Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 09:06   

jackrzec napisał/a:
JoeMix, Twój pomysł nie za bardzo podpasuje, bo silnik zimny i rozgrzany inaczej pracuje..
W starszych silnikach nie było korkowców i wolne obroty były ustawiane na sztywno,,, i jakoś wszystko jeździło,,, da się to zrobić bo robiłem takie rzeczy,,, jak pojeździ 3 dni z wolnymi w granicach 1000 na wolnych to nic mi się nie stanie, a może się okazać że obroty nie falują, silnik nie gaśnie i tak dalej,,,

DewREW, na tym foto jak dla mnie to ewidentnie jest źle linka ustawiona,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Cze 2011, 09:39   

a jak sie linke ustawia?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 10:02   

Najczęciej na koncówkach pancerza są regulacje, ustawia się tak żeby po naciśnięciu pedału gazu do podłogi (do końca) przepustnica była maksylanie otwarta, ale linka nie było mocno obciżona (znaczy pedał ma się oprzeć o podłoge a nie wisieć na lince),,, w położneiu spoczynkowym moze być lekki luz, ale nie taki jak na foto,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 6 Cze 2011, 10:24   

Cytat:
a jak sie linke ustawia?


od przepustnicy w lewo (tam gdzie ci zwisa, na focie zaraz kilka cm) w lewo tam jest nakrętka i kryncisz i regulujesz :yes:
_________________

 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:36   

JoeMix napisał/a:
W starszych silnikach nie było korkowców i wolne obroty były ustawiane na sztywno,,, i jakoś wszystko jeździło,,, da się to zrobić bo robiłem takie rzeczy,,, jak pojeździ 3 dni z wolnymi w granicach 1000 na wolnych to nic mi się nie stanie, a może się okazać że obroty nie falują, silnik nie gaśnie i tak dalej,,,
Ale one były na gaźniku. Nawet w mk3 1,1 na wtrysku już jest ciężko ustawić bez silnika krokowego obroty, a co dopiero mówić przy endurze, gdzie jest zawór bocznikowy zaj..cie wrażliwy na wszelkie "niedoskonałości" (między innymi z tąd te cyrki z obrotami, bo wystarczy dosłownie 0,1 mm za dużo czy za mało i już szaleje - nie da się tego ustawić na sztywno)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:43   

JoeMix, ale to nie zdjecie nie obrazuje polozenia spoczynkowego a pełne otwarcie.. stad wlasnie taki luz mnie zaciekawil, ze moze to jest wina tych szalejacych obrotów.. wiec? mam grzebac przy tym?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:49   

DewREW, a co w tym dziwnego że linka się zrobiła luźna jak przepustnicę ręcznie uchyliłeś? To normalne przecież jest. Każdy tu raczej myślał że w stanie spoczynku ma taki luz, a Ty po prostu teraz to wymyślasz... Sama się nie schowa, bo w jaki sposób ma to zrobić?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:00   

nie znam działania tego mechanizmu, totez pomyslalem ze może stale powinna mieć jaki opór i być sprężysta. owszem, w stanie spoczynku trzyma sie w lini prostej, aczkolwiek tak jak wspomniano wyzej, ma 'lekki luz', tzn moge ja np nacisnac palcem. jezeli jest to w normie to ok. czekam na silniczek z allegro i zobaczymy...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:41   

jackrzec napisał/a:
nie da się tego ustawić na sztywno
No może we fieście się nie da ale w innych autach gdzie regulacja wolnych jest na identycznych zasadach da się to zrobić bez najmniejszych problemów, bo kilka razy rak robiłem,,,
DewREW napisał/a:
JoeMix, ale to nie zdjecie nie obrazuje polozenia spoczynkowego a pełne otwarcie..
No to coś nie tak, skoro ta linka tak sobie luźno wisi,,, a przepustnica do końca otwarta,,, może sprężyna tam nie halo i przepustnica się sama uchyla?
jackrzec napisał/a:
a co w tym dziwnego że linka się zrobiła luźna jak przepustnicę ręcznie uchyliłeś
A to jeszcze lepiej,,, to paluchem jest na maxa otwarta przepustnica a pedał gazu zwolniony? No to nic dziwnego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 8 Cze 2011, 05:24   

