Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dziwna sprawa - wyłącza się radio
Autor Wiadomość
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26 Lip 2009, 13:00   

Pawełos666, kontrolka ani odrobiny się nie świeci, nawet nie próbuje. Po odpaleniu autka gaśnie.

Ale zmierzyłem napięcia na zimnym, kiedy chodzi na wyższych obrotach.
Miernik pokazał PONAD 17V <wow> wtedy wycieraczki chodziły szybciej. Po chwili wszystko ustało a napięcie ustaliło się na 13,71-13,73 V, nawet gdy włączyłem wszystko: światła, radio, nadmuch spadło o kilka dziesiątych V.

Radio to Blaupunkt Victoria SD48. Ma nie cały rok.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lip 2009, 13:33   

Pierwszą rzeczą jaką powinieneś zrobić, to odpięcie alternatora od akumulatora.

Tak wysokie napięcie może go zniszczyć! (spowodować spłynięcie mas czynnych). W efekcie będziesz musiał wysupłać kilka stówek na nowy akumulator, bo poprzedni - z racji ogromnych uszkodzeń - nie będzie się nadawał do jakiejkolwiek regeneracji.

Dalsza procedura zależy od tego co dokładnie jest powodem, że alternator podaje tak wysokie napięcie - przyczyn może być kilka:
a) zwarcie bezpośrednio w samym alternatorze, skutkiem czego do napięcia stałego przedostaje się składowa zmienna i "podbija" napięcie wyjściowe
b) padnięty regulator
c) inne uszkodzenie (można by go szukać po rozpatrzeniu powyższych, ale to raczej któryś z pierwszych dwóch przypadków)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Lip 2009, 13:34   

a po przekreceniu na zaplon pali sie mocnym swiatlem?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12088
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 26 Lip 2009, 13:43   

Kontrolka (świecąca) informuje o braku ładowania - tyle, to czy się żarzy, czy świeci jasno, czy ciemno, czy wcale to już są że tak powiem przypadki nie planowane podczas jej konstruowania i stawianie na tej podstawie teorii ma się tak samo jak ocenianie stanu auta po kolorze nadwozia.

Jeśli Ci wyszło 17V na pomiarze to może być tak że takie napięcie pojawia się co jakiś czas w instalacji (radio tego nie wytrzymuje i się wyłącza) i teraz by wypadało ustalić dlaczego jest owe 17 co jakiś czas.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Lip 2009, 13:56   

Powiem tylko tyle, jak lampka normalnie gasnie i zachowuje sie pozniej w miare normalnie (ale nie we wszystkich tych przypadkach), ale słabo się świeci po samym włączeniu zapłonu to moga byc to tylko 3 uszkodzenia - przerwa w uzwojeniu wirnika, zużyte lub zawieszone szczotki prądnicy, uszkodzony regulator, oczywiscie te czesci moga byc takze uszkodzone w przypadku zauwazenia innych objawow, ale zapytalem Cie o to czy sprawdziles jej jasnosc na "zaplonie", bo mi nie napisales, pytalem o te swiecenia tej lampki bo znam na pamiec rozne mozliwe usterki i niektore da sie zdiagnozowac po pracy lampki, napiecie mowisz jest 17V czasem, jak chcesz wyeliminowac usterki danej czesci to też napisz odpowiem jak sie moze wtedy lampka zachowywac, jak dana czesc bedziesz podejrzewał

więcej już nie nie pomagam...
bedziesz chcial to napiszesz do mnie na PW albo GG, tam pogadamy nie wypowiadam sie na forum
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 26 Lip 2009, 15:54   

Pawełos666, po przekreceniu na zaplon pali sie normalnym swiatlem. takim jak zawsze.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 26 Lip 2009, 17:48   

