[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 11 Wrz 2011, 09:47
|
|
|
Kolega ministerq, dobrze prawi Podgrzewacz wywaliłem jeszcze, zanim osadziłem silnik w komorze. Profilaktycznie radzę zrobić to samo z filtrem paliwa. Zakładam, że masz u siebie filtr paliwa z wbudowaną ręczną pompką paliwa CAV. Moim zdaniem ten patent z jest niezbyt udaną konstrukcją. Fordon mi odradzał, ale się uparłem, żeby mieć "orydżinal" Lucasa - dałem kupę kasy, przez dwa tygodnie było OK. Później dziadostwo zaczęło łapać powietrze
Moja rada: wywal to i załóż taki filtr puszkowy, jaki miałeś w wolnossaku, najlepiej coś w stylu Bosch/Mann/Knecht. Ta pompa (w przeciwieństwie do Boscha, który jako tako sobie radził) jest bardzo wrażliwa na powietrze w ukł. paliwowym, dlatego od tej strony musisz mieć to zrobione na zicher. Najmniejsze pęcherzyki i z autem zaczynają się dziać cuda. Jeśli jeszcze masz oryginalne przewody na szybko-złączkach, to zrób z nimi to samo, co z podgrzewaczem. Zastąp je gumowymi, zbrojonymi, na wszystkich łączeniach stosuj opaski ślimakowe. Oczywiście zaworek zwrotny za filtrem paliwa to podstawa.
Piszę to z autopsji: przy pompie Lucasa układ paliwowy musi być wręcz hermetyczny! To absolutna podstawa w tych silnikach. |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 10:23
|
|
|
Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie, ale tym się już będę martwił jak doprowadzenie do intercoolera będzie szczelne(na razie tak tylko to wrzuciłem, żeby odpalić)
Zostało mi jeszcze do zrobienia:
1)Doprowadzenie paliwa, ale to już mam pomysł co i jak.
2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku)
3)Ukł wydechowy, planuję zostawić pierwszy tłumik z escorta, a reszta pusta rura;)
4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi... |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 11:01
|
|
|
zajcu200 napisał/a: | jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie |
Więc nie jest dobrze To nie jest zdrowy objaw, zwłaszcza jak po drodze nie masz filtra, węży, i innych "spowalniaczy". A nieszczelny układ dolotowy nie przeszkadza, silnik co potrzebuje to sobie zassie tak czy inaczej... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
jonteczek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36 Dołączył: 16 Gru 2007 Posty: 54 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 14:50
|
|
|
zajcu200 napisał/a: | Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie, |
Problem gaśnięcia leży prawdopodobnie w źle wyregulowanych obrotach biegu jałowego i biegu jałowego szybkiego na pompie wtryskowej. Tu masz temat z forum Mondeo:
http://www.mondeoklubpols...lacja+obrot%F3w
Prawidłowa regulacja powinna rozwiązać problem
zajcu200 napisał/a: | 2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku) |
U mnie w MK4 idealnie spasował intercooler z BMW, ale dokładnie jaki to był model, to Ci nie napiszę, bo nie wiem... Poza tym, nie wiem, jak przedstawia się sytuacja w Fieście MK3. Najpierw zmierz sobie, ile masz miejsca, a później szukaj odpowiedniego IC.
zajcu200 napisał/a: | 4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi... |
Ja bym zostawił tą pompę, co była w TD. Doprowadź tylko do niej przewody i powinna śmigać jak złoto. |
_________________ "Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 18:40
|
|
|
2 - IC w mk3 to żaden problem podejdzie wiele - ja bym proponował np taki z 406 albo saba - są cienkie i przychodzą przed chłodnice - nie ma dużego laga a bardzo ładnie schładzają powietrze.
3 - pierwszy tłumik wywal i zostaw końcową puszkę na przelocie - najlepiej na 2ipół cala rurki
4 - w mondeo mk1 też wspomaganie było nad pompą i z niej był napęd. silniki są te same czy to d czy td więc pompa wspomagania bez problemu powinna podejść.
1 - z układem paliwowym nie cuduj - jeden długi czarny wężyk zbrojony ze zbiornika do filtra paliwa i dalej do pompy i wszystko na opaskach skręcanych |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 19:17
|
|
|
A jak i czym zrealizować połączenia turbina->IC->silnik? Pomijając kwasiaki. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 19:21
|
|
|
węże gumowe zbrojone |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 20:24
|
|
|
kuba87 napisał/a: | węże gumowe zbrojone | same weze moga sie zaginac co juz przerabialem po mimo ze moga byc i maszynowe.