a prosze mi powiedzieć, czy odpiecie akumulatora zresetuje ustawienia instalacji gazowej ? bo w instrukcji tego silniczka krokoweego pisze ze nalezy odpiac klemy i zapiac odpiero po zalozeniu silniczka, zeby zresetowac ustawienia komputera i silniczek sam przyjal odpowiednia pozycje niskich obrotów.
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 8 Cze 2011, 22:08   

IACV wymieniony na zimnym silniku i odpietych klemach. uruchomiony, pochodzil 10 minut. potem pojezdzilem troche, tak z 30km zrobilem.. wolno, szybko, roznie. ii.. nie pomogło. obroty na sprzegle znow uwisly gdzies w granicach 2000 przy zmianie z 2 na 3 bieg ktora odbywala sie przy 1500obrotów. takze o 500 zwiekrzył sobie sam przy wysprzeglaniu. potem do momentu zgaszenia silnika znow czulem juz na pedałach i kierownicy zwiekszona prace sinilka. droga powrotna przebiegla normalnie, ladnie obroty opadaly do 500. w takim razie, problem wciaz nie rozwiazany, obroty sie zachowuja jak chca. gdzie szukac dalej?
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16 Cze 2011, 11:47   

DewREW napisał/a:
IACV wymieniony ......... problem wciaz nie rozwiazany, obroty sie zachowuja jak chca. gdzie szukac dalej?


Czyli tak jak u mnie wymiana IACV nic nie dała.
Tak z ciekawości - wymieniłeś na zamiennik czy oryginał?

Dla niektórych jednak problemu nie ma i wystarczy opcja szukaj.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=57190
Dotknął mnie ten problem i z tego, co widziałem, gdy szukałem wiadomości na forum w tym temacie sprawa obrotów jest problemem, który dopada większą ilość osób, ale naprawa tej usterki nie jest wcale prosta i większości tematów nie ma opisu rozwiązania sprawy.
Postaram się zebrać wiadomości z tego tematu i zrobić FAQ.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12087
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Cze 2011, 12:10   

sla32 napisał/a:
Dla niektórych jednak problemu nie ma i wystarczy opcja szukaj.
Bo jest to przypadłość tych silników, błąd w oprogramowaniu, który się ujawnia po czasie w niektórych jednostkach a sposób naprawy jest zupełnie niespójny, czyli objaw taki sam a rozwiązanie problemu czysto losowe,,, silniczek krokowy i obroty to mit który miejscami urósł do granic absurdu i chyba niemożliwe już jest jego obalenie - każdy kto będzie miał problem z wolnymi będzie wymieniał lub czyścił, często zupełnie niepotrzebnie,,, jak pisałem wystarczy zrobić obejście i się okazuje że problem znika,,, a po ponownym montażu silniczka czy to nowego, czy czyszczonego - problem wraca,,,, bo komputer tak nim steruje, a jak chcesz wiedzieć czemu komputer tak nim steruje to się go pytaj, problem taki że on sam nie wie (czytaj - nie zgłasza błędów)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16 Cze 2011, 16:08   

hmm jednak po wymianie problem pojawial sie znacznie rzadziej, przejechalem jzu troche km i zauwayzlem roznice.. czasem uwisly ale potrafily sie bez wylaczania stacyjki wyregulowac, tzn nagle powrocic do noramlnej pracy. ale.. zdjalem cala przepustnice. wyczuscilem ja do samego metalu. i wiecie.. problem nie wystepuje :O nie zapeszajac....
 
 
zap 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 40
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 20
Skąd: Wieluń/Wrocław
Wysłany: 16 Cze 2011, 21:19   

