Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Inny] Fiat 126p Elegant
Autor Wiadomość
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 14 Sie 2011, 20:48   

burdzyk2 napisał/a:
Dlaczego uchylanie klapy ma przegrzewać silnik??

Bo jak coś jest zrobione przez inżynierów to przeważnie w jakimś właściwym celu. Obieg powietrza spływając po tylnej szybie z dachu, zasysa ciepłe powietrze poprzez kratki na klapie silnika idąc niżej.
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15 Sie 2011, 11:08   

Raczej nic się nie stanie
Kiedyś zupełnie zapomniałem zamknąć klapę-była kompletnie w dole. Zrobiłem trasę 30 km i nic się nie stało
coś cały czas stukało-myślałem że zawieszenie... :-)
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15 Sie 2011, 14:41   

MarcinekWE napisał/a:
Zrobiłem trasę 30 km i nic się nie stało


30 km to nie trasa gy
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 15 Sie 2011, 14:46   

hubi_2006 napisał/a:
Bo jak coś jest zrobione przez inżynierów to przeważnie w jakimś właściwym celu.

no i w takim celu klapa w maluchu ma fabryczny taki właśnie cosiek co sie nim klape zabezpiecza w pozycji uchylonej

no i maluch to nie cud inżynierii... powietrze zasysane jest przez dmuchawe z podszybia i kierowane na żebra cylindrów - tyle jeśli chodzi o układ chłodzenia w maluchu
 
 
Hans 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:19   

Stunt_Man napisał/a:


no i maluch to nie cud inżynierii... powietrze zasysane jest przez dmuchawe z podszybia i kierowane na żebra cylindrów - tyle jeśli chodzi o układ chłodzenia w maluchu


No właśnie że nie tyle, nie możemy zapominać o bisie który był chłodzony cieczą ;)
_________________
"Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości"
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:38   

i też nie był cudem inżynierii bo też się przegrzewał i to zupełnie normalne było, bo chłodnica była w zajefajnym miejscu :-P ale latało to już nieźle (kuzyn miał i to bardzo długo i dbał jak o każde swoje auto).
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:57   

"DODATKOWE CHŁODZENIE, czyli coś na zbliżające się upały :) Jak można było przeczytać w Małym słowniku posiadacza malucha niektórzy kierowcy w ciepłe dni uchylaja pokrywę komory silnikowej, w celu dodatkowego chłodzenia silnika. Silnik maluszka chłodzony jest powietrzem, co niestety przy ostrej jeździe w gorące dni zwłaszcza w ruchu miejskim może doprowadzić do jego przegrzania, co objawia się najczęściej szybkim wypaleniem uszczelek i wyciekami oleju. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że we Włoszech o wiele cieplejszym kraju od Polski nikt nie uchyla tylnej klapy. Po za tym to autko zostało zaprojektowane przez włoskich konstruktorów z przeznaczeniem na właśnie włoskie drogi. Auto to zostało tak skonstruowane, że w czasie jazdy powietrze wpadajace przez boczne otwory dolotowe dodatkowo wydmuchiwane jest przez wiatrak który kieruje zimne powietrze na żeberka głowicy. Powietrze opływa również miskę olejową ( bo olej nie tylko smaruje ale również chłodzi silnik , dlatego im więcej oleju tym lepsze chłodzenie - tylko OSTROŻNIE z poziomem oleju, co za dużo to też nie zdrowo, ale o tym punkt niżej ) ważne jest zatem aby miska ta nie posiadała żadnych wgnieceń. Wracając do uchylania klapy. Robiono badania temperatury silnika w czasie jazdy z zamkniętą klapą, uchyloną, oraz całkowicie bez klapy. I oto wyniki . W czasie uchylenia klapy temperatura silnika spadała o niecały 1 stopień w skali Celsjusza. Natomiast bez klapy trochę powyżej 1 stopnia. Zaskakujące prawda? Ja chciałbym podać ciekawsze i skuteczniejsze sposoby usprawnienia chłodzenia silnika ( podpatrzone z rajdowych Kaszlaków ) Po pierwsze ( ale to tylko dla zapaleńców) polecam w okresie letnim zdjąć prawą obudowę silnika ( tę z termostatem ) wtedy gorące powietrze będzie wydmuchiwane bez przeszkód do komory silnika, ale ten sposób ma jedną wadę. Nie będzie działało ogrzewanie , a może się przydać bo klimat mamy zmienny... Drugi sposób to zamontowanie dodatkowego wentylatora np.: od Poloneza w pokrywę silnika oczywiście po prawej stronie tam gdzie jest wydmuchiwane gorące powietrze z silnika. Należy pamiętać aby tak podłączyc elektrykę lub tak zamontować wentylator aby gorące powietrze było wydmuchiwane na zewnątrz samochodu. Wentylator ten najbardziej przyda się nam w ruchu miejskim kiedy często samochód stoi i gorące powietrze unosi się tylko grawitacyjnie. Ja sam zamontowałem wentylator który zdobyłem za bezcen ze szrotu, i stwierdzam , że jest dość wydajny. Po wprowadzeniu auta po kilunastkilometrowej jeździe do garażu i włączeniu wentylatora po kilku minutach miałem cieplutko jak w domu.... to chyba o czymś świadczy. No ale poczekajmy do upałów, wtedy na pewno napiszę coś na ten temat. Polecam też zamontowanie miernika temperatury silnika ( a właściwie temperatury oleju ) które można jeszcze gdzieniegdzie kupić. Sensor zamieszczony jest zamiennie z bagnetem do pomiaru poziomu silnika a dalej elektrykę ciągniemy do wnętrza kabiny pasażerskiej. Tego chyba nie muszę dalej tłumaczyć..."

