Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:39
[MK3] stafcio biała xr2i
Autor Wiadomość
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 18 Lip 2008, 09:32   sprzęgło i inne rzeczy

zabralem sie za wymiane sprzegla, biegi do przodu wchodzily chociaz nie tak jak powinny, do tylu to juz tragedia byla. dodatkowo natychmiastowej wymiany podlegal uszczelniacz polosi lewej. praktycznie caly olej wylecial.
generalnie czas do wyjecia skrzyni to ok 4 godziny pod warunkiem, że:
-robilem to sam,
-silnik podnioslem na belce,
-nie spieszylem sie

garaż

belka



skrzynia przed myciem







umyta skrzynia



stara tarcza vs nowa Luk



nowa Luk vs Sachs z ERST


koło zamachowe xr2i

koło zamachowe ERST


i teraz takie zapytanie do Was:
skoro wymontowalem skrzynie i mam latwy dostep do silnika to moze sie skusic na remot silnika? a chociazby na remont glowicy? silnikiem szarpie i dochodze do wniosku ze gdzies jest przedmuch lewego powietrza.
poza tym z wydechu tez mi wychodza spaliny bokiem bo przy otwartym oknie wchodzą do wnetrza auta.
przy okazji bym rozrzad zrobil, bo glosny jest. i tak sobie mysle, skoro mam zwalic glowice, robic rozrzad to moze lepiej wyjac calosc i pojechac po calosci?


druga sprawa dotyczy sprzegla.
na zdjeciach widac ze zdjete z auta bylo juz skonczone, nity prawie szorowaly o docisk.
druga sprawa to zuzyte kolo zamachowe, powierzchnia cierna niedosc ze blyszczy sie jak psu jajca na wiosne, to jeszcze jest dosyc sporo wgłebiona-wyżlobiona.
na innym zdjeciu jest kolo zamachowe zdjete z essiego rst i chyba je zaloze, jest w bardzo dobrym stanie, ma nawet bieznie pod tarcze sprzegla.
i jeszcze sie zastasnawiam, czy wsadzac tarcze sprzegla od erst ktora widac na jednej fotce, jest ona bardziej ponacinana i ma wszystkie 4 sprezyny podwojne. grubosc jest taka sama jak nowej.

to co, robic remont czy zrobic to co wymaga naprawy i dac se spokoj?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Lip 2008, 09:54   

koła zamachowego od ERST nie założysz bo nie odpalisz auta. nie ma znaków do zapłonu!!
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 18 Lip 2008, 18:11   

kupilem pare zabawek:
pompe wody,
rozrzad - pasek i rolka,
szpilki do glowicy,
uszczelki: glowicy, kolektora dolotowego i wydechowego,


do kupienia poduszka pod szkrzynie i zimmering polosi.
glowica idzie do obróbki, nie wiem jaki jest jej stan, ale tak w razie czego :D
jak okaze sie ze kolo zamachowe od erst jednak nie pasuje, to obecne idzie do toczenia.

ciekawe jak to wszystko wplynie na jazde :fox:
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 18 Lip 2008, 18:23   

odrazu sobie wymień simering na wale pod kołem zamachowym :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
eCo^ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 169
Skąd: Dzierżoniów
Wysłany: 20 Lip 2008, 01:34   

koło napewno nie podejdzie tak jak pisał Puma bo ERST nie ma czujnika położenia wału, który jest w xr2i, i zczytuje przerwy z koła zamachowego (takie dziury od wewnętrznej strony koła)
pozdr
_________________


Było 1.6 104 KM
Było 1.8 16v 130 KM
Było 2.0 16v 136 KM

>>Grupa Wrocław<<
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Lip 2008, 18:08   

na 99% robie remont generalny. jak juz tak rozbebralem silnik to byloby grzechem zrobic po łebkach. moze poprawi to osiagi auta, zmniejszy stuki, wycieki oleju i spalanie benzyny.

dzisiaj zająlem sie skrzynia. po wyczyszczeniu pomalowalem na srebro. wyszlo calkiem fajnie.
problem pojawil sie w momencie montowania lozyska. okazalo sie ze to co kupilem jest inne niz to co zdjalem. udalo mi sie zamontowac je ale musze sprawdzic co i jak i czy mozna jednak dostac takie jak mialem.



