Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014
Autor Wiadomość
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 40
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 5 Gru 2013, 08:58   

Kris_Mas napisał/a:
Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?

glupota... nawet jak nie będziesz miał miliona zabawek, to zmieszczenie tylko większego wozka do bagażnika okaze się niemożliwe
to jest za male auto dla rodziny

a cena dziwnie wysoka jak dla mnie, ale może podskoczyly... za tyle to się kupowalo 1.6 sporta. jaka cena katalogowa i ile rabatu?
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 5 Gru 2013, 09:02   

Kris_Mas napisał/a:
Witam Szanownych forumowiczów. To będzie mój pierwszy post na forum dlatego chciałbym się przy okazji z wszystkimi przywitać.

Aktualnie planuję zakup pierwszej Fiesty prawdopodobnie będzie to nowa MK7 i prosiłbym Was o ocenę oferty jaką otrzymałem od jednego z dilerów w Polsce (rozsyłałem zapytania i ta oferta wydała mi się najciekawsza).

Zależało mi na silniku benzyna 1.4 wolnossący ponieważ większy to już dla mnie za duży wydatek a słabszy to znowu tak jak to już było wielokrotnie pisane na tym forum może być za mało.

A więc tak otrzymałem propozycję zakupu Fiesty 5d w wersji Trend + pakiet gold X metalik do tego easy driver 1, koło zapasowe, zimówki i alarm.

Cena proponowana przez dealera to ok 51k za rocznik 2013 auto bez przebiegu.

Problem w tym, że przeglądając forum natrafiłem na post osób kupujących bardzo podobne modele z rocznika 2013 i ceny wspominane oscylowały gdzieś w okolicach 45k.

Podpowiedzcie czy taka oferta jest warta rozważenia-może w tej cenie lepiej kupić coś większego? Pewnie za jakiś czas z żoną powiększymy rodzinkę i dojdzie potrzeba wożenia wózka itp. Ktoś ma doświadczenia z użytkowania Fiesty jako jedyne auto w rodzinie z małym dziedzkiem na pokładzie?


Wczoraj do mnie dzwonili, 1.4 trend goldX 5D metallic 45800zł (niby 12000 rabatu)
1,25 Ambiente SilverX 3D 38500zł

Osobiście liczę, że jeszcze puszczą to niżej przynajmniej o kilka tysięcy bo tylu "pieniądzów" fiesta na tle konkurencji nie jest warta.
Ostatnio zmieniony przez shikaka 5 Gru 2013, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kris_Mas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 05 Gru 2013
Posty: 2
Skąd: internet
Wysłany: 5 Gru 2013, 09:21   

Cytat:
a cena dziwnie wysoka jak dla mnie, ale może podskoczyly... za tyle to się kupowalo 1.6 sporta. jaka cena katalogowa i ile rabatu?


Według cennika "promocyjnego" jaki dostałem to wyglądało to tak:
Trend 1.4 43850
metalik 1600
easy driver 1000
gold x 5050
zapas 200
=51520

nie wybierałem opcji taki po prostu jest na stanie. W sumie te bajery na nic mi potrzebne...

do tego miał być alarm i zimówki w cenie ok 51k
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 5 Gru 2013, 09:27   

Ja dostałem takiego PDF'a z wyceną:

Ford Fiesta 5dr. 1,4 Duratec 96KM wersja Trend + pakiet Gold-X
WyposaŜenie standardowe
Linia modelowa WyposaŜenie standardowe
- układ ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania EBD
- elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP
- układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach
- światła awaryjnego hamowania
- elektryczny układ wspomagania kierownicy EPAS
- czołowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasaŜera
- boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasaŜera
- kurtynowe poduszki powietrzne chroniące osoby w 1 i 2 rzędzie siedzeń
- wyłączniki przedniej poduszki pasaŜera
- podgrzewane i sterowane lusterka boczne – obudowy w kolorze
- elektrycznie sterowane szyby przednie
- centralny zamek sterowany pilotem
- immobilizer
Pakiet GOLD-X
- klimatyzacja
- radio CD 6 głośniki + gniazdo USB, AUX
- 15 calowe felgi aluminiowe
- podgrzewana przednia szyba
- przednie światła przeciwmgielne
- komputer pokładowy
WyposaŜenie dodatkowe
Trend
- pakiet Gold –X
- lakier metalik
- zapasowe koło dojazdowe
- dywaniki
Cena katalogowa i specjalna wersji Trend z pakietem Gold –X (brutto w PLN)
Model
Cena
katalogowa z
wyposaŜeniem
dodatkowym
Upust
Cena
zawierająca
upust
Fiesta 1,4 Duratec 96 KM Trend+Gold–X 58.200,00 12.400,00 45.800,00

Też prawdopodobnie mają to na stanie, bo o metallicu nic nie wspominałem.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 5 Gru 2013, 15:28   

Tak sobie czytam i tylko Wam powiem, że nie powiem ile dałem za swoją bo mi wstyd i nie chodzi oto, ze tak mało :)

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 5 Gru 2013, 15:52   

Jak dobrze wyposażona to wiadomo, że droższa.
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 6 Gru 2013, 10:35   

@shikaka Negocjuj, bo jeszcze z tej ceny się da zejść. Na Fieście da się ugadać ok. 20% upustu z ceny "katalogowej" (licząc z aktualnymi promocjami i zależnie od wersji). Albo dogadać się na jakieś dodatki w cenie.
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 6 Gru 2013, 10:44   

Czekam do stycznia, aby mieć dodatkowy argument; w mojej okolicy mają dość mało fiest "na stanie", dzwoniłem za to do poleconego tu przez jednego użytkownika serwisu i mają dużo fiest, ale nie bardzo chcą negocjować przez telefon (choć zarzekają się, że dadzą najniższą cenę w kraju :P ), a mam do nich 350km w jedną stronę. :P


"Marzeniem" jest 3 drzwiowa 1.4 (lub 1.2 82KM bo różnica w Nm między nimi jest mała) trend + goldX poniżej 40000, ale czy się uda, ciężko mi powiedzieć. Na pewno z żadnym ecoboost w 40000 się nie zmieszczę.
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 60
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 6 Gru 2013, 10:47   

Warto podzwonić po PL.Mój kolega mieszka w Wałbrzychu(gdzie jest salon Ford)a auto kupił w Katowicach.Nie pamiętam o jaka sumę chodziło ale były to spore rożnice.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 7 Gru 2013, 22:41   

LefQ napisał/a:
Na Fieście da się ugadać ok. 20%



No 20% to chyba trochę optymistycznie.
Mi wyszło z 17-18% zamawiając auto w połowie roku z konkretnym wyposażeniem. Ale takie co już mają i to na koniec roku powinni puścić jeszcze taniej.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 19 Gru 2013, 09:30   

Jak narazie żadni nie chcą puścić golda 82KM> poniżej 40000, najniżej co było to 43900 z metallicem

Ale myślę, że jeszcze popuszczą gumę po nowym roku. :)
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 19 Gru 2013, 14:12   

Okolice 43k za taką wersję to bardzo przyzwoita cena. Raczej niżej już nie zejdziesz, a po nowym roku będzie już coraz mniej rocznika 2013 i będziesz musiał brać co jest, albo dostaniesz wyższą cenę za 2014 (bez promocji i wyprzedaży). Ja bym spróbował ew. dopytać o opony zimowe lub alarm w tej kwocie i bym brał. Poniżej 40 tyś. nikt Ci raczej nie zejdzie, bo to tereny Ka po rabatach i innych wozidełek segmentu A.
 
 
ks 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 13
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Sty 2014, 22:21   

FFDriver napisał/a:
pamiętajcie, że 1.0 Ecoboost też ma dwumasę


Jesteś pewien tej dwumasy?
_________________
pozdrawiam
Krzysztof
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 4 Sty 2014, 17:42   

ks napisał/a:
Jesteś pewien tej dwumasy?


Nie do końca.
Choć znalazłem ceny koła dwumasowego do silnika 1.0 ecoboost.
To co można przeczytać o innowacjach w tym silniku to mniej więcej tyle:
Kod:

- kolektor wylotowy zintegrowany z odlewem głowicy silnika, obniża temperaturę gazów wylotowych i pozwala na optymalizację składu mieszanki w szerszym zakresie prędkości obrotowych.
- unikalny kształt [b]żeliwnego bloku [/b] umożliwia szybsze rozgrzewanie silnika, niż w przypadku konwencjonalnych bloków wykonanych z aluminium. W rezultacie obniżyliśmy o 50% ilość energii potrzebnej do osiągnięcia temperatury roboczej przez silnik, co z kolei przekłada się na niższe zużycie paliwa.
- dwa paski zębate pracujące w kąpieli olejowej wyciszają silnik i podwyższają jego sprawność.
- zmiana konfiguracji silnika z celowym niewyrównoważeniem koła zamachowego (6 przeciwwag wału korbowego) i koła pasowego, zamiast dodawania osobnych wałków wyrównoważających, wymagających dodatkowej energii do ich napędu
- turbosprężarka o małej bezwładności zapewnia ultraszybką reakcję silnika na naciśnięcie pedału przyspieszenia, i to już od bardzo niskich obrotów wału korbowego
- w najnowszej generacji silników nie ma już potrzeby "schłodzenia" turbosprężarki. Kwestię tę załatwia elektryczna pompa oleju (smaruje turbinę nawet po wyłączeniu silnika).


Tutaj fajny film z animacją pracy silnika: http://www.youtube.com/watch?v=RF7L8XmW1zg

Uwaga: Znalazłem również informację, że do poprawnego wykorzystania systemu start/stop silnik powinien być wyłączany na min. 20s

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
summers00 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lut 2014, 22:24   

Cześć - to mój pierwszy post na forum ale może komuś się przyda informacja.

W październiku kupiłem właśnie fieste o prawie identycznym wyposażeniu co tu piszecie:
Trend +Gold X +Skórzana kierownica +podłokietnik +metalik +zapasówka
i cena może wyszła łącznie koło 50k ale to już z drugim kompletem kół (zimówki + felgi stalowe 14') i ubezpieczeniem. To był salon w Krakowie.

Wtedy nie było żadnych wyprzedaży jedynie "oficjalna" promocja na pakiety (GoldX silverX itp) więc wydaję mi się, że biorąc pod uwagę okreś wyprzedażowy powinno się udać zejść spokojnie do pułapu 44k, a może i nawet niżej?
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 4 Lut 2014, 22:34   

Niestety za to co wypisałeś tylko bez kiery w skórze i podłokietnika nie chcieli zejść poniżej ~46000 - rzecz jasna też bez drugich kół i z rocznika poprzedniego. Ale ich sprawa, place pełne - w którymś momencie będą musieli to puścić po normalnych cenach, bo abstrah.ując od wyglądu, a patrząc tylko na wykonanie środka i wyposażenie to jest to cena dużo za duża w stosunku do tego co oferuje konkurencja. Mozna szczerze przyznać, że silnikowo w benzynie poza ecoBoost też jest raczej przestarzale, choć to może być dla niektórych zaletą akurat bo silniki na pewno są prostsze od nowoczesnych. Do tego obsługa też nie powala fachowością; cóż widocznie dla nich klient z 40kzł w kieszeni jest zbyt mało wartościowy albo ja tak trafiłem. ;)

PS: Fajny skrypt, zamienia słowo abstrah.ując, na "czukiereczek". :ok:
 
 
summers00 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lut 2014, 23:07   

Zrobiłem nim już 5000km i póki co jestem dość zadowolony. Ja specjalnie wybrałem ten silnik bo wcześniej jeździłem Zetec-iem w foce jedynce i nic się z nim nigdy nie działo (nawet słynnych kłopotów z cewkami nie miałem), a to teoretycznie identyczne silniki. Choć prawda, że jak na te 96 koni i na jednotonową masę fiesty powinien on być trochę żwawszy. Mi szczerze to bardziej 6-tego biegu brakuje, a nie dodatkowych koników ;)

A wracają do temat to jak wybierałem samochód byłem jeszcze w Toyocie i w salonie Kia. Moim zdaniem i Rio i Yarisowi trochę brakuje jednak do fiesty, pomijając plastykowe wnętrze Kii i Yarisa (wiadomo kwestia gustu) i zwłaszcza w Rio niedociągnięcia typu niezalakierowane wnętrze bagażnika z !!!plamami kleju!!! to jednak wrażenia z jazdy fiestą o niebo lepsze. Więc w jakimś tam stopniu wyższa cena jest uzasadniona choć też bez przesady bo w sumie 50k za czysty samochód bym na pewno nie dał.

A co do obsługi to w Kii to była totalna porażka - sprzedawca nie miał zielonego pojęcia o samochodzie, był arogancki i miałem wrażenie, że robi mi łaskę umożliwiając jazdę próbną. W toyocie natomiast lepiej niż w fordzie wg. zasady "Klient nasz Pan". W fordzie taka se - nikt nie naciskał, wszyscy byli pomocni ale jakoś szczególnie też im nie zależało ;)

Myślę, że jak poczekasz na końcówkę to kupisz w dobrej cenie. Ja w lipcu jak zacząłem się rozglądać za nowych samochodem dostałem ofertę od mitsubishi na lancera z 2012 roku (została im ostatnia sztuka) z podstawowym wyposażeniem za 47600zł :) więc pewnie trzeba wyczuć moment.
 
 
summers00 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 14
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Lut 2014, 23:23   

... i w sumie zapomniałem dodać, że pierwotnie zamawiałem samochód ale spóźnili się 2 - 3 tygodnie z terminem i miałem czekać kolejny miesiąc więc dogadałem się, że wezmę z placu z lepszym wyposażeniem (w stosunku do zamawianego dodatkowo metalic i skórzana kierownica) więc zakładam, że to ta sytuacja pomogła przy negocjacjach ;)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 5 Lut 2014, 09:02   

shikaka napisał/a:
patrząc tylko na wykonanie środka i wyposażenie to jest to cena dużo za duża w stosunku do tego co oferuje konkurencja


No to zarzuć jakimś sensownym przykładem bo sporo tego obejrzałem i nie bardzo mogę się zgodzić :)
Chyba, że mówimy o francuzach jak Renault, Peugeot czy Citroen.
Reszta jest raczej nie dość, że bardziej plastikowa to na dodatek zawieszeniowo nieporównywalna.

Co do fachowości to salony i serwisy każdej marki wyglądają tak samo - zero wiedzy sprzedawców o tym co sprzedają choć do ogarnięcia mają tylko kilka aut i zero wiedzy serwisantów poza umiejętnością zmiany oleju i wymiany żarówek, a każdy temat nietypowy ich przerasta.

Pozdro
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 21 Mar 2014, 10:52   

Tak, o Citro C3 mi chodziło konkretnie. Clio poza deską jest słabo wykonane.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Przed zakupem Fiesty
AdiAFC Przed zakupem 0 25 Sty 2022, 12:10
AdiAFC
Brak nowych postów [MK7] Pytania przed zakupem fiestki
nowe autko
Qnik Przed zakupem 6 30 Lip 2015, 15:58
mk7


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.