Więcej na:
http://mistralfm.w.interia.pl/kaszlak.htm
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 15 Sie 2011, 20:07   

Stunt_Man napisał/a:
klapa w maluchu ma fabryczny taki właśnie cosiek co sie nim klape zabezpiecza w pozycji uchylonej
Ten cosiek nie był montowany fabrycznie, to wymysł naszych "prywaciarzy"...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
sopelhc 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 17 Maj 2011
Posty: 8
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 16 Sie 2011, 22:02   

A tak widzę że zebrało się na wspominki to i ja wspomnę swojego :fox:
_________________
..aerograf,grawerowanie..www.hc-design.firmeo.biz
 
 
 
Hans 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2011
Posty: 51
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 17 Sie 2011, 16:58   

sopelhc napisał/a:
A tak widzę że zebrało się na wspominki to i ja wspomnę swojego :fox:
[url=http://img412.images....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img87.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL][url=http://img25.imagesh....th.jpg]Obrazek[/URL]
On czasem nie stał kiedyś na allegro ?
_________________
"Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości"
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 17 Sie 2011, 18:23   

Parzych napisał/a:
Ten cosiek nie był montowany fabrycznie, to wymysł naszych "prywaciarzy"...

tak? widziałem go tak często w różnych maluszkach i myślałem że to seria
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:00   

No, ok, a montowanie osłon na tylne żeberka w klapie silnika? Czy to ma tylko zastosowanie w zimie, czy po kiego czorta się pytam, bo 3/4 kaszlaczków ma "okapy" a tychże otworach wentylacyjnych?
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:04   

burdzyk2 napisał/a:
a montowanie osłon na tylne żeberka w klapie silnika? Czy to ma tylko zastosowanie w zimie, czy po kiego czorta się pytam, bo 3/4 kaszlaczków ma "okapy" a tychże otworach wentylacyjnych?
Mógłbyś toto pokazać na jakiejś fotce :?:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:10   


Ot takie właśnie ustrojstwo na tylnej klapie
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:13   

Tak, to jest na zimę, coby silnikowi nie było za zimno... Italiańce mają cieplejsze zimy... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
burdzyk2 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011
Posty: 80
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:15   

Czyli w lecie demontujemy okapy i rzucamy w kąt warsztatu :)
 
 
 
Grax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 359
Skąd: Gloskow
Wysłany: 9 Wrz 2011, 09:50   

Widze ze pare osob tutaj wspomniano miedzy innymi barticzopera :D Moj nick na forach maluchowych to Mariusz126p , co do otwierania tylnej klapy to było to badane w tunelu aerodynamicznym i faktycznie jest .....gorzej gdyz powietrz plynace spodem samochodu wpada od dolu do komory silnika i wywiewa przez kratki :) Moja dziewczyna ma fieste mk IV bardzo fajny samochod a ja niedlugo bede kupował sobie fieste mkIII w wersji courier Fajne są to samochody tylko te ogrzewanie :sad:
_________________
Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej.....
Profil Facebook
 
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2 Wrz 2012, 11:39   

UP:
czerwony pierdzibąk nadal jeździ i ma się dobrze:





ps.dostał nową podłogę :twisted:
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 4 Wrz 2012, 02:32   

MarcinekWE napisał/a:
ps.dostał nową podłogę :twisted:
Byś siakieś foty z montażu pokazał... :fox:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
MarcinekWE 


Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 150
Skąd: Warszawa
Wysłany: 4 Wrz 2012, 06:32   

Parzych napisał/a:
Byś siakieś foty z montażu pokazał... :fox:


Nie ja robiłem tą podłogę więc nic nie mam. Jest jeden plus - srajcygiel pojeździ jeszcze parę lat. Dziura była jak przy wlewie paliwa/nadkolu w mk3 :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:25
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Inny] fiat 125p
pvzon Nasze auta 17 4 Maj 2009, 18:14
pvzon
Brak nowych postów [Inny] fiat panda '09
scorpion69 Przed zakupem 0 8 Sie 2014, 15:00
scorpion69
Brak nowych postów [Inny] Fiat Punto 55 STax
STax Nasze auta 40 7 Mar 2013, 15:48
STax
Brak nowych postów [Inny] Fiat Cinquecento CC RS2000 2L 160KM 206Nm NAPED 4x4
bzyq90 Projekty FKP 148 23 Kwi 2014, 22:38
BuMeL


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.