[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM |
Autor |
Wiadomość |
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:13
|
|
|
to normalne ze nie ma roznicy, w koncu to tylko mala czesc ukladanki, ale w dalszym modzeniu silnika morde masz juz szerzej otwarta wiec nie bedziesz sie musial cofac do tylu tylko idziesz na przod
po odpieciu przeplywki, ktora jak sama nazwa wskazuje(czujnik zasysanego powietrza) komputer nie potrafi dostosowac odpowiedzniego skladu mieszanki paliwowo powietrznej i najczesciej bardziej bogato podlewa, dlatego ten dol jest lepszy |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:20
|
|
|
No teraz już rozumiem
dzięki Ad@mus a co wlaśnie z przepływką? tzn bo też muszę dać od 2.0 ale pytanie jest takie czy to ma być sama obudowa a przepływka zostaje seria? czy lepiej dać przeplywkę też od 2.0 ? |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 13:33
|
|
|
flaki z twojej w obudowe 2l |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 16:35
|
|
|
Witam, jestem posiadaczem Escorta MK7 3d 1.8 RKC 1997. 135tys. przebiegu, zalany syntetykiem Tedex 5w40.
Dziś wymieniłem wałki i przepustnice z Mondeo 2.0 16V.
Tutaj można poczytać o wałkach -> klik
W poście numer 13 opisane jest jak Ford rozpoznaje wałki, chodzi o takie ringi między krzywkami. U mnie wałek ssący ma oznaczenie 0-0011 a wydechowy 1-0010 a więc mam wałki produkowane od 95 do 98r. Dodaje zdjęcie moich wałków.
Przekładka wałków była prosta, całość z rozrządem, nowymi simeringami i uszczelką zajęła nam około 2,5 godziny. Za to nie spodziewałem się problemów z przepustnicą...
Trzeba było zmienić blaszkę blokującą pancerz ale to jest pikuś... Problem u mnie jest taki, że mechanizm poruszania motylem w przepustnicy jest inny niż w moim RKC.
Wygląda to tak jakby miał mniejszy skok. Objawia się to tym, że gdy linka jest napięta a przepustnica zamknięta to po wciśnięciu pedału gazu motyl nie otwiera się do pozycji pionowej w 100%, powiedziałbym 90-95% otwarcia. Ktoś coś doradzi w tej sprawie?
Obale też mit, że na wałkach wariują wolne obroty. Wałki z seryjną przepustnicą nie wariowały wcale, dopiero po włożeniu tej z MDO obroty stały się trochę nerwowe. nie było widać wahnięć na obrotomierzu ale było to słychać i czuć na końcówce wydechu.
Co do jazdy, od ok 3700 rpm silnik dostaje mocnego kopa, dźwięk wyraźnie się zwiększył. Auto mocno przyśpiesza powyżej tych obrotów, wcześniej moc rozwijała się jakby spokojniej... Jak zrobię filmik to wrzucę, na chwile obecną wrzucam filmik z przyśpieszenia na 3 biegu do odcinki na seryjnych gratach, w marcu planuje wyjazd na hamownie. Zobaczymy co wypluje
Pozdrawiam.
http://www.youtube.com/watch?v=t3Z_382rbvY |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 17:40
|
|
|
Też blaszkę zmieniłem ale zostawiłem plastik prowadzący linkę i to będzie przyczyną jakby innego skoku,
a na zdjęciu to wałki od mdo czy seria???i te oznaczenia? |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Lut 2010, 19:52
|
|
|
Wałki to Mondeo Mk2 2.0 które zakupiłem do siebie.
Co do przepustnicy - problem rozwiązany.
Trzeba jednak plastikową prowadnicę przełożyć do nowej przepustnicy, ale jest małe ale.
Trzpień na którym się to osadza w przepustnicy od Mondeo jest grubszy od tego z RKC. Trzeba trochę rozwiercić tak aby to weszło bez oporów ale i bez zbyt dużego luzu. Po złożeniu całości musiałem dać tylko jedną podkładkę i skręcić całość do kupy. Pacjent żyje i przepustnica otwiera się w 100%. Warto całość czymś przesmarować dla łatwiejszej pracy.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 10:08
|
|
|
Ssący na końcu wałka ma taki wypustek, koło blokady wałków. Wydechowy go nie ma i dzięki temu można rozróżnić który jest który. |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 21:29
|
|
|
RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0.
