Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK4] Szarpie po wymianie kabli
Autor Wiadomość
morus 

Model: Inne auto
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Puszcza Piska
Wysłany: 11 Lis 2011, 12:46   

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
wycofuje sie z dalszej pomocy, bo kolega nie da sobie pomoc
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że sam sobie nie dajesz pomóc, bo ciągle, nadal i przy każdej okazji klepiesz te swoje "mądrości"- zupełnie, jak prezes Jarkacz... :hahaha:
 
 
morus 

Model: Inne auto
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Puszcza Piska
Wysłany: 11 Lis 2011, 13:07   

mieszko,
mieszko napisał/a:
i tylko po to zakładałeś konto ???
No tylko mi nie mów, że przed zaśnięciem czyta Ci się bajeczki?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 14:15   

Pawełos666 napisał/a:
porownaj budowe i izolacje kabli ngk z wloknem weglowym z innymi firmami produkujacymi kable do forda z wloknem weglowym. w gazie najwazniejsza jest gruba izolacja. silikonowa, nie ma lepszego izolatora jak silikon im wicej tym lepiej, dobrze jak jest podwojna, dopiero potem rdzen bierze sie pod uwage (grubosc)

na stronie Sentech cztyam własnie że najbaridzej kłopotliwe są z rdzeniem węglowym i te z silikonem... że najlepiej ferryt. prawda to?

Pawełos666 napisał/a:
strasznie cudujesz z tymi swiecami... powiem Ci szczerze, ze przestaje miec ochote na dalsza pomoc w tym temacie, bo zadajesz miliony zbednych pytan


nic nie cuduje, poszerzam swoja wiedze. Tobie równiez zadałem kilka pytań ale nie otrzymuje jasnych i obiektywnych odpowiedzi, wygalda to tak jakbym gadal z jakims przestwaicielem handlowym zachwalajacym swoj produkt. Pisze ze do LPG nie są zalecane świece wieloelektrodowe, a Ty uwazasz ze takie beda najlepsze do mojego silnika i ze akurat masz je w promocji. Poza tym wspominasz że najlepsze będa jeżeli Ty je ustawisz, ok, ja wcale nei przecze Twoim umiejetnością ale wiekszość tego co mi proponujesz mija się z wiekszością innych głosów. jedyne chyba co tak na prawde się pokrywa to to że problem może tkwić w świecach, z tym że tutaj znów zalecane są oryginalne, jednoelektrodowe, głosy są znów jednak podzielone co do zmniejszania szczeliny. Nie umniejsza niczyim zasługą i dziękuje za ainteresowanie tematem ale stwierdzenia typu "przelej pieniadze, rozwiąże twjo problem" nie ratują mnie.
Jak do tej pory jeździłem na tych świecach które miałem, maja 5 miesiecy bodajże, i na starych kablach byly przebicia ale nie szarpało i nie iskrzyło przy fajkach, wiec tutaj też mam watpliwosc co do wymiany świec, ale to akurat nie byłoby problemem, mozna zaryzykować i tak po czasie trzeba zmienic. problemem byłoby gdybył musiał kupić drugi komplet kabli, niz oplecane wczesniej NGK które chyba u mnie nie zdaje egzaminu. Jeden z gazowników radził mi kable TESLA i oryginalne swiece bez zmian przerwy, ale jak spojrzałem na ceny to NGK jest niebo drozsze...
po porstu nie wiem co mam kupić, co wymieniać, co modyfikować, do tej pory z zapłonem nie miałem kłopotu, kazdy rzecze mi inaczej...

Cytat:
DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,

chętnie, niestety nie posiadam na te chwile w domu żadnego aparatu który moglbym pozniej podpiąć do komputera... stad podalem ich numer katalogowy z NGK.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 15:17   

DewREW napisał/a:
na stronie Sentech cztyam własnie że najbaridzej kłopotliwe są z rdzeniem węglowym i te z silikonem... że najlepiej ferryt. prawda to?

nie to chwyt najbardziej zalosne co moga w tej chwli zaproponowac i wkrecanie ze niby mniejszy opor ze dawanie do 7kohm max do lpg, niestety technologia ferrytowa upadla w 1954roku...jesli chodzi o gaz to najwazniejsza jest izolacja!!!!!!!!!!!!!! swiece do lpg sie ustawia, i jest o tym napisane w katalogach swiec ile do jakiego auta, sa ksiazki o tym katalogi bosch i sie to robi...te same do benzyny tylko przestawia. chlopie zrozum ze nie powinno sie ale sie to robi w zwyklych swiecach. za tanie pieniazki. przy cienkoeletrodowych sie albo zmniejsza o duzo mniej, czyli o prawie nic, albo wcale bo nie ma potrzeby...bo sie tego nie odczuwa, nie ma potrzeby po prostu. a Twoj problem nie jest problemem. mialem do sprzedania w gieldzie swiece ktore by sie nadawaly i sa dedykowane do Twojego do benzyny, ostatnie akurat 2 komplety mi zostaly, za polowe ceny. te swiece sam uzywalem w lpg jakies 2 lata, nadawaly by sie do tego auta...nie ma przeciwskazan. juz ci pisalem czemu 4 eletrodowych sie nie stosuje do gazu, bo sa mity ze sa zawirowania plomienia i druga sprawa ze maja szczeliny za duze 0,8-0,9mm lub 1,0-1,1mm, dlatego zabraniaja, auto normalnie idzie jak wsadzisz takie tam gdzie do benzyny bylo ponad 1mm, wtedy jest ok... i idzie jeszcze lepiej niz na 1 eletrodzie w technologi niklu bo jest bardziej wystawiona iskra i odslonieta, nie zachwalam tych swiec ale ci je zaproponowalem, jako tania alternatywe na dlugi przebieg
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 11 Lis 2011, 15:49, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 15:32   

wykrecilem swiece. maja przerwe 1,0 na szczelinomierzu
poza tym.. sa czarne hm.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 15:36   

zrob 0,65mm przerwe listkiem i napisz za chwile ze problem ustal...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 15:36   

jak się robi tę przerwe ? tam sie nic nei reguluej chyba...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 15:40   

pukaj swieca o cos miekkiego np drewniany klocek... az szczelina zrobi sie 0,65mm
masz taki listek? i jak wkrecisz takie to nie ma bata... bedzie rakieta, a jak nie bedzie to wina swiec (w sensie ze ktoras padla) lub przewodow...

przy takim ustawieniu musi byc dobrze...jesli swiece sa sprawne to na tych marnych kablach powinien problem ustac

sie kablami tesli nie zajmuj lepiej... czeski wyrob z rdzeniami rzekomo z USA... za drobna kase... rdzen maja gruby 2mm... tylko ze nie to sie liczy przy lpg...kabel u Ciebie ma byc podwojnie izolowany silikonem i miec 8mm, fizyki nie oszukasz zmieniajac opor kabla na mniejszy (ferrytowe) nic sie nie uzyska, juz obalili ten mit, nie potwierdzaja to zadne testy... kiedys robili swiece bez rezystorowe tez bo stare auta nie wymagaly odklocania zaklocen z instalacji i robili dwa rodzaje danego modelu, potem doszli do wniosku ze jednak beda robic z rezystorem bo jest to samo...i sporo swiec wycofano z produkcji
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 16:10   

pukłem w drewno i przerwa zmniejszyla sie do 0,5 , odciagnalem szczypcami do 0,8. czy 0,65 to eni bedzie zbyt mało.. ? 0,8 nei wystarczy?g dzies pisało ze jak zmniejszac przerwe to minimalnie..
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 16:14   

ej ej, darujcie sobie nieuprzejmosci, chodzi o to zey rozwiazac problem, nie ?

JoeMix napisał/a:
DewREW, była prośba abyś cyknął fote tych kabli co masz,,,

niestey zdjec nie bedzie, myslalem ze cykne z telefonu alenie mam nawet czytnika kart obecnie zeby zrzucic na kompa...
 
 
morus 

Model: Inne auto
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 01 Paź 2011
Posty: 3
Skąd: Puszcza Piska
Wysłany: 11 Lis 2011, 16:22   

DewREW: Wspomniałeś na początku wątku, że masz świece Motorcraft; jeśli kupiłbyś także kable Motorcrafta, to nie musiałbyś czytać wywodów handlarzyny. Dla gazu przerwę ustaw na 0,8 i musi być dobrze. Dlaczego wielu z tego Forum używa takich zestawów i jeździ im się dobrze, a PAN Pawełos666 sypie teoriami dobrymi dla nowszych silników. Nasze mają swoje lata i na "cuda na patyku" projektowane nie były.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 16:43   

DewREW nie sluchaj kolegi powyzej, nie wie co mowi. ja wiem co mowie na tej swiecy ustaw 0,7mm szczeline, w praktyce robi sie to na 0,65mm listku bo z czasem sie wypali a druga sprawa nie wiem czy scislo ustawisz. ta swieca to jest to samo co bosch hr7dc+ czy ngk vline pod fieste wg katalogu czy beru z26. boscha i beru sie ustawia 0,7mm. wtedy jest ok. 0,8mm moze wystarczyc... ale 0,7mm ustaw listkiem 0,65mm. 0,7 to dane katalogowe do swiecy tego typu. jak sie ustawi 0,8 czy wiecej to sie wypali z czasem i tak na jeszcze wiecej. a wiecej mozna na elektrodach ktore sie nie wypalaja i cienkich, ile mozna o tym pisac? nie w tanich swiecach. w cvh na takiej przerwie jest wtedy tez ok i ladniej sie zbiera...a fabrycznie jest tez szczelina 1,0mm. co do nowszych swiec nowszych technologi takich rzeczy sie nie robi i najlepiej nie zmieniac przerwy fabrycznej auta, jesli uklad zaplonowy jest na tyle silny, w praktyce jednak nawet na swiecach 0,4mm czy 0,3mm srednicy ktore pracuja na pare tysiecy nizszym napieciu nalezy przestawic mozna wtedy mniej przestawiac o mniejsza wartosc...wlasnie tak jak mowi morus na jak najblizsza fabrycznej. tak nakazauja katalogi pod auta i producenci swiec, bez wzgledu jakie jest auto, po prostu pod okreslona cewke. i tu ma byc na danej swiecy 0,7mm :) ten silnik bedzie pracowal na takiej przerwie. ktos kto nie przestawia swiec niklowych nie wykorzystuje ich do konca bo zapotrzebowanie na napiecie przyrasta wraz z przebiegiem. do tego zbyt duza szczelina mocniej obciaza kabel i niszczy izolacje. to by bylo tyle. a ia jeszcze jedno tak ustawione nowe swiece wymieniamy po 15.000-20.000km

dziekuje Panstwu i zycze milego wieczoru... :-P
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 17:33   

ustawiłem na 0,8 , listek wchodził bardzo cięzko. zrobilem jazde probna, zarowno na gazie jak i na pb chodzi cos inaczej, z tym ze nei wiem w ktora strone, czy leiej czy gorzej, odnosze wrazenie ze cos jest inaczej, na pewno co wyczulem to na wolnym obrotach samochod wewnatrz hmm drzy ale jakby tak równo drzy.
ale.. przy delikatnym zwiekszaniu obrotów na gazie i na pb nie ma błysków. ale gdy przycisne max przepustnice iz wieksze oboty do 4000tys to gdzies wzdłuż kabli jest poświata. zdarzyło się też ze przy gwaltownym maksymalnym otwarciu przepustnicy, silnik miał problem wejsc na obroty i spod fajek znów zaiskrzyło.
na noc jade do pracy także zobaczymy czy będzie szarpać... mam nadzieje że nie, bo troche chyba boje sie tego ze majstrowałem przy świecach :)
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 17:42   

za malo przestawiles..., na pewno chodzi plynniej..., przy wysluzonych juz swiecach ustaw 0,65mm, zobacz jak ustawisz je jak na starych kablach chodzi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
2fastfiesta 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Michał
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 42
Skąd: Kraków/WRCe
Wysłany: 11 Lis 2011, 18:52   

niby nie tak w temacie ale Pawełos666 robił dla mnie świece z przerwą od bmw (high irydowo platynowe 4 elektrodowe) do cvh 1.6 i powiem ze autko calkiem zmienilo prace silnika lepiej odpala i wogole inaczej reaguje na gaz czuc ta moc pod noga teraz i jak dla mnie spisal sie odpowiednio co do zadania z doborem swiec i ustawieniem przerwy znikly muly ktore wczesniej byly odczuwalne no co tu duzo pisac ma teraz p***dolniecie :D :D
 
 
 
martik
[Usunięty]

Wysłany: 11 Lis 2011, 19:09   

Znaczy świece od bmw do Xrki...?
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 11 Lis 2011, 20:00   

jestem po rundzie , 25km. normalnei an tej trasie pojawialo sie ok 5 szarpniec. teraz nie było zadnego, nie wiem, moze to zbieg okolicznosci, nie chce chwalic mojego samochodu bo zawsze gdy to uczynie to okazuje sie ze jest po staremu ;p zbiera się troszke lepiej.. przerwa jest 0,8 ale jutro mam zamiar ja jeszcze zmniejszyc do 0,7. głownie zalezy mi na braku przebic na kablach no i braku tych szarpniec. jezezli to sie uda to moze obejdzie się bez wymiany świec..
prosze mi tylko powiedziec, skoro zmniejszenie tych szczelin tak ma pomagac ot dlaczeog producenci ich nie ustawiaja mniejszych? musi byc teog jakis minus, jaki koszt niesie ze soba mniejsza szczelina ?
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 11 Lis 2011, 20:29   

producenci kaza ustawiac albo sprzedaja odrazu swiece do gazu. po prostu trzeba sie na tym znac chlopcy... a nie wyrzucac do kosza dobrych swiec...zmniejsz do 0,65 wiem co mowie... jak kable beda iskrzyc to pewnie tylko swiece nie nadaja sie do fajek... a moze izolacja na fajkach ngk nie nadaje sie bardzo w tym aucie pod gaz. a moze brudne masz co uzebrowania swiec i po izolatorze, cermicznym lataja iskry = wypadanie zaplonu przez korpus ze iska bije z koncowki przez izolator do korpusu swiecy, a nie ze z fajki od kabla na glowice
martik napisał/a:
Znaczy świece od bmw do Xrki...?
tak w technologi irydowo platynowej, ale super cienkie, ciensze niz denso iridium, ale tu juz nie chodzi o prace silnika a o to ze przestawione zrobia okolo 150,000km bo fabrycznie 120 robia, a na fusionach, cyli irydowkach bez platyny, mysle ze grubo ponad 150, moze i ze 200 :D
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 11 Lis 2011, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 12 Lis 2011, 07:16   

musze przyznac ze dzisiaj bylo -8 a samochód zapalił prawie ze od strzała, nie zeby tego nie robił na codzien ale biorac pod uwage warunki atmosferyczne i siłe z jaka nastąpił rozruch.. cos chyba jednak dała zmiana tej szczeliny.. mzoe nei ma sensu juz jej zmniejszac? chciałbym poznać jakie są efekty uboczne tego całego przestawienia szczeliny...?

tak z innej beczki. czy wadliwa cewke zapłonowa, jakies przebicie czy cos, mozna slyszec w kabinie jako takie "terkotanie" ? u mnie wystepuej takie cos, dobiega gdzies spod maski, jakby pomiedzy schowkiem a radiem i wystepuje podczas jazdy, im wieksze obroty silnika tmy glosniej. na postoju nie wystepuje, neizaleznie od obrotów. zastanaiwa mnie to, bo z jednej strony jak siegam pamiecia pojawilo sie to okolo mieisaca tmeu ajkz aczley sie pierwsze mrozy, a z drugiej (jako ze ostatnie dni plyna pod znakiem przewodów zapłonowych, swiec itd) zastanawiam się czy może te cykania i trykania nie sa powodowane przeskakiwaniem iskier od strony cewki.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 12 Lis 2011, 09:36   

ustaw 0,65mm bedzie uklad zaplonowy pracowal na duzo nizszym napieciu, zniweluje to straty mocy, efektow ubocznych nie ma...do tej szczeliny jest to bezpieczne, nie bedzie tak uklad zaplonowy obciazony i dluzszy przebieg ze swiec wyciagniesz
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów Fiesta MK4 problem po wymianie świec i kabli
dawideek1991 Mechanika ogólna 6 19 Gru 2022, 09:58
MarekT


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.