[Ogólny] Dodatek do paliwa |
Autor |
Wiadomość |
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 18:20
|
|
|
No właśnie mi się wydaję, że pierwszy zabity na amen a trzeci siada i stąd te moje problemy niewłaściwa mieszanka powoduje spalanie detonacyjne i silnikiem trzęsie i mocy brak....
ile ta operacja sprawdzenia może kosztować tak orientacyjnie??? |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 18:27
|
|
|
czyszczenie z 200 kosztuje, no na pewno nie 3000 w każdym razie |
_________________
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Lis 2013, 19:48
|
|
|
toż to najlepsza informacja dzisiejszego dnia
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Lis 2013, 23:06
|
|
|
TSRules napisał/a: | buashken napisał/a: | no i po wysłuchaniu mądrości mechaniora, że niby pompa że sterownik i że 3000 |
na wejście zmieniłbym tego "specjalistę" ... |
zmieniłem jutro chyba auto gotowe bedzie... węzyk od powrotu z wtrysków walniety był... co dalej jeszcze nie wiem się okaże |
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:25
|
|
|
Zatem wtryski podają ciśnienie równo, pompa też, wymieniłem filtr paliwa, wlałem antyżel STP i hula super, ciekawe jak długo, odpukać
Kod: | Potrenuj interpunkcję, żeby nas oczy nie bolały przy czytaniu, Parzych... |
|
Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Lis 2013, 22:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Iwan
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 6 Sie 2014, 15:33
|
|
|
Hmm, nigdy nic nie lałem, tylko w wołdze coś do bezołowiowej benzyny.
Jeździłem 2,5 roku 126p jeszcze większość w erze jak była ołowiowa benzyna, potem wołga lat 10 z tym dodatkiem.
Teraz volvo diesel i do baku przez 5 lat wpadło tylko to co leciało z dystrybutora. Mazut odpala i jedzie jak należy. Tankuję na różnych sieciowych stacjach, unikam tylko stacji w jakichś zapadłych dziurach w byłym kółku rolniczym.
Moje doświadczenia w temacie pokazują, że szkoda kasy. |
_________________ Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.
Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać. |
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 6 Sie 2014, 23:40
|
|
|
Benzyna raczej nie ma problemu z wtryskami, gdzie paliwo po prostu jest wylewane do komory spalania. Wtryski Diesla działają pod ciśnieniem, i jakość paliwa wpływa bardziej na ich żywotność niż w przypadku benzyny. Bardziej zabrudzony wtrysk = mniejsze ciśnienie = zła mieszanka = zła/nierówna praca silnika. Silnik silnikowi nie równy, jedni nic nie dodają i działa dobrze, a innym pada. Z własnych doświadczeń wiem że środki do czyszczenia ukł paliwowego pomagają. 20zł raz na jakiś czas może zaoszczędzić 3000zł za wtryski. |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sie 2014, 08:01
|
|
|
Jarecki napisał/a: | gdzie paliwo po prostu jest wylewane do komory spalania |
Muszę sobie zapisać w książeczce terminów motoryzacyjnych, że "wylewane" oznacza "wtłaczanie pod ciśnieniem 110 barów" |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jarecki
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2014 Posty: 132 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 7 Sie 2014, 09:30
|
|
|
no może trochę źle to ująłem |
_________________
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Sie 2014, 23:19 hmm
|
|
|
nie potrafię tego wyjaśnić... jeżdże na vervie tylko i wyłącznie to paliwo leję do mojego 1.8di ale raz po pół roku stwierdziłem hmm może mu przeszło (gupi ja) i wlalem zwykłego diesla też z orlenu i oczywiście silnik kilka razy chodził jakby połowa garów nie żyła 50/h na 4 biegu to max 5 bieg max 80 gdzie lejąc vervę ponad 2x tyle wyciąga jak trzeba... zagadka nadal nie rozwiązana .... hmmm |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 10 Sie 2014, 12:06
|
|
|
To chyba w zbiorniku było 50/50 z wodą, innej opcji nie ma |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Sie 2014, 15:53
|
|
|
kumpel do toyotowego d4d leje co ma pod ręką, bez patrzenia na markę stacji i nic się nie dzieje |
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10 Sie 2014, 23:54 heh
|
|
|
po przepaleniu dwóch baków werwy wszystko wróciło do normy i chodzi normalnie może to turbina??? sam nie wiem |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 00:37
|
|
|
W 75-konnym klekocie po zalaniu paliwa o ciut mniejszej ilości siarki, nie odczujesz różnicy nawet 0,5 konia. Bo jeśli to paliwo cokolwiek daje, to różnica będzie mierzalna dopiero jak będziesz miał do czynienia z dobrym V6 albo V8, które jest wrażliwe na ilość siarki. I to nie jako silnik, ale komplet silnik + DPF/FAP. Tylko zamiast lać ciągle paliwo droższe o kilkadziesiąt groszy na litrze, warto "unieszkodliwić" ów DPF/FAP i mieć spokój na zawsze. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 11 Sie 2014, 23:18
|
|
|
a masz jakieś sugestie co to może być??? mój klekot pali niecałe 5,8l vervy w cyklu mieszanym, więc w sumie na jeden grzyb wychodzi tylko sie boje ze sie w końcu rozkraczy... |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 00:00
|
|
|
Weź nalej normalne paliwo na innej stacji i pojeździj. Szkoda kasy.
Jak coś wystąpiło raz, to bym się tym nie przejmował. Jak się zacznie powtarzać, to wtedy zacząłbym się zastanawiać co się dzieje. A spalanie 5,8 to nie żaden szał. W miejskim kiedyś uzyskałem okolice 5 litrów, a przy dynamicznej (acz rozsądnej) jeździe, już po chipie, uzyskałem po mieście <5,5
Te silniki się same z siebie nie rozkraczają. Gdyby nie mechanik-partacz, to w moim przypadku silnika bym nie dotykał mimo prawie ćwiartki z miliona przebiegu. Turbo miałem niedawno sprawdzane w zakładzie regenerującym turbo i nie mam nawet najmniejszego luzu. Naprawdę ciężko zajechać te jednostki...
Z reguły jak silnik nie jedzie tak jak powinien, to problem leży po stronie jakiejś pierdoły kosztującej parę złotych (wąż ciśnieniowy np.). Niemniej, tak jak wspominałem - póki się to nie powtarza, to olać. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 00:14
|
|
|
sęk w tym Pufcio, że tak jest za każdym razem gdy wleje zwykłą ropę i znika po przepaleniu ok 2 baków wervy, |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 12 Sie 2014, 00:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 14:18
|
|
|
Niewykonalne To paliwo nie ma magicznych właściwości, żeby mogło się tak dziać. Jedź na inną stację i wlej zwykłą ropę. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
buashken
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013 Posty: 22 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 23:22
|
|
|
testowałem to ponad rok i u mnie tak jest no sorry na różnych stacjach tankowane i zawsze tak samo na vervie spokój na zwykłym nie że od razu czasem dopiero pod koniec tuż przed rezerwą albo przy drugim zatankowaniu dopiero ale zawsze kłopot nie wiem totalnie o co chodzi, a jak mówie mechanikom o sprawie to od razu mi walą że pompa i że 3000 a żadnych błędów w OBD2 nie ma |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 12 Sie 2014, 23:50
|
|
|
Pompa by to była, gdybyś miał problemy z zapalaniem - to 99 przypadków na 100.
Możesz z ciekawości sprawdzić zwykłe paliwo, do którego dolejesz Mixolu S w stosunku 1:250-1:200 (czyli na +/- 30 litrów to będzie między 120 a 150 mililitrów). Jeśli silnik będzie na tym normalnie pracował, to problem faktycznie będzie leżał w pompie.
Nie sądzę jednak, że to będzie to. Z prostego powodu. Taka Verva ma mniej siarki niż zwykłe paliwo, a siarka ma dobre właściwości smarne. Jeśli byłaby to pompa, to wg wszelkich zasad po zalaniu Vervy powinieneś mieć więcej problemów niż jakbyś lał zwykły ON. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|