Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Escort - Zetec 1.8 16V 115kM
Autor Wiadomość
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:06   

Fordon, ty wiesz lepiej :)
napisalem co wiedzialem,
wiec-kolektor z esioka jest inny niz w fofi?? i inny jak MDO??
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2010, 21:02   

Tak w przypadku MK7 jest zuapelnie inny kolektor oraz to ze na blok przykrecany jest katalizator, co dyskwalifikuje go w montazu przy Fiescie...
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:54   

Czy o taki kolektor chodzi?
http://www.allegro.pl/ite..._wydechowy.html
lub
http://www.allegro.pl/ite..._1_8_i_2_0.html
lub
http://www.allegro.pl/ite..._2_0_zetec.html
lub ten
http://www.allegro.pl/ite...2r_2_0_16v.html
Mozna tak szukać tylko ktury będzie najlepszy?


Ad@mus
Silnik jeździ na pełnym syntetyku.

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 00:28 ]
Przepustnice znalazłem taką od mondeo Mk3 2.0 1.6V

http://www.allegro.pl/ite...k3_2_0_16v.html


ale gożej z rurą niestety ciężej znaleźć do tego mdo ;-|
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Sty 2010, 14:48   

Nie no stary takiej przepustnicy nie masz co zakladac, tylko MK1 i MK2 Mondeo bo TPS jest inny, kolektor tez sobie odpusc bo masz dobry u siebie tylko odkrec katalizatow i go wypruj... Rure masz swoje przeciez do dolotu to po kiego wacka go chcesz zmieniac??Ja sie spotkalem tylko raz z przepustnica ktora byla wieksza niz ten oryginalny plastik dolotu.
Cala roznica w przepustnicach miedzy 115KM a 136KM mdo.
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:23   

Na zdjęciu nie widać różnicy więc może Fordon napisz jaka jest różnica w średnicach itd. co bym mógł to sprawdzić przy zakupie.

A co do całej tej przeróbce po wszystkich wypowiedziach i ostatniej Fordona to wychodzi na to iż powinienem wymienić :
przepustnicę od mondeo 2.0 Mk1 lub Mk2, wyżucenie puszki filtra i montaż filtra stożkowego rura oraz przepływka zostaje seryjna.
Wymiana wałków na mondeo 2.0 lub fiesta 1.8 130KM
Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok??? poprostu może dojdziemy do wspulnych wniozków co by mój zetek śmigał jak ta lala :-P
no to zapraszamy rownież innych do wypowiedzi w tym temacie old
pozdro

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 22:26 ]
A i znalazłem też taką przepustnice od MDO 2.5 V6 i tam widać że wizualnie korpus jest podobny aczkolwiek nie wiem jak rozstaw śrub ale średnica wlotu jest wyraźnie większa.

http://www.allegro.pl/ite...2_5_2_5_v6.html
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:59   

Dobra inaczej, przepustnica z 2.0 mdo jest plug & play, tej z 2.5 nie testowalem... dla tego podalem ci prosty przyklad, chodzi o to ze przepustnica musi byc odlewem aluminiowym a nie plastikiem, bo nie podejdzie ci kanalami powietrza pod krokowca, bo juz tez takie cos sprawdzalem...
Twoj silnik jesli ma serie, i na w/w modach ale bez walkow i przepustnicy wyplul na hamowni 124KM, czyli tylko wydech jak pisalem i do tego dolot... nic wiecej... jesli dobrze to rozegrasz przejdziesz granice 130KM przy mapie ukladu EEC 5.
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 31 Sty 2010, 12:07   

aleks12 napisał/a:
Sprawa wydechu jest jakby nie dokońca ponieważ Ad@mus ma odmienne zdanie niż Fordon ale proszę bez kłutni kto ma rację ok??


ja mam odmienne zdanie poniewaz mniej wiem niz Fordon, myslalem ze w escorcie mk7 jest taki sam lipny kolektor jak w s-ce/rs1800, jesli jest tak jak posze Konrad to zmodyfikuje tak jak opisal
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 31 Sty 2010, 19:53   

Ad@mus uważam że wasza wiedza i tak jest na wielkim poziomie za co wielki szacun dla Ciebie i Fordona :yes:
No więc tak, tam jest aluminiowa przepustnica więc już nic nie rozumiem :9:
jutro postaram się wrzucić jakieś foty przepustnicy kolektora to zerkniecie, katalizator wymontować w tym modelu to trochę trudne bo jak wiadomo jest tuż pod kolektorem i mam pytanko czy nie lepiej jak już wyciągać to go całkiem wywalić i dać rurę przelotową aż do środkowego tlumika?

