[MK4] Sprzęgło - ślizga się. |
Autor |
Wiadomość |
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 11:19
|
|
|
Pufcio, A w mk4 są mechaniczne też(na lince) ??? |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 14:26
|
|
|
Ja już sam nie wiem bo każdy mechanik i sprzedawca części bredzi coś innego i nawet serwis tego nie wie rocznik to 2000 pojemność 1.2 i wersja ghia. A jak by nie patrzeć sprzęgło wymienić muszę jak chce sobie jeszcze pojeździć. Postanowiłem kupić ten zestaw droższy i jak nie będzie pasować to łożysko wymienię w sklepie i jeszcze raz rozkręcę to ustrojstwo, trudno się mówi. Tylko teraz moja prośba do was, jak to się wymienia? Jakiś tutorial by mi się przydał bo trochę nie rozsądnie odkręcać wszystko po kolei i czekać aż skrzynia wypadnie:) |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 14:45
|
|
|
drjanusz - tak mi się gdzieś o uszy obiło, ale głowy nie dam. W mk5 jest hydra na bank, co było w poprzednich... nie wiem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 16:02
|
|
|
Cytat: | trochę nie rozsądnie odkręcać wszystko po kolei i czekać aż skrzynia wypadnie:) | to na plecy ją, nie jestes przyzwyczajony widze wkladac skrzynie samemu i zdejmowac oj lepiej nie ruszaj sprzegielka sam bo zepsujesz cos kolego, zmien mechanika, koles w sklepie wie przewaznie wiecej o czesciach. kiedys moj znajomy mial rozrzad na pasku i zglosil sie do jednego mechanika z prosba o wymiane paska... mechanik nawet nie otworzyl maski stwierdzil odruchowo ze to lancuszek a nie pasek... mial jakies 13 lat doswiadczenia... za tydzien przyjechal klient z kawalkiem paska w reku w celu wyjasnienia... uwierz mi na slwoo sprzedawca sie wiecej czesci naoglada i nasprzedaje niz mechanik takich aut naprawi |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:11
|
|
|
Wolał bym sam to zrobić zwłaszcza ze nie mam pewności czy facet wymieni co trzeba czy w jakiś nowatorski sposób usunie usterkę a części sobie zostawi. A po 300 km znowu będzie trzeba w tym grzebać. Skrzyni nigdy nie ściągałem bo nie było takiej potrzeby, no i zawsze musi być ten pierwszy raz. Jak to sam zrobię będę wiedział przynajmniej że jest wszystko zrobione dobrze. Mój problem polega na tym że nie wiem co trzeba odłączyć i co odkręcić. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:28
|
|
|
i jak sie nazywa Twoj zestaw? napisz firme i kod zestawu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:39
|
|
|
Jeszcze go nie kupiłem dopiero jutro kupię wiem że kosztuje od 460 do 500 bo w 3miejscach sprawdzałem, chyba firmy Luk. |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:50
|
|
|
no to u mnie masz dwa modele zestawow LUK jeden z lozyskiem drugi bez (identyczne komplety) z tych za ~200 coś, a trzeci duzo drozszy ale jest to zestaw z przeznaczeniem do 1999r. (do sierpnia i wrzesnia do rocznika 99) dla kodow silnika DH...,czyli te DHA DHB DHC cena najdroszego 400 cos, kup najtanszy zestaw bez lozyska (wszystkie maja te same tarcze i dociski jedynie dokupisz sobie pozniej lozysko oporowe czyli czesc LUK o kodzie: 500 0750 11 lub tzw operator centralny sprzegla 510 0011 11 czyli takie lozysko z lapką nie kupuj tego za 500zl to duzo taniej lata, wg mnie masz tam zwykle lozysko bez tej lapki (kosztuje ono 60-90zl a to drugie ~2 stowki, oczywiscie to "na łapce") i ot cala filozofia, gdybys potrzebowal wiecej info skrobnij do mnie, tylko 3 komplety na pewno od LUK sa do tego autka |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
Spike
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 21:26
|
|
|
No tak ja cenę podałem już z tym łożyskiem które trzeba kupić osobno za 200. A gdzie można znaleźć czy to jest silnik DH. W dowodzie rejestracyjnym? No i czy w ogóle mam to łożysko wymieniać? Podobno lepiej całość. |
|
|
|
|
drjanusz
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 4 Wrz 2011, 23:43
|
|
|
Pufcio, Ja mam dwie mk4 i w obu jest hydra a o linkowym nie słyszałem(no chyba że w mk3) |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 5 Wrz 2011, 00:49
|
|
|
a ja tak czytam i mam zwale... jakie 2 typy lozyzka... skrzynie w mk3, 4 i mk5 zwala sie w 1,5h. Chlopaki prawda jest taka w ukladzie hydro sa 2 pompy jedna na pedale sprzegla,do wysprzeglika ktory jest ta druga pompka... samo lozysko kosztuje bagatela 50zl do 90 zaleznie od firmy a fabryka brala czesci z LUK-a. sam docisk jak i tarcz sa takie same dla MK4 i MK5...
Uklad hydrauliczny dla obu jest prosty i stwarza malo kolotow po za faktem spekania przewodu elastycznego idacego do wysprzeglika na skrzyni...
Wracajac do lozysk oporowych lub jak kto woli wyciskowych... dla czego ford KA z 1995 r ma takie samo lozysko oporowe co mk5 z 2001r ?? i wyciaga sie je w 5s bez mozliwosci zepsucia ??
proste unifikacja a roznica jest wpisana nawet w katalogu IC ze dotyczy to tylko lozyska w foce gdzie jest wieksze kolo zamachowe i ten sam typ wysprzeglika... Tu jest tajemnica poliszynela... |
_________________
|
|
|
|
|
cherry
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 07 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 7 Wrz 2011, 15:24
|
|
|
Witajcie, jestem nowym użytkownikiem forum. A Fiesta Mk4 Ambiente 1.3 to moje pierwsze w życiu auto i przyznam, że nie bardzo znam się na mechanice etc.
Mam taki oto problem: kiedy wciskam sprzęgło przy zmianie biegów auto zaczyna warczeć, po odpuszczeniu sprzęgła (i zmienionym już biegu) szarpie mocno, nienaturalnie do przodu. Nie zdarza się to często ale jednak. Co może być tego przyczyną? Co należy wymienić etc.?
Z góry dziękuję za odpowiedź. |
|
|
|
|
nokian
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Mar 2012 Posty: 2 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 12:44
|
|
|
Zwracam się do wszystkich z prośbą.Jakie są 100% objawy lekko ślizgającego się sprzęgła Fiesty mk4 Flair 1300? Moją Fiestą ostatnio nie pojedzie się na biegach z taką prędkością jak wcześniej.Autem na 5 biegu rozwinę 100-110 km/h,przy tej prędkości wewnątrz jest bardzo głośno,nie posłucham radia.Auto jakby straciło część swej ,,ogromnej"mocy,przyspeszenie jest o wiele słabsze.Krokowiec i przepustnica wyczyszczone.Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Mar 2012, 13:27
|
|
|
Jak nie możesz "zapiszczeć: kołami na start to się ślizga,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|