Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
stafcio MK3turbo
Autor Wiadomość
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Cze 2007, 16:11   

Cytat:
chyba pojde w strone escortowego ze wzgledu na to ze jest kompletny i ma ok 150kucy.

ERST mial 130KM ;) w serii a ze CVH nie trzyma zabardzo serii to troche kunia napewno w nim zdechlo...
Cytat:
mam tez hamulce od tego escorta

Jesli to kanciak produkowany do 89r to nie pasuja heble ;) dokladnie jazma bo Sobot mial kupic odemnie heble z XR3i i niestety nie pasuja...
Zawias tez nie pasuje z takiego Eska ;) bo tak jezdzil bym na Bilu B6 z regulacja twardosci i sprezynami Wolf-a ;)
_________________

 
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 18 Cze 2007, 16:15   

jak planujesz większe koła to może heble z E-RS2000 szukaj jak chcesz troszke z mocą poszaleć?
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 18 Cze 2007, 19:53   

cheble przednie musi sie dać jakoś założyć ;) jak nie to RS2000. Generalnie ERST i RS2000 miały tą samą średnice 260mm.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 18 Cze 2007, 23:20   

stafcio napisał/a:
chce zeby zderzaki były zwykle, ma wygladac jak oryginal,

ja tez tak robie, od poczatku mial byc sleeper i tak jest
Cytat:
jak go obnize to bedzie dobrze wygladal :)

bedzie:) moja wyglada mjut
powodzenia:)
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 19 Cze 2007, 08:08   

[quote="Fordon"]
Cytat:
chyba pojde w strone escortowego ze wzgledu na to ze jest kompletny i ma ok 150kucy.

ERST mial 130KM ;) w serii a ze CVH nie trzyma zabardzo serii to troche kunia napewno w nim zdechlo...


wiem ze mial tyle, ale poprzedni wlasciciel mowil ze cos robil i byl na hamowni escortem. i tak wszystko wyjdize jak sam pojade na hamownie i sprawdze.

z zawieszeniem i hamulcami to zobacze, jak nie pasuje zacisk to piasty, to moze cala piaste wymienie.
w polowie lipca sie zabiore bo teraz jade na wakacje.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Cze 2007, 10:17   

Nie tylko co do piasty a do zwrotnicy calej, poniewaz jest to zupelnie inny uklad zawieszenia w kanciaku a zupelnie co innego w MK3, tez to sprawdzalem i zwrotnice chcialem podmienic...
Jezeli silnik wypluje wiecej jak fabryka to tylko sie cieszyc... :yes:
_________________

 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 19 Cze 2007, 13:49   

no ale chyba jak wsadze zwrotnice i piaste, to bedzie pasowalo.

czy da rade podmienić ten wtrysk mono na efi od xr???
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Cze 2007, 16:25   

Nie podejdzie zwrotnica bo to zupelnie co innego jest... jest nie dosc ze inna dlugosc polosi to zupelnie inny odlew zwrotnicy inaczje jest mocowana i koncowka drazka i koncowka wahacza...
_________________

 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Cze 2007, 19:22   

stafcio napisał/a:
czy da rade podmienić ten wtrysk mono na efi od xr???


da rade ale droga zabawa i sporo pracy.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 19 Lip 2007, 10:37   

to mogę troche nowych info podać.

a więc mam cały napęd od escorta rs turbo. silnik, skrzynia, caly osprzęt, półosie. generalnie caly escort bez budy.

wczoraj to zwiozłem i pewnie dzisiaj zacznę oględziny.

wszystko gra z silnikiem, bo jezdzilem tym fordem przed rozbiorka i musze powiedziec ze dawal rade. mial piękny dzwiek, prawie jak subaru impreza. tylko juz nie mam tlumika, zostala mi tylko taka krotka rura od kolektora wyd.


w między czasie szukam przednie amortyzatory i stabilizator, tylne trochę później. są takie amorki na alegro gtcupline. na pewno je widzieliście. za taką kasę, to chyba na początek można się skusić...?
muszę mieć podstawową bazę żeby móc włożyć ten silnik.
dogadałem się już w sprawie przednich hamulców z kolegą Daras84, ale jeszcze chcę sprawdzić osobiście czy te zaciski od escorta by nie weszły.

chyba muszę też wymienić pompę paliwa.


po tym escorcie zostalo mi troche czesci wiec jak ktos jest zainteresowany to moze cos mam. a mam m.in.: zbiornik paliwa, wahacze, stabilizator, kolumna kierown., pompe hamulca i rozne takie.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Lip 2007, 10:49   

stafcio napisał/a:
chyba muszę też wymienić pompę paliwa.



