[MK4] Temat dotyczy 2 spraw |
Autor |
Wiadomość |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:21
|
|
|
Skoro węże gorące za zaworem to musi płynąć przez nagrzewnicę. Płyn przepływa np. przez jedną rurkę w nagrzewnicy (jest ich kilka) a to za mało żeby ją dobrze ogrzać. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:33
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | Skoro węże gorące za zaworem to musi płynąć przez nagrzewnicę. Płyn przepływa np. przez jedną rurkę w nagrzewnicy (jest ich kilka) a to za mało żeby ją dobrze ogrzać. |
Otóż właśnie nie. Obieg wody między silnikiem a elektrozaworem jest zawsze. Jeśli zawór jest otwarty, płyn płynie przez nagrzewnicę, jeśli jest zamknięty, płyn płynie przez "mostek" w zaworze. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:37
|
|
|
Coś chyba nie możemy się dogadać Mamy cztery węże i w moim przypadku wszystkie 4 były gorąće. Po wyłączenu ogrzewania gorące są tylka dwa przednie. Stąd wnioskuję, że płyn płynie przez nagrzewnicę. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 00:51
|
|
|
Kod: |
3 | |__| | 2
| __ |
4 | | | | 1
|
U góry masz schemat elektrozaworu.
1) tutaj wpływa woda z silnika
2) tędy wypływa woda do nagrzewnicy
3) tutaj woda wraca z nagrzewnicy
4) tędy płynie woda z powrotem do silnika (czy gdzieś indziej, mało ważne)
I teraz:
Zawór otwarty - woda płynie przez 1,2, do nagrzewnicy, wraca 3 i 4.
Zawór zamknięty - woda płynie przez 1, "mostek" (poprzeczkę w literze "H") i wraca 4.
Obieg jest zawsze, tyle że czasami omija nagrzewnicę.
I jeśli u kolegi zawór jest zablokowany (nie wnikam w przyczynę), to woda/płyn chłodniczy płynie "mostkiem" i tyle się 'widzi' z nagrzewnicą |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
awilk
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 40 Dołączył: 10 Wrz 2007 Posty: 245 Skąd: Gać
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 01:11
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nie wiem jak węże mają mieć 90 stopni skoro zazwyczaj przy 80paru termostat zaczyna kierować płyn do chłodnicy,,, |
Przykład poglądowy, przecież 80 kilka a 90 nie robi większej różnicy i gdzieś w tych okolicach będzie temp płynu chłodniczego idącego na nagrzewnice.
hubi_2006, tak czy siak jesteś w kropce. Co do tych węży to przy nagrzanym silniku i ogrzewaniu na max powinieneś czuć pewien opór żeby utrzymać na nich rękę - zależnie od jej delikatności
Na twoim miejscu poszedłbym po najmniejszej linii oporu. Wymontował elektrozawór i dmuchając w niego przy podłączonym/odłączonym zasilaniu 12V sprawdził gdzie wylatuje powietrze. Rozrywkę z nagrzewnicą może zostaw na póżniej |
|
|
|
 |
zap
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 20 Skąd: Wieluń/Wrocław
|
Wysłany: 25 Kwi 2009, 01:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | To skoro za zaworem węże są ciepłe to nagrzewnica nie halo. |
Zapchana nagrzewnica to ostateczność, są 3 możliwości:
1. Zapowietrzona nagrzewnica, trzeba odłączyć wąż na włączonym silniku mimo że układ powinien odpowietrzyć się sam.
2. Zablokowany lub do wymiany elektrozawór, mimo że wszystkie 4 węże są gorące (bierzcie pod uwagę przenikalność cieplną)
3. I dopiero w tym momencie można uznać zapchaną nagrzewnicę, po uprzednim sprawdzeniu że elektrozawór otwiera. |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 23:34 masakra
|
|
|
Właśnie zrobiłem fotki tego jak wygląda silnik od spodu... Dzisiaj na trasie zagotowała mi się woda w fieście. W garażu sprawdzałem czy węże chłodnicy są ciepłe czy zimne... i zobaczyłem to:
Hmmm efekt wysokiej temperatury dzisiaj??? Czy może powód tak wys. temp??? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 8 Maj 2009, 23:50
|
|
|
Uszczelka pod miską olejową do wymiany i raczej nie jest to efekt wysokiej temperatury dziś. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 00:13
|
|
|
niski stan oleju spowodował wysoką temp. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 10:08
|
|
|
nie
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 10:14 ]
hubi_2006 napisał/a: | Dzisiaj na trasie zagotowała mi się woda w fieście. | Wymień termostat na nowy tak na start,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 9 Maj 2009, 21:03
|
|
|
istnieje możliwość, że to pompa wody???
[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 21:09 ]
Dzisiaj rozglądałem się za klamotami, ale tylko w necie i przez tel bo siedziałem na uczelni. Termostat 30-40zł, uszczelka 80-150zł (150zł w FOTA), olej taki jak mam 4l- 75zł. Jeszcze jestem ciekaw ile za robociznę mogą wołać jeśli to tylko te rzeczy. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Maj 2009, 08:27
|
|
|
hubi_2006 istnieje,ale pompa musiała by nie pompować płynu, a może się tak stać kiedy 1) się zatrzyma ale o tym byś wiedział, 2) straci łopatki turbiny - a to jest trudne.
