
|
[MK4] I znów wiszące obroty na sprzęgle |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 09:06
|
|
|
jackrzec napisał/a: | JoeMix, Twój pomysł nie za bardzo podpasuje, bo silnik zimny i rozgrzany inaczej pracuje.. | W starszych silnikach nie było korkowców i wolne obroty były ustawiane na sztywno,,, i jakoś wszystko jeździło,,, da się to zrobić bo robiłem takie rzeczy,,, jak pojeździ 3 dni z wolnymi w granicach 1000 na wolnych to nic mi się nie stanie, a może się okazać że obroty nie falują, silnik nie gaśnie i tak dalej,,,
DewREW, na tym foto jak dla mnie to ewidentnie jest źle linka ustawiona,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 09:39
|
|
|
a jak sie linke ustawia? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 10:02
|
|
|
Najczęciej na koncówkach pancerza są regulacje, ustawia się tak żeby po naciśnięciu pedału gazu do podłogi (do końca) przepustnica była maksylanie otwarta, ale linka nie było mocno obciżona (znaczy pedał ma się oprzeć o podłoge a nie wisieć na lince),,, w położneiu spoczynkowym moze być lekki luz, ale nie taki jak na foto,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
TSRules

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 10:24
|
|
|
Cytat: | a jak sie linke ustawia? |
od przepustnicy w lewo (tam gdzie ci zwisa, na focie zaraz kilka cm) w lewo tam jest nakrętka i kryncisz i regulujesz |
_________________
 |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:36
|
|
|
JoeMix napisał/a: | W starszych silnikach nie było korkowców i wolne obroty były ustawiane na sztywno,,, i jakoś wszystko jeździło,,, da się to zrobić bo robiłem takie rzeczy,,, jak pojeździ 3 dni z wolnymi w granicach 1000 na wolnych to nic mi się nie stanie, a może się okazać że obroty nie falują, silnik nie gaśnie i tak dalej,,, | Ale one były na gaźniku. Nawet w mk3 1,1 na wtrysku już jest ciężko ustawić bez silnika krokowego obroty, a co dopiero mówić przy endurze, gdzie jest zawór bocznikowy zaj..cie wrażliwy na wszelkie "niedoskonałości" (między innymi z tąd te cyrki z obrotami, bo wystarczy dosłownie 0,1 mm za dużo czy za mało i już szaleje - nie da się tego ustawić na sztywno) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:43
|
|
|
JoeMix, ale to nie zdjecie nie obrazuje polozenia spoczynkowego a pełne otwarcie.. stad wlasnie taki luz mnie zaciekawil, ze moze to jest wina tych szalejacych obrotów.. wiec? mam grzebac przy tym? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 19:49
|
|
|
DewREW, a co w tym dziwnego że linka się zrobiła luźna jak przepustnicę ręcznie uchyliłeś? To normalne przecież jest. Każdy tu raczej myślał że w stanie spoczynku ma taki luz, a Ty po prostu teraz to wymyślasz... Sama się nie schowa, bo w jaki sposób ma to zrobić? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:00
|
|
|
nie znam działania tego mechanizmu, totez pomyslalem ze może stale powinna mieć jaki opór i być sprężysta. owszem, w stanie spoczynku trzyma sie w lini prostej, aczkolwiek tak jak wspomniano wyzej, ma 'lekki luz', tzn moge ja np nacisnac palcem. jezeli jest to w normie to ok. czekam na silniczek z allegro i zobaczymy... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Cze 2011, 20:41
|
|
|