Tak!! i to jeśli bedziesz wkładał układ paliwowy z Escorta czyli wtrysk mechaniczny to masz 2 wyjścia:

1) dodać zewnętrzną pompe (dedykowana do ERST wydajność 200l/h i ciśnienei 5/6 barów) a ta co masz wyjąc wogóle
2) kupić w miejsce seryjnej Walbro takie jak ja mam.

Seryjna od EFI jest zamało wydajna!!

PS: chyba czas bedzie przenieśc posta do Projektów
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 20 Lip 2007, 13:54   

Mam tą pompę od erst więc na początek ona pojdzie do pracy, w późniejszym czasie kupie tą co mówisz, a btw ile $ ?

* wybrałem amortyzatory, mianowicie na allegro jest firma atl-tunning ktora ma niemieckie amorki. zdecydowałem się je kupić, bo dobra cena i wydają się być ok... narazie. oczywiście nie ide na kompromis i kupuję komplet czyli amorki przód i tył ze sprężynami. w przyszłym tygodniu zamawiam.


ps. czy jest sens montować wskaźnik ciśnienia paliwa?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 20 Lip 2007, 19:19   

stafcio napisał/a:
Mam tą pompę od erst więc na początek ona pojdzie do pracy, w późniejszym czasie kupie tą co mówisz, a btw ile $ ?
....................
ps. czy jest sens montować wskaźnik ciśnienia paliwa?


jak masz pompe oryginalną od ERST to bedzie OK i nie trzeba nic dłubać wiecej. Wiec ten koszt ci odpada.

nie ma sensu wsadzać zegara od paliwa bo masz oryginalny.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 20 Lip 2007, 19:22   

stafcio napisał/a:

ps. czy jest sens montować wskaźnik ciśnienia paliwa?


Ja miałem pod maską coś takiego ( w chwili gdy mieliśmy problem z utrzymaniem wysokich obrotów gdy zaczynała ładować turbina ) naweet w pewnym momencie założone w taki sposób aby go było widać podczas jazdy z kabiny , ale później zdjąłem .
Gadżet przyda ci się do strojenia auta , później to niepotrzebne , moim zdaniem , urządzenie które może sie rozszczelnić .
Elektrycznego nie polecam bo będzie mniej dokładny .

A w wersji dla dociekliwych - znam lepsze sposoby na wydanei paru stówek do rst ;-)

[ Dodano: Pią Lip 20, 2007 19:23 ]
Pumiasty nie tylko na torze jesteś szybszy :-)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 21 Lip 2007, 18:54   

udało mi sie poukladac wszytkie czescie w garazu i teraz widze ze mam sporo pracy przed sobą.

zdjecia silnika:






chyba zaczne od wyczyszczenie go, wszystkich przewodów i kabelków, nie lubię mieć brudnych rzeczy :)

ale na początek muszę wyregulować zaworki w moim 1,3hcs a'la dieselku i sprawdzic czy zaciski od teg oescorta wejda.

[ Dodano: Pią Lip 27, 2007 13:13 ]
zaczałem czyścic silnik, blok był dosyć mocno zardzewiały. kupiłem metalowe szczotki i poczysciłem. zajęło mi to ok 15 min i cały blok plus głowica zostały oczyszczone. następnie pomalowałem blok hammeritem ciemno zielonym i musze powiedzieć, że wygląda zadżebiście.
kolektory wymyłem karcherem a turbinę potraktowałem też metalową szczotką.


w rzeczywistości jest już cała czysta.

potrafi ktoś zlokalizować korek spustowy wody z bloku silnika?

