Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014
Autor Wiadomość
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 29 Paź 2013, 08:58   

Dość istotne stąd pytanie o ewentualne gazowanie tych silników. W sumie rzeczy teraz cennikowo 1.4 95KM kosztuje ok. 45000 więc może takie coś udało by się wyrwać na przełomie roku poniżej 40000

Edit:

Umówiłem się na jazdę próbną, wycfanili się i wszędzie proponują jazdę 100KM ecoboost, ale popertraktowałem i będę jechał 1.25 60KM ozor Ciekawe czy ruszy z 3 osobami na pokładzie. :P

BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. :P Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.
 
 
maciek127 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Paź 2013, 20:01   

shikaka napisał/a:
BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.

każda marka daje syfny silnik by cennik ładniej wyglądał i swego czasu obniżenie mocy często powodowało zmniejszenie emisji CO2 a na przykład w Francji, Niemczech przekroczenie pewnych limitów potrafi podwyższyć cenę samochodu nawet o 1000Euro i więcej.

LPG i silniki Forda to raczej dwa nie idzie w parze, oczywiście znajda się osoby które założyły LPG do takich silników ale o skutkach założenia tego dobrodziejstwa nie będą się chwalić :yes:

Komputer masz tam gdzie pokazuje Ci przebieg, a dodatkowe jakieś ustawienia można wybierać nawet na tym 3liniowym wyświetlaczu :D , a te Radio z "Silver X plus" to ma 5 liniowy z z BluetoothŸ. Nie wiem czy oprogramowanie zmieniali po liftingu, więc może coś dodatkowego doszło :fox: a Silver X ma 3 liniowy.
_________________

Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 29 Paź 2013, 20:25   

niska pojemność/moc to nadal w paru krajach chociażby znacznie nizsze ubezpieczenie
a ze będzie to jezdzic wolniej niż rower - nie każdemu to przeszkadza najwidoczniej
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 29 Paź 2013, 20:59   

maciek127 napisał/a:
shikaka napisał/a:
BTW 17s do 100km/h to już przesada z ich strony. Po co taki silnik mieć w ofercie wogóle.

każda marka daje syfny silnik by cennik ładniej wyglądał i swego czasu obniżenie mocy często powodowało zmniejszenie emisji CO2 a na przykład w Francji, Niemczech przekroczenie pewnych limitów potrafi podwyższyć cenę samochodu nawet o 1000Euro i więcej.

LPG i silniki Forda to raczej dwa nie idzie w parze, oczywiście znajda się osoby które założyły LPG do takich silników ale o skutkach założenia tego dobrodziejstwa nie będą się chwalić :yes:

Komputer masz tam gdzie pokazuje Ci przebieg, a dodatkowe jakieś ustawienia można wybierać nawet na tym 3liniowym wyświetlaczu :D , a te Radio z "Silver X plus" to ma 5 liniowy z z BluetoothŸ. Nie wiem czy oprogramowanie zmieniali po liftingu, więc może coś dodatkowego doszło :fox: a Silver X ma 3 liniowy.


Jesli chodzi o LPG to masz z nim jakies doswiadczenia?Ja mialem Mondeo z sekwencją ,przejechalem ok60 tys .Sprzedalem koledze ,ktory zrobił nim +100 tys na LPG.Dobrodziejstwo nic nie zrobiło.Warunek ;dobra instalacja sekwencyjna+BDB mapa gazowa ,trochę wczesniej wymieniany olej i sprawna instalacja WN.Auto jezdzi do tej pory oleju bierze śladowe ilości.Takze ja chwalę :ok:
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 29 Paź 2013, 21:28   

Ale 60KM w 1050kg? :P Do Pandy czy czegoś takiego to tak, ale nie do takiego cięzkiego auta.
Z resztą przejadę się tym to zobaczymy jak jeździ. :P W sumie rzeczy gdyby to miało np. króciutkie pierwsze 3 biegi to do miasta mogło by nie być tragedii.
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:11   

Pojedziesz wolno a więc:
a) bezpieczniej
b) oszczędniej :fox:

Swoją drogą opisz, czy to naprawdę taki muł, czy może 80% forum się myli :fox:
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:17   

Spoko, napiszę, jakiś punkt odniesienia będę miał bo teraz mam ~1300km i 114KM więc też nie demon, ale te 11s do 100 ma :P
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Paź 2013, 08:59   

Transporteur napisał/a:
a) bezpieczniej

szczególnie przy najniebezpieczniejszym manewrze na drodze - wyprzedzaniu :fox:

Transporteur napisał/a:
b) oszczędniej

no raczej nie na paliwie... może oszczędzi na ubezpieczeniu, ale tak slaby silnik ciagle trzymany wysoko wcale nie będzie mało palic
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 30 Paź 2013, 10:30   

wg mojej oceny do mk7 minimum to ok100 KM.60 KM będzie męczarnią dla tego silnika.Nie wspomnę o zapotrzebowaniu na pb.Tak jak pisze kolega powyżej trzeba go będzie "piłowac"aby trochę pojechał=apetyt na paliwo.Takze ani frajdy z jazdy ani ekonomii.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 30 Paź 2013, 11:13   

Ja mam 60KM (przy lżejszej mk4) i gdyby nie to że kupiłem okazyjnie "znajome" auto i jeżdżę głównie po mieście to też bym sie irytował, dobrze że chociaż ta dwójka jest w miarę elastyczna to można nią w razie potrzeby trzy pierwsze biegi zastąpić :D
ale nie mam wątpliwości że nast. auto to będzie minimum 1.6 i 100KM, a przy nowym 60 to już w ogóle obciach :-)
_________________

 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 30 Paź 2013, 11:40   

dokładnie, a weź pod uwagę, ze auto masz pewnie pareset kilo lżejsze i znacznie mniej prądożerny osprzęt
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 30 Paź 2013, 21:19   

Jechałem nową mk7 ze stukonnym 1.0 (sławny ecoboost) i powiem, że te 100 koni dupy nie urywa. Mam wrażenie, że zbiera się gorzej niż mój klekot... Te "nowe" konie, zduszone emisjami spalin, to tak 2/3 (w porywach 3/4) tego, co powinno być/czuć. Czyli tak 130-150 koni byłoby super, natomiast nie wyobrażam sobie jak bardzo do dupy musi "nie jechać" wersja 60-konna. Z tym przyspieszeniem to można co najwyżej ciągniki rolnicze (i to tylko te stare) wyprzedzać bezpiecznie...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 31 Paź 2013, 08:19   

MisiekT napisał/a:
Transporteur napisał/a:
a) bezpieczniej

szczególnie przy najniebezpieczniejszym manewrze na drodze - wyprzedzaniu :fox:

Transporteur napisał/a:
b) oszczędniej

no raczej nie na paliwie... może oszczędzi na ubezpieczeniu, ale tak slaby silnik ciagle trzymany wysoko wcale nie będzie mało palic


Zwróć uwagę na emotkę przy tych argumentach. Moje 1.3 ledwo się kula w moim odczuciu, więc na pewno nie będę sympatyzował z jeszcze słabszą jednostką :fox:
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 31 Paź 2013, 20:00   

no i z drugiej strony zasada w handlu- najpierw wciskaj to co zalega na magazynach i nie schodzi czyli w tym przypadku auta z najsłabszymi silnikami, dlatego na wejście uderzają z jakimiś eko czy 60KM, dopiero pewnie po grymasach dają sie przekonać, no i dlatego nigdy nie przyjmuje sie pierwszej oferty ... sprzedawca ma największą premię od sprzedanych produktów "czerwonych" czyli tych które mają najgorszy procent sprzedaży, najniższa premia jest od tego co praktycznie sprzedaje się samo, najmniejszym wysiłkiem, potem są dodatki, czyli sprzedaż wiązana, akcesoria, felgi, pakiety :ok:
_________________

 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 31 Paź 2013, 20:28   

No i jestem już po jeździe. Powiem szczerze, że jestem zaskoczony, z 3 osobami na pokładzie nawet jakoś to jedzie do 80km/h, później muł. Pomimo zapewnień sprzedawcy, że auto ma zmienne fazy i lubi wysokie obroty, powyżej 4000obr. niewiele się działo. Jak się spodziewałem początkowe biegi są krótkie (ciekawe czy w 82KM jest taka sama skrzynia).

Co do całokształtu jestem miło zaskoczony, wsiadłem, ustawiłem fotel i poczułem się komfortowo, jakbym już nim jeździł. Auto miało niecałe 5000km przebiegu (zastępcze do serwisu) golas, poza srebrnym lakierem. Co mnie zaskoczyło silnik na jałowym pracuje dość głośno. Biegi fajnie wchodziły, bardzo precyzyjnie, obsługa "nożna" działała dobrze, hamulec bardzo "czuły". Zawias jest dość sztywny, wspomaganie działa leciutko na postoju.

Naprawde zaskoczyło mnie to 60KM (szczególnie, że miałem kiedyś 60KM w lżejszym aucie, a teraz jeżdżę 114M), faktycznie da się tym poruszać po mieście.


Jeździłem też dziś C3, no tam zawieszenie jest dużo bardziej komfortowe, ale niestety praca drążka biegów i obsługa sprzęgła była dużo mniej wygodna (dla mnie).


Wydaje mi się, że we Fieście warto dopłacić do drugiego poziomu wyposażenia, bo jednak te chromowane wstawki nieco przyozdabiają to czarne jak smoła wnętrze.

Przy okazji mam dwa pytania:
1. Co to jest taka "kulka" na środku deski? Bo zapomniałem zapytać.
2. Każda ma podświetlane uchwyty na kubki? :P

PS: Jeździł ktoś może nowym Clio z 75KM?
 
 
maciek127 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 93
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Paź 2013, 21:35   

shikaka napisał/a:
1. Co to jest taka "kulka" na środku deski? Bo zapomniałem zapytać.

ta blisko szyby?
to jest do klimy automatycznej termometr jeśli dobrze pamiętam

shikaka napisał/a:
2. Każda ma podświetlane uchwyty na kubki?

to kosztuje chyba 650 zł i jest w opcji.

Jeździłem Clio 0,9 TCE 90KM i szału nie ma więc 75 KM jeszcze gorzej
_________________

Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 31 Paź 2013, 21:48   

Tak, dość blisko szyby. Automatycznej klimy nie miała na pewno, zwykła podstawa + silver x

A tam wcześniej pytałem o hill holder, każda ma w standardzie.
Faktycznie znalazłem w cenniku, podświetlane kubki 370zł, jak się tego nie kupi to nie ma uchwytów?


BTW prawda to, że ten 1.25 konstruowała Yamaha?

Ma ktoś podwójną podłogę bagażnika? Jak to wygląda w tym modelu? Co się na tym zyskuje a co traci? (cennik mówi że odpada jakiś schowek na apteczke)
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 31 Paź 2013, 23:25   

shikaka napisał/a:
Naprawde zaskoczyło mnie to 60KM (szczególnie, że miałem kiedyś 60KM w lżejszym aucie, a teraz jeżdżę 114M), faktycznie da się tym poruszać po mieście.


no to nie wim, mój strucel ma 2 sekundy mniej do setki, a i tak muł jest :-)
_________________

 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 1 Lis 2013, 01:23   

tak kulka to czujnik nasłonecznienia...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
shikaka 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 69
Skąd: Lake Titicaca
Wysłany: 1 Lis 2013, 07:43   

Jaką funkcję spełnia?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów [MK7] Przed zakupem Fiesty
AdiAFC Przed zakupem 0 25 Sty 2022, 12:10
AdiAFC
Brak nowych postów [MK7] ST Przed zakupem, kilka pytań
Jacques Przed zakupem 5 26 Sty 2021, 22:59
Jacques


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.