Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Wymiana sprzęgla
Autor Wiadomość
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:02   

ja jakos zawsze wyciagalem te lorzyska z tego kubka i jeszcze nic im sie nie stalo.duzo lepiej robić tak jak pisze niz wyciagac kubek ze skrzyni i martwic sie olejem
 
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:18   

witam,
jestem na etapie wymiany wysprzęglika, skrzynie mam wyciągniętą, mam pytanie bo nie wybijałem kubka, lecz z prawej strony wyskoczyła mi półoś ze skrzyni, czy na prawą strone też przychodzi jakiś simering ?
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:30   

No raczej. Jakoś musi to być uszczelniane,
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
drzeniow 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35
Dołączył: 09 Wrz 2010
Posty: 663
Skąd: Drzeniów FZI
Wysłany: 9 Paź 2010, 23:03   

ja u siebie nie wymienialem oringo i mi naszczescie nie cieknie :)
_________________
Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.

Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 9 Paź 2010, 23:19   

okey dzięki panowie, jednak dla pewności wymienię,
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 10 Paź 2010, 20:38   

A tam są Oringi!! Na pewno, bo aż dziwne. Raczej coś źle patrzeć.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Paź 2010, 21:03   

,,oring to taka okrągła gumka tak? na uszczelnieniu skrzyni przy przegubach sa zimernigi, taka wyprofilowana gumka ze sprężynka jak pamiętam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 10 Paź 2010, 21:56   

dokładnie, a ktoś się orientuje ile takie simeringi kosztują ?
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 10 Paź 2010, 22:14   

Dedykowane pod dany model itd. będą kosztować sporo.
Najlepiej wymontować stary, lub zmierzyć szerokość wew. i zew. oraz grubość( lub spisać wartości wpisane na simmeringu) i podjechać do sklepu z łożyskami i uszczelniaczami, najlepiej do hurtowni. Koszt w takim sklepie bywa różny, ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 11 Paź 2010, 08:29   

Pijmleko napisał/a:
ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł
a oryginał kosztuje 30 zł...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 11 Paź 2010, 11:54   

jackrzec napisał/a:
Pijmleko napisał/a:
ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł
a oryginał kosztuje 30 zł...


Mówię "przekroczyć" bo może kosztować też 5zł.
Jeśli chodzi o takie rzeczy jak uszczelniacze czy łożyska to idzie kupić taniej, lepsze od oryginału.
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Paź 2010, 21:28   

podziękował, :ok:
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:58   

Cytat:
,,oring to taka okrągła gumka tak? na uszczelnieniu skrzyni przy przegubach sa zimernigi, taka wyprofilowana gumka ze sprężynka jak pamiętam,,,


No właśnie bo ten oring mi nie pasował. Tak myślałem że są tam simmering.

[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 18:59 ]
A tak na przyszłość, jak by nie wyciągał tych kóbków ze skrzyni to by nie miał problemu ze tymi simmeringami.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Mikuś 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 53
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 13 Paź 2010, 12:07   

no tak ale zawsze łatwiej wyjąć skrzynie bez półosi,

tak nawiasem mówiąc kupiłem corteco po 15 za sztukę
zobaczę czy zda egzamin
_________________
Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka.
 
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:22   

No wiem. I nie każe mu zostawiać pół osi tylko same kubki.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 23 Paź 2010, 18:30   

Witam, kilka pytań. Zamówiłem sprzęgło do mk4 courier.
otrzymałem to:

http://moto.allegro.pl/ck...1248382933.html

Domyśliłem się, że skoro łożysko oporowe nie pasuje, to będzie to sprzęgło do mk3 na linkę a nie hydrauliczne sprzęgło.
Jednak postanowiłem założyć zestaw który kupiłem( bo skoro takie mi dali w serwisie, a podałem dokładnie wszystkie dane, to może faktycznie pasuje)

Teraz ( nie sugerując się tym co wyżej)
Odpaliłem auto na kilka sekund i ze skrzyni zaraz dym palonego sprzęgła ( może po starych tarczach jeszcze z koła zamachowego)
Na puszczonym sprzęgle, na biegu: półosie normalnie się kręcą i silniczek chodzi fajnie, a gdy nacisnę sprzęgło to obroty spadają, nie dużo, ale spadają na tyle, aby mnie to zaniepokoiło. Zero zgrzytów, tarć i innych niepokojących dźwięków.
Czy to normalne po zmianie sprzęgła, czy jednak faktycznie sprzęgło nie pasuje i dostałem zły zestaw? ( dodam, że całość założona poprawnie)
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:00   

Pijmleko napisał/a:
Domyśliłem się, że skoro łożysko oporowe nie pasuje, to będzie to sprzęgło do mk3 na linkę a nie hydrauliczne sprzęgło
Pewnie tak,,,
Pijmleko napisał/a:
Jednak postanowiłem założyć zestaw który kupiłem( bo skoro takie mi dali w serwisie, a podałem dokładnie wszystkie dane, to może faktycznie pasuje)
Jak wsadziłeś do auta to (na linkę) a masz hydrauliczne to trochę głupio zrobiłeś, bo możliwe ze ktoś się rypnął podając pudełka albo szukając w katalogu,,, trzeba było iść do sklepu i wymienić na takie jak trzeba
Cytat:
Odpaliłem auto na kilka sekund i ze skrzyni zaraz dym palonego sprzęgła ( może po starych tarczach jeszcze z koła zamachowego)
To czemu nie wyczyściłeś powierzchni na kole zamachowym?
Pijmleko napisał/a:
Czy to normalne po zmianie sprzęgła
Nie
Pijmleko napisał/a:
czy jednak faktycznie sprzęgło nie pasuje i dostałem zły zestaw?
Możliwe, ale jesteś zestaw do tyłu bo w sklepie już Ci tego nikt nie wymieni,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3110
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:04   

nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy sprzęgłami z mk3 a mk4, ale na aukcji jest sprzęgło do mk3, a nie mk4.
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Pijmleko 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 11
Skąd: Silesia
Wysłany: 23 Paź 2010, 23:36   

Błąd nie z mojej strony, ale o samą wymianę nie muszę się martwić.
Dzięki za szybką odpowiedź i dobre porady.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.