[MK3] Prosze O Pomoc!!! Problem z ladowaniem i Kontrolka ła |
Autor |
Wiadomość |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 17:42
|
|
|
2fastman napisał/a: | po podłaczeniu do masu zapala mi sie kontrolka) |
a czy wymontowałeś alternator?
sprawdziłeś czy są wogóle szczotki w regulatorze ?
objawy jakie opisujesz to wygląda nato że sie skończyły |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 17:58
|
|
|
miki1405 napisał/a: | Podepnę się pod temat.W innym temacie pisałem o podobnym problemie.Kontrolka od akumulatora paliła się cały czas,a ładowanie sięgało 19v...Po poradach JoeMix'a co następuje:Kupiłem nowy regulator napięcia firmy hella,to do alternatora typu lucas..Nie było żadnej poprawy.Zadzwoniłem do elektryka i zaśpiewał mi około 200zł (100 robocizna za regenerację altka i około 100 za części),a że moja kieszeń w tym momencie jest dość płytka więc zdałem się na własne siły...Kupiłem mostek prostowniczy,alternator rozebrałem,wyczyściłem,założyłem nowy mostek.Po złożeniu wszystkiego do kupy i zamontowaniu okazało się,że kontrolka pali się normalnie przy włączonym zapłonie i nie pali po odpaleniu samochodu,czyli ok..Ale ładowanie ciągle blisko 19...:(Teraz już nie wiem co zrobić i gdzie szukać...Nie wiem jeszcze jak dostać się pod chłodnicę,tam gdzie biegnie ten niebieski kabelek,czy muszę wykręcić całą chłodnice??I czy to może być wina kabelka,czy jest on odpowiedzialny tylko za palenie się kontrolki od ładowania??Z góry dziękuję za wszystkie porady... |
Jak jest za wysokie napięcie ładowania to albo alternator nie ma odniesienia i ładuje w kosmos, albo jednak uszkodzony regulator (wystarczy chwila by go szlag trafił), sprawdź dokładnie grube czerwone kable od alternatora pod kątem przewodzenia i osadzenia styków, tylko uważaj bo tam zawsze jest napięcie, kable idą z alternatora (1 lub 2) albo bezpośrednio na klemę dodatnią akumulatora albo po drodze jest rozrusznik, sprawdz masę na silniku, i alternatorze.
Włącz woltomierz, i dotknij do klem akumulatora, potem ujemny biegun dotknij do obudowy alternatora (napięcie nie powinno się zmienić, zdejmij wtyczkę z alternatora i zmierz napięcie na grubych przewodach względem ujemnej klemy akumulatora, a następnie względem obudowy alternatora, we wszystkich 4 przypadkach powinna być ta sama wartość.
Zapnij woltomierz na klemy akumulatora i tak - odczyt, włącz zapłon - odczyt, włącz rozrusznik - odczyt, silnik na wolnych - odczyt, zgaś silnik - odczyt, jak chcesz to na pracującym na wolnych silniku włącz w aucie, dmuchawę na największy bieg, światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, wciśnij stop i włącz awaryjne (w sumie co się da) jak jest regulator sprawny to powinnien trzymać napięcie, nie powinno dużo spaść,,, choć te twoje 19V mnie przeraża - może miałeś sytuacje gdzie na pracującym silniku był odłączany akumulator? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 3 Sty 2009, 19:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:03
|
|
|
JoeMix,
zgadzam się z tobą ale nie czytaj między wierszami koleś napisał że :
2fastman napisał/a: | zrobiłem rundke wokoło osiedla po czym zgasło mi radio itd, ledwo do domu dojechałem . teraz nie mam ładowania na niskich ani wysokich |
albo sie ugniło we wtyczce
albo nie ma prądu wzbudzenia
albo ...
i tak można dyskutowac niech sprawdza pokolei |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:21
|
|
|
PUCIO, kiepsko się posty ułożyły, tak to jest jak się podpina po inne tematy z problemami poruszonymi wcześniej, zamiast odkopać własny temat i daley kontynuować, poprawiłem posta żeby było widać na co odpisałem. Tutaj ciurkiem rozwiązuje 3 podobne ale pewnie nie takie same problemy: 2fastman, synuś91, miki1405, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:31
|
|
|
oki . spoko
najlepiej będzie jak pojadą do elektryka
... czasem wychodzi taniej jak kombinowanie |
Ostatnio zmieniony przez PUCIO 3 Sty 2009, 19:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:33
|
|
|
PUCIO napisał/a: | 2fastman napisał/a:
po podłaczeniu do masu zapala mi sie kontrolka)
a czy wymontowałeś alternator?
