Zamknięty przez: DziDzia 20 Kwi 2014,  08:46		 | 
	
			[Mk3] Xr2i rally | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2008,  15:37   [Mk3] Xr2i rally
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Autko dla nie wielu forumowiczow pewnie dobrze znane ale mimo wszystko najwyzszy czas zeby sie pochwalic   
 
 
 
 
MODEL: Ford Fiesta [Mk3]
 
WERSJA: xr2i
 
ROCZNIK: Mk3 90r
 
SILNIK: 1600 8v 104km
 
OPIS AUTA: Autko przygotowane typowo pod amatorski sport motorowy Kjs itp jak kazde uzywane auto do doinwestowania;)
 
 
DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
 
wizualne: 14calowa fordoska felga, wspawana klatka bezpieczenstwa (samorobka podobno bardzo solidna), rozpurki kilichow przod i tyl, wybebeszony caly srodek z auta wstawione dwa kubelki sparco, pasy szelkowe sparco, sportowa kierownica i takie tam bajery:-P 
 
mechaniczne: silnik seria wstawiona tylko wkladka filtra K&N, wydech to: kolektor seria a reszta to przelot na dwoch tlumikach noname, zawias z przodu to BILSTEIN b4 + eibach tyl: WITECH + eibach, Hamulce: przod: nacinane tarcze noname + klocki FERODO, tyl seria
 
audio: brak
 
 
PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
 
wizualne: nic w planach, moze wymiana kierownicy na taka z odsadzeniem 
 
mechaniczne: remont silnika;)
 
audio: niepotrzebne
 
 
FOTKI AUTA:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2008,  16:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Dobrze że ją opisałeś ( zresztą tak jak pisał Puma - mam nadzieje że to miejsce to przejściówka do Projektów FKP ) 
 
 
Mam prośbę - czy mógłbyś obfotografować klatkę - ale najbardziej zależy mi na  miejscach łączeń rur oraz wygięć - sam zaczynam się przymierzać do takiego czegoś i chcę zebrać jak najwięcej informacji na temat tego jak zrobili to inni . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Gru 2008,  16:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | nie ma problemu w przyszlym tygodniu podesle ci zdjecia klatki | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  11:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Zrob silnik, lekko poprawcie glowice i uklad wydechowy, a bedziesz sie cieszyl fajnym autem    
 
Czy to nie jest przypadkiem byla Fiesta Herkama ?? | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Tommy  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Tomek 
                  Wiek: 38  Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  13:26   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przychylam sie do prośby o fotki klatki    | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  14:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zdjecia klatki beda lada dzien:) ale panowie dzisiaj bylem troche podlubac i natchnolem sie na dwa smieszne problemy: 1. w ktora strone sie odkreca kolo rozrzadu z walka:P bo w zadna nie chce sie odkrecic:/ 2. walek rozrzadu z glowicy sie wyjmuje od strony kola rozrzadu czy od tej drugiej? bo od strony kola wychodzi do polowy i dalej tak jakby krzywki mu nie pozwalaly wyskoczyc:/ | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  17:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               ad1) normalny gwint czyli odkręcasz w lewo
 
 
ad2) wychodzi przez zaślepke pod cewką czyli w strone skrzyni | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  19:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak tez myslalem z tym ze mam problem z odkreceniem kola rozrzadu:/ no ale nic cos sie wymysli | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Gru 2008,  19:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | łyżka do opon , albo zaprzyjaźniony warsztat wulkanizacyjny z dobrym kluczem pneumatycznym . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 23 Gru 2008,  19:57   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Obiecane zdjecia klatk na niektorych malo co widac ale mysle ze w pewien sposob da sie wyobrazic jak ona wygladai:
 
 
 
napis OMP na klatce to tylko naklejka
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
No i pare fotek z przebiegu remontu silnika;-)
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Gru 2008,  08:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               widze że prace ruszyły pełną parą i dobrze bo sezon w CK bedzie długi i bedziesz miał gdzie sie ścigać.
 
