[MK3] Brak tylnego prawego hamulca |
Autor |
Wiadomość |
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 37 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 19 Wrz 2012, 17:08 [MK3] Brak tylnego prawego hamulca
|
|
|
Witam,
Byłem na przeglądzie i wszystko jest okej oprócz tylnego prawego hamucla, który w ogóle nie hamuje. Ręczny działa świetnie, reszta kół również a ten prawy tylny nie hamuje. Sciągnąłem bęben i zauważyłem że tłoczek się nie porusza po naciśnieciu pedała hamulca. Wcisnąłem tłoczki do cylinderka i po naciśnięciu na hamulec wypychają się ale nie dochodzą do szczęk.
Fiesta z 1994 wersja z ABSem.
A więc czy przyczyną może być zapowietrzony hamulec? Ponieważ cylinderek wydaje się być ok, nie cieknie a tłoczki moge wepchnąć do środka.
Czy może to te regulatory? Mozna je odłączyć na próbe?
Układ SCC odpwietrzony. Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem bo natrafiłem na problem z odpowietrznikiem, może ktoś miał podobny problem i może mnie jakos naprowadzić.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Wrz 2012, 21:59
|
|
|
tlu napisał/a: | Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem | A od tego by wypadało zacząć,,, tlu napisał/a: | natrafiłem na problem z odpowietrznikiem | Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Wrz 2012, 22:07
|
|
|
JoeMix napisał/a: | tlu napisał/a: | Hamulca jeszcze nie odpowietrzałem | A od tego by wypadało zacząć,,, tlu napisał/a: | natrafiłem na problem z odpowietrznikiem | Demontuje się w tym wypadku cylinderek z auta i mocuje w imadle i odkręca odpowietrznik, a jak nie chce po dobroci to trzeba siłowo,,, |
Joe cylinderki są tanie jak barszcz. z opisu wynika że zwyczajnie się zapiekł. wymienić na nowy odpowietrzyć i gra |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 19 Wrz 2012, 22:27
|
|
|
ja miałem identyczny problem i był to problem z korektorem siły hamowania na tylnej belce a mianowicie zgubiłem dźwignię a wtedy 0 hamulca. Zajrzyj może pod auto i sprawdź czy tam wszystko w porządku. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Wrz 2012, 23:55
|
|
|
Davidstm1, hm, mk3 ma oddzielny korektor na prawo i na lewo? |
|
|
|
|
Davidstm1
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 31 Dołączył: 02 Gru 2011 Posty: 55 Skąd: Sztum
|
Wysłany: 20 Wrz 2012, 08:37
|
|
|
vegetagt w moim przypadku są oddzielnie, dwie dźwignie są na belce. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Wrz 2012, 22:00
|
|
|
Marcinowaty, więc albo masz reduktor (tak jak ja w mk2), albo ustawia Cie bokiem przy hamowaniu w zakrętach |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Wrz 2012, 22:59
|
|
|
vegetagt, gadki szmatki, nie mam ani regulatora na tylnej belce a nie reduktorów przy pompie i bokiem mnie nie stawia,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Wrz 2012, 23:36
|
|
|
JoeMix, na pewno? W mk2 reduktory są schowane nad łączeniem tylnego przewodu elastycznego z przewodem sztywnym od strony budy, w zaglębieniu, po stronie pasażera. Może fiesta jest magiczna, ale w kadecie miałem skopane reduktory i jak się zapomniałem pare razy, to poleciałem bokiem niczym na rękawie
Fotka tego miejsca:
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Wrz 2012, 04:49
|
|
|
Na pewno,,, wymieniałem przewody i nie mam nic między pompą a zaciskami czy tłoczkami z tyłu. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 37 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21 Wrz 2012, 12:37
|
|
|
A więc znalazłem czas żeby pogrzebać pod fiestą, nie mam oddzielnego korektora hamowania w swoim aucie więc awarie korektora wykluczam (lewe tylne koło hamuje dobrze).
Czy mechanizm samoczynnej regulacji szczęk może mieć wpływ na brak hamulca?
A odpowietrznik poprzedni właściciel zjechał, tzn sześciokąt jest chyba naruszony bo klucz oczkowy 8 się ślizga a 7 jest za mała. Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka?
Mam układ SCS, czy pod maską są jakieś reduktory/regulatory siły hamowania? Układ SCS już odpowietrzony. |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Wrz 2012, 01:01
|
|
|
tlu napisał/a: | Czy mogę odpowietrzyć przez przewód miedziany który wchodzi do cylinderka?
| Nie, bo się nie odpowietrzy dobrze,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 37 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26 Wrz 2012, 08:02
|
|
|
ok co zrobiłem do tej pory: wymiana płynu + odpowietrzenie, wymiana przewodu - tego gumowego, wymiana szczęk, odpowietrzenie układu ABS i... jak hamulca nie było tak nie ma Słuchajcie pod maską z pompy wychodzą przewody i idą do "takiego jakby prostokątnego rozdzielacza" dwa wchodzą z góry i dwa wychodzą po bokach - czy ten "jakby rozdzielacz" jest może odpowiedzialny za siłę hamowania tylnych hamulców?
Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne po wymianie płynu, odpowietrzeniu, wymianie szczęk hamulec w ogóle się nie zmienił, co jeszcze można sprawdzić? Wymienić przewód stalowy? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 26 Wrz 2012, 09:32
|
|
|
tlu napisał/a: | Wydaje kasę i naprawiam coś co jest sprawne | W drugim poście dostałeś w mojej opinii słuszną koncepcje ale robisz po swojemu więc kombinuj dalej,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
mick1973
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51 Dołączył: 12 Lut 2012 Posty: 176 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2012, 10:06
|
|
|
tlu, A ten cylinderek ogarnięty? |
|
|
|
|
tlu
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/70KM
Wiek: 37 Dołączył: 31 Paź 2011 Posty: 12 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 26 Wrz 2012, 15:09
|
|
|
no joe cylinderek ogarnięty, wszystko odpowietrzone, zastosowałem się do udzielonych rad |
|
|
|
|
|