Powiem tak, regulatory rzadko się psują czy "rozjeżdzają swoje paprametry" - ale znam przypadki, że własnie tak pracowały, raz ok czyli przypuscmy ksiazkowe 14,2-+0,3V a raz 16-17V. Odłączenie akumulatora od instalacji lub slaby styk na klemie podczas pracy silnika i alternatora moze powodowac tez rozne cyrki, znam przypadki ze klienci jezdzili na ledwo co przykreconych klemach, poluzowane klemy lub przewody na zaciskach... czesto sie zdarzalo, akumulator tłumi przepięcia wytwarzane przez układ zapłonowy i regulator napięcia. Może też być tak, że jak masz poluzowany plus na alternatorze w czasie pracy prądnicy, to regulator napięcia nie reguluje napięcia wytwarzanego przez altka a w związku z tym powstaje siła w uzwojeniach ktora niszczy diody, moze ale nie musi, sprawdz polaczenia teraz. zdejmij kleme akumulatora (minusowa) odlacz od rozrusznika przewody i poczysc je nozem i papierem sciernym, zeby wszystkie byly lsniace i skrec, sprawdz tez mase silnika oraz gniazdo oraz wtyczki alternatora, od kondensatora tez. Jesli sie nic nie poprawi to nastepnie wykrec regulator z alternatora (jest przykrecany na takie dwie srubki gwiazdki) jesli masz alternator BOSCHa. regulator ma czarna obudowe okragla i dwie srubki po bokach. jak bedzie je ciezko odkrecic to zlap je w kabinerki i odkrecisz jak beda klopoty zeby odkrecic wkretakiem. Zobaczysz jaki jest stan szczotek (tam jest regulator razem ze szczotkami). Wymacaj też stan pierscieni po ktorych jezdza szczotki czy nie maja rowow na na pół kilometra. Jesli beda marne krotkie szczotki to je wymienisz licząc także, że może to regulator wariowal. Na allegro maja tanie regulatory ze szczotkami. Chcesz to doradzę Ci, które dobre, mam katalog i wiekszosc zamienników jak i oryginalow BOSCH'a miałem w rękach. Tak więc na PW, będę mogl doradzic. Jak okaze sie ze to nie to to trzeba bedzie wyjmowac i sprawdzac alternator od podstaw.
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 27 Lip 2009, 23:03   

Pany, chyba opanowany temat. Wymieniłem regulator, ale co zobaczyłem, przeszło moje najśmielsze oczekiwania. Zresztą zobaczcie zdjęcia, aha..dodatkowo uzupełniłem wode w aku.Mam nadz.że szlag go nie trafił. Napięcie dalej ma swoje 12,8V na wyłączonym. Ale póki co, nie ma tego skoku napięcia na 17V. Zobaczę jutro z rana, czy coś się pojawi czy temat opanowany.
Popatrzcie na zdjęcia:
[img=http://img12.imagesh...0677awb.th.jpg]
[img=http://img39.imagesh...0678lga.th.jpg]
[img=http://img265.images...c00679v.th.jpg]
[img=http://img12.imagesh...0680vlu.th.jpg]
[img=http://img265.images...c00681t.th.jpg]

Zobaczcie jak stary regulator poprostu zardzewiał. Dodatkowo szczotki starte nierównomiernie i to w znaczym stopniu. Jeśli faktycznie to to było powodem moich problemów to mam apel do was: PANOWIE, sprawdzcie swoje regulatory. I mała rada, jeśli ktokolwiek z was będzie chciał wyciągać alternator, niech zrobi to z kanału.
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 27 Lip 2009, 23:30   

Shak-al napisał/a:
I mała rada, jeśli ktokolwiek z was będzie chciał wyciągać alternator, niech zrobi to z kanału.


jak dla mnie roznicy nie ma czy z kanalu czy z podnosnika pod samochodem naprawde to sa tylko 3 srubki
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:10   

Terrorist, bardziej chodziło mi aby od spodu samochodu. Z kanału jest wygodniej :) Chyba że lubi się leżeć :) :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:22   

no widzisz, mowilem, ze regulator :P
co do altka to narazie nie kazałem Ci go wyciągać :-) , ale widzę żeś się uparł :-P , ja to robie na ziemi <8> bez podnosnika i bez kanału, wody ile nalales do aku? nalej o 1cm wyzej niz plytki. 12,8V to ma się rozumieć że jakie napięcie (mierzone kiedy i jak)? a ten regulator to jaka firma? HP topran czy jakaś inna "no name" :) ?
 
 
Terrorist 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Rafał
Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 87
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:36   

Shak-al napisał/a:
Terrorist, bardziej chodziło mi aby od spodu samochodu. Z kanału jest wygodniej :) Chyba że lubi się leżeć :) :)


ja tam wole lezec jakby co moge sie zdrzemnac :hahaha:

end OT
_________________
Fiesta 1.1 -> BMW E36 Coupe 1.6/1.8
-> Fiesta Come Back
Xr2i - projekt wstrzymany...
BMW - trzecie E36 318is
Kawasaki ZX7R - bylo skradzione
 
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:47   

Shak-al, na moje gdzies przy radiu masa ci sie odlaczyla, mialem podobna sytuacje tylko ze mi sie wlaczaly kierunowskazy po prawej hehe
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:47   

Pawełos666, chciałem wyciągnąć. było łatwiej. no a jak sie mierzy napięcie?? zmierzone normalnie. na biegunach aku. regulator cały pordzewiał. i tak nie wiem jakim cudem cokolwiek regulował jeszcze. nie liczyłem ile wody nalałem.

[ Dodano: Wto Lip 28, 2009 08:48 ]
dark86ford, dzięki, ale już temat raczej opanowany. Masa nigdzie się nie odłączyła przy radiu.To by tylko radio nie grało. Przeczytaj do końca :) Pisałem też że wycieraczki i nadmuch głupieje. To nie ma nic wspólnego z masą radia. Zerknij na zdjęcia jak wyglądał regulator stary w porównaniu do nowego. Zobacz szczotki i miejsce styku.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:56   

Nie no Pany i nie Pany, masa radia to nie była :-) nie róbmy sobie jaj. Mówisz Shak-al, że masz aż 12,8V teraz na aku "bez kluczyka" - na postoju? no to elegancko <8> :)
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 28 Lip 2009, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28 Lip 2009, 08:57   

Pawełos666 napisał/a:
Nie no Pany i nie koniecznie, masa radia to nie była ;) nie róbmy sobie jaj. Mówisz, że masz aż 12,8V na aku "bez kluczyka" - na postoju? no to elegancko <8>


tak. wyłączony samochód, kluczyk w kieszeni.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lip 2009, 09:00   

a ładowanie jak? niech zgadnę jak czysciles plusy od rozrusznika i masy to masz strzelam 13,9 czy troszę więcej? :)
 
 
BerciQ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Robert
Wiek: 39
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 510
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 28 Lip 2009, 09:05   

Pawełos666, 13,81-13,82 V przy wył.wszelkich odbiornikach, poza zegarkiem :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 38
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Lip 2009, 09:10   

taki blad pomiarowy mozna mi jeszcze wybaczyc :-)
ale i tak najwygodniej jest wziąć ją na kanał... :fajka:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5740
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Lip 2009, 14:49   

Chryste, Pawełos666 - zamiast napisać jednego posta, w którym zadałbyś kilka pytań, prowadzisz tutaj rozmowę jak na czacie - zlituj się, naprawdę. Jak na 21-latka piszesz czasami takie pierdoły, że szok - daleko nawet szukać nie trzeba: spadek napięcia po włączeniu wycieraczek tak ogromny, że radio się wyłącza... albo - tu cytat: "regulator gdyby byl niesprawny to by nie było ładowania", ew. stwierdzenie z innego tematu o MK3, że prąd się mierzy woltomierzem - no litości... nie wiem coś Ty za szkołę kończył, że takie głupoty piszesz... podstawy elektrotechniki się kłaniają! :| Choćbyś nie wiem ile wiedział (a na razie, patrząc po Twoich postach, to "zamiataczem" ani żadnym guru nie jesteś), to robiąc takie szkolne błędy, zamiast pomagać i - przy okazji - budować sobie reputację, po prostu się ośmieszasz i narażasz innych na straty materialne.

Autor problem ma już rozwiązany, to nie wiem po co go rozgrzebujesz. Wymienił? Wymienił. Działa? Działa. Koniec tematu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.