sprawdziłeś czy są wogóle szczotki w regulatorze ?
objawy jakie opisujesz to wygląda nato że sie skończyły |
Tak Wymieniłem cały regulator ze szczotkami Firmy Hella do altkow Lucasa |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:36
|
|
|
2fastman,
no i po wymianie jakie objawy ?? |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:43
|
|
|
2fastman napisał/a: | Kupiłem owy regulator po jego wymianie ładowanie na niskich wynosiło az 15V bez obciazenia a z obiazeniem 13 , bo dodaniu gazu 17v bez obciazenia 15v z obciazeniem :( , akus troszke elektrolitu wylał i pozniej miałem ładowanie na poznimie 14v wiec sie ucieszyłem zrobiłem rundke wokoło osiedla po czym zgasło mi radio itd, ledwo do domu dojechałem . teraz nie mam ładowania na niskich ani wysokich Pomocy, |
Takie |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
PUCIO
Grzmiąca Ręka Sprawiedliwości


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 75 Dołączył: 24 Kwi 2005 Posty: 708 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 19:56
|
|
|
musisz pokolei wszystko posprawdzac
zasilanie
...przedewszystkim czy dochodzi do altka napiecie ?
dokładnie po koleji jak masz opisane wczesniej |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 20:09
|
|
|
oki Dzieki po walcze troszke i dam znac co i jak |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 20:30
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jak jest za wysokie napięcie ładowania to albo alternator nie ma odniesienia i ładuje w kosmos, albo jednak uszkodzony regulator (wystarczy chwila by go szlag trafił), sprawdź dokładnie grube czerwone kable od alternatora pod kątem przewodzenia i osadzenia styków, tylko uważaj bo tam zawsze jest napięcie, kable idą z alternatora (1 lub 2) albo bezpośrednio na klemę dodatnią akumulatora albo po drodze jest rozrusznik, sprawdz masę na silniku, i alternatorze.
Włącz woltomierz, i dotknij do klem akumulatora, potem ujemny biegun dotknij do obudowy alternatora (napięcie nie powinno się zmienić, zdejmij wtyczkę z alternatora i zmierz napięcie na grubych przewodach względem ujemnej klemy akumulatora, a następnie względem obudowy alternatora, we wszystkich 4 przypadkach powinna być ta sama wartość.
Zapnij woltomierz na klemy akumulatora i tak - odczyt, włącz zapłon - odczyt, włącz rozrusznik - odczyt, silnik na wolnych - odczyt, zgaś silnik - odczyt, jak chcesz to na pracującym na wolnych silniku włącz w aucie, dmuchawę na największy bieg, światła drogowe, ogrzewanie tylnej szyby, wciśnij stop i włącz awaryjne (w sumie co się da) jak jest regulator sprawny to powinnien trzymać napięcie, nie powinno dużo spaść,,, choć te twoje 19V mnie przeraża - może miałeś sytuacje gdzie na pracującym silniku był odłączany akumulator? |
Nie było sytuacji,żeby na pracującym silniku był odłączany akumulator...Tylko jakieś pół roku temu odłamał sie ten czerwony kabel,który idzie od alternatora i wtedy akurat nie miałem ładowania.Ułamał się przy rozruszniku,ale założyłem nową końcówkę i wszystko było ok..A teraz właśnie mam sytuację odwrotną..Jutro jeszcze raz przejrzę te kable,i zrobię te pomiary,tylko jeszcze nie wiem,czy niebieski kabelek też może mieć wpływ na tą sytuację??A gdybyś mógł mi jeszcze napisać,czy wiesz,o ile mniej więcej może spaść napięcie,żeby móc wywnioskować,że regulator jest dobry?? |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 20:33
|
|
|
Miałem to samo powodem było zerwanie jednego z końców cewki wzbudzenia. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
synuś91

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Lut 2008 Posty: 8 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 22:16
|
|
|
Mój problem już rozwiązany musiałem wymienić kawałek przewodu wzbudzenia. Jeszcze raz dziękuje za pomoc |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 22:41
|
|
|
Maki napisał/a: | Miałem to samo powodem było zerwanie jednego z końców cewki wzbudzenia. |
A mógłbyś mi powiedzieć,gdzie znajduje się ta cewka wzbudzenia??Synuś91 pisał o wymianie przewodu wzbudzenia,czy to chodzi o ten niebieski kabelek???A jeśli tak,to jak do niego dojść pod chłodnicą??Proszę napiszcie,bo ja już się powoli gubię...:(:( |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 45 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12088 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 22:47
|
|
|
Uzwojenie wzbudzenia znajduje się na wirniku, musisz rozebrać alternator. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 3 Sty 2009, 22:49
|
|
|
Czy te cewki,to są te dwa druciki usytuowane przeciwlegle,jak się patrzy na wirnik z góry?? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 03:09
|
|
|
hehe
dobra od początku chronologicznie :
1 dla osoby która ma za wysokie ładowanie . W tym cudzie techniki jest tak że z alternatora do regulatora wychodzi jeden przewód . Podłącz miernik pod ten przewód (nie odłączająć od regulatora) i do masy samego regulatora (zazwyczaj jest metalowy) . Zmierz napięcie które "widzi"regulator . (odpalony silnik)
2 co do osoby która chce naprawić niebieski przewodzik bo nie pali mu się kontrolka to diodę można zastąpić popularną diodą prostowniczą 1N4004 czyli dioda prostownicza 1A . powinna być włączona w kierunku alternatora czyli deska rodzielcza przewód w komorze silnika z wiązki i dioda włączona tak jak mini rysunek z kresek ----===I=-------- alternator . pionowa kreska oznacza pasek czyli dłuższa częśc obudowy przed paskiem ma pokazywać deskę rodzielcza krótsza alternator .
3. Swiecenie kontrolki przy za wysokim ładowaniu to objaw normalny gdyż na liczniku jest ok 13V a na alternatorze tak jak piszesz 18 V wiec 18-13=5V około co jest w stanie zapalić kontrolkę . ALE ten objaw może się pojawić tylko gdy ktoś wywalił diodę na niebieskim przewodzie do altka
4 ciąg dalszy 3 . Jeśli masz za wysokie ładowanie i świeci kontrolka to wskazuje ci to na to że na desce rodzielczej masz wyższe napięcie niż na diodach wzbudzenia alternatora . Czyli sam regulator nie widzi tego że napięcie jest za wysokie . i wg niego ładowanie jest poprawne . Sprawdzenie tej teorii punkt 1 .
5 rozwarcie w obwodzie wzbudzenia (wirnika) powoduje to że kontrolka przestaje się palić i nie pali się ani z kluczykiem ani bez niego ani po odpaleniu auta .
Jeśli jest jeszcze jakiś temat to piszcie bo post się zrobił nieco lawinowy |
|
|
|
 |
2fastman

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 48 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 10:41
|
|
|
diodalodz napisał/a: | 5 rozwarcie w obwodzie wzbudzenia (wirnika) powoduje to że kontrolka przestaje się palić i nie pali się ani z kluczykiem ani bez niego ani po odpaleniu auta . | Po ty co napisałes mysle ze moje objawy z twoja hipoteza sie nakładaa na siebie wiec musze wymienic wirnik w altku tak?? |
_________________ Za Młodzi Na Smierc Za Szybcy By Zyc
Wielkopolski squad
 |
|
|
|
 |
miki1405
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Piotr
Wiek: 39 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 17 Skąd: Puck
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 14:01
|
|
|
Zrobiłem pomiary i tak:
Przy wyłączonym silniku:
klemy-12,65v
ujemny biegun do obudowy alternatora-12,65v
napięcie na grubym przewodzie względem ujemnej klemy akumulatora-12,65v
napięcie na grubym przewodzie względem obudowy alternatora-12,65v
Wyłączony silnik-12,65v
włączony zapłon-12,65v i powoli spada
włączony rozrusznik-zaczyna szybko rosnąć,prawdopodobnie do tych 18,30v
wolne obroty bez obciążenia-18,30v
wolne obroty z obciążeniem-16,20v
To są moje pomiary,nie wiem,czy to oznacza,że regulator jest sprawny,czy nie...W każdym razie zarówno mój półroczny regulator Magnetti,jak i kilkudniowy Hella,tak samo dają zbyt dużo napięcia...I jeszcze jedno,co zauważyłem,a nie znam się na tym...Czy to normalne,że regulator przy włączonym silniku tok dość mocno się nagrzewa??? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5674 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2009, 14:10
|
|
|
tak ma się nagrzewać mocno , ale nie zmierzyłeś jakie napięcie jest na regulatorze względem jego masy . |
|
|
|
 |
|