[ Dodano: Pon Sie 27, 2007 22:00 ]
po miesiącu mam pare nowych info.

w pewnym momencie zwątpiłem z silnika turbo, ale to był chyba mój słaby dzień, bo kto przy zdrowych zmysłach pozbywa się takiego silnika???

kupiłem sprężyny i tylne amorki więc mam już komplet zawieszenia. w ten czwartek będę zakładał. raz juz mialem podejscie do wymiany amorków, ale uszkodzilem gwint i musialem stare zalozyc mlotek cóż, zdarza się. juz nie jedną rzecz uszkodziłem, ale człowiek uczy się na błędach.
i uszczelki


tutaj wymiana poduszek pod silnikiem w warsztacie u mnie w pracy, jako że pracuje w scanii to i kanały tak duże jak ciężarówki :D

w między czasie cały czas szukam informacji nt. silnika erst i całej elektryki. troche materiałów mam już podrukowanych.
byłem w firmie Chojnacki Motor System i troche porozmawiałem z panem Jackiem, powiedział że mógłby zrobić przekładkę za ok 800pln. kasa w sumie nie jakaś ogromna za przekładkę, ale z drugiej strony to jest kawał hajsu. może warto samemu powalczyć i nauczyć się czegoś...

jak pisałem, w ten czwartek zamierzam zmienić zawiechę, zainstalować stabilizator i poprawić ten tragicznie wiszący wydech. mam też zaciski od xr, musze jeszcze tarcze kupić. pewnie i tak będę musiał zmienić hample na większę, ale na razie na tych pojeżdże.

[ Dodano: Pią Sie 31, 2007 10:17 ]
udało mi się założyc tego amorka co uszkodziłem gwint. troche kombinacji i udało się.
autko poszło jakieś 4-3cm w dół. zawiesznie jest znacznie bardziej sztywne, ale bardzo ładnie trzyma się drogi. Jestem zadowolony z tych gtcupline jak na razie i jak za taką kasę.
dosyć dużo kłopotu sprawił tylny lewy amortyzator i jego wymontowanie. nie był ruszany od nowości auta czyli od 16 lat. ale po półtorej godzinie pracy, uzyciu palnika acetylenowego diaksy i wielu innych narzędzi puściło.
przednie amorki wymieniliśmy z kumplem chyba w 30 minut:)




generalnie fiesta zaczyna mieć swój charakter.
w sobotę zabieram się za silnik. wymiany wymaga uszczelka pod głowicą i muszę sprawdzić kompresję.

jeszcze się pochwalę nabytkiem mojego koleżki, od wczoraj jest posiadaczem nissana sunny 2.0gti turbo. autko ma 240km.


[ Dodano: Sro Wrz 05, 2007 10:21 ]
kolejny update:

zamontowany został stabilizator, co za cholera z niego, że taki powyginany. trochę musiałem się namęczyć, żeby włozyć tak żeby leżał dobrze. po jakiś 30min leżał.
następnie musiałem przegwintować te otwory pod śruby M8.

tu ogólny widok na warsztat i auto kumpla

i pare innych

a tu straż nocna:)


kolejna nowa część:
intercooler firmy PACE PRODUCTS, na ich stronie stoi za ok 1500pln, ja kupiłem za dużo dużo mniej + przesyłka :) nie ma to jak allegro.
IC jest 50% większy od standardowego IC przeznaczonego do escorta rst. Zmniejsza temperaturę o 12 stopni przy ok 110km/h.


_________________
stafciogarage@gmail.com
Ostatnio zmieniony przez stafcio 4 Paź 2007, 12:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Paź 2007, 10:42   

szkoda ze tyle zmian obyło sie bez komentarza, to może troche zniechęcić, wiec nastepnym razem jak by nic nie było pisane to daj mi PW a ja coś skrobne i temat sie odświerzy (też tak czasem robie).

Dobrze słyszeć że GTcup line są OK :D i .ze stabilizator przypasował. co do IC to jest on zadżebisty z ciekawości ile cie wyszedł na PLN-y?? bo rozumiem że ściągałeś z UK.. co do samej wielkości to zdajesz sobie sprawe że powiekeszy sie troche turbo dziura :lol:


PS: Daras czyba juz czas przeżycić temat do aleji?? tak mi sie coś wydaje.

PS2) coś wiecej możesz napisać otym sunnym?? jakieś parametry??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 4 Paź 2007, 11:43   

PumaRST napisał/a:

Dobrze słyszeć że GTcup line są OK :D i .ze stabilizator przypasował. co do IC to jest on zadżebisty z ciekawości ile cie wyszedł na PLN-y?? bo rozumiem że ściągałeś z UK.. co do samej wielkości to zdajesz sobie sprawe że powiekeszy sie troche turbo dziura :lol:


PS: Daras czyba juz czas przeżycić temat do aleji?? tak mi sie coś wydaje.

PS2) coś wiecej możesz napisać otym sunnym?? jakieś parametry??


amorki i stabilizator bardzo poprawiły prowadzenie i szybką jazde po zakrętach i jestem z tego powodu bardzo :luzik:


IC kupilem na naszym cudownym allegro za ... uwaga... 99pln plus przesylka 20 :zwyciężca: w porównianiu do nówki z http://www.paceproducts.c...escortrsturbos2 to udalo mi sie trafic jak ślepej kurze ziarno, bo nowy kosztuje w przeliczeniu około 1500pln.

a z dziura będę musiał jakoś życ :D

PS.PS2)
otóż nissan, to gti 2 litrowe z turbiną od volvo. ogólny opis znajduje się tutaj:
te zmiany wprowadził poprzedni właściciel, mój kolega kupił go jakiś miesiąc temu.
http://ridaz-unit.pl/forum/viewtopic.php?t=4122
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 4 Paź 2007, 12:38   

no to zaskoczenie ;) temat w takim razie jak najberdzie idzie do aleii ;) wczesniej tam nie byl bo jak kolega pisal stracil wiare w to wszytko ;) powodzenia w kpl. reszty gratow, wiez ze bedzie t ocholernie trudne ale czy nie lepiej teraz poskladac t ona elektonice z Frst a nie na mechanice :>
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 4 Paź 2007, 12:45   

Daras84 napisał/a:
wiez ze bedzie t ocholernie trudne ale czy nie lepiej teraz poskladac t ona elektonice z Frst a nie na mechanice :>


tylko skad ja wziąc??
lepiej by już było poskałdać na elektronice (wykożystując równeiż blok) od xr2i 8v i zmapować to. ja bym sugerował takie rozwiązanei, zreszta juz to mówiłem właścicielowi ale upiera sie przy MFI. Jego wybór, ale wiem że jest problem z wystrojeniem tego wtrysku nawet do seryjnych parametrów.

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 4 Paź 2007, 13:25   

smieszna sprawa, bo mam tez kompletny silnik do xr2ki, ale wiem, ze byloby z tym duzo zabawy. w gre wchodzi chyba przekladka wszystkich czesci z silnika escorta (tloki, wal itd). jest tez kwestia mapowania. jak korespondowalem z puma to pisal ze jest to w granicach 1000-1500pln a wiec troche kasy... chyba, ze trafi sie ktos z sercem i bedzie chcial mniej, to wtedy zrobie przekladke na silnik od xrki

czytalem sporo informacji na fiestaturbo o mapowaniu, ale nie odwaze sie robic tego sam, bo trzeba miec program i troche to ogarniac. a na razie wydatek w granicach tysiaka nie wchodzi w gre. dlatego na poczatku pozostane z przekladką na to co mam.

a nie mysle w ogole o sprzedawaniu fiesty wiec bede ja robil i robil i robil...
moze do czasu jak ją zrobię tak jak chce, to w polsce bedzie mozliwosc pojezdzenia na torach np w poznaniu tak jak jest to w anglii czy w innych bardziej ucywilizowanych krajach.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] stafcio biała xr2i
CVH 1,6 110hp
stafcio Archiwum 258 22 Cze 2009, 08:33
mareno


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.