[MK3] Alternator? |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 19:28
|
|
|
Tak czy owak auto będzie musiało iść na warsztat. Bez tunelu zabawa w wyciąganie altka przy moim zawieszeniu to katorga. Oddam po weekendzie niech zrobi i po kłopocie będzie. Przy okazji sprawdzi/wymieni kable. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 19:29
|
|
|
A elektryk Ci naładuje akumulator prostownikiem i zainkasuje kasę,,, naładuj akumulator - postaw go na noc, i zobacz czy napięcie będzie się trzymać czy będzie z każdym dniem schodzić niżej - jak będzie spadać to wtedy do elektryka.
W/g napięcia masz w 50% rozładowany akumulator - ale silnik Ci startuje bez kłopotów, bilans energetyczny masz na zero lub delikatnie na plus, jeździsz może tyle że nie ma jak Ci go doładować. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 19:44
|
|
|
Tak to napisałeś że laik może stwierdzić że jak akumulator na wyłączonym silniku ma 12,2V to znaczy że nie ma ładowania.
Ładowanie powinno się sprawdzać na włączonym silniku i powinno mieć od 13,5V do nawet 14,5V.
A to że akumulator ma 12,2V i odpala na dotyk to ...... Spróbuj odpalić kilka razy. Zapewniał cię że za którymś razem ci zdechnie.
Rada naładuj akumulator prostownikiem. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
darek [Usunięty]
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 23:22
|
|
|
witam zapalila mi sie kontrolka ladowania akumulatora i caly czas swieci pasek jest na miejscu i kreci co to moze byc siadl alternator? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 22 Maj 2009, 23:41
|
|
|
Cytat: | A to że akumulator ma 12,2V i odpala na dotyk to ...... Spróbuj odpalić kilka razy. Zapewniał cię że za którymś razem ci zdechnie. |
Odpalałem mając 12.2-12.1 już jakieś hm... ponad 10x i to odpalałem, pochodził kilkanaście sekund i gasiłem.
JoeMix, w sumie dobra rada. Podłącze go jutro pod prostownik i zobaczymy czy będzie opadało czy nie. Dzięki za radę. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
darek [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 08:25
|
|
|
witam bylem rano jeszcze raz sprawdzic odpalilem swieci mocno jak przegazowalem to przygasla ledwo ja widac jak auto wraca na wolne obroty kontrolka ladowania juz nie swieci mocno tak zostaje co to moze byc? |
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
|
|
|
 |
darek [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2009, 12:28
|
|
|
awik dzieki |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 17:27
|
|
|
Pojechałem do elektryka i stwierdził że to regulator. Wymienił, zostawiłem łącznie 50zł i ok. Dziś nie było problemu z odpalaniem itd. zobaczymy czy nie wrócą, ale powinno być oki. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 18:56
|
|
|
50 zeta, nowy regulator + robocizna wydaje się dobrą ceną |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Maj 2009, 23:31
|
|
|
Dobry elektryk wcześniej się bałem jechać do elektryka bo nie sądziłem że do niego trafie (problemy z dojazdem w to miejsce) i myślałem o innym, ale cholera mnie wzieła i pojechałem do niego "najwyżej się gdzieś zawieszę po drodze" No i co miłe - wstawiłem auto, a za 2h miałem telefon "Gotowe, wpadnij po autko i pogadać trochę"
[ Dodano: Pią Sie 21, 2009 19:26 ]
Wracam do tematu. Cały czas ładowanie było pi razy dupa okej. Akumulator trzymał cały czas 12.6-12.7 na postoju i wszystko było ok. Ostatnio po dosyć długiej przerwie wziąłem przy okazji miernik i rzuciłem okiem. Na postoju 12.2, ładowanie 12.0-12.1 więc czuje tutaj szybką śmierć.
Po ostatnich cyrkach wymieniony regulator napięcia. Co tym razem do wymiany? Dodam że czasami po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ładowania do momentu aż nie nacisnę lekko chociaż na gaz - czyli coś się zapewne wiesza. Co takiego? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
|