po lewej jest nowe lozysko po prawej to co bylo



remont silnika pewnie wyniesie mnie ok 900pln plus uszczelniacze, olej, plyn chlodzacy i jakies inne srutututu.

przy okazji moze pomaluje komore silnika, przejrze cala elektryke i generalnie doprowadze do porządku.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Lip 2008, 20:34   

to nowe jest dobre :ok: u mnie śmiga i u brata w cvh też :yes:
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 21 Lip 2008, 09:15   koszt remontu silnika

Laskosz napisał/a:
to nowe jest dobre :ok: u mnie śmiga i u brata w cvh też :yes:


cieszy mnie to :hihihi: odpadaja koszty nowego.

wlasnie dowiedzialem sie o koszt calkowitego remontu silnika 1,6 cvh 8v:

*obróbka głowicy kompletna z wymianą uszczelniaczy, prowadnic itp. - 400pln
*szlif cylindrów - 250pln
*szlif wału - 220pln
*szlifowanie koła zamachowego 250pln

do tego dojdą koszty nowych pierścieni jeżeli będą potrzebne i nowych panewek pewnie z 250pln

w sumie koszt obróbki to ok: 1370pln <wow> :szczena opada:
oczywiscie sa to koszty z jednego warsztatu, musze posprawdzac inne moze bedzie gdzies taniej.
jest to pare groszy. musze nad tym mocno pomyslec, glowica do obrobki idzie na bank tak samo kolo zamachowe. nie jestem pewien co do dolu silnika. moze dzisiaj zrzuce glowice i ocenie stan bloku. tak naprawde to chcialbym zrobic to porzadnie, ale $ są duże.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2008, 10:35   

Witam, to może ja wrzucę tu swoje 3grosze. Osobiście byłem w podobnej sytuacji i kalkulując koszty remontu mojego 1.4T-CVH wyszło mi poonad 2000zł (bez robocizny), więc drugi raz tego nie liczyłem tylko zacząłem rozglądać się za zetecem. Za niecały 1000zł można całkiem zdrowy silnik (z osprzętem i wiązką z kompem) kupić. Najlepiej gdy jest jeszcze w samochodzie można go wtedy dobrze sprawdzić a jest tego naprawdę dużo, swoją drogą znajomy ma coś takiego to tak na marginesie. A do fiesty Mk3 podchodzą wszystkie Escorty do 95` p&p (skrzynia,elektryka) przerabialiśmy to u kafara w elektric orange mk3, jest parę przeróbek ale to kosmetyka, pozdrawiam
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 21 Lip 2008, 10:42   

:fox:
a za ile i czy ma wszystko do p&p?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
pP 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 38
Dołączył: 15 Mar 2008
Posty: 832
Skąd: Frampol
Wysłany: 21 Lip 2008, 10:44   

stafcio napisał/a:
tak naprawde to chcialbym zrobic to porzadnie, ale $ są duże.


są duże ale wg mnie warto, wcześniej czy później to i tak będzie Cię reszta czekać, takźe raz wyłóż więcej hajsu a na pewno fiestka odda Ci dobrym sprawowaniem:)
_________________
Ex
BlackRS
BlackST
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 11:05   

stafcio, a moze dawce kupić:

http://moto.allegro.pl/it...km_benzyna.html

masz wszytsko co do swapa potrzebne i napewno wyjdziesz jeszcze do przodu jak sprzedarz pozostałę rzeczy z niej oraz swój CVH??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 21 Lip 2008, 11:11   

Silnik jest w aucie na chodzie. Co do ceny to jak się z nim skontaktuję to dam znać
Jak silnik w tej z allegro jest ok to nic tylko brać :) rozbierać, i handlować częściami :)
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 21 Lip 2008, 20:56   

PumaRST napisał/a:
stafcio, a moze dawce kupić:

http://moto.allegro.pl/it...km_benzyna.html

masz wszytsko co do swapa potrzebne i napewno wyjdziesz jeszcze do przodu jak sprzedarz pozostałę rzeczy z niej oraz swój CVH??


bylem widzialem i chyba wezme, musze sie jeszcze przespac z tym pomyslem.