Podstawa krotkie kolanka + rury kwasiaki bo tam czesto podawany jest olej z turbiny bo kazda turbina potrafi puscic troche oliwe na uszczelniaczach wiec:
weze olejo odporne + rury kwas, bo czarna w wyniku korozji wewnatrz moze narobic nam niezlej jazdy. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:56
|
|
|
Tak, tylko jak mam inne koło na rozrządzie tzn takie bez gwintu na wkręcenie koła pasowego co napędza pompę wspomagania. Jak już to trza by przełożyć te koło z 1.8D tyle, że trzeba by pasek rozrządu poluzować.
Odnośnie ukł wydechowego, macie u siebie tez tak, że ta część rury co idzie pod auto(ta z siateczką w środku) opiera się na maglownicy? U mnie opiera się tak, że aż idzie pod kątem) |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1094 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:01
|
|
|
Fordon napisał/a: | weze olejo odporne + rury kwas |
http://www.youtube.com/watch?v=9ANxJbbQZDc - w foce jest IC przeniesiony na przód fabrycznie - i pytanie z czego są te rury i łączenia? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 23:06
|
|
|
Może to głupie pytanie, ale czy podłączenie intercoolera jest obojętne tzn. wszystko jedno do której jego części podłącze dolot z turbiny? |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 21:05
|
|
|
Fiesta już żyje;P
Pokręciłem śrubką zaznaczoną na zdjęciu i już nie gaśnie.
Fiesta-1
Fiesta-2
Fiesta-3
Muszę wam powiedzieć, że nawet fajnie się to zbiera;P Jakieś 10s do setki. Na razie niestety nie mam wspomagania, ale jakoś daje rady
Jedynie co to na wolnych obrotach w środku strasznie trzęsie, poduszki dobre, wydaje mi się, że to przez to, że wąż co od turba wychodzi styka się z serwem hamulcowym i chyba to te drgania przenosi. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 22:12
|
|
|
To norma ze po budzie ciagnie drgania a to co zaznaczyles to regulacja wolnych obrotow... pamietaj ze zawsze pytajac o D a TD wstawiamy foty bo latwiej jest cos doradzic ale gratki z gury uturbienia dieselka ciesz sie z Nm |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:08
|
|
|
Ta fiesta TD jeździ/powstała głównie dzięki WAM, tak więc dziękuję!
Teraz trochę pośmigam tym co jest, a potem trzeba bedzie turbawke podkręcić i dawkę max |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:12
|
|
|
to dzialaj i pamietaj koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie |
_________________
|
|
|
|
|
Witek1992
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32 Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 330 Skąd: DKA
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:26
|
|
|
Fordon napisał/a: | koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie |
Będzie ostre świzdu gwizduuu i czarna smuga |
_________________ Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:28
|
|
|
Fordon mierzyłeś może ile miałeś s do setki w swojej fieście 1.8TD na seryjnym silniku(tj. bez podkręcania), a ile po zwiększeniu dawki i podkręceniu doładowania?
Wydech już mam, cały przelot a tłumik końcowy w mojej fieście to tłumik środkowy z escorta 1.8TD-czyli przelot |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 17:40
|
|
|
Nie robilem pomiarow na serii... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 31 Paź 2011, 15:42
|
|
|
Kurcze, ostro przyśpieszałem i mi wąż z turba wyleciał(ten co do intercoolera idzie), włożyłem go ale i tak fiesta nie idzie tak jak wcześniej... Jak się jedzie to tak choćby część doładowania się gubiła. Jak przyśpieszam, a potem wrzuce na luz to jest przez ok 2s dźwięk wolno wydostającego się powietrza.
Co to może być? Turbo padło? |
|
|
|
|
S-View
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Radek
Wiek: 34 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 1 Skąd: Czerwionka
|
Wysłany: 31 Paź 2011, 15:57
|
|
|
Nono Fiestą jechałałem jak na DIESLA to daje rady:) Robota dobrze zrobiona tylko podkręć i bedzie ok:) Radek eF |
|
|
|
|
|