[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM |
Autor |
Wiadomość |
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:06
|
|
|
Fordon, ty wiesz lepiej
napisalem co wiedzialem,
wiec-kolektor z esioka jest inny niz w fofi?? i inny jak MDO?? |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 21:02
|
|
|
Tak w przypadku MK7 jest zuapelnie inny kolektor oraz to ze na blok przykrecany jest katalizator, co dyskwalifikuje go w montazu przy Fiescie... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 14:48
|
|
|
Nie no stary takiej przepustnicy nie masz co zakladac, tylko MK1 i MK2 Mondeo bo TPS jest inny, kolektor tez sobie odpusc bo masz dobry u siebie tylko odkrec katalizatow i go wypruj... Rure masz swoje przeciez do dolotu to po kiego wacka go chcesz zmieniac??Ja sie spotkalem tylko raz z przepustnica ktora byla wieksza niz ten oryginalny plastik dolotu.
Cala roznica w przepustnicach miedzy 115KM a 136KM mdo.
|
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:23
|
|
|
Na zdjęciu nie widać różnicy więc może Fordon napisz jaka jest różnica w średnicach itd. co bym mógł to sprawdzić przy zakupie.
A co do całej tej przeróbce po wszystkich wypowiedziach i ostatniej Fordona to wychodzi na to iż powinienem wymienić :
przepustnicę od mondeo 2.0 Mk1 lub Mk2, wyżucenie puszki filtra i montaż filtra stożkowego rura oraz przepływka zostaje seryjna.
Wymiana wałków na mondeo 2.0 lub fiesta 1.8 130KM
Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok??? poprostu może dojdziemy do wspulnych wniozków co by mój zetek śmigał jak ta lala
no to zapraszamy rownież innych do wypowiedzi w tym temacie
pozdro
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:26 ]
A i znalazłem też taką przepustnice od MDO 2.5 V6 i tam widać że wizualnie korpus jest podobny aczkolwiek nie wiem jak rozstaw śrub ale średnica wlotu jest wyraźnie większa.
http://www.allegro.pl/ite...2_5_2_5_v6.html |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:59
|
|
|
Dobra inaczej, przepustnica z 2.0 mdo jest plug & play, tej z 2.5 nie testowalem... dla tego podalem ci prosty przyklad, chodzi o to ze przepustnica musi byc odlewem aluminiowym a nie plastikiem, bo nie podejdzie ci kanalami powietrza pod krokowca, bo juz tez takie cos sprawdzalem...
Twoj silnik jesli ma serie, i na w/w modach ale bez walkow i przepustnicy wyplul na hamowni 124KM, czyli tylko wydech jak pisalem i do tego dolot... nic wiecej... jesli dobrze to rozegrasz przejdziesz granice 130KM przy mapie ukladu EEC 5. |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 12:07
|
|
|
aleks12 napisał/a: | Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok?? |
ja mam odmienne zdanie poniewaz mniej wiem niz Fordon, myslalem ze w escorcie mk7 jest taki sam lipny kolektor jak w s-ce/rs1800, jesli jest tak jak posze Konrad to zmodyfikuje tak jak opisal |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 19:53
|
|
|
Ad@mus uważam że wasza wiedza i tak jest na wielkim poziomie za co wielki szacun dla Ciebie i Fordona
No więc tak, tam jest aluminiowa przepustnica więc już nic nie rozumiem
jutro postaram się wrzucić jakieś foty przepustnicy kolektora to zerkniecie, katalizator wymontować w tym modelu to trochę trudne bo jak wiadomo jest tuż pod kolektorem i mam pytanko czy nie lepiej jak już wyciągać to go całkiem wywalić i dać rurę przelotową aż do środkowego tlumika?
Mam też pytanko bo dziś go troche pomęczyłem i wydaje mi się że się sprzęgło zaczyna ślizgać no więc jeśli się moje obawy okażą słuszne to podpowiedzcie jakie kupić?
pozdrawiam |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:09
|
|
|
Tak ta z 2.5v6 jest aluminiowa, ale nie sprawdzalem jej czy pochodzi bez przerabiania czegos, natomiast ta z 2.0 tez musi byc alu jak na zalaczonej wczesniej focie i podchodzi bez problemu...
Nic tam nie wycinaj bo ta puszka swietnie rozpreza spaliny, i wlasnie dla tego ja zostawilem owa puszke.Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej.
Jak sprzeglo ci siada to kup zestaw LUK-a. |
_________________
|
|
|
|
|
Luksas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:09
|
|
|
aleks12, wszystko jest ok.. Kolektor dolotowy masz plastikowy a tylko sama przepustnica jest aluminiowa. Miałem identyczny silnik i faktycznie z katem jest problem. Ale możesz sobie z tym poradzić wymieniając cały kolektor. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:18
|
|
|
Luksas, jaki tam jest problem ?? bo jakos nie mialem problemow z odkreceniem kata, i reszty wydechu... kolejnosc jest prosta wywalasz koncowy, pozniej srodek, dalej odkrecasz kata od gory luzujac przy tym kolektor, po odsunieciu kolektora mozna dalej rozkrecac kat, wszystko opuszczasz w dol... Kat ma w kolo siebie opaske skladajaca sie z 2 elementow, srub z tego co pamietam jest 6szt. wczesniej polecam dobrze wszystko WD40 potraktowac |
_________________
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:29
|
|
|
mosze Lukas mial problem i Alex tez go mial bo WD nie mieli
Fordon napisał/a: | .Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej. |
ja jednak bym wypruł bo kat po 10latach H@@ daje, ino dusi, a filtruje jak skarpeta bąki
co do mojej wiedzy to troche praktyki i troche teori, z czego praktyke zawdzieczam Adiik'owi a teorie Fordonowi i innym kolegom z forum |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
Ostatnio zmieniony przez Ad@mus 31 Sty 2010, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Luksas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:29
|
|
|
Wywal kata i połącz jedno z drugim. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:40
|
|
|
Luksas napisał/a: | Wywal kata i połącz jedno z drugim. |
No wlasnie to robilem przy RKC, pomijam fakt ze dla swojej wygody wywalilem wentylator a tak to nie bylo zadnego problemu jak ma sie troche narzedzi i checi oraz kanal... |
_________________
|
|
|
|
|
Luksas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009 Posty: 3 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:49
|
|
|
Mówisz chyba o wywaleniu wnętrzności z katalizatora.. A ja mówię o uwolnieniu wydechu stosując inny kolektor. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:55
|
|
|
A to co innego... da sie da, ale najlepiej zastosowac cos w stylu 4-1 dac puszke rozprezajaca i jazda dalej do srodkowego tlumika, w ssaku taka puszka rozprezajaca jest dosc wazna... |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 15:02
|
|
|
No i super teraz masz zrobic cos takiego Foto z pod maski fiesty ale to taki sam silnik co masz u siebie
EGR ktory masz podpiety mozna unieszkodliwic sciagajac z niego wezyk podcisnienia. |
_________________
|
|
|
|
|
aleks12
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
|
|
|
|
Ad@mus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36 Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 1832 Skąd: Orzesze SMI
|
Wysłany: 1 Lut 2010, 16:41
|
|
|
EGR-system recyrkulacji spalin, tj taka miedziana rurka ktora ma zakotwiczenie w kolektorze wydechowym na kazdym kanale, idzie do prostopadlosciany po prawej stronie silnika i jest to poprostu psu na bude, czyli zbedne |
_________________
Dwu litrowa bestia zwana Ulepem |
|
|
|
|
|