generalnie wyglada to tak: silnik chodzi równo, nie szarpie, obroty sa w granicy 900+-50. jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem.
generalnie auto bardzo zaniedbane, silnik nigdy nie widzial srodka czyszczacego i karchera.
do wymiany rozrzadu jeszcze 15000km. koles ma bardzo duzo rachunkow na potwierdzenie wymieniania czesci.
podobno wymieniany byl jeden zawór. nie wiem, jak wezme to po jakims czasie bede musial zwalic glowice i ja odswiezyc.
olej podobno polsyntetyk., zaznaczone jaki wiec ok przy wymianie, podobno mobil.
przejechalem sie kawalek i stwierdzam ,ze pewnie pare koniów umarło, ale wiele w nim drzemie, wiecej niz w moim niby 110hp.
kompresje ma podobno dobrą, nie dymi spod korka i bagnetu wiec pierscienie sa chyba ok.

nie patrzylem na bude, bo i tak pojdzie na zlom, ale jednym okiem rzucilem i jest trrragedia :rotfl: gdzie nie spojrzalem jest ruda. heh.
ma fajny dodatek, tylne lampy hella z szarym paskiem lol.
i jeszcze ma obnizony zawias ktory raczej przeloze, ciekawe jak tam amory.

bede musial pewnie porzezbic przy poduszkach silnika, ale moze jakos poradze.
kilka fotek

_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 21 Lip 2008, 21:09   

Idziesz za ciosem jak błyskawica... Gratuluję zapału i mam nadzieję, że jeśli zakupisz toto, to będziesz miał wiele frajdy przy rzeźbieniu... Powodzenia :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 21 Lip 2008, 23:08   

stafcio napisał/a:
jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem.


rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
mss 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35
Dołączył: 24 Kwi 2008
Posty: 31
Skąd: Łomża
Wysłany: 22 Lip 2008, 00:40   

PumaRST napisał/a:
stafcio napisał/a:
jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem.


rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi.

lub tez automatyczne ssanie i bogata dawka.
co jak co, norma i juz
_________________
0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech :D
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 22 Lip 2008, 22:34   cvh papa witamy zetec :D

PumaRST napisał/a:
stafcio napisał/a:
jak byl zimny to lecial dym z rury, byc moze uszczelka pod glowica. nie wiem.


rzadna uszczelka!! para z układu wydechowego - normalne jak auto postoi.


taka byla moja pierwsza mysl skoro jest cieplo i auto dymi.
podobno plynu nie ubywa, ale tego tez nie wiem.


anyway kupilem zeteca i robie swapa! :D
udalo mi sie jeszcze stargowac pare groszy wiec jestem podwojnie zadowolony.

przejechalem autem jakes 40km i wrazenia sa pozytywne. silnik chodzi równiutko chociaz slychac pukanie na walku przy kol. ssacym. byc moze jakis popychacz albo walek ma juz dosyc. na razie nie bede sie w to zaglebial gdyz silnik chodzi rowno, wkreca sie na obroty. chociaz przy zmianie na 3 bieg przy dodawaniu gazu dusi sie doslownie na pol sekundy.

przyspiesza lepiej niz cvh. obroty sa bardzo dobre, przy 80kmh na 5 biegu mialem ok 2000-2500obr. gdzie w cvh mialem ok 3000.

albo mi sie wydaje albo te fotele w tym zetecu są ciasniejsze, glebsze i lepiej trzymaja na boki :D prawie recaro.

zawieszenie jest niskie, na tyle niskie ze w pewnym momencie udezylem o jakis karb. pewnie same amory przeloze bo te w bialej sa kiepskie.

na pewno bede musial zajrzec w sprzeglo, bo jakos ciezko chodzi. moze to wina dlugiego stania.

jutro porobie jakies zdjecia i wrzuce. prace swapowe zaczne najprawdopodobniej w niedziele.

zbieram zapisy na czesci wyposazenia wnetrza i zewnętrza. ceny od 10pln <8>
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 22 Lip 2008, 22:59   

w eSce są najfajniejsze fotele jakie były w mk3 oprócz recaro oczywiście :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
tajmus 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 621
Skąd: KGR
Wysłany: 22 Lip 2008, 23:49   

PumaRST napisał/a:
w eSce są najfajniejsze fotele jakie były w mk3 oprócz recaro oczywiście :yes:

uszatki tez przyzwoite ozor
...
idziesz jak burza, oby nic nie stanelo ci na drodze...
gratki i pozdrowka
_________________
Ballada

and
XR2i 90r 1.6 104 KM <...w krainie wieczności>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.