[Inny] Fiat 126p Elegant |
Autor |
Wiadomość |
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 14 Sie 2011, 20:48
|
|
|
burdzyk2 napisał/a: | Dlaczego uchylanie klapy ma przegrzewać silnik?? |
Bo jak coś jest zrobione przez inżynierów to przeważnie w jakimś właściwym celu. Obieg powietrza spływając po tylnej szybie z dachu, zasysa ciepłe powietrze poprzez kratki na klapie silnika idąc niżej. |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
MarcinekWE
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 11:08
|
|
|
Raczej nic się nie stanie
Kiedyś zupełnie zapomniałem zamknąć klapę-była kompletnie w dole. Zrobiłem trasę 30 km i nic się nie stało
coś cały czas stukało-myślałem że zawieszenie... |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 14:41
|
|
|
MarcinekWE napisał/a: | Zrobiłem trasę 30 km i nic się nie stało |
30 km to nie trasa |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 14:46
|
|
|
hubi_2006 napisał/a: | Bo jak coś jest zrobione przez inżynierów to przeważnie w jakimś właściwym celu. |
no i w takim celu klapa w maluchu ma fabryczny taki właśnie cosiek co sie nim klape zabezpiecza w pozycji uchylonej
no i maluch to nie cud inżynierii... powietrze zasysane jest przez dmuchawe z podszybia i kierowane na żebra cylindrów - tyle jeśli chodzi o układ chłodzenia w maluchu |
|
|
|
|
Hans
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:19
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: |
no i maluch to nie cud inżynierii... powietrze zasysane jest przez dmuchawe z podszybia i kierowane na żebra cylindrów - tyle jeśli chodzi o układ chłodzenia w maluchu |
No właśnie że nie tyle, nie możemy zapominać o bisie który był chłodzony cieczą |
_________________ "Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości" |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:38
|
|
|
i też nie był cudem inżynierii bo też się przegrzewał i to zupełnie normalne było, bo chłodnica była w zajefajnym miejscu ale latało to już nieźle (kuzyn miał i to bardzo długo i dbał jak o każde swoje auto). |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 15:57
|
|
|
"DODATKOWE CHŁODZENIE, czyli coś na zbliżające się upały Jak można było przeczytać w Małym słowniku posiadacza malucha niektórzy kierowcy w ciepłe dni uchylaja pokrywę komory silnikowej, w celu dodatkowego chłodzenia silnika. Silnik maluszka chłodzony jest powietrzem, co niestety przy ostrej jeździe w gorące dni zwłaszcza w ruchu miejskim może doprowadzić do jego przegrzania, co objawia się najczęściej szybkim wypaleniem uszczelek i wyciekami oleju. Jednocześnie chciałbym zaznaczyć, że we Włoszech o wiele cieplejszym kraju od Polski nikt nie uchyla tylnej klapy. Po za tym to autko zostało zaprojektowane przez włoskich konstruktorów z przeznaczeniem na właśnie włoskie drogi. Auto to zostało tak skonstruowane, że w czasie jazdy powietrze wpadajace przez boczne otwory dolotowe dodatkowo wydmuchiwane jest przez wiatrak który kieruje zimne powietrze na żeberka głowicy. Powietrze opływa również miskę olejową ( bo olej nie tylko smaruje ale również chłodzi silnik , dlatego im więcej oleju tym lepsze chłodzenie - tylko OSTROŻNIE z poziomem oleju, co za dużo to też nie zdrowo, ale o tym punkt niżej ) ważne jest zatem aby miska ta nie posiadała żadnych wgnieceń. Wracając do uchylania klapy. Robiono badania temperatury silnika w czasie jazdy z zamkniętą klapą, uchyloną, oraz całkowicie bez klapy. I oto wyniki . W czasie uchylenia klapy temperatura silnika spadała o niecały 1 stopień w skali Celsjusza. Natomiast bez klapy trochę powyżej 1 stopnia. Zaskakujące prawda? Ja chciałbym podać ciekawsze i skuteczniejsze sposoby usprawnienia chłodzenia silnika ( podpatrzone z rajdowych Kaszlaków ) Po pierwsze ( ale to tylko dla zapaleńców) polecam w okresie letnim zdjąć prawą obudowę silnika ( tę z termostatem ) wtedy gorące powietrze będzie wydmuchiwane bez przeszkód do komory silnika, ale ten sposób ma jedną wadę. Nie będzie działało ogrzewanie , a może się przydać bo klimat mamy zmienny... Drugi sposób to zamontowanie dodatkowego wentylatora np.: od Poloneza w pokrywę silnika oczywiście po prawej stronie tam gdzie jest wydmuchiwane gorące powietrze z silnika. Należy pamiętać aby tak podłączyc elektrykę lub tak zamontować wentylator aby gorące powietrze było wydmuchiwane na zewnątrz samochodu. Wentylator ten najbardziej przyda się nam w ruchu miejskim kiedy często samochód stoi i gorące powietrze unosi się tylko grawitacyjnie. Ja sam zamontowałem wentylator który zdobyłem za bezcen ze szrotu, i stwierdzam , że jest dość wydajny. Po wprowadzeniu auta po kilunastkilometrowej jeździe do garażu i włączeniu wentylatora po kilku minutach miałem cieplutko jak w domu.... to chyba o czymś świadczy. No ale poczekajmy do upałów, wtedy na pewno napiszę coś na ten temat. Polecam też zamontowanie miernika temperatury silnika ( a właściwie temperatury oleju ) które można jeszcze gdzieniegdzie kupić. Sensor zamieszczony jest zamiennie z bagnetem do pomiaru poziomu silnika a dalej elektrykę ciągniemy do wnętrza kabiny pasażerskiej. Tego chyba nie muszę dalej tłumaczyć..."
