czerwiec, 2011r. No gumeczki poczyszczone - miałem wymieniać na inna ale otwory nie te i w nie tych kierunkach są ale też z 1.1L była - kolega mógł nie wiedzie bo mi załatwiał ze szrotu i dupa blada dziś odpowietrzam i wkładam moją znowu - co mogę przed włożeniem jeszcze zrobić z i w pompie ? Gumki nie są sparciałe dobre - w korektorach to samo było. |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 29 Sty 2012, 20:52
|
|
|
Jak nie korektor to może pompa ? Jak nie pompa to - co ? hmm - może tłoczki przy zaciskach ? Już nie wiem co mam robić - nie chcę stracić fucinki co na złom - nie może tak być !!! :( ehhh |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 8 Lut 2012, 18:35
|
|
|
Moi mili - jak wymienić uszczelki w tej pompie ? Tłoczki mam już wyjęte.
- ale nie chcę tego za bardzo rozbierać bo nie złożę ! Co należy odkręcić ?
- liczyć kręcenie śrubek ? Czy po prostu naciągnąć nowe, a te stare wyciąć.
Jak to zrobić - od czegoś trzeba zacząć - nie wieże w to że się zdeformowała rura od tego że rureczka metalowa z hamulca tylnego się czerwona zrobiła - korektory wymienić od razu czy za 2gim razem by się dowiedzieć co jest zepsute
- płyn wymieniłem na nowy DOT-4 to nie pomogło - co może się coś stało cylinderkami ? Od tego jak było zapowietrzone wszystko a ja jak "głupek" deptałem po pedale myśląc że się naprawi. |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 11:21
|
|
|
Witam dziękuję wszystkim zainteresowanym tematem i pomocnym
Zainwestowałem "w ciemno" 19zł na komplecik uszczelek do pompy z pozytywnym rezultatem ale tak mi się wydaje, że nie do końca.
Odnosząc się do tego obrazka (własność JoeMix) bo jest na prawdę podobny.
Mam pytanie - co robi poszczególna uszczelka ?
Zaczynając od pręta z serwa, potem jest 1 tłoczek i potem 2 tłoczek.
Uszczelki były tak ułożone:
[pręt z serwa] ----- /// 1 uszcz.| << |2 uszcz.| << /// /// 3 uszcz | >> | 4 uszcz | << ///
Więc w drugim tłoczku nie było problemu wystarczyło delikatnie naciągnąć uszczelki i ściągnąć sprężynkę. Natomiast w pierwszym tłoczku trzeba było odkręcić śrubkę, na szczęście była zakręcona na maxa do samego końca (obawiałem się właśnie tego że tu jest jakaś regulacja odstępu pomiędzy tłoczkami) Odkręciłem i zdjąłem sprężynkę i wymieniłem uszczelkę.
Podczas testowania hamowania na śniegu około 10km/h jazda na wprost
(bo widać poślizg i mniej zużywa się opona) mocno złapał przód (ślad hamowania był od kół do końca drzwi. Tył prawy był od koła do zderzaka lecz lewe koło nie było śladu hamowania był odbity tylko sam bieżnik.
Rozpędziłem się więcej około 20km/h nacisnąłem tak mocniej tak fest
(no po tym naciśnięciu jak nic nie wyskoczyło i nie rozerwało i nigdzie się nie pociło to chyba dobrze poskręcane ?prawda ? )
to wszystkie ślady się wydłużyły, a tył lewy był do zderzaka, a prawy poza zderzak - co może być?
Podczas testowania na suchym (parking na dole w tesco) 10km/h wychyliłem się przez okno i obserwowałem, to tył mi nie zostawił czarnych śladów - obracał się, tył (dupa) podniósł się w górę - przód opadł i zostały równe długości - czarne ślady od kół do - za zawias w przednich drzwiach. Aż żal mi się zrobił że tak katuje oponki.
Co może być coś jeszcze nie tak ?
- korektory hamowania słabe?
- płyn nowy DOT-4
Jadę na wekend na stację diagnostyczną bo to im wyjdzie, że prawe lub lewe źle hamuje, natomiast czy przód czy tył to już by musiały być testowane 2 osie na raz a nie osobno. Jak im wyszło, że z przodu jest 1700 a z tyłu 1000 i powiedzieli że jest OK - ale nie było ok bo mu to potem pokazałem jak szorowało tyłem.
ps. czy postukanie młotkiem po przednich zaciskach mogło coś odblokować?
czy na zapowietrzonych hamul. moje mocne deptanie w pedał mogło spowodować że coś się mocno wbiło i nie odskoczyło ?
Proszę odpiszcie mi na moje pytania |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lut 2012, 12:25
|
|
|
Damianrtv napisał/a: | Podczas testowania na suchym (parking na dole w tesco) 10km/h wychyliłem się przez okno i obserwowałem, to tył mi nie zostawił czarnych śladów - obracał się, tył (dupa) podniósł się w górę - przód opadł i zostały równe długości - czarne ślady od kół do - za zawias w przednich drzwiach. Aż żal mi się zrobił że tak katuje oponki. |
A odpowietrzyłeś układ hamulcowy Jeśli tak to zrób to raz jeszcze,mogło się jeszcze gdzieś uchować powietrze.
A to że przód zanurkował a tył się uniósł to jak najbardziej normalne
Damianrtv napisał/a: |
Podczas testowania hamowania na śniegu około 10km/h jazda na wprost
(bo widać poślizg i mniej zużywa się opona) mocno złapał przód (ślad hamowania był od kół do końca drzwi. Tył prawy był od koła do zderzaka lecz lewe koło nie było śladu hamowania był odbity tylko sam bieżnik. |
Na śniegu to powinno wszystkie zablokować,ale to w żaden sposób nie pokazuje stanu hamulców |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Damianrtv

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Damian
Wiek: 43 Dołączył: 10 Lip 2010 Posty: 35 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 19:28
|
|
|
Czy wystarczy tylko odpow. sam tył ? - 3 razy to robiłem (według wskazań)
Kolega nie czytał od początku :( a to pech. - to po krótko przypomnę !
- tarcze i hamulce w październiku były wymieniane,
- miałem zagotowany płyn z powodu zwarcia plusa do wężyka metalowego i nie było w ogóle hamulców potem po... (czytać wszystko) hamował tylko tył tak że darł opony a przód nie !!!
Czekam aż wypowie się JoeMix - z całym szacunkiem - pozdrawiam Damiano |
_________________ << Tu jest moja "kochana" Fiesta >>
" Nie jeździj autem szybciej niż Twój Anioł Stróż potrafi latać..."
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13 Lut 2012, 21:53
|
|
|
Bez względu co robisz odpowietrzasz CAŁY UKŁAD Z tym przodem to pompuj tak długo aż cały płyn wymienisz bo jest on przegrzany!
A czytać czytałem,tylko jak przysmażyłeś układ to czort wie co poszło. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
|