Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:12
[MK4] Nieprawidłowa praca silnika 1.25
Autor Wiadomość
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2009, 12:39   

MARIUSZ.B - powiedz mi jeszcze jak go sprawdzic czy jest dobry, na jakiej zasadzien on dziala a postawie Ci piwo ;D
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 12:43   

Z tego co wiem to to jest taki zaworek i powinien przepuszczać powietrze tylko w jedną stronę. Trzeba by go wyjąć i wyczyścić, może być zasyfiony olejem.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Lis 2009, 13:51   

teraz takie pytanie skoro wiekszosc czesci jest wporzadku jak tu koledzy pisza to moze wina nie lezy po stronie elektryki czy pneumatyki a moze w samej mechanice. Powiedzcie którym z wam auto bierze olej bo moze on tak szarpie z powodu przedmuchów na pierścieniach co silnik nie ma takiego sprezania i dopiero po nagrzaniu sie lapie szczelnosc i wszystko sie wyrónuje. Co wy na moja teorie?
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 14:12   

olo napisał/a:
Co wy na moja teorie?

Obalam, mój poprzedni silnik brał litr oleju na 300km. Chyba nie znajdzie się tu taki żeby mnie pobił. Silnik pracował równo, nie miał problemów z odpalaniem, dysponował normalną mocą, spalanie paliwa było w normie (średnio 9l), kompresja 15, 14.5, 15, 15, kopcił olejem tylko przy ostrym deptaniu. Dla wnikliwych dodaję, że silnik był suchy, brak wycieków.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
pablo90pf 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 8 Lis 2009, 14:18   

Pyra20 ten zaworek można sprawdzić w łatwy sposób. Wyjmij rurkę z zaworka i ją szczelnie zatkaj jeżeli problem ustąpi to najprawdopodobniej jest to wina zaworka
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2009, 14:50   

u mnie bierze olej, jak pojechałem raz w bieszczady(w 2 strony 250km) gdzie były duze górki i serpentyny w czasie tej jazdy na postojach dolałem w sumie z litr oleju. Dodam ze nie przekraczałem 100km/h. Ogólnie jak jeżde po normalnych drogach a nie gorkach to i tak bierze olej, z tym ze mniej.
Wczoraj jeszcze raz rozebrałem cały dolot, przepustnice i cewke - to było ok, ale znalazłem inny ciekawy problem który opisałem tu w osobnym temacie.


Cytat:
Pyra20 ten zaworek można sprawdzić w łatwy sposób. Wyjmij rurkę z zaworka i ją szczelnie zatkaj jeżeli problem ustąpi to najprawdopodobniej jest to wina zaworka


to zakleić ja tasma, przejechac sie i zobaczyc czy nie pierdzi/strzela/przerywa ?
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Lis 2009, 14:54   

MARIUSZ.B napisał/a:
Obalam, mój poprzedni silnik brał litr oleju na 300km


Hmmm obejrzales dokladnie silnik bo u nmie bylo podobnie lalem jak do dwusuwu :) listr oleju na 100 KM gdzies to opisalem a okazalo sie ze na walkach rozrzadu byl strzelony zimering i przepuszczal a przepuszczal tak charakterystycznie ze tylko na wyzszych obrotach pod rozbryzgiem i nie zostawial plam na chodniku wymienilem uszczelniacz i problem zniknol a jak bylo takie sprezanie to co sie dzialo z olejem moze glowica i wypluwal przez koreczek :P

[ Dodano: Nie Lis 08, 2009 14:59 ]
Pyra20 napisał/a:
mnie bierze olej, jak pojechałem raz w bieszczady(w 2 strony 250km) gdzie były duze górki i serpentyny w czasie tej jazdy na postojach dolałem w sumie z litr oleju. Dodam ze nie przekraczałem 100km/h. Ogólnie jak jeżde po normalnych drogach a nie gorkach to i tak bierze olej, z tym ze mniej.
Wczoraj jeszcze raz rozebrałem cały dolot, przepustnice i cewke - to było ok, ale znalazłem inny ciekawy problem który opisałem tu w osobnym temacie.



A masz zabrudzona tod oleju ta platiokowa pokrywe glowicy tam gdzie jest korek czy jest ona zaolejona czy jest suchutka ??
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
czuczu-1983
[Usunięty]

Wysłany: 8 Lis 2009, 15:03   

witam jak bierze olej a nie zostawia plam na chodniku to moze byc walnieta uszczelka pod glowica albo czujnik oleju moja fiesta gubila olej ale zostawiala plamy wymienilem uszczelniacz na wale korbowym ale to nie pomoglo okazalo sie ze musialem jeszcze zmienic czujnik oleju i mam problem z glowy
 
 
pablo90pf 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 21
Skąd: Tomaszów Maz.
Wysłany: 8 Lis 2009, 15:07   

Pyra20 napisał/a:
to zakleić ja tasma, przejechac sie i zobaczyc czy nie pierdzi/strzela/przerywa ?

najprościej możesz do niej włożyć śrubę tylko taką aby szczelnie ją zatkała. Jeżeli to zaworek to powinny ustąpić wszystkie problemy związane z pracą silnika
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2009, 15:30   

Cytat:
A masz zabrudzona tod oleju ta platiokowa pokrywe glowicy tam gdzie jest korek czy jest ona zaolejona czy jest suchutka ??


oleju tam nie ma, tylko duzo duzo plynu chlodniczego
 
 
Krzysiekkk 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 38
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 94
Skąd: Poznań
Wysłany: 8 Lis 2009, 15:36   

Widziałem zdjęcia z innego tematu, prawdopodobnie przerywanie było spowodowane w Twoim przypadku zwarciem poprzez płyn i brakiem lub zbyt słabą iskrą, zrób porządek z wyciekami i wtedy sprawdź czy od tych zwarć nie uszkodziła Ci się cewka.

Podmieniłem cewkę na tą pierwszą i nadal bez przerywania. Więc w moim przypadku to nie była cewka :) lecz czujnik.

Proponuje wszystkim posprawdzać wizualnie wszystkie przewody.
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2009, 15:43   

Krzysiekkk przerywanie wystepowalo juz duzo wczeesniej, gdy wyciekow nie bylo. Teraz gdy sa samochod chodzi tak samo, nie widze zmiany na gorsze, wiec to chyba nie w tym tkwi przyczyna
 
 
Michał86 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Michał
Wiek: 37
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 10
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 17:02   

bierze mi tez olej ale ile to nie wiem bo nie sprawdzalem z licznikiem nigdy, w kazdym razie nie mało. Niedawno zauwazylem ze na postoju faluja mi obroty, co moze byc przyczyna?
_________________
http://polskajazda.pl/Samochody/Ford/Fiesta/18151
 
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 8 Lis 2009, 18:29   

krokowiec - odkrec go i zanurz na jakis czas w benzynie ekstrakcyjnej, lub napsikaj tam wd 40 - mi pomoglo
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 8 Lis 2009, 20:23   

olo napisał/a:
Hmmm obejrzales dokladnie silnik

MARIUSZ.B napisał/a:
Dla wnikliwych dodaję, że silnik był suchy, brak wycieków.

Tak, bujałem się z problemem 3 miesiące, wymieniłem silnik i mam po problemie :-)
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
olo 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Fun
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Olek
Wiek: 39
Dołączył: 16 Cze 2007
Posty: 136
Skąd: Słupsk
Wysłany: 8 Lis 2009, 21:38   

No u mnie jest teraz coraz gorzej dzisiaj juz nie chce odpalac bez pedału w podłodze a jak odpali strzela w kolektor wydechowy, kopci strasznie i bez trzymania na 1600 obrotach gasnie :/ masakra :( teraz juz nie mam pojecia co i jak
_________________
Odśnieżarki
Kosiarki
 
 
 
sebas 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Maj 2009
Posty: 10
Skąd: Tarnów
Wysłany: 9 Lis 2009, 12:11   

hmmm u mnie tez brala olej i to nie mało na 500 km wlewałem litr oleju. zacząłem od uszczelniaczy i dalej brała, rozebrałem silnik wymieniłem pierścienie, okazało się ze panewkę obróciło na 4 tłoko wiec i panewki poszły nowe. silnik przestał brać olej ale to pierońskie ranne szarpanie i tak nie przestało, wiec dalej nic nie wiem, a czujnik jest sprawny :/
 
 
Pyra20 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 83
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 9 Lis 2009, 13:47   

Panowie, a jakie macie przebiegi ? moze te silniki po jakims przebiegu nadaja sie juz tylko na szrot ?
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Lis 2009, 20:00   

Kurcze, tak sobie teraz myslalem a moze VSS?? Grzebalem juz chyba przy wszystkim co sie da poza nim. U mnie dlawi sie jak jest zimny, spalanie wzroslo do 15l gazu na 100 km a co wazniejsze wskazowka predkosciomierza lata jak potluczona. To, ze walniety VSS bedzie przyczyna latania wskazowki predkosciomierza to dosyc prawdopodobne, ale moze miec wplyw na dlawienie sie samochodu jak jest zimny??

Pyra20 ja mam przebieg 20kkm :rotfl: pub2
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 9 Lis 2009, 20:52   

bukolek napisał/a:
To, ze walniety VSS bedzie przyczyna latania wskazowki predkosciomierza to dosyc prawdopodobne

vss w mk4 nie ma nic do wskazywanej prędkości i zachowania wskazówki, może Ci się linka gdzieś przycina.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Alternator po raz drugi, nieprawidłowa praca
Gość Elektryka 9 9 Cze 2007, 19:30
diodalodz
Brak nowych postów [MK4] Nierównomierna praca silnika 1.25 16V
kalvin Mechanika 8 1 Lip 2011, 19:12
jackrzec


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.