Bez kosztowa naprawa doraźna, zdejmij pokrywę termostatu i schowaj sobie go w kieszeń, pokrywę przykręć na miejsce... zobacz czy się będzie gotować, chwilę po uruchomieniu wszystkie węzę i chłodnica powinny się zrobić ciepłe. Jedyne co ryzykujesz w takim czymś to niedogrzanie silnika, co teraz "latem" można pominąć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
hubi_2006

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 15:57
|
|
|
Fiesta w warsztacie. Mechanik będzie działał dopiero w środe. Jego zdaniem jest możliwe że silnik poci się olejem przy wale. Gdy do niego dojechałem (15-20km) dmuchawa już chodziła, a jechałem 60-70km/h. Węże sprawdził i były ciepłe wszystkie. Powiedziałem, że zadzwonię do niego czy mam brać kredyt na remont. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 22:40
|
|
|
hubi_2006 napisał/a: | Jego zdaniem jest możliwe że silnik poci się olejem przy wale. |
Moim zdaniem nie możliwe, żeby to było powodem przegrzewania się silnika.
Swego czasu borykałem się z podobnym problemem. Po zmianie rozrządu zalałem silnik świeżym płynem. Po odpaleniu silnika non stop włączał się wentylator (chłodnica była zimna lub tylko letnia) więc podjąłem próby odpowietrzania. Podczas tych prób ułamał mi się elektrozawór Do czasu zakupu nowego elektrozaworu jeździłem bez niego (węże zmostkowałem). Problemy z włączaniem się wentylatora zniknęły od razu. Pomyślałem więc, że układ w końcu się odpowietrzył. Zakupiłem nowy elektrozawór, zamiennik z allegro za 60 pare zeta, po zamontowaniu znów to samo, chłodnica zimna lub letnia wiatrak wyje, temperatura wskakuje na czerwone pole. Walczyłem z problemem chyba z tydzień. W końcu kupiłem następny zawór, tym razem oryginał. Problem zniknął Do dziś nie rozkminiłem o co chodziło. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 22:48
|
|
|
MARIUSZ.B - to tylko teoria (silnika nie rozbierałem, więc pewien być nie mogę), ale zakładając, że woda (płyn chłodniczy) leci z silnika na nagrzewnicę, wąż powrotny z nagrzewnicy leci ponownie przez silnik, stamtąd przez termostat do chłodnicy i dopiero wracając z chłodnicy do silnika zatacza kółko, to teoria trzymałaby się kupy.
Termostat nie puszcza, więc mamy obieg zamknięty między silnikiem i nagrzewnicą. Nagrzewnica [i tu druga część teorii] zatkana (czy generalnie - nie puszcza płynu), więc nie ma obiegu płynu chłodniczego. Silnik grzeje się jak głupi, węże są letnie, ale wentylator chodzi na pełnych obrotach. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 23:10
|
|
|
Pufcio napisał/a: | że woda (płyn chłodniczy) leci z silnika na nagrzewnicę, wąż powrotny z nagrzewnicy leci ponownie przez silnik, stamtąd przez termostat do chłodnicy i dopiero wracając z chłodnicy do silnika zatacza kółko |
I tu Cię zagnę wiesz gdzie zeteki mają termostat ?? Na powrocie za chłodnicą jak dla mnie straszna głupota ale jakoś to działa. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Maj 2009, 23:16
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | I tu Cię zagnę wiesz gdzie zeteki mają termostat ?? Na powrocie za chłodnicą jak dla mnie straszna głupota ale jakoś to działa. |
No zagiąłeś, zważywszy, że moja wiedza z tego obszaru ociera się o zero, to nie uznałbym tego za wyczyn
Niemniej - umiejscowienie termostatu ma akurat marginalne znaczenie.
Generalnie czy wąż ściśniesz przy początku, czy przy jego końcu (czy też zatkasz, na jedno wychodzi), to nic przez niego nie popłynie (temperaturę pomijam - w tej teorii chodzi o sam fakt przepływu) |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Maj 2009, 00:00
|
|
|
Dziwi mnie bardzo umiejscowienie termostatu (za chłodnicą) najpierw ona musi się cała nagrzać a potem termostat dopiero się otwiera. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 16:18
|
|
|
Nie, termostat jest ogrzewany od że tak powiem od dupy strony, przecież jak na końcu chłodnicy zatkasz termostatem to nigdy sie ona cała nie nagrzeje bo nie będzie obiegu płynu więc temperatura to niego nie dotrze.
Działa to tak że na trójniku w kształcie T jest termostat, w np 1,1 woda płynie na wprost ogrzewając termostat, jak się ten otworzy to gorąca woda przez termostat płynie na chłodnicę,,,, w 1,25 jest tak że termostat siedzi w T i ogrzewa go gorący płyn krążący w małym obiegu, tyle tylko że jak ten zaczyna się otwierać to termostat nie wypuszcza gorącego płynu na chłodnice jak w 1,1 tylko wpuszcza chłodny płyn z chłodnicy do sinika,,,
to i to rozwiązanie ma swoje wady i zalety |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16 Maj 2009, 17:58
|
|
|
JoeMix,
Wygląda na to że masz rację, dzięki za wytłumaczenie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|