Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:19 |
które żaróweczki polecacie. |
Autor |
Wiadomość |
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 7 Gru 2004, 20:20
|
|
|
Narva Rally ma czystą bańkę, ale dzięki większej mocy daje bielutkie światło... pod warunkiem, że instalacja nie siada i żarówa nie ma 10V zamiast 13
Żaden "normalny" producent nie produkuje 100/90 z niebieskim filtrem. Tylko wynalazki z tajwanu... ale nie warto na nie pieniędzy. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
Skolmi
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 41 Dołączył: 10 Gru 2004 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 11:16
|
|
|
Przede wszystkim chciałbym się przywitać, bo to mój pierwszy post na forum (od dwóch lat stukam już na forum fordclubpolska).
A co do żarówek:
Przesiadłem się właśnie z Philipsów Premium +30%, które wytrzymały 2lata/25 kkm (90% po mieście) ciągłej jazdy na światłach (polecam i trwałość i samo światło) na Tungsramy Megalight +60%. Światło super. Co do trwałości nie mogę się wypowiedzieć, a i zamontowałem sobie dzienne Helli, więc pewnie odciążą zwykłe reflektory.
Jeśli ktoś ma spadki napieć na żarówkach, polecam podpięcie żarówek bezpośrednio do aku. Ci co jeżdżą na przewatowanych zapewne to uczynili.
Pzdr. |
_________________ FordClubPolska
jest:
Ford Fusion Gold X 1.4 16V '06
były:
Fiesta 100 1.3 8V '03 (2003-2009)
Escort CLX 1.6 16V '97 (1997-2008) |
|
|
|
|
molu
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 693 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 12:05
|
|
|
To ja polece te jakie mam czyli Philipsy VisionPlus-są bardzo ok 8) |
|
|
|
|
Szczur [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 14:09
|
|
|
A jak bym chciał kupić jakieś z niebieskim filtrem (mocne i wogule) to jakie polecacie :clever: |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 15:21
|
|
|
Szczur napisał/a: | A jak bym chciał kupić jakieś z niebieskim filtrem (mocne i wogule) to jakie polecacie :clever: |
hella blue light. philips bluevision, ŻADNE xenony, zenony, szczurony i inne wynalazki..
pozdr |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 15:23
|
|
|
:arrow: Ja mam Narvy Rally 100/90W, które już z natury świecą dużo bielej i jaśniej od 60/55W. Do tego mam wmontowany niebiski filtr w reflektor (na takim metalowym badziewiu wewnątrz seryjnego reflektora, w którym siedzi bańka żarówki i z przodu jest okrągły otwór). Na to wszystko dałem po 3 białe LEDY na reflektor i efekt jest zadżebisty. Świeci jasno, biało i efektownie, a jak się żarówa spali to 13zł i jest nowa! |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
Szczur [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 20:06
|
|
|
Aha dobra dzięki powiedz mi jeszcze tylko skąd dorwałeś ten filtr niebieski (i za ile) i jak się go montuje
bash napisał/a: | ... ŻADNE xenony, zenony, szczurony i inne wynalazki... |
Hehehe ci q..wa dam szczurony :jezor: :mrgreen:
Pozdro |
|
|
|
|
easy [Usunięty]
|
Wysłany: 10 Gru 2004, 22:49
|
|
|
No a ja wąłsnie byłęm dzis zmuszony jedna wymienic, cholercia skapnołem sie dopiero po 4 dniach ze nei pali sie. No i kurcze strasznei sie nameczyłęm z wymiana bo ciemno było juz jak w dupie.
kupiłem se osrama jakiegos, jak dlamnie siewieci dobrze, jasno |
|
|
|
|
Jinks [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Gru 2004, 15:53
|
|
|
1) Koledzy posiadający zarowki 100W, czy zakladaliscie je do standardowych reflektorów?
Czytalem gdzies kiedys, że tak silne zarowki mogą spowodować rozpuszczenie i spłyniecie
odblasku z reflektora.
2) Z tego co czytałem to rozumiem, że spokojnie powinna mi wytrzymac instalacja w mojej
dziesięcioletniej fieście... ale jesli mialby ktoś chwilke to prosze, napiszcie dokładniej w
jaki sposób podpinacie je bezposrednio pod akumulator (zakladam, że nie otwieracie maski
za każdym razem żeby włączyć swiatła).
Pozdrawiam |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Gru 2004, 16:07
|
|
|
Jinks napisał/a: | w jaki sposób podpinacie je bezposrednio pod akumulator (zakladam, że nie otwieracie maski
za każdym razem żeby włączyć swiatła).
Pozdrawiam |
nie robilem tego ale gdybym mial to zrobić, to wykorzystałbym przewody idace od przekaznikow w kabinie do żarówek jako sterujące dodatkowymi przekaźnikami umieszczonymi blisko świateł, czyli:
umieszczasz 2 przekaźniki blisko świateł (jeden dla długich, drugi dla obwodu mijania), do zacisków prądowych przekaźnika podłączasz + z akku (przewód 2,5mm^2 powinien starczyc), po drodze dajesz bezpieczniki +- 10 amper (dla 2x60W powinien styknąć, dajesz jak najblizej akku), drugi zacisk pradowy do żarówki,w miejsce gdzie przychodził przewod z przekaznikow z kabiny, a z kolei tym przewodem wysterowujesz przekaznik, czyli podlaczasz go do jednego z zacisku sterujacego nowym przekaznikiem-czwarta nozka przekaznika idzie do masy. (masa w zarowce pozostaje bez zmian)
jak niejasne to daj znac - moze nasmaruje rysunek, chociaz w grafice to specjalizuje sie moderator tego podforum |
|
|
|
|
Jinks [Usunięty]
|
Wysłany: 11 Gru 2004, 16:13
|
|
|
Wszystko jasne i proste!!!! Dzieki:) |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 11 Gru 2004, 16:30
|
|
|
- stosując 100W żarówkę istnieje niebezpieczeństwo uszkodzenia reflektora, ale dotyczy to tylko reflektorów bardzo kompaktowej budowy (małych, wąskich). W reflektorze od fiesty miejsca w środku sporo i nie zauważyłem nagrzewania się nadmiernego. Ważne jest aby reflektor był w dobrym stanie, bo jak jest już zmatowiały to temperatura wzrośnie.
- instalację robi się na przekaźnikach. Ciągniesz plus od aku na przekaźniki z bezpiecznikiem 20A na gałąź. Przekaźniki sterujesz z przewodów, które dotychczas zasilały żarówki (przy reflektorze). |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
hooday [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 10:04
|
|
|
Co oznacza H4, H1 itd .... ? |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 10:07
|
|
|
Rodzaj żarówki |
_________________
|
|
|
|
|
hooday [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 10:44
|
|
|
tyle to ja wiem.... a dokładnie ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 11:25
|
|
|
Sposób mocowania jej w kloszu lampy... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 11:33
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Sposób mocowania jej w kloszu lampy... |
Z ciekawości - wiem ze H4 mają dwa włukna... są inne które mają dwa włukna ? chyba raczej nie... wiem ze mk4 ma h7 i h1 (o ile dobrze pamietam) |
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 14:16
|
|
|
:arrow: H4 to rodzaj żarówki. Sposób mocowania w kloszu lampy określa rodzaj cokołu - w przypadku H4 jest to P43t (ze skrzydełkami) lub P43 (bez skrzydełek). Dwuwłuknowe są tylko H4. Jeśli masz dwie lampy osobno na światła mijania i drogowe to masz H7. W halogenach przeciwmgłowych i dziennych często występuje H1. |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 16:54
|
|
|
mdcs napisał/a: | ........... W halogenach przeciwmgłowych i dziennych często występuje H1. |
oraz H3 |
_________________
|
|
|
|
|
mdcs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 25 Paź 2004 Posty: 161 Skąd: Płock
|
Wysłany: 12 Gru 2004, 17:40
|
|
|
dokładnie :wink: |
_________________ było
Fiesta 1.1i - 91r
Fiesta 1.8D ABS - 94r
Escort 1.8TD 90PS - 96r.
jest
Seat Cordoba 1.9TDI - 2000r.
140KM - 310Nm, climatronic, komp., ABS, kontrola trakcji, 15" alu...itd, itd |
|
|
|
|
|