[MK3] SWAP Fiesta 1.8D na 1.8 TD |
Autor |
Wiadomość |
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 23:33
|
|
|
zrob dwie takie podkładki i między nie daj grubszą z blachy stalowej grubosci np 1mm na pewno nie pusci |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 27 Mar 2011, 23:50
|
|
|
Zaspawanie najlepsza opcja... ale podkladki w postaci puszki a w sumie blaski po puszcze nie jest zle... bo wytrzyma swoje i to na 100%...
Dla nie dowierzajacych:
piwo jest w puszcze naladowane co2... teraz rzuccie puszka o ziemie, cisnienie wzrasta ale nie wystrzeli pomimo staran...
Prawda jest taka ze to wytrzyma cisnienie ale nie daje gwarancji dobrego dolegania.... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 15:48
|
|
|
Witam ponownie, dawno mnie tu nie było ale..fiesty szukałem;P
No i mam swoją fieścine już. Za tydzień, góra dwa biore sie za zmianę silnika
A tak z innej beczki, tylne zawieszenie mam w kiepskim stanie(silna rdza,blacha odpada płatami) dokładniej mocowanie tylnej belki, tam gdzie się nią przykręca na 4 śrubach, jest w takim stanie, planuję to jakoś wyspawać, dodać jakieś wzmocnienia, da radę??
Poza tym przednie tarcze już cienkie, chciałbym założyć od razu jakieś większe, pasują od Escorta?(mam dostęp do części z Escorta mk VI 1,6 90km)
I ostatnia sprawa, czy pasuje maglownica z escorta do fiesty? Mam wersję ze wspomaganiem. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 16:34
|
|
|
magiel z escorta nei pasuje, hamulce powinny pasować plug&play |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 21:47
|
|
|
Heble pasuja, magiel nie, podluznice tyl musisz byc dobrym spawaczem i wczesniej to zwymiarowac zeby jaj nie bylo ze przestawisz kat belki... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 22:33
|
|
|
Te zawieszenie jeszcze sie trzyma, tylko trzeba je powzmacniać, ale spoko, to zlece wujkowi(blacharz).
Escort ma taką samą wielkość tarczy jak fiesta? Zaciski mogą zostać z fiesty? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 22:38
|
|
|
razem z zaciskami załóż |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 12 Lip 2011, 22:41
|
|
|
jazmo+ zacisk + tarcz wentylowana + klocek tylko i wylacznie inaczej nie wejdzie ci zacisk spod tarczy liten na wentylowana. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 21:07
|
|
|
Przyglądałem się tym moim silniczkom i mam 2 pytanka:
1)
Czy pasek zaznaczony na zdjęciu można, w jakiś sposób napiąć?
Foto 1
2)
W mojej fieście mam wspomaganie i nadal chcę je mieć;P a więc koło pasowe 1 przykręcić na śruby 2, dobrze myślę?
Foto
Foto
Poza tym wszystkie koła pasowe są właściwych wymiarów i są na właściwych miejscach, co nie? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 21:40
|
|
|
1 pasek jest napięty
no napinasz obracając tą rolkę wokół śruby mocującej
2 tak trzeba przykręcić kółko pasowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 30 Lip 2011, 13:50
|
|
|
Już działam
Głupek zemnie, przecież w tym moim silniku TD mam pompę wspomagania, jest inna-większa ale powinna podejść.
Silnik mam wyciągnięty, teraz przekręcam z jednego do drugiego.
Poniżej fotka silnika TD
FOTO
1. Czy alternator mogę zostawić ten z escorta? 70 A
2. Jak podłączyć tę pompę wtryskową? Starą miałem Lucasa teraz też mam Lucasa z tym, że do starej przychodził jeden kabelek, a do tej nowej to cała wtyczka...
3. Na przewód gumowy z ukł chłodzenia, zaznaczony na zdjęciu na zielono, muszę założyć trójnik i puścić jeden przewód do zbiorniczka wyrównawczego, a drugi do nagrzewnicy(tzn podpiąć pod tę końcówkę co to wnętrza auta prowadzi, dobrze rozumuje?? |
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 15:51
|
|
|
Nikt nie odpowiada...
Ale dobra pkt 1 i 3 już nie aktualny.
Alternator nie zmieści mi się(mam tam pompę ze wspomagania ukł kierowniczego). Jutro opuszczę jeszcze raz silnik i wykręcę tę pompe i zamontuje w te miejsce orginalny alternator z 1.8D, a z pompą coś pokombinuje, może założę tę z 1.8D-jest mniejsza niż ta z 1.8TD.
Mam jeszcze problem z turbiną, a w zasadzie z tą plastikową lekko stożkową rurką(zakłada się na nią filtr powietrza), oparła mi się o serwo hamulców, chyba nie bardzo tak to może być... jak wy rozwiązaliście ten problem u siebie?
Proszę niech ktoś napisze jak podłączyć tę pompę wtryskową... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 21:18
|
|
|
Silnik to Endura DE ?? Jaka turbine masz (oznaczenie daj) |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 7 Sie 2011, 22:24
|
|
|
Oznaczenie na turbinie:
GARRETT
452014-5
91FF6K682AC
Silnik to chyba nie Endura De, bynajmniej nie ma pokrywy zaworów z Endury.
Zdjęcia:
Foto-1
Foto-2
Foto-3
Foto-4
Foto-5 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 8 Sie 2011, 00:07
|
|
|
To mi nic nie mowie zrob foto tabliczki z turbo bo tam musi byc T15 lub T2. a pompe masz z endury ale wyszukujac elektrozaworu i podajac po zaplonie +12V bedziesz mial dzialajacy motor na dzien dobry mozesz bez filtra odpalac... sam ten kruciec ja zamienialem na rury gumowe bo dojscie do T to co pokazales jest zasysem powietrza i wiedz ze turbina ssie mocno nie to co wolossak i potrafi zagniesc sobie weze gumowje lub plastikowe jak to bylo w przypadku Focusa RS mk2... bo moc spadal z 305km do srednio 296KM... |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 17:18
|
|
|
Kiedyś już na forum pytałem co to za turbina i mi odpowiedzieli, że to Garrett TB025
A immobilizera nie trzeba wyrzucać? Myślałem, że on jest powiązany z elektrozaworem na pompie... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 20:11
|
|
|
Immo odkrecasz i wkrecasz krotka srubke bo to jest drugi niezalezny elektrozawor od glownego. |
_________________
|
|
|
|
|
zajcu200
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009 Posty: 48 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 9 Sie 2011, 21:39
|
|
|
Ok
Jeszcze taka sprawa odnośnie tego króćca od powietrza z turba(ten co mi sie o serwo z hamulców oparł). Jakbym go zakręcił odwrotnie tzn obrócił o 180 st to nie powinno mi to haczyć o serwo, tylko pytanie czy to tak może być? W takim wypadku wężyk co idzie od pokrywy zaworów wchodziłby od dołu... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 00:47
|
|
|
bedzie dobrze nie boj zaby... mozesz zrobic zakret 180* wazne zeby powietrze sie dostawalo na suszakre |
_________________
|
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 10 Sie 2011, 19:31
|
|
|
180* sory Fordon 180* to tak jakby linia prosta |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
|