Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD
Autor Wiadomość
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 11 Wrz 2011, 09:47   

Kolega ministerq, dobrze prawi :) Podgrzewacz wywaliłem jeszcze, zanim osadziłem silnik w komorze. Profilaktycznie radzę zrobić to samo z filtrem paliwa. Zakładam, że masz u siebie filtr paliwa z wbudowaną ręczną pompką paliwa CAV. Moim zdaniem ten patent z jest niezbyt udaną konstrukcją. Fordon mi odradzał, ale się uparłem, żeby mieć "orydżinal" Lucasa - dałem kupę kasy, przez dwa tygodnie było OK. Później dziadostwo zaczęło łapać powietrze ;-|

Moja rada: wywal to i załóż taki filtr puszkowy, jaki miałeś w wolnossaku, najlepiej coś w stylu Bosch/Mann/Knecht. Ta pompa (w przeciwieństwie do Boscha, który jako tako sobie radził) jest bardzo wrażliwa na powietrze w ukł. paliwowym, dlatego od tej strony musisz mieć to zrobione na zicher. Najmniejsze pęcherzyki i z autem zaczynają się dziać cuda. Jeśli jeszcze masz oryginalne przewody na szybko-złączkach, to zrób z nimi to samo, co z podgrzewaczem. Zastąp je gumowymi, zbrojonymi, na wszystkich łączeniach stosuj opaski ślimakowe. Oczywiście zaworek zwrotny za filtrem paliwa to podstawa.
Piszę to z autopsji: przy pompie Lucasa układ paliwowy musi być wręcz hermetyczny! To absolutna podstawa w tych silnikach.
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12 Wrz 2011, 10:23   

Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie, ale tym się już będę martwił jak doprowadzenie do intercoolera będzie szczelne(na razie tak tylko to wrzuciłem, żeby odpalić)

Zostało mi jeszcze do zrobienia:

1)Doprowadzenie paliwa, ale to już mam pomysł co i jak.
2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku)
3)Ukł wydechowy, planuję zostawić pierwszy tłumik z escorta, a reszta pusta rura;)
4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi...
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1094
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Wrz 2011, 11:01   

zajcu200 napisał/a:
jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie


Więc nie jest dobrze :D To nie jest zdrowy objaw, zwłaszcza jak po drodze nie masz filtra, węży, i innych "spowalniaczy". A nieszczelny układ dolotowy nie przeszkadza, silnik co potrzebuje to sobie zassie tak czy inaczej...
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
jonteczek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Dawid
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2007
Posty: 54
Skąd: Żywiec
Wysłany: 12 Wrz 2011, 14:50   

zajcu200 napisał/a:
Ok, odpaliłem go wężyku bezpośrednio z bańki z paliwem, jest wszystko dobrze, tylko jak przegazuje i szybko spuszczę z gazu to gaśnie,


Problem gaśnięcia leży prawdopodobnie w źle wyregulowanych obrotach biegu jałowego i biegu jałowego szybkiego na pompie wtryskowej. Tu masz temat z forum Mondeo:

http://www.mondeoklubpols...lacja+obrot%F3w

Prawidłowa regulacja powinna rozwiązać problem :)

zajcu200 napisał/a:
2)Zakup jakiegoś cieńszego intercoolera(swoją droga nie wiem jak go umieszcze w seryjnym zderzaku)


U mnie w MK4 idealnie spasował intercooler z BMW, ale dokładnie jaki to był model, to Ci nie napiszę, bo nie wiem... Poza tym, nie wiem, jak przedstawia się sytuacja w Fieście MK3. Najpierw zmierz sobie, ile masz miejsca, a później szukaj odpowiedniego IC.

zajcu200 napisał/a:
4)Montaż pompy wspomagania, tu jest największy problem! W 1.8D miałem małą, zamontowaną nad pompą wtryskową, a w 1.8TD była duża napędzana jednym paskiem z alternatorem. Poważnie nie wiem jak to zrobie... myślałem nad jakimś swoim mocowaniem małej pompy z 1.8D pod pasek z alternatora, tylko, że to musi być wszystko idealnie w jednej osi...


Ja bym zostawił tą pompę, co była w TD. Doprowadź tylko do niej przewody i powinna śmigać jak złoto.
_________________
"Ford może być w każdym kolorze, byle by był czarny" :)
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 12 Wrz 2011, 18:40   

2 - IC w mk3 to żaden problem podejdzie wiele - ja bym proponował np taki z 406 albo saba - są cienkie i przychodzą przed chłodnice - nie ma dużego laga a bardzo ładnie schładzają powietrze.
3 - pierwszy tłumik wywal i zostaw końcową puszkę na przelocie - najlepiej na 2ipół cala rurki
4 - w mondeo mk1 też wspomaganie było nad pompą i z niej był napęd. silniki są te same czy to d czy td więc pompa wspomagania bez problemu powinna podejść.