Mam też pytanko bo dziś go troche pomęczyłem i wydaje mi się że się sprzęgło zaczyna ślizgać :sad: no więc jeśli się moje obawy okażą słuszne to podpowiedzcie jakie kupić?

pozdrawiam
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:09   

Tak ta z 2.5v6 jest aluminiowa, ale nie sprawdzalem jej czy pochodzi bez przerabiania czegos, natomiast ta z 2.0 tez musi byc alu jak na zalaczonej wczesniej focie i podchodzi bez problemu...
Nic tam nie wycinaj bo ta puszka swietnie rozpreza spaliny, i wlasnie dla tego ja zostawilem owa puszke.Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej.
Jak sprzeglo ci siada to kup zestaw LUK-a.
_________________

 
 
 
Luksas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:09   

aleks12, wszystko jest ok.. Kolektor dolotowy masz plastikowy a tylko sama przepustnica jest aluminiowa. Miałem identyczny silnik i faktycznie z katem jest problem. Ale możesz sobie z tym poradzić wymieniając cały kolektor.
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:18   

Luksas, jaki tam jest problem ?? bo jakos nie mialem problemow z odkreceniem kata, i reszty wydechu... kolejnosc jest prosta wywalasz koncowy, pozniej srodek, dalej odkrecasz kata od gory luzujac przy tym kolektor, po odsunieciu kolektora mozna dalej rozkrecac kat, wszystko opuszczasz w dol... Kat ma w kolo siebie opaske skladajaca sie z 2 elementow, srub z tego co pamietam jest 6szt. wczesniej polecam dobrze wszystko WD40 potraktowac :)
_________________

 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:29   

mosze Lukas mial problem i Alex tez go mial bo WD nie mieli :)
Fordon napisał/a:
.Na upartego mozesz nawet nie wyprozniac jej.

ja jednak bym wypruł bo kat po 10latach H@@ daje, ino dusi, a filtruje jak skarpeta bąki

co do mojej wiedzy to troche praktyki i troche teori, z czego praktyke zawdzieczam Adiik'owi a teorie Fordonowi i innym kolegom z forum
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
Ostatnio zmieniony przez Ad@mus 31 Sty 2010, 20:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Luksas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:29   

Wywal kata i połącz jedno z drugim.
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:40   

Luksas napisał/a:
Wywal kata i połącz jedno z drugim.

No wlasnie to robilem przy RKC, pomijam fakt ze dla swojej wygody wywalilem wentylator :) a tak to nie bylo zadnego problemu jak ma sie troche narzedzi i checi oraz kanal...
_________________

 
 
 
Luksas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: Lublin
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:49   

Mówisz chyba o wywaleniu wnętrzności z katalizatora.. A ja mówię o uwolnieniu wydechu stosując inny kolektor. :yes:
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 31 Sty 2010, 20:55   

A to co innego... da sie da, ale najlepiej zastosowac cos w stylu 4-1 dac puszke rozprezajaca i jazda dalej do srodkowego tlumika, w ssaku taka puszka rozprezajaca jest dosc wazna...
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 1 Lut 2010, 12:15   

A to wcześniej wspomniane foty :)

Mój Zetec


przepustnica


Kolektor wydechowy
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 1 Lut 2010, 15:02   

No i super teraz masz zrobic cos takiego :) Foto z pod maski fiesty ale to taki sam silnik co masz u siebie :)


EGR ktory masz podpiety mozna unieszkodliwic sciagajac z niego wezyk podcisnienia. :)
_________________

 
 
 
aleks12 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 49
Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 76
Skąd: wrocław
Wysłany: 1 Lut 2010, 15:18   

EGR ? podpowiedz bo nie łapie ;-(
_________________
http://malex.dbv.pl/news.php


http://tutoriale.dbv.pl/news.php

aleks12

Escort 1.8 16V Zetec 115KM
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 1 Lut 2010, 16:41   

EGR-system recyrkulacji spalin, tj taka miedziana rurka ktora ma zakotwiczenie w kolektorze wydechowym na kazdym kanale, idzie do prostopadlosciany po prawej stronie silnika i jest to poprostu psu na bude, czyli zbedne
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.