jackrzec napisał/a: | nie da się tego ustawić na sztywno | No może we fieście się nie da ale w innych autach gdzie regulacja wolnych jest na identycznych zasadach da się to zrobić bez najmniejszych problemów, bo kilka razy rak robiłem,,, DewREW napisał/a: | JoeMix, ale to nie zdjecie nie obrazuje polozenia spoczynkowego a pełne otwarcie.. | No to coś nie tak, skoro ta linka tak sobie luźno wisi,,, a przepustnica do końca otwarta,,, może sprężyna tam nie halo i przepustnica się sama uchyla? jackrzec napisał/a: | a co w tym dziwnego że linka się zrobiła luźna jak przepustnicę ręcznie uchyliłeś | A to jeszcze lepiej,,, to paluchem jest na maxa otwarta przepustnica a pedał gazu zwolniony? No to nic dziwnego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 8 Cze 2011, 05:24
|
|
|
a prosze mi powiedzieć, czy odpiecie akumulatora zresetuje ustawienia instalacji gazowej ? bo w instrukcji tego silniczka krokoweego pisze ze nalezy odpiac klemy i zapiac odpiero po zalozeniu silniczka, zeby zresetowac ustawienia komputera i silniczek sam przyjal odpowiednia pozycje niskich obrotów. |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 8 Cze 2011, 22:08
|
|
|
IACV wymieniony na zimnym silniku i odpietych klemach. uruchomiony, pochodzil 10 minut. potem pojezdzilem troche, tak z 30km zrobilem.. wolno, szybko, roznie. ii.. nie pomogło. obroty na sprzegle znow uwisly gdzies w granicach 2000 przy zmianie z 2 na 3 bieg ktora odbywala sie przy 1500obrotów. takze o 500 zwiekrzył sobie sam przy wysprzeglaniu. potem do momentu zgaszenia silnika znow czulem juz na pedałach i kierownicy zwiekszona prace sinilka. droga powrotna przebiegla normalnie, ladnie obroty opadaly do 500. w takim razie, problem wciaz nie rozwiazany, obroty sie zachowuja jak chca. gdzie szukac dalej? |
|
|
|
 |
sla32
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008 Posty: 86 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 16 Cze 2011, 11:47
|
|
|
DewREW napisał/a: | IACV wymieniony ......... problem wciaz nie rozwiazany, obroty sie zachowuja jak chca. gdzie szukac dalej? |
Czyli tak jak u mnie wymiana IACV nic nie dała.
Tak z ciekawości - wymieniłeś na zamiennik czy oryginał?
Dla niektórych jednak problemu nie ma i wystarczy opcja szukaj.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=57190
Dotknął mnie ten problem i z tego, co widziałem, gdy szukałem wiadomości na forum w tym temacie sprawa obrotów jest problemem, który dopada większą ilość osób, ale naprawa tej usterki nie jest wcale prosta i większości tematów nie ma opisu rozwiązania sprawy.
Postaram się zebrać wiadomości z tego tematu i zrobić FAQ. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12087 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Cze 2011, 12:10
|
|
|
sla32 napisał/a: | Dla niektórych jednak problemu nie ma i wystarczy opcja szukaj. | Bo jest to przypadłość tych silników, błąd w oprogramowaniu, który się ujawnia po czasie w niektórych jednostkach a sposób naprawy jest zupełnie niespójny, czyli objaw taki sam a rozwiązanie problemu czysto losowe,,, silniczek krokowy i obroty to mit który miejscami urósł do granic absurdu i chyba niemożliwe już jest jego obalenie - każdy kto będzie miał problem z wolnymi będzie wymieniał lub czyścił, często zupełnie niepotrzebnie,,, jak pisałem wystarczy zrobić obejście i się okazuje że problem znika,,, a po ponownym montażu silniczka czy to nowego, czy czyszczonego - problem wraca,,,, bo komputer tak nim steruje, a jak chcesz wiedzieć czemu komputer tak nim steruje to się go pytaj, problem taki że on sam nie wie (czytaj - nie zgłasza błędów) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 16 Cze 2011, 16:08
|
|
|
hmm jednak po wymianie problem pojawial sie znacznie rzadziej, przejechalem jzu troche km i zauwayzlem roznice.. czasem uwisly ale potrafily sie bez wylaczania stacyjki wyregulowac, tzn nagle powrocic do noramlnej pracy. ale.. zdjalem cala przepustnice. wyczuscilem ja do samego metalu. i wiecie.. problem nie wystepuje :O nie zapeszajac.... |