Pytanie do Ad@mus-a lub Fordon-a: w zakresie 2000-2400 rpm mam rezonans chyba na katalizatorze, czuje też lekkie zdławienie na silniku w momencie rezonansu. Co się może dziać? Kat się kończy? |
Ostatnio zmieniony przez bobson 1 Mar 2010, 22:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 21:39
|
|
|
nie wiem co to moze byc, ale jak masz kat-to go wywal...napewno sie oddławi:D |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:20
|
|
|
Tak RKC ma taka obudowe i wklad, bo to EEC5, pod EEC4 nie bedzie to dzialac...
Dlawienie:swiece, przewody, przytkany tak raczej nie, zly odczyt TPS, dlawi sie bo dostaje za duzo powietrza w stosunku do paliwa lub odwrotnie... EEC5 ma OBD2 wiec mozna to dosc latwo zweryfikowac. |
_________________
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:23
|
|
|
Mój jest na EECIV i mam duży przepływomierz taki jak na przykład w Scorpio 2.0 MK3 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 22:26
|
|
|
No to sonda szerokopasmowa
do tego sprawdz przewody WN oraz swiece.... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 06:19
|
|
|
bobson napisał/a: | RKC z tego co mi wiadomo ma przepływkę (obudowa i wkład) z 2.0. |
Czyli szukanie z mdo 2.0 nie ma sensu bo pucha przeplywki jest taka sama tak?
Właśnie wczoraj byłem na jednym punkcie i zapewniał mnie facet że ma od mdo 2.0 ale były te przepływki takie same jak moja
miał też większą taką przykręcaną do puchy filtra na śruby i właśnie mowił że to od skorpio jest, bobson taką masz przepływkę? może jakieś foto wrzuć
[ Dodano: Sro Mar 03, 2010 06:39 ]
Znalzłem takie wałki
http://www.allegro.pl/ite...7r_2_0_16v.html
i na pytanie o oznaczenia gość podaje takie pisząc oznaczenie wałka to l913b
czy może ktoś wie coś o takim oznaczeniu? |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 08:18
|
|
|
Hej, po tym oznaczeniu nie dojdziesz jakie to wałki. Moje też maja oznaczenie L913B.
Zdjęcie jest słabe ale z tego co widzę, na dole jest ssący i oznaczenia obydwu wałków są takie same jak u mnie. Ssący 0-0011 i wydechowy 1-0010, a więc wałki z 2.0 od 95 do 98roku.
Przed
Po
Aleks - odezwij się na gg 4650896, pogadamy o naszych RKC |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 18 Mar 2010, 11:29
|
|
|
modów ciąg dalszy czyli wywalenie kata
Po
kolektor od dołu
Oczywiście nie obyło się bez drobnych klopotów jak urwana jedna szpilka pomimo wd40 utkneła w obudowie kata i się urwala ale delikatne wiercenie coraz wiekrzymi wiertłami rozwiazało problem natomiast był jeszcze jeden a mianowicie uszczelka miedzy kolektor a kata a raczej pierścień który tam jest, zjeździłem wszystkie sklepy we wrocku i nikt nie miał tego nawet w zakłedach tłumikarskich łapali się za głowę bo ten pierścień to jak lufa od czołga ale polak potrafi i problem rozwiązała uszczelka od kamaza kilka przerubek i zagrało
dla wszystkich podaję że ten pierścień ma średnicę 97,3-105 mm
Wkońcu znalazłem hurtownię w której facet był kumaty i znalazł dlatego znam jej wymiary
i nie nalezy szukać w katalogach ukłedu wydechowego tylko w katalogu osprzętu silnka
Na zdjęciu oznaczyłem strzalkami gdzie ten pierścień jest wciskany.
Pozdawiam |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 7 Kwi 2010, 19:25
|
|
|
Ja też wziąłem się za wydech.
Kat zdemontowany, niby na wylocie siatka cała i ładna, niby nic nie lata...
Patrząc po Twoich zdjęciach mam całkowicie inny downpipe, jest montowany na 2 śruby z sprężynami do kolektora. A kat u mnie jest za silnikiem, pod fotelami przednimi.
Zastanawiam się co zrobić, coś mi hałasuje między 2 a 3k rpm, czuje też szarpanie przy przyśpieszaniu w tym zakresie. Myślę nad wybiciem kata i wymiana tłumików na te z RS-a. Boje się tylko o hałas;/
[ Dodano: Pon Kwi 26, 2010 09:55 ]
http://www.youtube.com/watch?v=pS38x7ZfYyI
Wydech RS marki Ferroz i przelotowy 55mm zamiast kata |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
|