 
BTW: Herrkam zrobił mocne auto tyle lat juz mineło jak je sprzedał a ona nadal żyje i cieszy kolejnego właściciela    | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Gru 2008,  21:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               moze nie pelna para ale ruszyly, czesci dopiero bede ogarnial po nowym roku 
 
 
[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 15:51 ]
 
prace nareszcie ruszyly pare dni temu    : wypolerowane kanaly w glowicy i zaworki na lusterko, dotarte zawory do gniazd zaworowych i wszystkie graty juz w garazu czekaja na montaz;) lada dzien oddaje glowice do planowania i bede skladal wszystko do kupy.
 
Jeszcze kilka fotek (sorki ze tak malo ale mi sie aparat rozladowal     )
 
 
 
 
 
 
 
  | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16 Lut 2009,  21:18   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | i jak postępy?? | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 michalck  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`90 
                  Wersja: Xr2i 
                  Silnik: 1.6i/104KM 
                  Wiek: 36  Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2009,  11:21   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | autko zlozone z tym ze klepanie nie ustapilo:/ obecnie serce wyjete i sprawdzam jak dol silnika mam nadzieje ze tam lezy przyczyna bo jak nie to sie wku...... | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Lut 2009,  20:12   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak jak ci na Pw pisze musicie opróżnic szklanki bo inaczej zawsze bedzie klepal na zaworach. | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2009,  10:40   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
 
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys    | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2009,  10:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | squadak napisał/a: | 	 		  Przeciez nowe chyba zalozyl, sadzac po fotkach.
 
A korzystajac z okazji - ja niestety mialem zle doswiadczenia z walkiem Febi - byl wykonany z gownianego materialu i po 10tys zuzyl sie bardziej niz orginalny po 140tys    | 	  
 
 
nowe też sa napełnione olejem i też trzeba opróżniać, a co do wałka to ja byłem z niego zadowolony co wiecej Żółw nadal ma go w swoim silniku (50tyś juz nalatane) | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Żółwik Tuptuś  		  
		 
         Ninja TEAM
 
  
 
  
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`81 
                  Wersja: Turbo 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2009,  20:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Od Żółwiego wałka sie odczepcie     
 
 
Co do klepania - po opróżnieniu opinia kolegi , który się na tym zna jest taka że przez pewien czas mogą jeszcze postukać ( tzn parę cykli odpalenia  i rozgrzewania zimnego silnika ) 
 
 
Dla pewności - zobacz jaki luz ma  8 szklanka od rozrządu siedząc w gnieździe . | 
             
						
				_________________ Wanna Rallye Team
 
&
 
Bad Boys Racing Team
 
 
ADHD/Adrenaline | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 PumaRST  		  
		 
         Princessa of Ułęż
 
  
 
  
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 18 Lut 2009,  23:01   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Żółw oni wsadzili szklanki bez opróżniania iwc musi klepać | 
             
						
				_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm  ET: 13:85 RiP | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 squadak  		  
		 
          
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Wiek: 44  Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19 Lut 2009,  09:22   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Wybaczcie, ale wtrace jeszcze swoje 3 grosze.
 
Co ma klepac jesli popyhacze bylyby napelnione za bardzo (czyli nie oproznione)? jakby byly napelnione za malo to wtedy moze klepac dopuki sie nie uzupelnia olejem. A przy za bardzo napelnionych nic by nie klepalo chyba ze zawory o tloki    a przy okazji nie bylo by kompresji.
 
 
Dodatkowo mialem przyjemnosc przeczytac instrukcje do nowych popyhaczy jakie kiedys kupowalem i wkladalem do swojego silnika - pisalo tam ze fabrycznie sa napelnione zadkim olejem i po zamontowaniu i dokreceniu walka i dzwigienek zaworowych nalezy odczekac 30 min aby sie oproznily do pozadanego poziomu za pomoca sily sprezyn zaworowych.
 
 
W kwestii walka - moze ja mialem z jakiejs innej partii - ewidentnie jego material nie byl lity tylko widac bylo cos jakby babelki powietrza na zuzytych krzywkach, przy tym popyhacze byly nie zuzyte i idealnie plaskie od spodu. | 
             
						
				_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
 
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
 
 
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |