Przesunięty przez: van 7 Kwi 2014,  13:38		 | 
	
			[MK2] Prosze o pomoc, elektryka. | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  14:18   [MK2] Prosze o pomoc, elektryka.
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Auto zgasło na środku skrzyżowania, w ogóle nie kręci, akumulator rozładowany, alternator zregenerowany. Co może być przyczyna rozładowanego akumulatora? | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  15:06   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Brak ładowania, akumulator na noc na prostownik i wtedy do auta i próbuj zapalić. | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  16:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no ale co w kółko tak będę robił? 
 
 
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:09 ]
 
Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:30   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak będziesz miał naładowany akumulator i auto palące to napisz,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:38   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | no to jutro będę miał bo to nie jest pierwszy raz, myślałem ze to alternator i zregenerowałem go i dalej ten sam problem ;( | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gurney89, jaki to akumulator? nowy/stary? marka?
 
 
Jak auto będzie na chodzie, to sprawdzisz sobie pobór prądu na wyłaczonym silniku i ładowanie na wolnych oraz na 2000 obrotow.
 
 
Moze coś z klemami nie tak... Ostatnio miałem suzuki swifta, który nie palił jak kable się do klem przyczepialo, a załapał od strzala po podłączeniu między klemą a izolacją. 
 
 
[ Dodano: Pią Kwi 08, 2011 18:53 ]
 
 	  | Gurney89 napisał/a: | 	 		  | Dodatkowe info, jak zgasło mi auto to wszystko zaczęło wariować, wyświetlacz radia zaczął migać, a potem siłowniki w centralnym zaczęły wariować. | 	  
 
 
Wariacja jak wariacja - bardziej zachowanie spowodowane brakiem/skokami napięcia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  17:59   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aku jest nowe zakupione miesiąc może dwa temu. | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:01   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ale jakiejś normalnej firmy a nie np maxis? ( bodajze marka autolandowa )
 
Sam mam taki w fiescie... Kupa a nie akumulator. Nie wiele lepiej sie sprawuje niż 7 letni motorcraft. W zime jak auto było nie ruszane 2-3 dni to już można było zakładać, że nie odpali.
 
W kadecie mam boscha s3, po tygodniu w ujemnych temp normalnie palił. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:07   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z Centry | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 vegetagt  		  
		 
         Administrator / Klubowicz
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 2.0 16V 
                  Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4012 Skąd: Olsztyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Kwi 2011,  18:32   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               no to ładuj i zmierz, czy poprawnie jest ładowany i czy napięcie pobierane przy wyłaczonych urządzeniach elektrycznych jest w normie     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  07:27   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aku naładowany. pomiar pierwszy ( niepodłączony aku ma 13,16V ), pomiar drugi ( podłączony na zapłonie 13,13V ), pomiar trzeci ( silnik na chodzie z włączonymi światłami 13,6V ), dodatkowe info takie ze gdy się gazuje silnikiem to światła się nie rozjaśniają. Przyczyną może być słaby styk ( taka fajka w alt ). czy to może być powodem słabego ładowania | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Pietrekk  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Piotrek 
                  Wiek: 33  Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  13:33   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Światła będą się rozjaśniały tylko w przypadku słabego aku, jeśli masz słaby i napędzisz bardziej altek  co wiąże się z większymi obrotami silnika to będą się rozjaśniać, ale tylko w przypadku słabego aku. 
 
 
[ Dodano: Czw Kwi 14, 2011 14:34 ]
 
Posprawdzaj wszystkie kable, zmierz ładowanie na altku. | 
             
						
				_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Maćko  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`83 
                  Wersja: Xr2 
                  Silnik: 1.6/84KM 
                  Imię: Maciek 
                  Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 135 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  13:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aku w spoczynku nie powinien mieć nieco powyżej 12V ? Ładowanie jak na Fiestę ok ale po zapłonie na niewłączonym silniku właściwie niewiele się zmieniło ? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 14 Kwi 2011,  14:50   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Gurney89 napisał/a: | 	 		  | niepodłączony aku ma 13,16V  | 	  12,6v napięcie naładowanego na full akumulatora,,,
 
 
Jeśli w aucie masz ładowanie na poziomie 12V to czego się spodziewałeś jak akumulator w sam w sobie ma powyżej 13,,,     coś mi tu nie pasuje,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lis 2012,  14:22   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               kochani nadal problem nie rozwiązany, gdyż aku rozładowuje się po 3 dniach jazdy... gdy oddawałem do mechanika powiedział mi ze auto nie ma ładowania i wynosi 11 z czymś, powiedział mi tez ze jest to spowodowane tym iż brakuje masy... Oki czy ktoś podpowie mi jak mam to wymienić?? ktoś już to robił    ja jestem słaby z elektryki ;P
 
Pozdrawiam | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lis 2012,  14:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zaczyna się od wymiany regulatora napięcia,,, na nowy o wartości 14V4 czy też 14V czy 14,4V - to jest trąbione za każdym razem, tak samo jak pomiar napięcia jakie masz,,, bez tego ani rusz, "11 z czymś" to nie jest wiarygodna informacja,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 van  		  
		 
         Moderator
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`80 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.3/69KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 44  Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Lis 2012,  17:56   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Gurney89, popraw masy tak jak mówi mechanik jest to najtańszy, najszybszy i najczęściej spotykany problem z ładowaniem itp.
 
Czyścisz klemy akumulatora, czyścisz i poprawiasz klemy od kabli|(jak są pordzewiałe śruby itp. wymieniasz)posmarować to wszystko wazeliną, nie będzie się utleniać.
 
I z "-" doprowadzasz dwa albo trzy na tyle grube jakie się da przewody na karoserię(musi być w miejscu przykręcenia goła blacha), do silnika(też wszystko oczyszczone), do alternatora do masy. Jak ktoś ma problemy z rozrusznikiem to jeszcze do niego też się spotykałem. | 
             
						
				_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
 
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
 
Volva XC70 i inne
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2012,  16:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przed tym jak cokolwiek zrobisz trzeba wiedzieć co masz zrobić. Fascynuje mnie postawa ludzi na forum którzy kochają pracować.
 
Przede wszystkim musisz mieć multimetr. Możesz go zakupić w markecie za 15 zł.
 
Jak się dorobisz takiego cudu trzeba dokonać kilku pomiarów.
 
 
1. Pomiar pierwszy. Zacisk B+ na alternatorze i masa alternatora, pomiar przed rozruchem dokonany na zakresie 20VDC powinien dawać odczyt ok 12,2V. Uruchamiasz silnik i sprawdzasz co dzieje się po odpaleniu. Ważne aby badać wszystko na alternatorze. B+ to wejście 2 grubych przewodów . Najlepiej wbić sondę w kostkę. i po odpaleniu nie wkładać już tam łap.  Jeśli pomiar wykaże 13,8V lub więcej , następny pomiar.
 
2. Pomiaru dokonujesz na klemach akumulatora. Przed i po rozruchu. Jeśli napięcie będzie o 0,1-0,2 V niższe niż to zmierzone na alternatorze, wszystko jest ok. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 markos2101  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`84 
                  Wersja: L 
                  Silnik: 1.6D/54KM 
                  Imię: Marek 
                  Wiek: 38  Dołączył: 08 Lut 2010 Posty: 106 Skąd: Podkarpacie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Lis 2012,  18:08   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               7 miesięcy na poprawienie ładowania... Trzeba mieć zdrowie     | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Gurney89  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk2`87 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.4/73KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 36  Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 141 Skąd: Bytom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 30 Lis 2012,  14:52   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobra nie miałem cierpliwości i oddałem do mechanika, jest nowy altek i śmiga bez zarzutu. mam rok gwarancji na niego... troszkę mnie to kosztowało bo wydałem, na ta operacje 400 zł... no cóż ale jest    | 
             
						
				_________________ REGENERACJE CZAS ZACZĄĆ ! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |