Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:39 |
[MK3] stafcio biała xr2i |
Autor |
Wiadomość |
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 18 Lip 2008, 09:32 sprzęgło i inne rzeczy
|
|
|
zabralem sie za wymiane sprzegla, biegi do przodu wchodzily chociaz nie tak jak powinny, do tylu to juz tragedia byla. dodatkowo natychmiastowej wymiany podlegal uszczelniacz polosi lewej. praktycznie caly olej wylecial.
generalnie czas do wyjecia skrzyni to ok 4 godziny pod warunkiem, że:
-robilem to sam,
-silnik podnioslem na belce,
-nie spieszylem sie
garaż
belka
skrzynia przed myciem
umyta skrzynia
stara tarcza vs nowa Luk
nowa Luk vs Sachs z ERST
koło zamachowe xr2i
koło zamachowe ERST
i teraz takie zapytanie do Was:
skoro wymontowalem skrzynie i mam latwy dostep do silnika to moze sie skusic na remot silnika? a chociazby na remont glowicy? silnikiem szarpie i dochodze do wniosku ze gdzies jest przedmuch lewego powietrza.
poza tym z wydechu tez mi wychodza spaliny bokiem bo przy otwartym oknie wchodzą do wnetrza auta.
przy okazji bym rozrzad zrobil, bo glosny jest. i tak sobie mysle, skoro mam zwalic glowice, robic rozrzad to moze lepiej wyjac calosc i pojechac po calosci?
druga sprawa dotyczy sprzegla.
na zdjeciach widac ze zdjete z auta bylo juz skonczone, nity prawie szorowaly o docisk.
druga sprawa to zuzyte kolo zamachowe, powierzchnia cierna niedosc ze blyszczy sie jak psu jajca na wiosne, to jeszcze jest dosyc sporo wgłebiona-wyżlobiona.
na innym zdjeciu jest kolo zamachowe zdjete z essiego rst i chyba je zaloze, jest w bardzo dobrym stanie, ma nawet bieznie pod tarcze sprzegla.
i jeszcze sie zastasnawiam, czy wsadzac tarcze sprzegla od erst ktora widac na jednej fotce, jest ona bardziej ponacinana i ma wszystkie 4 sprezyny podwojne. grubosc jest taka sama jak nowej.
to co, robic remont czy zrobic to co wymaga naprawy i dac se spokoj? |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 18 Lip 2008, 09:54
|
|
|
koła zamachowego od ERST nie założysz bo nie odpalisz auta. nie ma znaków do zapłonu!! |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 18 Lip 2008, 18:11
|
|
|
kupilem pare zabawek:
pompe wody,
rozrzad - pasek i rolka,
szpilki do glowicy,
uszczelki: glowicy, kolektora dolotowego i wydechowego,
do kupienia poduszka pod szkrzynie i zimmering polosi.
glowica idzie do obróbki, nie wiem jaki jest jej stan, ale tak w razie czego
jak okaze sie ze kolo zamachowe od erst jednak nie pasuje, to obecne idzie do toczenia.
ciekawe jak to wszystko wplynie na jazde |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 18 Lip 2008, 18:23
|
|
|
odrazu sobie wymień simering na wale pod kołem zamachowym |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
eCo^
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 169 Skąd: Dzierżoniów
|
Wysłany: 20 Lip 2008, 01:34
|
|
|
koło napewno nie podejdzie tak jak pisał Puma bo ERST nie ma czujnika położenia wału, który jest w xr2i, i zczytuje przerwy z koła zamachowego (takie dziury od wewnętrznej strony koła)
pozdr |
_________________
Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM
>>Grupa Wrocław<< |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 20 Lip 2008, 18:08
|
|
|
na 99% robie remont generalny. jak juz tak rozbebralem silnik to byloby grzechem zrobic po łebkach. moze poprawi to osiagi auta, zmniejszy stuki, wycieki oleju i spalanie benzyny.
dzisiaj zająlem sie skrzynia. po wyczyszczeniu pomalowalem na srebro. wyszlo calkiem fajnie.
problem pojawil sie w momencie montowania lozyska. okazalo sie ze to co kupilem jest inne niz to co zdjalem. udalo mi sie zamontowac je ale musze sprawdzic co i jak i czy mozna jednak dostac takie jak mialem.
po lewej jest nowe lozysko po prawej to co bylo
remont silnika pewnie wyniesie mnie ok 900pln plus uszczelniacze, olej, plyn chlodzacy i jakies inne srutututu.
przy okazji moze pomaluje komore silnika, przejrze cala elektryke i generalnie doprowadze do porządku. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 20 Lip 2008, 20:34
|
|
|
to nowe jest dobre u mnie śmiga i u brata w cvh też |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 09:15 koszt remontu silnika
|
|
|
Laskosz napisał/a: | to nowe jest dobre u mnie śmiga i u brata w cvh też |
cieszy mnie to odpadaja koszty nowego.
wlasnie dowiedzialem sie o koszt calkowitego remontu silnika 1,6 cvh 8v:
*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 400pln
*szlif cylindrów - 250pln
*szlif wału - 220pln
*szlifowanie koła zamachowego 250pln
do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln
w sumie koszt obróbki to ok: 1370pln :szczena opada:
oczywiscie sa to koszty z jednego warsztatu, musze posprawdzac inne moze bedzie gdzies taniej.
jest to pare groszy. musze nad tym mocno pomyslec, glowica do obrobki idzie na bank tak samo kolo zamachowe. nie jestem pewien co do dolu silnika. moze dzisiaj zrzuce glowice i ocenie stan bloku. tak naprawde to chcialbym zrobic to porzadnie, ale $ są duże. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 10:35
|
|
|
Witam, to może ja wrzucę tu swoje 3grosze. Osobiście byłem w podobnej sytuacji i kalkulując koszty remontu mojego 1.4T-CVH wyszło mi poonad 2000zł (bez robocizny), więc drugi raz tego nie liczyłem tylko zacząłem rozglądać się za zetecem. Za niecały 1000zł można całkiem zdrowy silnik (z osprzętem i wiązką z kompem) kupić. Najlepiej gdy jest jeszcze w samochodzie można go wtedy dobrze sprawdzić a jest tego naprawdę dużo, swoją drogą znajomy ma coś takiego to tak na marginesie. A do fiesty Mk3 podchodzą wszystkie Escorty do 95` p&p (skrzynia,elektryka) przerabialiśmy to u kafara w elektric orange mk3, jest parę przeróbek ale to kosmetyka, pozdrawiam |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
|
|
|
|
pP
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 832 Skąd: Frampol
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 10:44
|
|
|
stafcio napisał/a: | tak naprawde to chcialbym zrobic to porzadnie, ale $ są duże. |
są duże ale wg mnie warto, wcześniej czy później to i tak będzie Cię reszta czekać, takźe raz wyłóż więcej hajsu a na pewno fiestka odda Ci dobrym sprawowaniem:) |
_________________ Ex
BlackRS
BlackST |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 11:05
|
|
|
stafcio, a moze dawce kupić:
http://moto.allegro.pl/it...km_benzyna.html
masz wszytsko co do swapa potrzebne i napewno wyjdziesz jeszcze do przodu jak sprzedarz pozostałę rzeczy z niej oraz swój CVH?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
damiano [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 11:11
|
|
|
Silnik jest w aucie na chodzie. Co do ceny to jak się z nim skontaktuję to dam znać
Jak silnik w tej z allegro jest ok to nic tylko brać rozbierać, i handlować częściami |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 20:56
|
|
|
PumaRST napisał/a: | stafcio, a moze dawce kupić:
http://moto.allegro.pl/it...km_benzyna.html
masz wszytsko co do swapa potrzebne i napewno wyjdziesz jeszcze do przodu jak sprzedarz pozostałę rzeczy z niej oraz swój CVH?? |
bylem widzialem i chyba wezme, musze sie jeszcze przespac z tym pomyslem.
generalnie wyglada to tak: silnik chodzi równo, nie szarpie, obroty sa w granicy 900+-50. jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem.