1 - z układem paliwowym nie cuduj - jeden długi czarny wężyk zbrojony ze zbiornika do filtra paliwa i dalej do pompy i wszystko na opaskach skręcanych
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1094
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Wrz 2011, 19:17   

A jak i czym zrealizować połączenia turbina->IC->silnik? Pomijając kwasiaki.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 12 Wrz 2011, 19:21   

węże gumowe zbrojone
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Wrz 2011, 20:24   

kuba87 napisał/a:
węże gumowe zbrojone
same weze moga sie zaginac co juz przerabialem po mimo ze moga byc i maszynowe.
Podstawa krotkie kolanka + rury kwasiaki bo tam czesto podawany jest olej z turbiny bo kazda turbina potrafi puscic troche oliwe na uszczelniaczach wiec:
weze olejo odporne + rury kwas, bo czarna w wyniku korozji wewnatrz moze narobic nam niezlej jazdy.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:56   

Tak, tylko jak mam inne koło na rozrządzie tzn takie bez gwintu na wkręcenie koła pasowego co napędza pompę wspomagania. Jak już to trza by przełożyć te koło z 1.8D tyle, że trzeba by pasek rozrządu poluzować.


Odnośnie ukł wydechowego, macie u siebie tez tak, że ta część rury co idzie pod auto(ta z siateczką w środku) opiera się na maglownicy? U mnie opiera się tak, że aż idzie pod kątem)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1094
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:01   

Fordon napisał/a:
weze olejo odporne + rury kwas


http://www.youtube.com/watch?v=9ANxJbbQZDc - w foce jest IC przeniesiony na przód fabrycznie - i pytanie z czego są te rury i łączenia?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 14 Wrz 2011, 23:06   

Może to głupie pytanie, ale czy podłączenie intercoolera jest obojętne tzn. wszystko jedno do której jego części podłącze dolot z turbiny?
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Paź 2011, 21:05   

Fiesta już żyje;P

Pokręciłem śrubką zaznaczoną na zdjęciu i już nie gaśnie.



Fiesta-1

Fiesta-2

Fiesta-3



Muszę wam powiedzieć, że nawet fajnie się to zbiera;P Jakieś 10s do setki. Na razie niestety nie mam wspomagania, ale jakoś daje rady :hihihi:

Jedynie co to na wolnych obrotach w środku strasznie trzęsie, poduszki dobre, wydaje mi się, że to przez to, że wąż co od turba wychodzi styka się z serwem hamulcowym i chyba to te drgania przenosi.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Paź 2011, 22:12   

To norma ze po budzie ciagnie drgania :) a to co zaznaczyles to regulacja wolnych obrotow... pamietaj ze zawsze pytajac o D a TD wstawiamy foty bo latwiej jest cos doradzic ale gratki z gury uturbienia dieselka :) ciesz sie z Nm
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:08   

Ta fiesta TD jeździ/powstała głównie dzięki WAM, tak więc dziękuję!


Teraz trochę pośmigam tym co jest, a potem trzeba bedzie turbawke podkręcić i dawkę max :-P
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:12   

to dzialaj :) i pamietaj koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie :)
_________________

 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:26   

Fordon napisał/a:
koncowy tlumik przelot + brak wiecej puszek na srednicy 2,5 cala daje rade w fiescie :)


Będzie ostre świzdu gwizduuu i czarna smuga :hihihi: :hihihi:
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 20 Paź 2011, 23:28   

Fordon mierzyłeś może ile miałeś s do setki w swojej fieście 1.8TD na seryjnym silniku(tj. bez podkręcania), a ile po zwiększeniu dawki i podkręceniu doładowania?


Wydech już mam, cały przelot a tłumik końcowy w mojej fieście to tłumik środkowy z escorta 1.8TD-czyli przelot :-P
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 21 Paź 2011, 17:40   

Nie robilem pomiarow na serii...
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 31 Paź 2011, 15:42   

Kurcze, ostro przyśpieszałem i mi wąż z turba wyleciał(ten co do intercoolera idzie), włożyłem go ale i tak fiesta nie idzie tak jak wcześniej... Jak się jedzie to tak choćby część doładowania się gubiła. Jak przyśpieszam, a potem wrzuce na luz to jest przez ok 2s dźwięk wolno wydostającego się powietrza.

Co to może być? Turbo padło?
 
 
S-View 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Radek
Wiek: 34
Dołączył: 31 Paź 2011
Posty: 1
Skąd: Czerwionka
Wysłany: 31 Paź 2011, 15:57   

Nono Fiestą jechałałem jak na DIESLA to daje rady:) Robota dobrze zrobiona tylko podkręć i bedzie ok:) Radek eF
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.