Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk4, mk5, sprzeglo

[MK4] Sprzęgło - ślizga się.
Autor Wiadomość
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2011, 11:19   

Pufcio, A w mk4 są mechaniczne też(na lince) :fox: ???
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 14:26   

Ja już sam nie wiem bo każdy mechanik i sprzedawca części bredzi coś innego i nawet serwis tego nie wie rocznik to 2000 pojemność 1.2 i wersja ghia. A jak by nie patrzeć sprzęgło wymienić muszę jak chce sobie jeszcze pojeździć. Postanowiłem kupić ten zestaw droższy i jak nie będzie pasować to łożysko wymienię w sklepie i jeszcze raz rozkręcę to ustrojstwo, trudno się mówi. Tylko teraz moja prośba do was, jak to się wymienia? Jakiś tutorial by mi się przydał bo trochę nie rozsądnie odkręcać wszystko po kolei i czekać aż skrzynia wypadnie:)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 14:45   

drjanusz - tak mi się gdzieś o uszy obiło, ale głowy nie dam. W mk5 jest hydra na bank, co było w poprzednich... nie wiem.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Wrz 2011, 16:02   

Cytat:
trochę nie rozsądnie odkręcać wszystko po kolei i czekać aż skrzynia wypadnie:)
to na plecy ją, nie jestes przyzwyczajony widze wkladac skrzynie samemu i zdejmowac <8> oj lepiej nie ruszaj sprzegielka sam bo zepsujesz cos kolego, zmien mechanika, koles w sklepie wie przewaznie wiecej o czesciach. kiedys moj znajomy mial rozrzad na pasku i zglosil sie do jednego mechanika z prosba o wymiane paska... mechanik nawet nie otworzyl maski stwierdzil odruchowo ze to lancuszek a nie pasek... mial jakies 13 lat doswiadczenia... za tydzien przyjechal klient z kawalkiem paska w reku w celu wyjasnienia... :krzesłemgo: uwierz mi na slwoo sprzedawca sie wiecej czesci naoglada i nasprzedaje niz mechanik takich aut naprawi
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:11   

Wolał bym sam to zrobić zwłaszcza ze nie mam pewności czy facet wymieni co trzeba czy w jakiś nowatorski sposób usunie usterkę a części sobie zostawi. A po 300 km znowu będzie trzeba w tym grzebać. Skrzyni nigdy nie ściągałem bo nie było takiej potrzeby, no i zawsze musi być ten pierwszy raz. Jak to sam zrobię będę wiedział przynajmniej że jest wszystko zrobione dobrze. Mój problem polega na tym że nie wiem co trzeba odłączyć i co odkręcić.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:28   

i jak sie nazywa Twoj zestaw? napisz firme i kod zestawu
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:39   

Jeszcze go nie kupiłem dopiero jutro kupię wiem że kosztuje od 460 do 500 bo w 3miejscach sprawdzałem, chyba firmy Luk.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Wrz 2011, 17:50   

no to u mnie masz dwa modele zestawow LUK jeden z lozyskiem drugi bez (identyczne komplety) z tych za ~200 coś, a trzeci duzo drozszy ale jest to zestaw z przeznaczeniem do 1999r. (do sierpnia i wrzesnia do rocznika 99) dla kodow silnika DH...,czyli te DHA DHB DHC cena najdroszego 400 cos, kup najtanszy zestaw bez lozyska (wszystkie maja te same tarcze i dociski jedynie dokupisz sobie pozniej lozysko oporowe czyli czesc LUK o kodzie: 500 0750 11 lub tzw operator centralny sprzegla 510 0011 11 czyli takie lozysko z lapką :) nie kupuj tego za 500zl to duzo taniej lata, wg mnie masz tam zwykle lozysko bez tej lapki (kosztuje ono 60-90zl a to drugie ~2 stowki, oczywiscie to "na łapce") i ot cala filozofia, gdybys potrzebowal wiecej info skrobnij do mnie, tylko 3 komplety na pewno od LUK sa do tego autka
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 4 Wrz 2011, 21:26   

No tak ja cenę podałem już z tym łożyskiem które trzeba kupić osobno za 200. A gdzie można znaleźć czy to jest silnik DH. W dowodzie rejestracyjnym? No i czy w ogóle mam to łożysko wymieniać? Podobno lepiej całość.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 4 Wrz 2011, 23:43   

Pufcio, Ja mam dwie mk4 i w obu jest hydra :-P a o linkowym nie słyszałem(no chyba że w mk3) :-P
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Wrz 2011, 00:49   

a ja tak czytam i mam zwale... jakie 2 typy lozyzka... skrzynie w mk3, 4 i mk5 zwala sie w 1,5h. Chlopaki prawda jest taka w ukladzie hydro sa 2 pompy jedna na pedale sprzegla,do wysprzeglika ktory jest ta druga pompka... samo lozysko kosztuje bagatela 50zl do 90 zaleznie od firmy a fabryka brala czesci z LUK-a. sam docisk jak i tarcz sa takie same dla MK4 i MK5...
Uklad hydrauliczny dla obu jest prosty i stwarza malo kolotow po za faktem spekania przewodu elastycznego idacego do wysprzeglika na skrzyni...
Wracajac do lozysk oporowych lub jak kto woli wyciskowych... dla czego ford KA z 1995 r ma takie samo lozysko oporowe co mk5 z 2001r ?? i wyciaga sie je w 5s bez mozliwosci zepsucia ??
proste unifikacja a roznica jest wpisana nawet w katalogu IC ze dotyczy to tylko lozyska w foce gdzie jest wieksze kolo zamachowe i ten sam typ wysprzeglika... Tu jest tajemnica poliszynela...
_________________

 
 
 
cherry 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 07 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Wrz 2011, 15:24   

Witajcie, jestem nowym użytkownikiem forum. A Fiesta Mk4 Ambiente 1.3 to moje pierwsze w życiu auto i przyznam, że nie bardzo znam się na mechanice etc.

Mam taki oto problem: kiedy wciskam sprzęgło przy zmianie biegów auto zaczyna warczeć, po odpuszczeniu sprzęgła (i zmienionym już biegu) szarpie mocno, nienaturalnie do przodu. Nie zdarza się to często ale jednak. Co może być tego przyczyną? Co należy wymienić etc.?

Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
 
nokian 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Mar 2012
Posty: 2
Skąd: Pruszków
Wysłany: 15 Mar 2012, 12:44   

Zwracam się do wszystkich z prośbą.Jakie są 100% objawy lekko ślizgającego się sprzęgła Fiesty mk4 Flair 1300? Moją Fiestą ostatnio nie pojedzie się na biegach z taką prędkością jak wcześniej.Autem na 5 biegu rozwinę 100-110 km/h,przy tej prędkości wewnątrz jest bardzo głośno,nie posłucham radia.Auto jakby straciło część swej ,,ogromnej"mocy,przyspeszenie jest o wiele słabsze.Krokowiec i przepustnica wyczyszczone.Z góry dzięki za pomoc.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Mar 2012, 13:27   

Jak nie możesz "zapiszczeć: kołami na start to się ślizga,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.