generalnie auto bardzo zaniedbane, silnik nigdy nie widzial srodka czyszczacego i karchera.
do wymiany rozrzadu jeszcze 15000km. koles ma bardzo duzo rachunkow na potwierdzenie wymieniania czesci.
podobno wymieniany byl jeden zawór. nie wiem, jak wezme to po jakims czasie bede musial zwalic glowice i ja odswiezyc.
olej podobno polsyntetyk., zaznaczone jaki wiec ok przy wymianie, podobno mobil.
przejechalem sie kawalek i stwierdzam ,ze pewnie pare koniów umarło, ale wiele w nim drzemie, wiecej niz w moim niby 110hp.
kompresje ma podobno dobrą, nie dymi spod korka i bagnetu wiec pierscienie sa chyba ok.
nie patrzylem na bude, bo i tak pojdzie na zlom, ale jednym okiem rzucilem i jest trrragedia gdzie nie spojrzalem jest ruda. heh.
ma fajny dodatek, tylne lampy hella z szarym paskiem lol.
i jeszcze ma obnizony zawias ktory raczej przeloze, ciekawe jak tam amory.
bede musial pewnie porzezbic przy poduszkach silnika, ale moze jakos poradze.
kilka fotek
|
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 21:09
|
|
|
Idziesz za ciosem jak błyskawica... Gratuluję zapału i mam nadzieję, że jeśli zakupisz toto, to będziesz miał wiele frajdy przy rzeźbieniu... Powodzenia |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 21 Lip 2008, 23:08
|
|
|
stafcio napisał/a: | jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem. |
rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 00:40
|
|
|
PumaRST napisał/a: | stafcio napisał/a: | jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem. |
rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi. |
lub tez automatyczne ssanie i bogata dawka.
co jak co, norma i juz |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 22:34 cvh papa witamy zetec :D
|
|
|
PumaRST napisał/a: | stafcio napisał/a: | jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem. |
rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi. |
taka byla moja pierwsza mysl skoro jest cieplo i auto dymi.
podobno plynu nie ubywa, ale tego tez nie wiem.
anyway kupilem zeteca i robie swapa!
udalo mi sie jeszcze stargowac pare groszy wiec jestem podwojnie zadowolony.
przejechalem autem jakes 40km i wrazenia sa pozytywne. silnik chodzi równiutko chociaz slychac pukanie na walku przy kol. ssacym. byc moze jakis popychacz albo walek ma juz dosyc. na razie nie bede sie w to zaglebial gdyz silnik chodzi rowno, wkreca sie na obroty. chociaz przy zmianie na 3 bieg przy dodawaniu gazu dusi sie doslownie na pol sekundy.
przyspiesza lepiej niz cvh. obroty sa bardzo dobre, przy 80kmh na 5 biegu mialem ok 2000-2500obr. gdzie w cvh mialem ok 3000.
albo mi sie wydaje albo te fotele w tym zetecu są ciasniejsze, glebsze i lepiej trzymaja na boki prawie recaro.
zawieszenie jest niskie, na tyle niskie ze w pewnym momencie udezylem o jakis karb. pewnie same amory przeloze bo te w bialej sa kiepskie.
na pewno bede musial zajrzec w sprzeglo, bo jakos ciezko chodzi. moze to wina dlugiego stania.
jutro porobie jakies zdjecia i wrzuce. prace swapowe zaczne najprawdopodobniej w niedziele.
zbieram zapisy na czesci wyposazenia wnetrza i zewnętrza. ceny od 10pln |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 22:59
|
|
|
w eSce są najfajniejsze fotele jakie były w mk3 oprócz recaro oczywiście |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
tajmus
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 28 Lis 2007 Posty: 621 Skąd: KGR
|
Wysłany: 22 Lip 2008, 23:49
|
|
|
PumaRST napisał/a: | w eSce są najfajniejsze fotele jakie były w mk3 oprócz recaro oczywiście |
uszatki tez przyzwoite
...
idziesz jak burza, oby nic nie stanelo ci na drodze...
gratki i pozdrowka |
_________________ Ballada
and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności> |
|
|
|
|
|