Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:20   

jak ma pol kilo pod korkiem papki to raczej moze miec do rzeczy, ale nie ma co za wczasu panikowac...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 18 Lut 2010, 23:37   

o majonezie już poczytałem, nie jest go sporo więc tylko przetrę.

co do płynu to ja dawno pod maskę nie zaglądałem, bo auto w sumie stało na mrozie nieużywane ze 3 tygodnie, w tym czasie jechałem nim ze 2 razy. No ale za tym razem aż dymek z prawej strony auta leciał i śmierdziało, przewody gumowe były mokre, ale tak jakoś dziwnie od połowy.

Sprawdzę je jeszcze w świetle dziennym, niemniej jednak zalać go trzeba płynem. Kupić gotowy czy koncentrat? I czy zaopatrzyć się w całe 7L, które niby ma być w tym silniku?
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 19 Lut 2010, 10:18   

Ja bym kupił gotowy płyn i nie przepłacał, bo nie ustaliłeś dlaczego zniknął i z tym co zalejesz może być tak samo. Jak zamierzasz go spuszczać tylko przez korek w chłodnicy to 5 litrów spokojnie wystarczy, reszta płynu będzie znajdować się w bloku silnika. Przed wlaniem do samochodu jak będziesz spuszczał pozostałości starego , to kapkę wlej do słoika i sprawdź czy się dobrze miesza ze świeżym. Jak się zważy to musisz spuścić też płyn z bloku i wtedy rzeczywiście będziesz potrzebował około 7 litrów nowego.
_________________

 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lut 2010, 21:12   

I bagienko....

kupiłem niebieski płyn, taki był wcześniej, zlałem deczko z chłodnicy, jak mówiłeś, nie zważył się więc wlałem, poszło jakieś 2,5L. Przejechałem się wczoraj do sklepu i z powrotem i... zonk. Płynu w baniaczku nie ma. Teraz nie wiem, czy znów gdzieś nawiało, czy może wciągło do chłodnicy i jeszcze mam dolać.

Domyślam się, że należy sprawdzić chłodnicę i te gumowe przewody, ale tak na sucho, czy na włączonym silniku (obiegu)? Jeśli gdzieś mam jeszcze zajrzeć, to poinstruujcie mnie, bo sama nazwa podzespołu mi nic nie powie, nowicjusz jestem w tych kwestiach i muszę się jeszcze sporo nauczyć.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 21 Lut 2010, 21:20   

Przede wszystkim sprawdź czy masz wodę w aucie w nogach czy nie.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:07   

W jaki sposób dolewałeś ten płyn? Należy dolać do stanu max i na odkręconym korku odpalić silnik. Jak auto się nagrzeje to dopiero wtedy termostat puszcza płyn na chłodnice i wtedy ubywa go w zbiorniczku. Należy wyrównać braki.
kamil wolski napisał/a:
Przede wszystkim sprawdź czy masz wodę w aucie w nogach czy nie.
Kamil ma racje, sprawdź czy się z nagrzewnicy nie leje, w większości przypadków widoczne jest to po stronie pasażera pod wycieraczką.
_________________

 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 23 Lut 2010, 16:20   

a tak przy temacie to jak sie dostac do nagrzewnicy?
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:06   

Kuleczka napisał/a:
a tak przy temacie to jak się dostać do nagrzewnicy?

nagrzewnice masz na środku auta, pod plastikową pokrywą na zatrzaski. Uważaj bo te zaczepy pokrywy bardzo łatwo się wyłamują.
_________________

 
 
 
Kuleczka 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40
Dołączyła: 21 Lip 2008
Posty: 146
Skąd: masz tą Fieste?
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:10   

jak sie tam dostac? od wewnatrz auta czy pod maską za silnikiem?
_________________
Jak nie Ty, to kto?!
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 23 Lut 2010, 19:58   

Wewnątrz auta oczywiście, na wysokości pedałów, na środku auta masz tą pokrywę.
_________________

 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2010, 09:21   

cypis290 napisał/a:
Wewnątrz auta oczywiście, na wysokości pedałów, na środku auta masz tą pokrywę.


dobra, to ściągnę pokrywę i mam uruchomić silnik i patrzeć czy tam nie cieknie?
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lut 2010, 10:47   

Najpierw sprawdź czy masz mokro pod wycieraczką.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:09   

Jakbyś miał mokro, to mam za 25zł, ale mam nadzieje ze to nie nagrzewnica, wg mnie za malo plynu wlane
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:20   

Niech kolega najpierw odpali auto, odkręci korek, wleje płynu na MAX, włączy ogrzewanie w aucie na maksa i poczeka z 15min. Niech auto się rozgrzeje. Wtedy zakręcić korek, zostawić auto. Gdy ostygnie sprawdzić stan płynu chłodzącego. Jeśli będzie za mało, dolać do maks. Pojeździć, jak zniknie po odpowietrzeniu na bank gdzies jest nieszczelność. Rozrzane auto postawić pod marketem na 10min i sprawdzić czy kapie pod auto. Sprawdzić czy mokro pod wycieraczkami. Jeśli nie, jechać na analizator czy jak to się nazywa, by sprawdzili czy w płynie nie ma obecności spalin.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:45   

Dokladnie, zalac go plynem, potem wszystko musi sie nagrzac, az chlodnica zrobi sie zewnatrz sucha, zeby mozna bylo ja obejrzec, a i nie lej wody zamiast plynu, bo nagrzewnice fajnie potrafi rozsadzic w srodku auta, jak zamarznie i sie obieg otworzy, wszystkie rurki w miejscu zaokraglenia na boku powysadza
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lut 2010, 22:29   

no to co do wody to się domyśliłem, że jakbym dziś wlał a za 3-4 dni walnie nagle siarczysty mróz to rozsadzi co nieco.
Woda pod wycieraczkami może być, choćby od śniegu wnoszonego na butach

dziś się przejechałem i dymiło się spod maski, choć temp. w porządku, zacząłem to oglądać z latarką, bo już ciemno i zauważyłem że to gdzieś z okolic paska klinowego. Gdy się pochyliłem deczko mnie opryskało, pasek rozpryskuje płyn, tylko że trudno tam coś dojrzeć co to może być, w tym miejscu widzę kilka gumowych przewodów, może to któryś z nich jest sparciały, można to ot tak sobie odkręcać?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Mar 2010, 16:41   

Tam nie ma zadnego paska, kontynuuj temat, wrzucajac może jakieś fotki
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:20   

Pawełos666 napisał/a:
Tam nie ma zadnego paska


Tam czyli gdzie? Bo kolega pisał że pod wężami gumowymi, u mnie tam jest pasek od altka.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:23   

Fakt pisal o klinowym, myslalem ze ma na mysli pasek rozrzadu (ktorego tam nie ma) i chlapanie z pompy wody, sorry - choroba zawodowa...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:27   

Cytat:
sorry - choroba zawodowa...


To idź się lecz, a zanim tego dokonasz, zacznij czytać posty dogłębnie i ze zrozumieniem zanim na nie odpiszesz. Dziękuję za uwagę.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.