[MK4] Wymiana sprzęgla |
Autor |
Wiadomość |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:02
|
|
|
ja jakos zawsze wyciagalem te lorzyska z tego kubka i jeszcze nic im sie nie stalo.duzo lepiej robić tak jak pisze niz wyciagac kubek ze skrzyni i martwic sie olejem |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:18
|
|
|
witam,
jestem na etapie wymiany wysprzęglika, skrzynie mam wyciągniętą, mam pytanie bo nie wybijałem kubka, lecz z prawej strony wyskoczyła mi półoś ze skrzyni, czy na prawą strone też przychodzi jakiś simering ? |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 13:30
|
|
|
No raczej. Jakoś musi to być uszczelniane, |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
drzeniow

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 35 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 23:03
|
|
|
ja u siebie nie wymienialem oringo i mi naszczescie nie cieknie |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
 |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 9 Paź 2010, 23:19
|
|
|
okey dzięki panowie, jednak dla pewności wymienię, |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 20:38
|
|
|
A tam są Oringi!! Na pewno, bo aż dziwne. Raczej coś źle patrzeć. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 21:03
|
|
|
,,oring to taka okrągła gumka tak? na uszczelnieniu skrzyni przy przegubach sa zimernigi, taka wyprofilowana gumka ze sprężynka jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 21:56
|
|
|
dokładnie, a ktoś się orientuje ile takie simeringi kosztują ? |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 10 Paź 2010, 22:14
|
|
|
Dedykowane pod dany model itd. będą kosztować sporo.
Najlepiej wymontować stary, lub zmierzyć szerokość wew. i zew. oraz grubość( lub spisać wartości wpisane na simmeringu) i podjechać do sklepu z łożyskami i uszczelniaczami, najlepiej do hurtowni. Koszt w takim sklepie bywa różny, ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 08:29
|
|
|
Pijmleko napisał/a: | ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł | a oryginał kosztuje 30 zł... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 11:54
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Pijmleko napisał/a: | ale cena za sztukę nie powinna przekroczyć 15/20zł | a oryginał kosztuje 30 zł... |
Mówię "przekroczyć" bo może kosztować też 5zł.
Jeśli chodzi o takie rzeczy jak uszczelniacze czy łożyska to idzie kupić taniej, lepsze od oryginału. |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 11 Paź 2010, 21:28
|
|
|
podziękował, |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 12 Paź 2010, 18:58
|
|
|
Cytat: | ,,oring to taka okrągła gumka tak? na uszczelnieniu skrzyni przy przegubach sa zimernigi, taka wyprofilowana gumka ze sprężynka jak pamiętam,,, |
No właśnie bo ten oring mi nie pasował. Tak myślałem że są tam simmering.
[ Dodano: Wto Paź 12, 2010 18:59 ]
A tak na przyszłość, jak by nie wyciągał tych kóbków ze skrzyni to by nie miał problemu ze tymi simmeringami. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Mikuś
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Michał
Wiek: 32 Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 53 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 12:07
|
|
|
no tak ale zawsze łatwiej wyjąć skrzynie bez półosi,
tak nawiasem mówiąc kupiłem corteco po 15 za sztukę
zobaczę czy zda egzamin |
_________________ Żeby sztywna była furka,musi w furce być rozpórka. |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 13 Paź 2010, 21:22
|
|
|
No wiem. I nie każe mu zostawiać pół osi tylko same kubki. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 18:30
|
|
|
Witam, kilka pytań. Zamówiłem sprzęgło do mk4 courier.
otrzymałem to:
http://moto.allegro.pl/ck...1248382933.html
Domyśliłem się, że skoro łożysko oporowe nie pasuje, to będzie to sprzęgło do mk3 na linkę a nie hydrauliczne sprzęgło.
Jednak postanowiłem założyć zestaw który kupiłem( bo skoro takie mi dali w serwisie, a podałem dokładnie wszystkie dane, to może faktycznie pasuje)
Teraz ( nie sugerując się tym co wyżej)
Odpaliłem auto na kilka sekund i ze skrzyni zaraz dym palonego sprzęgła ( może po starych tarczach jeszcze z koła zamachowego)
Na puszczonym sprzęgle, na biegu: półosie normalnie się kręcą i silniczek chodzi fajnie, a gdy nacisnę sprzęgło to obroty spadają, nie dużo, ale spadają na tyle, aby mnie to zaniepokoiło. Zero zgrzytów, tarć i innych niepokojących dźwięków.
Czy to normalne po zmianie sprzęgła, czy jednak faktycznie sprzęgło nie pasuje i dostałem zły zestaw? ( dodam, że całość założona poprawnie) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:00
|
|
|
Pijmleko napisał/a: | Domyśliłem się, że skoro łożysko oporowe nie pasuje, to będzie to sprzęgło do mk3 na linkę a nie hydrauliczne sprzęgło | Pewnie tak,,, Pijmleko napisał/a: | Jednak postanowiłem założyć zestaw który kupiłem( bo skoro takie mi dali w serwisie, a podałem dokładnie wszystkie dane, to może faktycznie pasuje) | Jak wsadziłeś do auta to (na linkę) a masz hydrauliczne to trochę głupio zrobiłeś, bo możliwe ze ktoś się rypnął podając pudełka albo szukając w katalogu,,, trzeba było iść do sklepu i wymienić na takie jak trzeba Cytat: | Odpaliłem auto na kilka sekund i ze skrzyni zaraz dym palonego sprzęgła ( może po starych tarczach jeszcze z koła zamachowego) | To czemu nie wyczyściłeś powierzchni na kole zamachowym? Pijmleko napisał/a: | Czy to normalne po zmianie sprzęgła | Nie Pijmleko napisał/a: | czy jednak faktycznie sprzęgło nie pasuje i dostałem zły zestaw? | Możliwe, ale jesteś zestaw do tyłu bo w sklepie już Ci tego nikt nie wymieni,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3110 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 19:04
|
|
|
nie wiem czy jest jakaś różnica pomiędzy sprzęgłami z mk3 a mk4, ale na aukcji jest sprzęgło do mk3, a nie mk4. |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
Pijmleko
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 11 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 23 Paź 2010, 23:36
|
|
|
Błąd nie z mojej strony, ale o samą wymianę nie muszę się martwić.
Dzięki za szybką odpowiedź i dobre porady. |
|
|
|
 |
|