[MK3] Znika płyn chłodniczy gdy spada temperatura |
Autor |
Wiadomość |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:20
|
|
|
jak ma pol kilo pod korkiem papki to raczej moze miec do rzeczy, ale nie ma co za wczasu panikowac... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 23:37
|
|
|
o majonezie już poczytałem, nie jest go sporo więc tylko przetrę.
co do płynu to ja dawno pod maskę nie zaglądałem, bo auto w sumie stało na mrozie nieużywane ze 3 tygodnie, w tym czasie jechałem nim ze 2 razy. No ale za tym razem aż dymek z prawej strony auta leciał i śmierdziało, przewody gumowe były mokre, ale tak jakoś dziwnie od połowy.
Sprawdzę je jeszcze w świetle dziennym, niemniej jednak zalać go trzeba płynem. Kupić gotowy czy koncentrat? I czy zaopatrzyć się w całe 7L, które niby ma być w tym silniku? |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19 Lut 2010, 10:18
|
|
|
Ja bym kupił gotowy płyn i nie przepłacał, bo nie ustaliłeś dlaczego zniknął i z tym co zalejesz może być tak samo. Jak zamierzasz go spuszczać tylko przez korek w chłodnicy to 5 litrów spokojnie wystarczy, reszta płynu będzie znajdować się w bloku silnika. Przed wlaniem do samochodu jak będziesz spuszczał pozostałości starego , to kapkę wlej do słoika i sprawdź czy się dobrze miesza ze świeżym. Jak się zważy to musisz spuścić też płyn z bloku i wtedy rzeczywiście będziesz potrzebował około 7 litrów nowego. |
_________________
 |
|
|
|
 |
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 21:12
|
|
|
I bagienko....
kupiłem niebieski płyn, taki był wcześniej, zlałem deczko z chłodnicy, jak mówiłeś, nie zważył się więc wlałem, poszło jakieś 2,5L. Przejechałem się wczoraj do sklepu i z powrotem i... zonk. Płynu w baniaczku nie ma. Teraz nie wiem, czy znów gdzieś nawiało, czy może wciągło do chłodnicy i jeszcze mam dolać.
Domyślam się, że należy sprawdzić chłodnicę i te gumowe przewody, ale tak na sucho, czy na włączonym silniku (obiegu)? Jeśli gdzieś mam jeszcze zajrzeć, to poinstruujcie mnie, bo sama nazwa podzespołu mi nic nie powie, nowicjusz jestem w tych kwestiach i muszę się jeszcze sporo nauczyć. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 21:20
|
|
|
Przede wszystkim sprawdź czy masz wodę w aucie w nogach czy nie. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 21 Lut 2010, 22:07
|
|
|
W jaki sposób dolewałeś ten płyn? Należy dolać do stanu max i na odkręconym korku odpalić silnik. Jak auto się nagrzeje to dopiero wtedy termostat puszcza płyn na chłodnice i wtedy ubywa go w zbiorniczku. Należy wyrównać braki.
kamil wolski napisał/a: | Przede wszystkim sprawdź czy masz wodę w aucie w nogach czy nie. | Kamil ma racje, sprawdź czy się z nagrzewnicy nie leje, w większości przypadków widoczne jest to po stronie pasażera pod wycieraczką. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 16:20
|
|
|
a tak przy temacie to jak sie dostac do nagrzewnicy? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:06
|
|
|
Kuleczka napisał/a: | a tak przy temacie to jak się dostać do nagrzewnicy? |
nagrzewnice masz na środku auta, pod plastikową pokrywą na zatrzaski. Uważaj bo te zaczepy pokrywy bardzo łatwo się wyłamują. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kuleczka

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Fordyna Fiescina
Wiek: 40 Dołączyła: 21 Lip 2008 Posty: 146 Skąd: masz tą Fieste?
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 18:10
|
|
|
jak sie tam dostac? od wewnatrz auta czy pod maską za silnikiem? |
_________________ Jak nie Ty, to kto?! |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 23 Lut 2010, 19:58
|
|
|
Wewnątrz auta oczywiście, na wysokości pedałów, na środku auta masz tą pokrywę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 09:21
|
|
|
cypis290 napisał/a: | Wewnątrz auta oczywiście, na wysokości pedałów, na środku auta masz tą pokrywę. |
dobra, to ściągnę pokrywę i mam uruchomić silnik i patrzeć czy tam nie cieknie? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 10:47
|
|
|
Najpierw sprawdź czy masz mokro pod wycieraczką. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:09
|
|
|
Jakbyś miał mokro, to mam za 25zł, ale mam nadzieje ze to nie nagrzewnica, wg mnie za malo plynu wlane |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:20
|
|
|
Niech kolega najpierw odpali auto, odkręci korek, wleje płynu na MAX, włączy ogrzewanie w aucie na maksa i poczeka z 15min. Niech auto się rozgrzeje. Wtedy zakręcić korek, zostawić auto. Gdy ostygnie sprawdzić stan płynu chłodzącego. Jeśli będzie za mało, dolać do maks. Pojeździć, jak zniknie po odpowietrzeniu na bank gdzies jest nieszczelność. Rozrzane auto postawić pod marketem na 10min i sprawdzić czy kapie pod auto. Sprawdzić czy mokro pod wycieraczkami. Jeśli nie, jechać na analizator czy jak to się nazywa, by sprawdzili czy w płynie nie ma obecności spalin. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 12:45
|
|
|
Dokladnie, zalac go plynem, potem wszystko musi sie nagrzac, az chlodnica zrobi sie zewnatrz sucha, zeby mozna bylo ja obejrzec, a i nie lej wody zamiast plynu, bo nagrzewnice fajnie potrafi rozsadzic w srodku auta, jak zamarznie i sie obieg otworzy, wszystkie rurki w miejscu zaokraglenia na boku powysadza |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
amon31 [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lut 2010, 22:29
|
|
|
no to co do wody to się domyśliłem, że jakbym dziś wlał a za 3-4 dni walnie nagle siarczysty mróz to rozsadzi co nieco.
Woda pod wycieraczkami może być, choćby od śniegu wnoszonego na butach
dziś się przejechałem i dymiło się spod maski, choć temp. w porządku, zacząłem to oglądać z latarką, bo już ciemno i zauważyłem że to gdzieś z okolic paska klinowego. Gdy się pochyliłem deczko mnie opryskało, pasek rozpryskuje płyn, tylko że trudno tam coś dojrzeć co to może być, w tym miejscu widzę kilka gumowych przewodów, może to któryś z nich jest sparciały, można to ot tak sobie odkręcać? |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 16:41
|
|
|
Tam nie ma zadnego paska, kontynuuj temat, wrzucajac może jakieś fotki |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:20
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | Tam nie ma zadnego paska |
Tam czyli gdzie? Bo kolega pisał że pod wężami gumowymi, u mnie tam jest pasek od altka. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:23
|
|
|
Fakt pisal o klinowym, myslalem ze ma na mysli pasek rozrzadu (ktorego tam nie ma) i chlapanie z pompy wody, sorry - choroba zawodowa... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 18:27
|
|
|
Cytat: | sorry - choroba zawodowa... |
To idź się lecz, a zanim tego dokonasz, zacznij czytać posty dogłębnie i ze zrozumieniem zanim na nie odpiszesz. Dziękuję za uwagę. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|