Ktoś kiedyś już wspomniał o nieszczęsnej śrubce regulującej położenie ślimaka przepustnicy, proponuje osobom z nierozwikłanym problemem obrotów spróbować ją wkręcić aby przepustnica domykała się w całości. U mnie po wielu próbach wymianie krokowca dopiero owe dokręcenie pomogło... wszyscy rozkładali ręce a tu taka drobnostka
Przybliżona lokalizacja na zdjęciu poniżej (możliwe że jest na prawo od ślimaka):
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 25 Cze 2011, 10:44   

Aa więc od nowa:
Swego czasu wystapiło wycie silnika przy zmianie biegów, tak jakby nie zdjemował nogi z gazu. przerażony tym zjawiskiem wymieniłem silniczek krokowy tak jak zalecało towarzystwo z forum. Dzisiaj wiem, że silnizcek pewnie był sprawny. Pomimo jego wymiany, problem po tygodniu powrócił. Następnie wyczyściłem cała przepustnice. z 3 tygodnie był okej, potem znów "drzenie na sprzegle", wzrok na obrotomierz, a uszy słyszącego to czego nie chciały słyszeć, no i ta mysl "i znów..." . a więc.. zobaczyłem że spreżyny które mają za zadanie utrzymywać stan zamkniety przepustnicy (czyli stawiać opór lince), są luźne, tak jakby odwineły się o jeden obrót. niestety nie udało mi się ich naciągnać. Zauwazyłem że śruba była dokręcona do końca a tym mechanizmem moge poruszyć w przód i w tył, w sensie że telepie się to, ze wzdlędu na ten luz który jest spowodowwany tym odwinięciem sprężyn. Tak więc pod śrube założyłem podkładkę spreżynowa która stabilnie dociskała mechanizm do przepustnicy a zarazem pozwalała lince swobodnie manipulować otwarciem przepustnicy i powrotem do stanu zamkniętego. Było wrecz idealnie z miesiąc. dzisiaj znów to samo... nic się nie poluzowało, jest tak jak było, stabilnie.. a 'sprzegło' się drze... odpinałem czujnik położenia przepustnicy - samochód gaśnie. ostatnio jedyne co to wymieniane były świece. juz nie wiem czego szukać i co robic. proszę mi powiedzieć, czy przykładowo, dostające sie lewe powietrze do kolektora ssącego poprzez niestabilnie wwiercone dysze gazowe może powodwać wzrost obrotów na sprzęgle, czy raczej jakakolwiek nieszczelność i nadmiar powietrza powodwał by ciągle podwyzszone obroty?
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Lip 2011, 09:31   

Cytat:
czy raczej jakakolwiek nieszczelność i nadmiar powietrza powodwał by ciągle podwyzszone obroty?

tak, posprawdzaj wszystkie wężyki od podciśnień
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Lip 2011, 14:09   

zle chyba to wyraziłem, chciałem napisać:
jezeli byłaby gdzies nieszczelność to czy praca silnika nie powinna być na zwiekszonych obrotach cały czas, a nie tylko na sprzęgle?
 
 
trzeci 
Moderator





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 30 Lip 2011, 14:42   

Tak, jakbyś miał nieszczelność to nawet obroty biegu jałowego (bez wciśniętego sprzęgła) byłyby podwyższone.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 30 Lip 2011, 15:32   

no to układ jest szczelny, albo przynajmniej obroty nei wskazuja na jego nieszczelnosc, bo bieg jalowy chodzi stabilnie..
tutaj jeszcze zamieszczam zdjecie tego o czym pisałem wczesniej, widac wyraznie ze sprezynie brakuje jakby jeszcze jednego owiniecia: http://imagebox.pl/show.p...370603.jpg.html
poza tym, jeszcze raz odkreciłem śrube, ustawiłem ponownie podkładke, dokreciłem z wyczuciem i poki co , dzien bez objawów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] Wiszące obroty
Fiesta MK IV 1.3 Endura
anjko Mechanika 9 1 Maj 2011, 12:18
exoryna
Brak nowych postów [MK3] Wiszące obroty
Fejm Mechanika 12 26 Lut 2007, 13:59
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.