Więcej na:
http://mistralfm.w.interia.pl/kaszlak.htm |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 15 Sie 2011, 20:07
|
|
|
Stunt_Man napisał/a: | klapa w maluchu ma fabryczny taki właśnie cosiek co sie nim klape zabezpiecza w pozycji uchylonej | Ten cosiek nie był montowany fabrycznie, to wymysł naszych "prywaciarzy"... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
sopelhc
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42 Dołączył: 17 Maj 2011 Posty: 8 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 16 Sie 2011, 22:02
|
|
|
A tak widzę że zebrało się na wspominki to i ja wspomnę swojego
|
_________________ ..aerograf,grawerowanie..www.hc-design.firmeo.biz |
|
|
|
|
Hans
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Arek
Wiek: 31 Dołączył: 24 Mar 2011 Posty: 51 Skąd: Kamienna Góra
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 16:58
|
|
|
On czasem nie stał kiedyś na allegro ? |
_________________ "Dostałem mandat za niedostosowanie się znaków do mojej prędkości" |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 18:23
|
|
|
Parzych napisał/a: | Ten cosiek nie był montowany fabrycznie, to wymysł naszych "prywaciarzy"... |
tak? widziałem go tak często w różnych maluszkach i myślałem że to seria |
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:00
|
|
|
No, ok, a montowanie osłon na tylne żeberka w klapie silnika? Czy to ma tylko zastosowanie w zimie, czy po kiego czorta się pytam, bo 3/4 kaszlaczków ma "okapy" a tychże otworach wentylacyjnych? |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:04
|
|
|
burdzyk2 napisał/a: | a montowanie osłon na tylne żeberka w klapie silnika? Czy to ma tylko zastosowanie w zimie, czy po kiego czorta się pytam, bo 3/4 kaszlaczków ma "okapy" a tychże otworach wentylacyjnych? | Mógłbyś toto pokazać na jakiejś fotce |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:10
|
|
|
Ot takie właśnie ustrojstwo na tylnej klapie |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:13
|
|
|
Tak, to jest na zimę, coby silnikowi nie było za zimno... Italiańce mają cieplejsze zimy... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
burdzyk2
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 80 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 17 Sie 2011, 23:15
|
|
|
Czyli w lecie demontujemy okapy i rzucamy w kąt warsztatu |
|
|
|
|
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 9 Wrz 2011, 09:50
|
|
|
Widze ze pare osob tutaj wspomniano miedzy innymi barticzopera Moj nick na forach maluchowych to Mariusz126p , co do otwierania tylnej klapy to było to badane w tunelu aerodynamicznym i faktycznie jest .....gorzej gdyz powietrz plynace spodem samochodu wpada od dolu do komory silnika i wywiewa przez kratki Moja dziewczyna ma fieste mk IV bardzo fajny samochod a ja niedlugo bede kupował sobie fieste mkIII w wersji courier Fajne są to samochody tylko te ogrzewanie |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
|
MarcinekWE
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Wrz 2012, 11:39
|
|
|
UP:
czerwony pierdzibąk nadal jeździ i ma się dobrze:
ps.dostał nową podłogę |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 02:32
|
|
|
MarcinekWE napisał/a: | ps.dostał nową podłogę | Byś siakieś foty z montażu pokazał... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
MarcinekWE
Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: Turbo
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 01 Sie 2009 Posty: 150 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Wrz 2012, 06:32
|
|
|
Parzych napisał/a: | Byś siakieś foty z montażu pokazał... |
Nie ja robiłem tą podłogę więc nic nie mam. Jest jeden plus - srajcygiel pojeździ jeszcze parę lat. Dziura była jak przy wlewie paliwa/nadkolu w mk3 |
|
|
|
|
|