|
|
|
 |
zap
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 20 Skąd: Wieluń/Wrocław
|
Wysłany: 16 Cze 2011, 21:19
|
|
|
Ktoś kiedyś już wspomniał o nieszczęsnej śrubce regulującej położenie ślimaka przepustnicy, proponuje osobom z nierozwikłanym problemem obrotów spróbować ją wkręcić aby przepustnica domykała się w całości. U mnie po wielu próbach wymianie krokowca dopiero owe dokręcenie pomogło... wszyscy rozkładali ręce a tu taka drobnostka
Przybliżona lokalizacja na zdjęciu poniżej (możliwe że jest na prawo od ślimaka):
 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 10:44
|
|
|
Aa więc od nowa:
Swego czasu wystapiło wycie silnika przy zmianie biegów, tak jakby nie zdjemował nogi z gazu. przerażony tym zjawiskiem wymieniłem silniczek krokowy tak jak zalecało towarzystwo z forum. Dzisiaj wiem, że silnizcek pewnie był sprawny. Pomimo jego wymiany, problem po tygodniu powrócił. Następnie wyczyściłem cała przepustnice. z 3 tygodnie był okej, potem znów "drzenie na sprzegle", wzrok na obrotomierz, a uszy słyszącego to czego nie chciały słyszeć, no i ta mysl "i znów..." . a więc.. zobaczyłem że spreżyny które mają za zadanie utrzymywać stan zamkniety przepustnicy (czyli stawiać opór lince), są luźne, tak jakby odwineły się o jeden obrót. niestety nie udało mi się ich naciągnać. Zauwazyłem że śruba była dokręcona do końca a tym mechanizmem moge poruszyć w przód i w tył, w sensie że telepie się to, ze wzdlędu na ten luz który jest spowodowwany tym odwinięciem sprężyn. Tak więc pod śrube założyłem podkładkę spreżynowa która stabilnie dociskała mechanizm do przepustnicy a zarazem pozwalała lince swobodnie manipulować otwarciem przepustnicy i powrotem do stanu zamkniętego. Było wrecz idealnie z miesiąc. dzisiaj znów to samo... nic się nie poluzowało, jest tak jak było, stabilnie.. a 'sprzegło' się drze... odpinałem czujnik położenia przepustnicy - samochód gaśnie. ostatnio jedyne co to wymieniane były świece. juz nie wiem czego szukać i co robic. proszę mi powiedzieć, czy przykładowo, dostające sie lewe powietrze do kolektora ssącego poprzez niestabilnie wwiercone dysze gazowe może powodwać wzrost obrotów na sprzęgle, czy raczej jakakolwiek nieszczelność i nadmiar powietrza powodwał by ciągle podwyzszone obroty? |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Lip 2011, 09:31
|
|
|
Cytat: | czy raczej jakakolwiek nieszczelność i nadmiar powietrza powodwał by ciągle podwyzszone obroty? |
tak, posprawdzaj wszystkie wężyki od podciśnień |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 14:09
|
|
|
zle chyba to wyraziłem, chciałem napisać:
jezeli byłaby gdzies nieszczelność to czy praca silnika nie powinna być na zwiekszonych obrotach cały czas, a nie tylko na sprzęgle? |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 14:42
|
|
|
Tak, jakbyś miał nieszczelność to nawet obroty biegu jałowego (bez wciśniętego sprzęgła) byłyby podwyższone. |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 15:32
|
|
|
no to układ jest szczelny, albo przynajmniej obroty nei wskazuja na jego nieszczelnosc, bo bieg jalowy chodzi stabilnie..
tutaj jeszcze zamieszczam zdjecie tego o czym pisałem wczesniej, widac wyraznie ze sprezynie brakuje jakby jeszcze jednego owiniecia: http://imagebox.pl/show.p...370603.jpg.html
poza tym, jeszcze raz odkreciłem śrube, ustawiłem ponownie podkładke, dokreciłem z wyczuciem i poki co , dzien bez objawów... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|